handdator

Visa fullständig version : Ris och Ros, Sm 2005


norsk_gadd
2005-10-30, 11:16
Japp, för att inte förpesta alla andra trådar så tar vi alla hyllningar/sågningar till arrangemanget här.

Kritik:
Expo-ytan var alltför liten och att lägga den i en korridor är väl inte det bästa.

Stolarna på de "bättre" platserna var tokhårda och jag önskar att jag bulkat ytterligare lite innan jag åkte på SM så kanske min rumpa varit mer tålig.

Speakern, har egentligen inget dumt att säga förutom att han var lite flamsig och förvirrad men jag tyckte han klarade sig ok.

Hyllningar:
Svend Karlsen, vilken stjärna! Absolut grymmast på SM. Hans utlägg om strongman killarnas hårda diet tog knäcken på mig och gjorde säkert en del byggare gröna av avundsjuka.

Sakawan Ahmed, makarna Grape, P-A, mm. Jäkligt många tävlande som imponerade. Endel som inte gjorde det men det låter jag vara osagt. Vill inte hänga ut någon då jag vet att alla som tävlade kämpat som djur för att vara med.

Fitness brudar, förklaring överflödig. :thumbup:

mela
2005-10-30, 11:19
Ris:
trångt i korridoren där "mässan" var.. fick knö som satan för att kunna gå på toa ju :P

Ros:
ehm.. alla tävlande? :D

Allan
2005-10-30, 12:37
Nu är jag kanske inte rätt man att yttra mig eftersom jag bara sett bilder men det hindrar ju inte att man kan ha en åsikt. Men var det inte lite dålig volym i de tyngsta klasserna. Vad har hänt med damernas tungvikt? För mig är det ett absolut måste att vinnarna i de tyngsta klasserna är rejält grova - både damer och herrar. Och speciellt i damernas tungvikt såg det tunt ut. Vad har hänt? Drar inte SM de bästa namnen längre?

allan

Fultjack
2005-10-30, 13:29
Nu är jag kanske inte rätt man att yttra mig eftersom jag bara sett bilder men det hindrar ju inte att man kan ha en åsikt. Men var det inte lite dålig volym i de tyngsta klasserna. Vad har hänt med damernas tungvikt? För mig är det ett absolut måste att vinnarna i de tyngsta klasserna är rejält grova - både damer och herrar. Och speciellt i damernas tungvikt såg det tunt ut. Vad har hänt? Drar inte SM de bästa namnen längre?

allan


vet inte hur det är på damsidan , men känns som att många namn saknades på herrsidan. Lennart Brandt och fjolårsvinnaren Jörgen för att nämna 2 st

Tomas W
2005-10-30, 13:55
Svend Karlsen, vilken stjärna! Absolut grymmast på SM. Hans utlägg om strongman killarnas hårda diet tog knäcken på mig och gjorde säkert en del byggare gröna av avundsjuka.


Vad sa han för nått om det?

mela
2005-10-30, 13:56
Vad sa han för nått om det?

Han sa att det va McDonalds, Burger King, pizza, kinamat och sådant 24h om dygnet :D

skillz
2005-10-30, 14:23
Tycker det va synd att Mikael Gustafsson inte pallade med sitt fria program.
Det var ju det han föll på, han kunde nog inte slå Juhl den kvällen men han kunde kommit tvåa.

Tycker Sakawan i -70 fick en tidig bröllopspresent och jag hade inte sagt något om Hillary vunnit.
Hillary kom tvåa i poseringsronden vilket är helt ofattbart.
Han hade bättre baksida än Sakawan och en likvärdig framsida, föll på framsida lår dock där Sakawan var lite bättre.
Jämt och spännande var det i alla fall.

Tycker det var riktigt sjukt att Pichet Pataya kom femma i -80, okej han var inte den hårdaste på scenen, men FEMMA?!
Kari Risbergs vinst där var lite konstig tycker jag.

palme
2005-10-30, 14:56
Tycker det va synd att Mikael Gustafsson inte pallade med sitt fria program.
Det var ju det han föll på, han kunde nog inte slå Juhl den kvällen men han kunde kommit tvåa.

Tycker Sakawan i -70 fick en tidig bröllopspresent och jag hade inte sagt något om Hillary vunnit.
Hillary kom tvåa i poseringsronden vilket är helt ofattbart.
Han hade bättre baksida än Sakawan och en likvärdig framsida, föll på framsida lår dock där Sakawan var lite bättre.
Jämt och spännande var det i alla fall.

Tycker det var riktigt sjukt att Pichet Pataya kom femma i -80, okej han var inte den hårdaste på scenen, men FEMMA?!
Kari Risbergs vinst där var lite konstig tycker jag.

Jag tycker det är konstigt att micke kom bakom kinapinnen...ska verkligen poseringen ha så stor roll? Han var bättre.

mr ruhl
2005-10-30, 15:27
verkar ha varit riktigt bra klass på dom tävlanden trots att det var ett sm utan kval, föresten så låter det konstigt att vara med på sm utan att ha behövt kvala, varför är det så? har det varit ofta så att alla som kvalat har fått vara med på sm pga för lite tävlanden?

Jorgen
2005-10-30, 15:34
Anledningen till att det inte blev något kval var dom nya klasserna och dom nya reglerna.

mr ruhl
2005-10-30, 15:38
Anledningen till att det inte blev något kval var dom nya klasserna och dom nya reglerna.


aha..vet du om det blir kval nästa år?

Jorgen
2005-10-30, 15:39
aha..vet du om det blir kval nästa år?
Vet, nej.
Men jag antar att det blir ett kval nästa år. Det borde det bli.