handdator

Visa fullständig version : Någon som jobbar som vakt på någon av Sthlms utekrogar? Stureplan?


GymTT
2005-10-31, 12:51
Undrar bara.
Lite frågor om yrket.

MVH

MacLeod
2005-10-31, 12:53
Det är samma yrke vid stureplan som i förorten.

GymTT
2005-10-31, 12:54
Det är samma yrke vid stureplan som i förorten.


.................Frågan står kvar

MacLeod
2005-10-31, 12:59
Jag kan besvara frågan. Du ska ha bricka.

GymTT
2005-10-31, 13:00
Jag kan besvara frågan. Du ska ha bricka.


Ska ha bricka?
Vilka här jobbat som vakt på någon av Stureplans uteställen....

HookersUnited
2005-10-31, 13:03
Ska ha bricka?
Vilka här jobbat som vakt på någon av Stureplans uteställen....
Exakt vad är det du vill veta?

GymTT
2005-10-31, 13:10
Exakt vad är det du vill veta?


Tiderna man jobbar, lön, hot, kontakt med polisen, ja allt

Bonnie
2005-10-31, 13:11
Ring och fråga den personen som är ansvarig för säkerheten på det stället du vill jobba på?

Tiderna man jobbar, lön, hot, kontakt med polisen, ja allt

Jay-Z
2005-10-31, 13:13
Tiderna man jobbar, lön, hot, kontakt med polisen, ja allt

Samma tider som krogen har öppet + några timmar innan öppning och stängning. Lön får man. Hot får man. Kontakt med polisen är oundvikligt, se föregående.

Tror inte så många under 20 står i dörren på mer, för att använda ett kraftuttryck, 'respektabla' ställen.

Diana
2005-10-31, 13:19
Min storebroder jobbade som det förrut i nåra år inne i sthlms stad, och just hoten va skälet till att han slutade :whipped:

H.Emanuel
2005-10-31, 13:20
Du har fått svar på frågan. Ingen här står i dessa dörrar du menar. Det är ett tufft jobb tror jag, man måste prata också, och jobba sent.

jwzrd
2005-10-31, 13:36
Annars verkar GymTT ha precis det som krävs för att stå i dörren på stureplan.

GymTT
2005-10-31, 13:37
Annars verkar GymTT ha precis det som krävs för att stå i dörren på stureplan.


Ska du larva dig nu igen? Svara på frågan istället om du har något att komma med.

Piranha
2005-10-31, 13:43
Du får nog ställa dig i kön som alla andra.. ;)

nice try.

GymTT
2005-10-31, 13:49
Du får nog ställa dig i kön som alla andra.. ;)

nice try.


Haha.

nordland
2005-10-31, 15:50
Först och främst så måste du gå en vaktutbildning, och vad jag vet så brukar de inte utbilda folk under 23 år..

Vid utbildningen så prövas din lämplighet på flera olika områden. Inteligens, Psykisk/fysisk mognad, Språkkunskaper, Förmågan att klara av arbete under påfrestning/stress/hotfulla situationer mm.

Finns du med i brottsregistret så är det bara att glömma allt...

Sen skall väl sägas, att risken att få jobb på en av huvudstadens innekrogar utan tidigare meriter från yrket är väääldigt små...

CroCop
2005-10-31, 16:01
Undrar bara.
Lite frågor om yrket.

MVH

Lite nyfiken,har du läst artikeln i slitz eller var det cafe?
1.8 miljoner i årslön känns helt ok :thumbup:

Body Guard
2005-10-31, 16:30
Först och främst så måste du gå en vaktutbildning, och vad jag vet så brukar de inte utbilda folk under 23 år..

Vid utbildningen så prövas din lämplighet på flera olika områden. Inteligens, Psykisk/fysisk mognad, Språkkunskaper, Förmågan att klara av arbete under påfrestning/stress/hotfulla situationer mm.

Finns du med i brottsregistret så är det bara att glömma allt...

Sen skall väl sägas, att risken att få jobb på en av huvudstadens innekrogar utan tidigare meriter från yrket är väääldigt små...


dumt att svara utan att kunna backa upp sina argument?

För att att stå i dörren finns det två alternativ:

1. Entré värd = vanlig person , ingen utbildning, ingen ASP inga skyldigheter inga rättigheter

2. Ordningsvakt = Utbildad, har ett förordnande, får bära ASP, handfängsel. du har skyldigheter men också rättigheter i form av tjänstemannaskydd osv

du kan frilansa eller jobba för ett företag, tex Maxab har några dörrar runt Stureplan


Angående OV utb behöver du inte alls vara 23 det är *bs* . Du söker utbildningen hos polisen, den är ca 14 dagar om jag minns rätt. Lönen ligger väll på ca 110 kr i timmen + OB. Tänk på att utrustning kostar en del, väst , ASP, fängsel , handskar osv... Något annat?

