handdator

Visa fullständig version : Vad har ni för musiksmak?


keffat_liv
2005-10-29, 23:06
Så vad lyssnar ni på för sorts musik? Fått intrycket av att metal verkar jäkla populärt här:) Men nån G from the hood e här väl? och nån liten darin som gömmer sig bakom 20kg fläsk? ;)

Själv så lyssnar jag på allt möjligt... Gick från hiphop i 6an och 7an till neo metal i 8an som utvecklades till black och death metal. I 9an började jag sedan lyssna på eurodance som utvecklades till trance och techno. Pop och 80-tal odyl har kommit nu på senare tider. Just nu lyssnar jag skitmycket på dido, för jävla skön röst.

Edit, trooooooooooooooooo fan att jag missar pollen, blääää.

nån admin får gärna lägga till den

Pop

trance, techno odyl

Metal, nu, black, death odyl

hiphop, r&b odyl

80 tal!

klassiskt

Lyssnar på allt möjligt skit

Larsson
2005-10-29, 23:11
Beror helt på vilket humör jag är på. Lyssnar på det mesta men lite schysst rock är aldrig fel.

Zozza
2005-10-29, 23:38
http://www.last.fm/user/zozza

Helena B
2005-10-29, 23:39
Rnb baby....

Fettecke
2005-10-29, 23:40
metal...
är inne på snabbare metal, och lite growl... Arch enemy är et underbart exempel... annars så ligger väll Helloween och lite andra pojkar nära tillhans...

JustinCredible
2005-10-29, 23:41
Pop

På senare tid har jag även börjat lyssna på gosskörer :) Vienna Boys Choir - Walking In The Air :hbang: Älskar deras små stämmor

Ryska_raketen
2005-10-29, 23:45
metal

Johan_P
2005-10-29, 23:46
Började med eurodance när man var, tja... 6-8 år, och blev till sist progressive trance blandat med lite melodisk trance, psy och proggressive house. Höll på att producera själv för ett tag sedan, blev nästan skivkontrakt, men där stannade det.

Nu är jag inne på punkrock/pop-punkrock blandat med metal och emo-punkrock.

...trodde aldrig jag skulle börja lyssna på grejor som Senses Fails (och Human Ground, t.ex) när jag var igång med artister som Markus Schulz och Rapid Eye innan. Sjuk övergång.

stefannn
2005-10-29, 23:47
rock kallas det väl ..men det mesta spelas väl

rolf
2005-10-29, 23:48
jag hör på det mesta. just nu är jag lite småfull och hör därför på discolåtar. men som sagt, jag är allätare.

mangemani
2005-10-29, 23:49
tja,det är väl för det mesta rock och metal,men har börjat att tycka om country(typ som rodney carrington).
lyssnar även på lite udda sånger,typ som introt till filmen full metal jacket,sångerna i filemen platoon osv.

grisbil3n
2005-10-30, 00:01
Hård hårdrock primärt, SåN Däj blääkmetal och deffmetal.

Men annars så gillar ja även, 70-talsrock om det kan benämnas som en genre.

Keltisk skit, instrumentalt och utan moderna influenser.

Klassiskt, soundtrack o sådant är också najs.

Kan fan uppskatta det mesta.

Rock'nRoll
2005-10-30, 00:32
Death, Black och thrash metal är min "huvud inriktning" när det gäller musik. Svartmetallen ska helst vara elak och sakna synthar, Dödsmetallen ska helst komma ifrån Nordamerika eller Stockholm och inte vara av det stuket som en massa fjantiga cirkus band ifrån Göteborg kallar Death Metal.

Annars så lyssnar jag på nästan allt förutom elektronisk musik. Rock'nRoll (självklart), pop, singer/songwriter, hip hop mm. Allt ifrån Toria Amos till Funeral Mist. Musiken måste kännas äkta, radioskval är det värsta som finns.

Världens 5 bästa band just nu är för övrigt Dinosaur JR, Motörhead, Watain, Vader och Slayer.

Helena B
2005-10-30, 00:35
Death, Black och thrash metal är min "huvud inriktning" när det gäller musik. Svartmetallen ska helst vara elak och sakna synthar, Dödsmetallen ska helst komma ifrån Nordamerika eller Stockholm och inte vara av det stuket som en massa fjantiga cirkus band ifrån Göteborg kallar Death Metal.

Annars så lyssnar jag på nästan allt förutom elektronisk musik. Rock'nRoll (självklart), pop, singer/songwriter, hip hop mm. Allt ifrån Toria Amos till Funeral Mist. Musiken måste kännas äkta, radioskval är det värsta som finns.

Världens 5 bästa band just nu är för övrigt Dinosaur JR, Motörhead, Watain, Vader och Slayer.

Går Slayer före Slipknot?

Rock'nRoll
2005-10-30, 00:38
Går Slayer före Slipknot?

Men vad säger du människa! Jämföra allmighty Slayer med Slipknot! Gå bums och köp Reing in blood när den lokala skivhöken öppnar imorgon.

MojjMojj
2005-10-30, 00:41
Elektronisk Dans Musik. dvs trance, hardstyle, lite psy och goa, kanske ngt techno-track.

grisbil3n
2005-10-30, 00:41
Går Slayer före Slipknot?

Nu ligger du inte på plus min vän.

Rock'nRoll
2005-10-30, 00:42
Nu ligger du inte på plus min vän.

Ja se dagens ungdom.. ;)

Helena B
2005-10-30, 00:42
Men vad säger du människa! Jämföra allmighty Slayer med Slipknot! Gå bums och köp Reing in blood när den lokala skivhöken öppnar imorgon.

Ha eller hur ;) Nä men Slayer var ju förband åt Slipknot. Äh vad säger jag gillar inte ens sån musik...eller vet inget. Allt låter detsamma i mitt huvud, fast "Bother" var helt ok,man hörde lite (ytterst lite) vad de sjöng.

Peter-N1
2005-10-30, 00:43
Vad lyssnar ni på för skit?

Vad är det för fel på Creedence Clearwater Revival?

Rock'nRoll
2005-10-30, 00:46
Ha eller hur ;) Nä men Slayer var ju förband åt Slipknot. Äh vad säger jag gillar inte ens sån musik...eller vet inget. Allt låter detsamma i mitt huvud, fast "Bother" var helt ok,man hörde lite (ytterst lite) vad de sjöng.


Jo att Slayer var förband åt Slipknot va en skandal i samma storlek som Hallandsåsen. Jag kan faktiskt hålla med om att om man inte är van så låter allt nästan precis likadant, men om du är sugen på att kolla upp lite hård musik så ta och ladda ner Raining blood med Slayer den låten brukar nästan alla gilla.

Edit: Eller så tar du bara och kollar upp Motörhead, då är du fast..

Tricklev
2005-10-30, 00:49
Allt utom black/dödsmetall och Trance/techno/osv.

Just dom 2(Sjutton?) musikstilerna tycker jag inte om.

Bonnie
2005-10-30, 00:53
Hårdrock/metal

Helena B
2005-10-30, 00:55
Någon som kan svara på detta?

Sångaren i Slipknot (tror det är sångaren) har ett annat band vid sidan av som han sjunger i, vad heter detta band?

jakke
2005-10-30, 00:57
Lyssnar på allt, men brinner mest för tyngre musik. Lyssar väldigt mkt på arch enemy och trivium just nu

prime^
2005-10-30, 00:59
Westlife :em: kan inte rå för d men jag tycker om e bra.. :bow:

Sen går d till 80-tals rock, sen skatepunk, o sen till allt annat utom Trance och sånt stirrigt..

edit* för att inte glömma Hellacopters

Rock'nRoll
2005-10-30, 00:59
Någon som kan svara på detta?

Sångaren i Slipknot (tror det är sångaren) har ett annat band vid sidan av som han sjunger i, vad heter detta band?

Stone Sour eller nått i den stilen tror jag dom heter.

tuben
2005-10-30, 00:59
Lyssnar väl på det mesta förutom rnb som jag inte pallar med.
Klassiskt till Grindcore funkar annars för mig.
Beror på vad man känner för stunden.

LexSinner
2005-10-30, 01:02
Lyssnar det mesta, finns nått bra i alla sorters musik nästan..

Men mest Hårdrock och synth blir det.

Helena B
2005-10-30, 01:03
Stone Sour eller nått i den stilen tror jag dom heter.

Så var det..."Tack" :D

grisbil3n
2005-10-30, 01:06
Vad lyssnar ni på för skit?

Vad är det för fel på Creedence Clearwater Revival?

Inget fel alls, däremot är dom förbannat jävla bra :)

Baan
2005-10-30, 01:06
Metal, mest power/speed lite progressive. Lyssnade lite mer på black/death innan men det lockar inte längre. Brukar variera med lite rap/pop/filmmusik/annat skit

Bobo
2005-10-30, 01:23
Oj det är mixat kan man lugnt säga.

Lyssnar på Morrissey och Smiths i mängd, sen slinker det ner en del the Doors också :em: och andra oldies som Spankmeee kallar dem, Lustans Lakejer vägrar jag släppa, troligtvis ingen här som hört talas om dem... Nyligen började jag också dyrka Nirvana fast då några år försent...
Eminems första plattor är fantastiska tycker jag också :MrT:

Peter-N1
2005-10-30, 01:33
Inget fel alls, däremot är dom förbannat jävla bra :)

Äntligen någon med lite musiksmak.

Kanske börjar bli gammal (29 :confused: ) men tycker bara man får ont i huvudet av de där arga garagebanden.

Dipshit
2005-10-30, 01:51
tänk va lätt det är att lyssna på världens bästa band genom tiderna.. så mycket smidigare, alltid bäst musik, hela tiden ;)

Endumen
2005-10-30, 01:57
Jag lyssnar på allt möjligt. Bland annat Björn Afzelius och Mikael Wiehe, Cat Stevens, Johhny Cash, John Denver, Stage Dolls, White Lion, Bob Dylan, Bruce Springsteen, Dire Straits, CCR, REM, U2, Van Morrison, Thåström, Tommy Körberg, Elvis Presley och lite annat :D

Edit: Glömde QUEEN ;)

mangemani
2005-10-30, 02:00
just ja,glömde nämna att jag älskar klassiks musik.
är ett mycket stort fan utav wagner.

Endumen
2005-10-30, 02:08
just ja,glömde nämna att jag älskar klassiks musik.
är ett mycket stort fan utav wagner.


Wagner är underbar, synd bara att han numera förknippas med nazismen =/.

Kwon
2005-10-30, 02:21
Jag är omnivor när vi snackar musik.

Det mesta går ner om det är bra.

Klassiskt/Opera etc

Dödsmetall/Doom/Thrash/Speed etc

Hårdrock/Heavy Mental

Synth/Electro

Disco

Techno/Hardcore

GoaTrance

Breakbeat/Drum n' Bass

HipHop/Rap

Folkmusik

De enda stilar jag inte lyssnar på är Country & Western, Dansband, "vanlig" Pop [Oasis,Brittney Spears,Backdoor Boys et al] och R n' B/Blues/Jazz.

grisbil3n
2005-10-30, 02:24
Wagner är underbar, synd bara att han numera förknippas med nazismen =/.

Av idioter ja, och vad spelar det egentligen för roll?

Endumen
2005-10-30, 02:28
Av idioter ja, och vad spelar det egentligen för roll?


Det spelar ingen som helst roll för mig, för jag älskar allt lyssna på Wagner. Men andra människor har lätt för att rynka på näsan och fnysa "jävla rasist" om de hör att man lyssnar på sådan musik. Men som sagt, de är idioter som itne vet bättre!

Kwon
2005-10-30, 02:28
Wagner är underbar, synd bara att han numera förknippas med nazismen =/.

Lyssna på Wagner så mycket du vill och strunta i vad andra förknippar det med!

Själv förknippar jag Wagner med potatissallad och starköl, men det betyder ju inte att du måste göra det! :thumbup:

Kwon
2005-10-30, 02:29
Det spelar ingen som helst roll för mig, för jag älskar allt lyssna på Wagner. Men andra människor har lätt för att rynka på näsan och fnysa "jävla rasist" om de hör att man lyssnar på sådan musik. Men som sagt, de är idioter som itne vet bättre!

