handdator

Visa fullständig version : Tjockisens träningsdagbok


Tjockisen
2002-07-16, 23:59
Tänkte att här är lika bra som någon annan stans att föra dagbok över sin träning och resultat.

Planeringen för året är som följande:

Köra Ketodiet i fram t. om. vecka 31 och se om hur bra det funkar.

Ändra till 40 gram kolhydrater per dag vecka 32

Öka till 60 gram kolhydrater per dag vecka 33

Vecka 34 åker bulken igång. Sikter på en viktökning på en ca 10-15 kg tills i december.. Vilket troligtvis inte kommer vara så svårt om deffen har lyckats någorlunda. Målvikten i december ligger alltså mellan 94 och 99 kg. Är ny på bulkar så jag får se om jag varit för optimistisk.

Bröst och vadpass idag.

Hantelpress
1 x 7 på 36 (Sänkning med 1 reps...)
1 x 6 på 36
1 x 4 på 36 --> dropset till 20.

Rak bänk
1 x 8 på 32 --> dropset till 20

Bröstmaskin
1 x 8 max -3 plattor (får kolla upp vikten nån dag..)
1 x 7
1 x 11-13 på max -6 plattor

Sittande vadpress
3 x 8-10 på 50

Stående Vadpress
3 x 8-14 på 120

Kommentar:
Arvika-festivalen har satt sina spår i form av seghet. Öl och kass mat i 1 vecka har ökat fettmängden enligt mina fingrar och dessutom dragit ner på min volym enligt spegeln. Att ketodieten satte igång igår kan också ha påverkat. Återstår att se nästa vecka när jag är "back in tracks".

2440 kalorier och bara 20 gram kolhydrater.

Tjockisen
2002-07-17, 23:46
Ännu en da avklarad. Här följer ett utdrag ur Hälsovakten. Kommentarer någon?

http://grolldatorn.hemmet.chalmers.se/Pics/HV0717.jpeg


http://grolldatorn.hemmet.chalmers.se/Pics/HV07172.jpeg

Tränade biceps och rygg idag. Gick neråt.

Chins:
1 x 8
1 x 5
1 x 4

Stående hantelrodd
3 x 8 x 30 kg

Latsdrag till bröstet
3 x 8 x 30 kg

Skivstångscurl:
1 x 7 x 40 kg
1 x 6 x 40 kg
1 x 5 x 40kg => 1 x 4 x 35kg => 1 x 3 x 30kg

Incline Curls:
1 x 8 x 15kg
1 x 8 x 12.5kg
1 x 7 x 12.5kg => 1 x 7 x 10kg

Bicepsmaskin
1 x 8 x 5 kg

Biceps i trissa
2 x 10 x 30kg

---------------------------

Har tappat i de flesta övningar, beror kanske på kolhydratsuttömningen eller att jag börjar bli sjuk. Eller att kroppen inte nöjer sig med 2500 kalorier per dag.

Sovardags iallafall.

Rob The Man
2002-07-18, 10:10
Hejsan och välkommen hit:)

Som jag ser så verkar du bara gå neråt på dina pass och det är ett tecken på för lite energi eller överträning.Jag tror personligen att du skulle få mycket bättre resultat av en vanlig diet+att du inte gör någhra minskningar och behåller din volym och tappar fett snabbare.

Skulle jättegärna vilja veta lite fakta om dig hur länge du har tränat din ålder dina mål och hur ditt kostupplägg ser ut,mm


/Robban

Tjockisen
2002-07-18, 21:44
Att det går neråt är sant.. Känner att intensiteten inte finns där. Tror som sagt att det beror på kolhydratstömningen. Överträning är jag tveksam till, tränar 4 dar i veckan och då max 1 timme. Att jag har för lite energi är väl en del av dieten? ;) Det jag känner av av energibristen är rätt kass arbetsinsats.. Jag prövade på en vanlig 40p/40k/20f diet ett tag men det funkade mindre bra, var konstant hungrig så ketodieten är skön på det sätt att jag OFTAST slipper hunger, om än inte idag..
Anyway, konkreta fakta:

Längd: 1.87m

Vikt: från 90 till 84 sen maj, fast känner mig inte nämnvärt mindre slapp i hullet. Som sagt, 84 kg nu med okänt BF%

Ålder: 20 år

Tränat: Inte den blekaste.. ett par år till och från, men säg en 3-4 år. Ökningarna gick mkt bra i början, men har stagnerat nu sen i januari. Eventuellt beror det på matbrist.

Mitt mål: För tillfället är att få fram rutorna. Tänkte deffa fram tills i mitten av augusti och se vad resultatet blir. Har legat i deff sen i maj men som sagt utan några större resultat.
Mina långsiktiga mål är att gå upp till 90 kg med hyfsat schysst deff.

