handdator

Visa fullständig version : Sin City


H.Emanuel
2005-10-29, 19:05
Cool film :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hobbes
2005-10-29, 19:24
Cool film

Såg den på premiären i Kanada - bäst var när allt som allt fem personer lämnade bion! De hade 18 års gräns, de kollade leg. på dem som gick in! Då kanske man skulle fattat att det inte var Herbie nivå på filmen eller *rolleyes*

Filmen är genial, helt underbar, så jag håller med trådskaparen!

H.Emanuel
2005-10-29, 19:26
Precis, man ska inte se den i tron att det är en rolig typ tecknad serie-filmatisering, eller det kan man ju iofs göra.

H.Emanuel
2005-10-29, 19:37
Såg den på premiären i Kanada - bäst var när allt som allt fem personer lämnade bion! De hade 18 års gräns, de kollade leg. på dem som gick in! Då kanske man skulle fattat att det inte var Herbie nivå på filmen eller *rolleyes*

Filmen är genial, helt underbar, så jag håller med trådskaparen!
Så var det när jag såg Modysons "Ett hål i mitt hjärta" fyra unga tjejer gick iväg efter kanske 20 minuter

Hobbes
2005-10-29, 19:46
Så var det när jag såg Modysons "Ett hål i mitt hjärta" fyra unga tjejer gick iväg efter kanske 20 minuter

Det som var så charmigt var ju att man såg tjejen arg som tusan gick först och sen killen efter. De andra var typ blandade, men de första gick nog när han planterade en yxa i skallen på en av killarna.

Sen lämnade ju sammanlagt fem personer filmen CLOSER som förövrigt är en fantastisk film. Efter sexchat scenen så lämnade tre personer biografen, två tonårs döttrar och deras mor! Hmm, hade nog förväntat sig en finstämd romantisk film....

H.Emanuel
2005-10-29, 20:35
Det som var så charmigt var ju att man såg tjejen arg som tusan gick först och sen killen efter. De andra var typ blandade, men de första gick nog när han planterade en yxa i skallen på en av killarna.

Sen lämnade ju sammanlagt fem personer filmen CLOSER som förövrigt är en fantastisk film. Efter sexchat scenen så lämnade tre personer biografen, två tonårs döttrar och deras mor! Hmm, hade nog förväntat sig en finstämd romantisk film....
Den filmen måste ses!

prime^
2005-10-29, 20:53
Skrattade bara när jag såg Sin City, tyckte defenitivt inte det var något äckligt alls med den..

internethjälten
2005-10-29, 21:03
köpte den igår, såg den igår, kommer se den många gånger framöver !


nicke

H.Emanuel
2005-10-30, 07:23
Mickey Rourke är rätt grov

Herkulez
2005-10-30, 07:26
Filmen är ball som fan (http://www.dumpalink.com/media/1130580357/Top_10_FHM_honeys_compilation_video)

J.Saarela
2005-10-30, 08:26
Bra film

palme
2005-10-30, 08:33
Rå film. Perfekt att se på om man mår lite djävligt.

AdakEmil
2005-10-30, 13:16
Ärligt talat så är det en av dom SÄMSTA filmerna jag någonsin råkat sätta i min DVD spelare!! *grr27* men det är ju kul att vi alla har olika smak!! Ni andra får gärna gilla den även om inte jag gör det!! Dock kan det ju tilläggas att han inte är liten han på filmen!! *flex*

H.Emanuel
2005-10-30, 13:42
Ärligt talat så är det en av dom SÄMSTA filmerna jag någonsin råkat sätta i min DVD spelare!! *grr27* men det är ju kul att vi alla har olika smak!! Ni andra får gärna gilla den även om inte jag gör det!! Dock kan det ju tilläggas att han inte är liten han på filmen!! *flex*
Liten, vem då?

Griip
2005-10-30, 14:07
Ärligt talat så är det en av dom SÄMSTA filmerna jag någonsin råkat sätta i min DVD spelare!! *grr27* men det är ju kul att vi alla har olika smak!! Ni andra får gärna gilla den även om inte jag gör det!! Dock kan det ju tilläggas att han inte är liten han på filmen!! *flex*


Som det indirekt har sagts, tjejer gillar inte filmen så det är inget nytt. Och vem är inte liten? Marv är inte så jevla stor, i vissa scener ser han nästan smal ut, i andra hyfsat biffig..

Hobbes
2005-10-30, 14:11
Som det indirekt har sagts, tjejer gillar inte filmen så det är inget nytt. Och vem är inte liten? Marv är inte så jevla stor, i vissa scener ser han nästan smal ut, i andra hyfsat biffig..

Dom har ju mulat om hans ansikte rätt bra med....

De tjejer jag pratat med älskade filmen, men men...antingen älskar eller hatar man Sin City - vilket kan vara synd ;)

H.Emanuel
2005-10-30, 14:11
Den där gulfärgade senatorsonen är rätt liten. Benicio del Toro inte så liten och verkligen inte Mickey Rourke. Så vem är liten och vem det än är, vad spelar det för roll? :confused:

Hnke
2005-10-30, 14:27
elijah wood (han varggrabben) han var liten.. anyhow.. fet film, bästa scenen då?

Rock'nRoll
2005-10-30, 14:30
elijah wood (han varggrabben) han var liten.. anyhow.. fet film, bästa scenen då?

Marvs avrättning, när Jackie boy börjar snacka med en halv pistol i pannan eller scenen när Marv snackar med/dödar Rouark.

"I know it's pretty damn weird eating pepole"

H.Emanuel
2005-10-30, 14:46
När vargen tuggar i sig sin husses benstumpar och denne bara sitter och flinar mot vad nu Rourkes rollfigur heter utan att ge ifrån sig ett pip och den svultna vargen äter och äter.

LindaK
2005-10-30, 14:49
Det var den bästa film jag sett på länge! Kommer nog se den flera gånger! :hbang: *popcorn*

palme
2005-10-30, 14:57
Det var den bästa film jag sett på länge! Kommer nog se den flera gånger! :hbang: *popcorn*

Du kommer bli poppis här :D

H.Emanuel
2005-10-30, 14:58
Du kommer bli poppis här :D
Tänkte också så, ungefär

Kaboffastar
2005-10-30, 17:30
sett den 4-5 ggr.. jag är en nörd.

JackDaniels
2005-10-30, 18:57
Är ju lätt en av de bästa filmerna jag sett på länge. Just Frank Millers serier är ju inga älskvärda kärlekshistorier som exempelvis spindelmannen filmatiseringarna har blivit intill, eller barnsliga specialeffekts baserade som Fantastic Four. Nej Sin City presenterade något originellt i en tid då nästan allting är möjligt att göra tack vare dataeffekter. En serietidning direkt nertagen på film. Samt att den inte är rädd för att använda sig av våld och ha våldsamma karaktärer. Mickey Rourke är en gammal favorit från Harley Davidson and the Marlboro man, och han spelar Marv med en glöd som man inte ofta ser! Att den sedan är svartvit förstärker ju bara det hela snäppet högre, ja fan skulle kunna mala på i en evighet men kort och gott en suverän njutningsbar film:D

Krokodil
2005-11-06, 01:13
Kalasbra rulle, såg den nyss! :thumbup:
Mickey Rourkes enda bra roll förutom barfly!

mini
2005-11-06, 01:39
Jag har försökt, men jag måste säga att detta är en kandidat till Årets mest hypade film. Ska ge den en chans till imorgon.

jakke
2005-11-06, 02:00
Jag "lägger ut en förfrågan" till videobutiken inatt så ser jag den zu morgend.

trasan
2005-11-06, 02:09
Vet inte varför men jag tycker den är totalt värdelös. Men ser jag den ur en annan synpunkt så kan jag säga att den är grymt bra gjort, och ensam i sitt slag... synd att jag inte gillade den *screwy*

Rataxes
2005-11-06, 02:20
Blev väldigt besviken. Den är väldigt stilsäker och visuellt häftig, men inte mycket att hurra för i övrigt. Tråkiga alternativt helt urspårade historier, och det är kanske två karaktärer i hela filmen som överhuvudtaget känns levande, Marv och pedofilens senatorfarsa, resten känns mer som om dem blev kvarglömda på konceptstadiet.

