handdator

Visa fullständig version : The Chronicles of Narnia :-D


Helena B
2005-10-29, 12:25
Vaddå nostalgitrip :D som tydligen är mycket populärt bland biofilmer nu. Men jag kommer ihåg den från när jag var liten, bara lite glimtar inte så mycket av handlingen. Men det ska bli kul att se den, hoppas man inte blir allt för besviken bara.

21 DECEMBER

King Grub
2005-10-29, 12:56
Böckerna var ren magi när jag var 10. :)

tigerofsweden
2005-10-29, 12:57
Böckerna var ren magi när jag var 10. :)

Det var ren magi för mig när jag var typ 17-18 :laugh:

Helena B
2005-10-29, 13:00
Böckerna var ren magi när jag var 10. :)

Har inte läst böckerna, tror inte ens jag kunde läsa då ;) Men serien var kanon och häxan var jätteläskig (tyckte man då) så jag ska absolut se den. Men jag har inte förstått om det är en nyfilmad version eller om de har gjort den gamla serien till en film.

Helena B
2005-10-29, 13:01
Det var ren magi för mig när jag var typ 17-18 :laugh:

17-18 är du knäpp eller, den gick ju på tv när vi små (typ 6,7 år) :D

King Grub
2005-10-29, 13:02
Har inte läst böckerna, tror inte ens jag kunde läsa då ;)

Kunde du inte läsa 1950? Bah.

CS Lewis var en av The Inklings och en av Tolkiens bästa vänner.

Helena B
2005-10-29, 13:06
Kunde du inte läsa 1950? Bah.

CS Lewis var en av The Inklings och en av Tolkiens bästa vänner.

Om jag kunde läsa 1950 när mina föräldrar var 8 år...hmm tror faktiskt inte det ;) :whipped:

Grahn
2005-10-29, 13:16
Tja kan ju vara skoj men är rätt säker på att den är fjantig och mer anpassad för barn iofs. Bara de snuttar man sett från den verkar ju ge det intrycket.

Helena B
2005-10-29, 13:16
Tja kan ju vara skoj men är rätt säker på att den är fjantig och mer anpassad för barn iofs. Bara de snuttar man sett från den verkar ju ge det intrycket.

Är det en nyversion eller har de gjort om den gamla?

Grahn
2005-10-29, 13:22
Är det en nyversion eller har de gjort om den gamla?

Den som kommer på bio nu är ny, massa datoranimerade saker etc.

skaparn
2005-10-29, 13:24
Alla verkar inte vara lika förtjusta i Narnia. Märk väl att detta inte handlar endast om nya filmen utan om serien i allmänhet. Jag måste säga att jag lyckades läsa hela serien som liten utan att upptäcka vad Pullman upptäckt.

SVT's kulturnytt (http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=27170&a=471004)
- De verkar vara fulla av hat och antipati mot mörkhyade mot kvinnor, flickor och allt som är det minsta progressivt och vänsterbetonat. Kort sagt: de genomsyras av rasism, kvinnohat och reaktionära fördomar. De innehåller föga kristenhet, så vitt jag kan se, säger Philip Pullman till Kulturnyheterna.

Rock'nRoll
2005-10-29, 13:27
Ryktet säger att den där filmen ska vara nån katolsk propaganda. Nån som kan bekräfta/dementera?

Grahn
2005-10-29, 13:28
Skaparn detdär är väl lite som att de läser in rasism i LoTR därför att alla onda är svarta, orcs Harradrim etc. Efterkonstruktioner........

MilkmaN
2005-10-29, 13:29
Jorden är platt och det är farligt att äta chips också. Har du tur kan du få extra färg på teven om du sätter en nylonstrumpa över.

Helena B
2005-10-29, 13:30
Vad är detta!? Ska Narnia vara allt detta, det är ju en barnfilm.... *grr27*

King Grub
2005-10-29, 13:32
Ryktet säger att den där filmen ska vara nån katolsk propaganda. Nån som kan bekräfta/dementera?

Lewis var djupt religiös, så det är väl inte omöjligt, om dom skall följa boken någorlunda. Den är religiöst symbolisk.

Helena B
2005-10-29, 13:36
Lewis var djupt religiös, så det är väl inte omöjligt, om dom skall följa boken någorlunda. Den är religiöst symbolisk.

Va serien man såg som liten det oxå?

skaparn
2005-10-29, 13:44
Skaparn detdär är väl lite som att de läser in rasism i LoTR därför att alla onda är svarta, orcs Harradrim etc. Efterkonstruktioner........

Jag är böjd att hålla med. Man kan hitta det mesta om man bara letar tillräckligt hårt. Ska dock läsa böckerna en gång till tror jag för att se vad han menade.

Lomas
2005-10-29, 18:38
Det är ju inte så svårt att se att Aslan representerar en Jesustyp, han offras under en utdragen procedur på stenbordet, uppstår efter tre dagar, tillskillnad från Jesus drar han dock inte hem till himmlen utan organiserar en motståndsrörelse för att störta de mörka krafterna, vilket han lyckas med precis som de urkristna organiserade sig i rom, fast utan sin ledare då, och efterhand lyckades uppgradera sig till statsreligion på 300-talet. Edmund är ju att betrakta som den givne Judastypen, syskonen är fyra vilket kan tänkas representera de fyra evangelisterna osv.

Böckerna trollband mej som barn också, det brukade också gå en tecknad Narnia på tv då och då på -70talet, bra mkt bättre än den där fjantiga engelska som kom i slutet av -80 talet, den stal historiens magi.

Hobbes
2005-10-29, 19:31
Böckerna trollband mej som barn också, det brukade också gå en tecknad Narnia på tv då och då på -70talet, bra mkt bättre än den där fjantiga engelska som kom i slutet av -80 talet, den stal historiens magi.

Japp, den tecknade har jag sett, fördelen med att vara född på 70-talet :D

grisbil3n
2005-10-29, 20:02
Alla verkar inte vara lika förtjusta i Narnia. Märk väl att detta inte handlar endast om nya filmen utan om serien i allmänhet. Jag måste säga att jag lyckades läsa hela serien som liten utan att upptäcka vad Pullman upptäckt.

SVT's kulturnytt (http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=27170&a=471004)

Låter som en kalasfilm!

Kwon
2005-10-29, 20:23
Vaddå nostalgitrip :D som tydligen är mycket populärt bland biofilmer nu. Men jag kommer ihåg den från när jag var liten, bara lite glimtar inte så mycket av handlingen. Men det ska bli kul att se den, hoppas man inte blir allt för besviken bara.

21 DECEMBER

Japp, jag länkade om den där filmen för ett tag sen och la upp trailers, denna film ska jag se.

Jag är beredd på att det e sagofilm (har minnen sen ung).

Talande Lejon och mytologiska djur, ungar som pringer genom garderober o dricker prit etc..

Helena B
2005-10-29, 20:25
Japp, jag länkade om den där filmen för ett tag sen och la upp trailers, denna film ska jag se.

Jag är beredd på att det e sagofilm (har minnen sen ung).

Talande Lejon och mytologiska djur, ungar som pringer genom garderober o dricker prit etc..

Ha ha gjorde du, sorry måste ha missat ditt inlägg då...hade dig inte på min buddylist :D

Men jag ska se den, även fast Kolo förstörde en del. Allt med rasism och religion, skulle aldrig ha startat tråden ;)

Kwon
2005-10-29, 20:27
Ha ha gjorde du, sorry måste ha missat ditt inlägg då...hade dig inte på min buddylist :D

LOLO! I motsats till nu då ellår?!?!ONETWOSTEVE!

