handdator

Visa fullständig version : Barbapappa-filmen


Johan_P
2005-10-30, 00:00
Hittade nyss en optimal film, tillägnad King Grub :thumbup:

http://hacked.free-bsd.org/funstuff/movies/Italian_barberdad.mpg

puppas
2005-10-30, 00:02
Sätter mina trapz på att han redan snubblat över den på det värdsliga vida nätet...

datorjaevel
2005-10-31, 10:52
Vad äre som skulle vara "optimalt" med den där filmen?

Gud va ja e trött på ert användande av det ordet.

bengdoktor
2005-10-31, 14:41
jag tycker användandet av ordet optimalt är optimalt. tycker inte du att det är optimalt? du kanske tycker att det är o-optimalt, vad vet jag. jag är inte optimal.

Helena B
2005-10-31, 14:44
Det där ordet dyker upp titt som tätt. Läste i tidningen Fitness och där dök det upp upprepande gånger ;) Men det finns ju inget som är optimalt, det är i så fall relativt. Hmm undra vad det står i svenska akademins ordlista?

Naesetgrabb
2005-10-31, 14:57
www.susning.nu

Optimal

När man har optimerat en lösning så fullständigt? att den inte kan optimeras? mer, då har man uppnått en optimal lösning.

Helena B
2005-10-31, 15:03
www.susning.nu

Optimal

När man har optimerat en lösning så fullständigt? att den inte kan optimeras? mer, då har man uppnått en optimal lösning.

Så när den inte kan optimeras mera så är det optimal!? Men hur kan man använda detta ord i träningssammanhang, det går ju alltid att bli större, starkare och uthålligare...eller ;)

zanzi
2005-10-31, 15:32
Så när den inte kan optimeras mera så är det optimal!? Men hur kan man använda detta ord i träningssammanhang, det går ju alltid att bli större, starkare och uthålligare...eller ;)

Därför att (citerar från student.se): "sportkommentatorer är verkligen förstklassiga ordbajsare." De använder ord som är "inne" utan att bry sig så mycket om betydelsen och man kan inte förvänta sig mycket från dom när dom säger saker som:
"F-n vilket höjdarväder! En sådan härdag skulle man ha haft en utomhushall att träna i." - Christer abrahamson
"Det ser mörkt ut på kameruns avbytarbänk" - Arne Hägerfors
"Där går han och runkar runt bollen" - Göran Zachrisson
"Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska." - Arne hägerfors

OnT: Den "nallen" ser inte så mycket ut som barbapappa men bra låt var det i alla fall. =)