Trångsynta människor. Ge Endumen en chans säger jag.

mangemani
2005-10-30, 02:45
Wagner är underbar, synd bara att han numera förknippas med nazismen =/.


jo,det är jäkligt synd,bara för att hitler avgudade wagner så ska väl inte det betyda att wagner har nått med nazism att göra *screwy*
hitler älskade arkitektur också,det var en av hans passioner,då ska väl alla arkitekter ses som nazister då *screwy* *screwy*

ja,trångsynta idioter med ett iq på 0

Lövbiffen
2005-10-30, 11:05
Metal i alla dess former!
Iron Maiden till Slayer!
Däremot så hatar jag nu-metal *grr*
Dessutom så tycker jag inte så värst mycket om Black metal och annan musik då dom bara står och låter som parningsvilliga älgar!
Pantera är fan så mycket hårdare än t.ex. cradle of filth!

Men förutom metal så lyssnar jag väl på all bra gammal rock! Elvis Presley :hbang: Cat Stevens är fan min favorit :cool:

Hade inte ens hört att Slayer va förband åt slipknot, det är ju fan skandal *grr*

King Grub
2005-10-30, 11:10
Rock, hårdrock, heavy metal, viss punk.

Jense
2005-10-30, 11:14
Någon som kan svara på detta?

Sångaren i Slipknot (tror det är sångaren) har ett annat band vid sidan av som han sjunger i, vad heter detta band?


även en gitarrist är med i stone sour. trummisen i slipknot spelar gura i murderdolls.



stone sour är bra

Arnesson
2005-10-30, 11:31
...trodde aldrig jag skulle börja lyssna på grejor som Senses Fails (och Human Ground, t.ex) när jag var igång med artister som Markus Schulz och Rapid Eye innan. Sjuk övergång.

Du har bara lärt dig hur bra musik låter :)

Bonnie
2005-10-30, 11:32
I Scandinavium, Göteborg så var då Slipknot förband åt Slayer (första band var Mastodon).



Hade inte ens hört att Slayer va förband åt slipknot, det är ju fan skandal *grr*

Menigar
2005-10-30, 11:32
Allt som får fram någon form av känsla!

Gorgoroth, Kings of Convenience, Vond, The Man in black, Hypocrisy, Myrkskog, King Diamond, Mercyful Fate, John Frusciante, Mustasch, Mew osv

Det enda kravet(nästan) är att det finns en gitarr.

Kryss
2005-10-30, 11:40
Synth/Ebm primärt, även en hel den (psy)trance och en den black metal (stor påverkan från min bror som spelar i ett ganska stort band)

Sen finns de självklart pärlor i de flesta musikstilar som jag lyssnar på, och klassiskt är aldrig fel det heller

zanzi
2005-10-30, 11:44
Punk, hårdrock och indie.

Diana
2005-10-30, 12:18
Ja kan tycka många olika sorters musik är bra :love: är rätt openminded för olika musikstilar, men de ja lyssnar allra mest på är i ordningen somså:

Rap
Smörmusik/löövesongs
Rock & Rnb
:eating:

Sniggel
2005-10-30, 13:15
Hårdrock för det mesta. men även annat
Typiska band är:

Fear Factory
Behemoth
Novembers Doom
Tool
A Perfect Circle
Covenant

Spinkot
2005-10-30, 15:13
Metal,Punk (lite lite electronica)

Deströyer 666
Burzum
Immortal
Falkenbach
Bound for Glory
Skitsystem
Manowar
Iron Maiden
Megadeth
Thor´s Hammer
Wumpscut
Gospel of the Horns
Bathory
Black Sabbath
Kreator
Sodom
+plus en del demos och random andra band som jag inte lyssnar på tillräckligt ofta för att lista här

JoelR
2005-10-30, 15:23
Allätare faktiskt.

Men just nu lyssnar jag mycket på Franz Ferdinand och Depeche modes nya.