handdator

Visa fullständig version : Den enda hårdrockaren på detta forums DoggCrapp-journal?


Mystline
2005-10-29, 14:25
Har haft en journal förr, men jag pallade inte skriva ner varenda pass så det sket sig. Nu ger jag det dock ett nytt försök.

Lite stats:
Ålder: 18.
Tränat i: Vet inte.. 2 år kanske?
Vikt: Ca 90 kilo.
Längd: 178 senast jag mätte mig.
PB: Bänkpress: 100 kilo x 8.
Marklyft: 150 x 3? Har fan ingen aning.
Benböj: 90 x 8 :em:
Latsdrag: 100 x 6

Har på den senaste tiden ökat väldigt bra pga doggcrapp. Det är ett underbart sätt att träna. Marklyften är jag så jävla svag i pga kass teknik tror jag. :/ Men jag arbetar på den.. Eller nä, det gör jag inte. Oftast kör jag andra övningar för korsryggen. Benböjen vet jag inte varför jag är så svag i, med tanke på att jag tränar på 100 kilo i benspark, medans min polare som maxar 150 i böjen bara tränar på 80-90.

Nåja, ska försöka skriva upp mina pass hädanefter. Jag orkar inte förklara hur doggcrapp funkar, men ni som premunerar på BODY lär veta. Hoppas man får lite feedback.

Puss o kram.

hultman
2005-10-29, 16:06
Jag tror också att du har dåligt teknik i mark, liksom jag - samt dålig teknik i böj. Du ser stark ut! Skall följas.

Fatcan
2005-10-29, 17:14
Nåja, ska försöka skriva upp mina pass hädanefter. Jag orkar inte förklara hur doggcrapp funkar, men ni som premunerar på BODY lär veta. Hoppas man får lite feedback.

Den artikeln beskrev väl knappast Doggcrapp på ett bra sätt?

Mystline
2005-10-29, 17:49
Den artikeln beskrev väl knappast Doggcrapp på ett bra sätt?

Jag tyckte den täckte the basics på ett bra sätt iaf. Det är ju ett relativt invecklat system, men jag tyckte den såg ut att funka. Har dock inte läst allt, hehe.

Mystline
2005-10-29, 17:52
Jag tror också att du har dåligt teknik i mark, liksom jag - samt dålig teknik i böj. Du ser stark ut! Skall följas.

Jo. Det svåra är ju att få den där explosiva rörelsen. Vetifan hur man gör, men axlarnas position ska ju vara jävligt viktig. Nåja, man kan trösta sig med lite att man inte tränar för styrkan direkt, utan för utseendet/egot. :)