Målbilden är inte helt klar, har t.om. funderingar på att skära ner styrketräningen till 2 dagar i veckan med hårda basövningspass och sedan träna kampsport 2 dar i veckan och klättring de dagar jag känner för. Bör ge en schysst allroundfysik och en vältränad look. Vad tros?


Något mer du behöver veta?

Tjockisen
2002-07-18, 22:19
Hur kan du ligga och deffa på 3000 kalorier förresten? Hög metbaolism och mycket muckler?

Rob The Man
2002-07-20, 00:54
3000 kcal är ingenting under en hård deff.

Du ska få ett tips hur du ska göra för att räkna ut de du behöver ha i dig under en dags deff.

Din torra morgonvikt 84kg

84kgx3g protein=252g Protein
84kgx3g kolhyd=252g Kolhydrater
84kgx1g fett =84g Fett


Totalt ska du ligga på under deff

2772 kcal ska du ligga på när du deffar

/Robban

AJ
2002-07-20, 01:33
Med all respekt Rob..... men det går inte att räkna som du gör.

Det finns betydligt fler faktorer som spelar in. Beror på hur mycket man tränar, aktivitetsnivå, vilket jobb man har etc etc. När det gäller vikt bör man gå efter fettfri morgonvikt. Stor skillnad om man väger tex 84kg med 5%BF eller 25%BF.

Det man istället bör göra under ett par veckors tid är att försöka hitta en nivå på kaloriintaget som man ligger stilla i vikten på (FYI). Sen kan man prova att sänka med tex 500kcal/dag vilket ger en ungefärlig fettminskning med 0,5kg/v.

Tex jag väger drygt 100kg. FYI = ca 3000kcal för mig. Då ligger jag stilla i vikt. Kör 4:a styrkepass/v och 2-3 kondition. Sitter framför en dataskärm mest hela dagarna annars så jag är inte speciellt fyskiskt aktiv förutom träningen. Ligger på 2500kcal/dag nu och då tappar jag ca 0,5kg/v.

Uppdelningen av E% på ditt förslag ser däremot helt ok ut.

Mvh AJ

Rob The Man
2002-07-20, 08:30
Originally posted by AJ
Med all respekt Rob..... men det går inte att räkna som du gör.

Det finns betydligt fler faktorer som spelar in. Beror på hur mycket man tränar, aktivitetsnivå, vilket jobb man har etc etc. När det gäller vikt bör man gå efter fettfri morgonvikt. Stor skillnad om man väger tex 84kg med 5%BF eller 25%BF.

Det man istället bör göra under ett par veckors tid är att försöka hitta en nivå på kaloriintaget som man ligger stilla i vikten på (FYI). Sen kan man prova att sänka med tex 500kcal/dag vilket ger en ungefärlig fettminskning med 0,5kg/v.

Tex jag väger drygt 100kg. FYI = ca 3000kcal för mig. Då ligger jag stilla i vikt. Kör 4:a styrkepass/v och 2-3 kondition. Sitter framför en dataskärm mest hela dagarna annars så jag är inte speciellt fyskiskt aktiv förutom träningen. Ligger på 2500kcal/dag nu och då tappar jag ca 0,5kg/v.

Uppdelningen av E% på ditt förslag ser däremot helt ok ut.

Mvh AJ




Bästa AJ!!

Kan Möllerström som blir bra räkna så här så kan nog vi också det.





/Robban

AJ
2002-07-20, 08:53
Jag menade inte att på något sätt nedvärdera ditt inlägg :). Du har gjort många konstruktiva inlägg på detta forumet.

Men i detta fallet kan jag inte hålla med dig min gode vän. Man kan inte räkna på ett så "fast" sätt. Det kan skilja väldigt mycket i energiförbrukning. Det är mycket stor skillnad på tex en hårt arbetande skogshuggare och en kontorsslav i hur många kalorier man förbrukar per dag. Det kan röra sig om kanske 2000kcal per dag bara beroende på vilket arbete man har.

Det man måste göra är att konstant utvärdera efter den viktminskning man har tex en gång i veckan genom kalipermätning, våg och spegel för att få ett rättvisande resultat.

Mvh AJ

Rob The Man
2002-07-20, 11:15
Det är lugnt kompis!!
Jag skriver bara det som jag har fått råd om och det som fungerar på mig själv.Din metod är också bra men vi måste tänka att alla människor är olika och fungerar olika.

Jag blir varken arg eller sur på dig jag är en tävlingsmänniska och tar emot kritik lika bra som att ta emot beröm.



/Robban:cheers: :cheers: