handdator

Visa fullständig version : Bli standup komiker?


JustinCredible
2005-10-31, 02:57
Nån som vet om det bara liksom är så att ställa upp på en sån där open mic grej och om man är bra så kanske man får vara med fler ggr osv osv? Har kollat lite på det där sthlm live och sånt och jag är roligare. Kan ni säga några fina klubbar i sthlm eller så? Nån som brukar besöka stand up klubbar? Jag har massor med kul material.

prime^
2005-10-31, 03:10
hahahaha, d hade jag velat se!
förlåt för jag skrattar :em:

JustinCredible
2005-10-31, 03:14
hahahaha, d hade jag velat se!
förlåt för jag skrattar :em:

Lungt du kan bli min häcklare. Alla komiker behöver en sån.

Zozza
2005-10-31, 03:15
Ett skämt du kan köra:

Du går in på scen, sätter dig på en stol och säger (utan inlevelse) "Jag är egentligen stå-upp-komiker, men idag sitter jag."

Publiken garvar så dom får tårar i ögonen och succen är ett faktum! :)

prime^
2005-10-31, 03:29
Lungt du kan bli min häcklare. Alla komiker behöver en sån.
säg tid o plats så e jag där, haha.. dra lite skämt o MJ och hans pedofili ;)

Zozza
2005-10-31, 03:30
Gör inte om det här till en Michael Jackson tråd nu, gaaaaaaah

heltzonicka
2005-10-31, 03:34
Vet ni vilket trick en elektriker skulle köra om han var med i en simhoppstävling?










220 med volt

ErikWrestlingFreaket
2005-10-31, 03:37
Ett skämt du kan köra:

Du går in på scen, sätter dig på en stol och säger (utan inlevelse) "Jag är egentligen stå-upp-komiker, men idag sitter jag."

Publiken garvar så dom får tårar i ögonen och succen är ett faktum! :)



Haha den var fan bra :D :hbang:

Zozza
2005-10-31, 03:46
Kom igen ErikWrestlingFreaket, vi drar och pallar äpplen..

..Äh, Jag pallar inte!

prime^
2005-10-31, 03:54
haha Zozza, du ska nog hålla dig ifrån scenen :D

Zozza
2005-10-31, 04:03
:(

prime^
2005-10-31, 04:07
jag menade att du håller mkt högre klass! *innocent*

mangemani
2005-10-31, 04:13
citerat från ett south park avsnitt:

bear walked into a bar,bear said to deer,may i please.......have a drink,and so deer said to bear "why the big paws?"
*drums*
hahahaha hahahaha hahahaha

AlexanderYeah
2005-10-31, 12:11
Jag tycker ändå det verkar ganska svårt. Man drar ju liksom historier med inlevelse och sånt. Inte bara som att dra skämt. Och timing och kontakt och hela det där. Och fan va jobbigt om ingen skrattar liksom :D

Griip
2005-10-31, 12:39
citerat från ett south park avsnitt:

bear walked into a bar,bear said to deer,may i please.......have a drink,and so deer said to bear "why the big paws?"
*drums*
hahahaha hahahaha hahahaha


Hahhahahaahahaha! Du skrev den lite konstigt tror jag, svårt å fatta först.. :laugh:

Tricklev
2005-10-31, 12:41
Det är skillnad på att vara stand up komiker och dra skämt.

mini
2005-10-31, 12:47
Att tro att man kan gå upp och fyra av oneliners och Arne Hegerforsskämt är naivt. Att gå in och sätta sig på en stol och säga att man sitter kommer att få publiken att skruva generat på sig. Det är svårt att vara rolig, och det finns knappt något pinsammare och sorgligare att bevittna än en misslyckad komiker.
Obs, jag vet inget om Justins material, det är kanske kanon. Många andra skämt vi sett exempel på här är dock rent av dåliga. Tyvärr.
AlexanderYeah är en klok pojk.

TrasMannen
2005-10-31, 12:47
Nån som vet om det bara liksom är så att ställa upp på en sån där open mic grej och om man är bra så kanske man får vara med fler ggr osv osv? Har kollat lite på det där sthlm live och sånt och jag är roligare. Kan ni säga några fina klubbar i sthlm eller så? Nån som brukar besöka stand up klubbar? Jag har massor med kul material.

Men sthlm live är väl typ varje vecka eller nått?
Lite skillnad att skriva matrial för en tillställning och skriva nytt till varje vecka.

Zozza
2005-10-31, 12:49
Att gå in och sätta sig på en stol och säga att man sitter kommer att få publiken att skruva generat på sig.