Mighty
2005-10-31, 16:33
Du får nog ställa dig i kön som alla andra.. ;)

nice try.
Kösystemet är ju konstruerat för att man skall gå förbi alla andra :D

nordland
2005-10-31, 17:04
dumt att svara utan att kunna backa upp sina argument?

För att att stå i dörren finns det två alternativ:

1. Entré värd = vanlig person , ingen utbildning, ingen ASP inga skyldigheter inga rättigheter

2. Ordningsvakt = Utbildad, har ett förordnande, får bära ASP, handfängsel. du har skyldigheter men också rättigheter i form av tjänstemannaskydd osv

du kan frilansa eller jobba för ett företag, tex Maxab har några dörrar runt Stureplan


Angående OV utb behöver du inte alls vara 23 det är *bs* . Du söker utbildningen hos polisen, den är ca 14 dagar om jag minns rätt. Lönen ligger väll på ca 110 kr i timmen + OB. Tänk på att utrustning kostar en del, väst , ASP, fängsel , handskar osv... Något annat?

Nu handlade ju inte frågan om att vara entrévärd, utan just ordningsvakt (i vanlig folkmun = vakt).

Blev lite fel, när jag skrev att de inte brukar utbilda folk under 23 år. Det jag menade var att de helst ser att man är över 23 år innan man söker utbildningen, just pga personlig mognad..

Jet
2005-10-31, 17:05
Du kommer med största sannolikhet bli less på alla människor efter några år, tyvärr minns man oftast de 10% som är dumma i huvudet, de övriga 90% passerar obemärkt.

Beroende på var du står i dörren blir det mer eller mindre hot, en hel del dörrar samarbetar med kriminella idag, och då sköter de medling med de största dumskallarna.

Bli bara inte en sån där "flash" vakt som tycker det är "fräckt" att stå i dörren, de är obehagliga. Att stå i dörren på ett lugnt och bra ställe är guld värt, det händer sällan något och pengarna är lika bra som på "fräckis" ställena, ibland tom bättre.

Men hotad kommer du att bli oavsett, och är det av fel psykfall lär han vänta när du går hem också.

Allan
2005-10-31, 17:31
Om man nu är sugen på att jobba på nåt hemskt "inneställe" ska man nog ha lite erfarenhet med sig. Känns inte som en bra idé att ställa sig där utan att ha en aning....


allan

xynd
2005-10-31, 17:37
viva la entrevärd :thumbup:

GymTT
2005-10-31, 21:37
Om man nu är sugen på att jobba på nåt hemskt "inneställe" ska man nog ha lite erfarenhet med sig. Känns inte som en bra idé att ställa sig där utan att ha en aning....


allan


True.

Piranha
2005-10-31, 21:40
Kösystemet är ju konstruerat för att man skall gå förbi alla andra :D


Delvis , jag skulle aldrig i hel**e stå å köa i 30 min för att komma in nånstans.

GymTT
2005-10-31, 21:41
Delvis , jag skulle aldrig i hel**e stå å köa i 30 min för att komma in nånstans.


Vart brukar du festa pirre?

Piranha
2005-10-31, 21:42
Vart brukar du festa pirre?


Aldrig fan nuförtiden , men om ja inte känner nån där så går jag hem eller vidare.

Griip
2005-10-31, 21:44
En fråga till er vakter: Funderar på att börja jobba som vakt, MEN, är det inte rätt jobbigt att stå upp så länge?

Wopper
2005-10-31, 21:58
Varför sträva efter att jobba på ett "inneställe"?
Den enda skillnaden är att du blir en mer offentlig person och alla nackdelar det för med sig. Ovänner skaffar du dig alltid efter några år, och är du ett välkänt ansikte så är du också lättare att hitta.

Jag håller på Jet, lugna pengar är bra pengar. Ovänner och galningar stöter du ihop med oavsett var du jobbar. Bara du jobbar tillräckligt länge.

Börja , jobba, sluta, gå hem och sen inte behöva fundera mer måste vara det bästa.
Det är inte kul att ha en hotbild mot sig för att du gör ditt jobb, att behöva titta över axeln när du är ute med din familj glädjer ingen.