Nej, Batman Begins var vansinnigt mycket bättre än den här.

Ralle
2005-11-06, 04:08
Blev väldigt besviken. Den är väldigt stilsäker och visuellt häftig, men inte mycket att hurra för i övrigt. Tråkiga alternativt helt urspårade historier, och det är kanske två karaktärer i hela filmen som överhuvudtaget känns levande, Marv och pedofilens senatorfarsa, resten känns mer som om dem blev kvarglömda på konceptstadiet.

Nej, Batman Begins var vansinnigt mycket bättre än den här.

håller med, kan nån av er som tycker att filmen är så bra förklara vad som är så bra med den? Enligt mig så är det lätt den mest överhypade filmen i år

High1ander
2005-11-06, 06:08
håller med, kan nån av er som tycker att filmen är så bra förklara vad som är så bra med den? Enligt mig så är det lätt den mest överhypade filmen i år
Story, atmosfär, bildspråk, skådespelet, specialeffekter och regi

Story = bad guys som inte följer lagen som är hjältar och är "bättre människor än de korrumperade poliserna"

Atmosfären = En helt unik värld de skapat.

Bildspråk = Underbar cinematography, hur de fångar serietidnings-bildspråket, hur färger eller brist på färger fungerar.

Skådespelet = Fullt med bra skådisar som också spelar bra (istället för att bara vara big names), framförallt Mickey Rourke som gör en helt lysande rolltolkning.

Specialeffekter = Hur de lyckats skapa filmvärlden

Regi = Tempot, atmosfären, mörka humorn, teman i filmen.

H.Emanuel
2005-11-06, 06:36
håller med, kan nån av er som tycker att filmen är så bra förklara vad som är så bra med den? Enligt mig så är det lätt den mest överhypade filmen i år
Smaken är bekant som baken. Precis som du har jag sett överreklamerade filmer och blivit besviken, filmer alla snackat om av nån konstig anledning. Jag anser denna film bra för att jag färdades i en, för mig, helt ny filmvärld. Och väldigt bra skådisinsatser.

mini
2005-11-06, 09:14
En positiv detalj med filmen, apropå skådespelarinsatser, är att de har skapat en väldigt "intim" känsla. Skådespelet och scenografin gör att det är lite teaterkänsla, snarare än filmkänska.

Shadow Warrior
2005-11-06, 09:20
Sin City är ett visuellt mästerverk, coola karaktärer, tung action och grymma tjejer, vad mer kan man begära liksom?

För att vara lite kritisk så kan jag väl säga att storyn brister, slutpoängen blir ju inte annat än att "Sin City" är en hård stad liksom.

internethjälten
2005-11-06, 09:44
Kalasbra rulle, såg den nyss! :thumbup:
Mickey Rourkes enda bra roll förutom barfly!

Vet inte om du sett filmen "White Sands" men där spelar
han en väldigt bra roll mot William Defoe

Länk : http://imdb.com/title/tt0105813/


nicke

internethjälten
2005-11-06, 09:44
Denna verkar ju lovande : http://imdb.com/title/tt0458481/

Hobbes
2005-11-06, 10:15
Jag gillade senator farsans roll, Rutger Hauer (min gamla idol) ni vet killen som man trodde var död om han inte hade en ny film ute när man gick till video hyllan.

Vad jag ville få sagt om honom var att han påminde om Marlon Brando i Apocalypse Now, som förövrigt är ett mästerverk!!!

Dipshit
2005-11-07, 09:43
såg den idag.. two thumbs up!
jag ville bara ha mer! de skulle dubblat tiden på filmen, och på så vis kunnat utveckla/introducera karaktärerna mer!

wepp
2005-11-07, 13:03
tyckte den var helt värdelös....

Papi
2005-11-07, 13:32
Mycket bra film! :hbang:
Fast tyvärr inser man vilken dålig skådis Jessica Alba är... :(

Shadow Warrior
2005-11-07, 16:36
tyckte den var helt värdelös....

För att inte handlingen var linjär? Eller hur? Erkänn!! Du gillade inte Matrix heller!!! *grr27*