Jag hoppas alla förstod att jag var väldigt ironiskt med det inlägget. *rolleyes* :)

Zozza
2005-10-31, 12:57
Många andra skämt vi sett exempel på här är dock rent av dåliga.


Men skämten här är väl iofs menat att vara dåliga, så dåliga att man skrattar åt dom.

"Vet ni vilket trick en elektriker skulle köra om han var med i en simhoppstävling?




220 med volt"



Jag vet inte.. men tror inte heltzonika menade att detta var ett skämt som han tyckte passade för en standup komiker..

Jag hoppas verkligen inte det iaf http://www.filosofiforum.com/phpBB2/images/smiles/grinning-smiley-044.gif

Cilia
2005-10-31, 13:14
Har kollat lite på det där sthlm live och sånt och jag är roligare.
eller hur!
Kan ni säga några fina klubbar i sthlm eller så?
är det inte en paradox där?
Nån som brukar besöka stand up klubbar?
har en gammal kompis som har startat en.
har en annan som brukar uppträda på Norra Brunn.
Jag har massor med kul material.
jaha?
ge oss ett smakprov.

mangemani
2005-10-31, 13:17
Hahhahahaahahaha! Du skrev den lite konstigt tror jag, svårt å fatta först.. :laugh:



tror man måste se själva avsnittet för att fatta:)

Zozza
2005-10-31, 13:25
är det inte en paradox där?


nä?

JJ
2005-10-31, 13:48
Nån som vet om det bara liksom är så att ställa upp på en sån där open mic grej och om man är bra så kanske man får vara med fler ggr osv osv? Har kollat lite på det där sthlm live och sånt och jag är roligare. Kan ni säga några fina klubbar i sthlm eller så? Nån som brukar besöka stand up klubbar? Jag har massor med kul material.

Klart du ska prova.
Det här borde väl fungera:
http://www.bungycomedy.se/

mini
2005-10-31, 13:56
Klart du ska prova.
Det här borde väl fungera:
http://www.bungycomedy.se/
Tack för den intressanta länken. Nu kanske jag kan bli rolig också och inte bara snygg och smart.

Robbelibob
2005-10-31, 14:18
Tack för den intressanta länken. Nu kanske jag kan bli rolig också och inte bara snygg och smart.

Hahahaha, nu var du ju rolig.

Loke
2005-10-31, 14:19
citerat från ett south park avsnitt:

bear walked into a bar,bear said to deer,may i please.......have a drink,and so deer said to bear "why the big paws?"
*drums*
hahahaha hahahaha hahahaha

A limp dog walks into a bar and says "Im looking for the man who shot my pa'"!

Ok, den var dålig. Man kan kanske göra den bättre. Denna då:

A panda walks into a resturant and is served a meal. When he's finished, he stands up, pulls a gun, and shoots at the ceiling. Then he walks towards the door. The waiter asks him, "why did you do that?". The panda says, "Im a panda, look it up." The waiter finds a dicitionary and sure enough, on panda it says: "Black and white mammal, living in central asia. Eats shoots and leaves."

prime^
2005-10-31, 14:21
A limp dog walks into a bar and says "Im looking for the man who shot my pa'"!

Ok, den var dålig. Man kan kanske göra den bättre. Denna då:

A panda walks into a resturant and is served a meal. When he's finished, he stands up, pulls a gun, and shoots at the ceiling. Then he walks towards the door. The waiter asks him, "why did you do that?". The panda says, "Im a panda, look it up." The waiter finds a dicitionary and sure enough, on panda it says: "Black and white mammal, living in central asia. Eats shoots and leaves."
Haha den sista va bra :P

JustinCredible
2005-10-31, 14:28
Jag tycker ändå det verkar ganska svårt. Man drar ju liksom historier med inlevelse och sånt. Inte bara som att dra skämt. Och timing och kontakt och hela det där. Och fan va jobbigt om ingen skrattar liksom :D

Ja, jag vet. Jag har läst teater och drama varav 10 poäng var berättarkonst så jag vet hur man berättar målande och blahaj. Vi hade förövrigt examineringsuppgift idag och jag körde bara stand up och det gick hur bra som helst. Dock var det inför min klass som bara är 25 pers och sånt men yeahjo.

mini
2005-10-31, 14:31
Är det apropå engelska historier någon som kan resten av historien Judd Nelson påbörjar i Breakfast Club?

Helena B
2005-10-31, 14:49
Stockholm Live är ju kanon och det är bra att de tar in gäster då blir det inte bara att driva med invandrare osv. Tycker de är duktiga, krävs mycket fantasi och kreativitet för att skriva roliga manus...

I like it, I like it a lot...