Skit i ordningsvaktsjobbet, det är inget att sträva efter. Efter några år får du en skev människosyn. Även här får jag hålla med Jet, när kvällen är slut kommer du bara ihåg dom som bråkade. Alla andra vanliga människor glöms bort.

Jorgen
2005-10-31, 22:00
En fråga till er vakter: Funderar på att börja jobba som vakt, MEN, är det inte rätt jobbigt att stå upp så länge?
Ursäkta men :laugh: . Bästa frågan i dag.

Allan
2005-10-31, 22:06
En fråga till er vakter: Funderar på att börja jobba som vakt, MEN, är det inte rätt jobbigt att stå upp så länge?


:MrT:


allan

dantheman
2005-10-31, 22:06
2. Ordningsvakt = Utbildad, har ett förordnande, får bära ASP, handfängsel. du har skyldigheter men också rättigheter i form av tjänstemannaskydd osv


Ordningsvakten rättigheter är ju mycket mer långtgående än de du nu beskrivit. Just det förstärkta tjänstemannaskyddet är ju t.ex. det som skiljer en väktare (inte ordningvakt) från en helt vanlig person.

Tricklev
2005-10-31, 22:23
En fråga till er vakter: Funderar på att börja jobba som vakt, MEN, är det inte rätt jobbigt att stå upp så länge?

:laugh:

Dom fulla våldsamma idioterna är inte ditt problem, utan att behöva stå upp? :MrT:

Griip
2005-10-31, 22:24
:laugh:

Dom fulla våldsamma idioterna är inte ditt problem, utan att behöva stå upp? :MrT:


:em:

prime^
2005-10-31, 22:27
:em:
haha griip, du slutar aldrig förvåna mig :D

Body Guard
2005-10-31, 22:48
Ordningsvakten rättigheter är ju mycket mer långtgående än de du nu beskrivit. Just det förstärkta tjänstemannaskyddet är ju t.ex. det som skiljer en väktare (inte ordningvakt) från en helt vanlig person.


jag har ju inte sagt att dessa är de ända rättigheterna, tog upp ett exempel bara.

Dk1ng
2005-10-31, 23:24
GymTT: är det inte dags att lugna sig lite, med tanke på de senaste trådarna du skapat så vill du börja jobba dörr på nån "innekrog", träna på Delta och glida omkring med en fet bissmarcklänk i guld runt halsen...:D

Jag har blivit tillfrågad om jag ville jobba extra i dörr men det intresserar mig inte. Har/har haft bekanta som stått dörr på Caféet, Köket, Berns etc. och vad jag kan minnas är det väl ingen som tyckt att det varit ett särskilt kul, givande eller stimulerande yrke.

Kwon
2005-10-31, 23:30
GymTT: är det inte dags att lugna sig lite, med tanke på de senaste trådarna du skapat så vill du börja jobba dörr på nån "innekrog", träna på Delta och glida omkring med en fet bissmarcklänk i guld runt halsen...:D


Alla har vi våra drömmar här i livet! :thumbup:

Om Arnold kunde bli Guvernör kan väl GymTT träna på Delta med Bissmarcklänk runt halsen? :)

Dk1ng
2005-10-31, 23:46
Alla har vi våra drömmar här i livet! :thumbup:

Om Arnold kunde bli Guvernör kan väl GymTT träna på Delta med Bissmarcklänk runt halsen? :)

Det blir nog inte så svårt, man behöver bara följa 2-punktssystem nedan:

1. Gå in på Punktshop och inhandla den fetaste kedjan du hittar
2. Sen har jag för mig att du måste stava fel på ditt eget namn i medlemsansökan till Delta för att bli antagen. (va uppe i nån annan tråd)

Sen är saken Biff..:D

Om GymTT nu verkligen är intresserad av att ta sig in i branschen så är nog det lättaste för att få relevant utbildning att söka jobb som väktare. Sen se till att få jobb som väktare på ett objekt där du måste ha bricka (ordningsvaktsutbildning) för att få jobba. Då får du utbildningen betald av vaktbolaget och sitter då på den utbildning du behöver. Man kan också eller har åtminstone kunnat finansiera utbildningarna själv men det kostar en slant.

Jet
2005-11-01, 01:29
En fråga till er vakter: Funderar på att börja jobba som vakt, MEN, är det inte rätt jobbigt att stå upp så länge?

En inte helt oviktig fråga, när jag vägde som mest i mitt liv, dvs runt 135 kg så var det fan inte en dans på rosor att jobba 6 h stående, fick ofta stå och luta mig mot staket el dylikt för att orka....

Nu trippar jag runt som en ballerina, dvs det gör inte i närheten av lika ont.