Griip
2005-10-31, 14:50
Why the big paws.. hahahahhaha

Tomten
2005-10-31, 14:57
Stockholm Live är ju kanon och det är bra att de tar in gäster då blir det inte bara att driva med invandrare osv. Tycker de är duktiga, krävs mycket fantasi och kreativitet för att skriva roliga manus...

I like it, I like it a lot...

Är det Stockholm live de brukar visa på SVT? Det är ju totalt värdelöst. Pinsammast är alla invandrare som vill vara lika "häftiga" som Chris Tucker, och står och drar sina... en invandrare... eller en svenne... skämt hela tiden.

ARGHHHHHHHHHHHHHH....

Zozza
2005-10-31, 15:02
Ja, jag vet. Jag har läst teater och drama varav 10 poäng var berättarkonst så jag vet hur man berättar målande och blahaj. Vi hade förövrigt examineringsuppgift idag och jag körde bara stand up och det gick hur bra som helst. Dock var det inför min klass som bara är 25 pers och sånt men yeahjo.

Oj, grattis ditt lyckade uppträdande! Skulle stamma som en gudvetvad och darra som ett höstlöv om jag var tvungen att göra något sådant! :bow:

http://www.bungycomedy.se/ <- Såg du den länken? Verkar ju rätt intressant.

Helena B
2005-10-31, 15:05
Är det Stockholm live de brukar visa på SVT? Det är ju totalt värdelöst. Pinsammast är alla invandrare som vill vara lika "häftiga" som Chris Tucker, och står och drar sina... en invandrare... eller en svenne... skämt hela tiden.

ARGHHHHHHHHHHHHHH....

Jag tycker de är roliga och ofta är deras gäster det oxå...Men smaken är som baken :booty: Du kanske gillar det nya stand up-programmet på tv4 som börjar imorgon, en massa tanter som ska vara roliga :D

JustinCredible
2005-10-31, 15:06
Oj, grattis ditt lyckade uppträdande! Skulle stamma som en gudvetvad och darra som ett höstlöv om jag var tvungen att göra något sådant! :bow:

http://www.bungycomedy.se/ <- Såg du den länken? Verkar ju rätt intressant.

Whoa tack för länken :) Jag klickade inte först för jag föutsatte att det var något ironiskt :D

Tomten
2005-10-31, 15:24
Jag tycker de är roliga och ofta är deras gäster det oxå...Men smaken är som baken :booty: Du kanske gillar det nya stand up-programmet på tv4 som börjar imorgon, en massa tanter som ska vara roliga :D

Ja, det är nog "ännu" bättre. Nä, svensk stand-up är ingen höjdare. Triumph däremot, där har vi komik på hög nivå. Eller blue collar comedy show (eller vad den nu heter)... Fast som sagt, en hög med Chris Tucker wannabees är ingen höjdare.

datorjaevel
2005-10-31, 16:09
Nån som vet om det bara liksom är så att ställa upp på en sån där open mic grej och om man är bra så kanske man får vara med fler ggr osv osv? Har kollat lite på det där sthlm live och sånt och jag är roligare. Kan ni säga några fina klubbar i sthlm eller så? Nån som brukar besöka stand up klubbar? Jag har massor med kul material.

jaja du e så jävla kul så d räcker att du går upp o bara står på scenen så kommer folk att ha svårt för o sluta skratta

Jense
2005-10-31, 16:19
du som är lite pedofil kan dra detta:

"vet ni vad det skönaste sexet är?"

"neeeeeeeeeej de vet vi eeeenteee"

"när du har sex med en gravid kvinna och låter fostrer suga av dig"

stefannn
2005-10-31, 17:01
du som är lite pedofil kan dra detta:

"vet ni vad det skönaste sexet är?"

"neeeeeeeeeej de vet vi eeeenteee"

"när du har sex med en gravid kvinna och låter fostrer suga av dig"

diu är sjuk


i övrigt så står väöl inte en bra ståuppare och rabblar skämt?? han vberättar väl nåt (nån nyhet) som för tidpunkten kan vridasd till nåt jävligt kul .. vilket jag tycker betyder att man inte kan säga jag har massa bra material...
utan man ska nog kunna säga jag har lätt för att skaffa material...
det måste vara färskt nåt som ingen gjort förut...

heltzonicka
2005-10-31, 17:24
Vet ni vad det är för skillnad på en pedofil och en nekrofil?

Pedofilen är bara småkåt medans nekrofilen är dödskåt.
haha

Jense
2005-10-31, 17:25
Vet ni vad det är för skillnad på en pedofil och en nekrofil?

Pedofilen är bara småkåt medans nekrofilen är dödskåt.
haha


haha, gamma goding!



alzheimers - nya vänner varje dag