Men jag ska se den, även fast Kolo förstörde en del. Allt med rasism och religion, skulle aldrig ha startat tråden ;)

Du vet väl att ALLA trådar spårar ut till rasism, religion, doping, prepp, feministist initiativ etc här på Kolo! Oavsett var tråden började! Det får man vara beredd på!


:thumbup:

hangatyr
2005-10-29, 20:29
kWON din avatar är så jävla ful. :laugh:

hangatyr
2005-10-29, 20:30
Du vet väl att ALLA trådar spårar ut till rasism, religion, doping, prepp, feministist initiativ etc här på Kolo! Oavsett var tråden började! Det får man vara beredd på!


:thumbup:

på tal om det, Är Aslan ren? har någon här tränat med honom, så att han elelr hon kan gå i god för att han är ren?

Kwon
2005-10-29, 20:30
kWON din avatar är så jävla ful. :laugh:

Tycker katt'n e fisig o gullig! :) Men skall byta snart...

Vad vill du se?

hangatyr
2005-10-29, 20:31
Tycker katt'n e fisig o gullig! :) Men skall byta snart...

Vad vill du se?


mr burns naken.

Kwon
2005-10-29, 20:31
på tal om det, Är Aslan ren? har någon här tränat med honom, så att han elelr hon kan gå i god för att han är ren?

En sak kan jag ju säga (och jag vet att jag kommer få skit för det här och att många INTE kommer hålla med mig), men jag vet sedan tidigare att Aslan INTE är natural!!!!!

Helena B
2005-10-29, 20:34
Du vet väl att ALLA trådar spårar ut till rasism, religion, doping, prepp, feministist initiativ etc här på Kolo! Oavsett var tråden började! Det får man vara beredd på!


:thumbup:
En sak kan jag ju säga (och jag vet att jag kommer få skit för det här och att många INTE kommer hålla med mig), men jag vet sedan tidigare att Aslan INTE är natural!!!!!

Hmm undra vems fel detta är ;)

Kwon
2005-10-29, 20:41
Hmm undra vems fel detta är ;)

Aslan gick ut med en intervju ett par år sedan där han sa att han började köra vid 16 år (dvs slutade vara natural), take it for what it's worth.

Själv tycker jag att han hade bättre form tidigare, men samhället i Narnia är ju liknande vårat, så jag förstår han...

Han vill ju kunna hävda sig etc...

Nu vill säkert många som trott att Aslan vart natural att hoppa på mig och kräva source...

Helena B
2005-10-29, 20:43
Aslan gick ut med en intervju ett par år sedan där han sa att han började köra vid 16 år (dvs slutade vara natural), take it for what it's worth.

Själv tycker jag att han hade bättre form tidigare, men samhället i Narnia är ju liknande vårat, så jag förstår han...

Han vill ju kunna hävda sig etc...

Nu vill säkert många som trott att Aslan vart natural att hoppa på mig och kräva source...

Menade iofs vem fel att trådarna spårar ut :D Men Kwon jag förstår inte vad du snackar om...men jag antar att du försöker vara rolig. Vem är Aslan?

Kwon
2005-10-29, 20:49
Menade iofs vem fel att trådarna spårar ut :D Men Kwon jag förstår inte vad du snackar om...men jag antar att du försöker vara rolig. Vem är Aslan?

Du har ente läst böckerna va? :laugh:

Helena B
2005-10-29, 20:51
Du har ente läst böckerna va? :laugh:

Såg serien när jag var 6, det säger väl allt ;)

Kwon
2005-10-29, 20:53
Aslan (lejonet) insåg att han aldrig skulle kunna vinna mot Häxan som natural, så därför så började han köra.

Vissa brukar säga att han är Narnias Skip La Cour.

hangatyr
2005-10-29, 20:54
Aslan (lejonet) insåg att han aldrig skulle kunna vinna mot Häxan som natural, så därför så började han köra.

Vissa brukar säga att han är Narnias Skip La Cour.

han marknadsför en antilopshaker som får ut 200% mer kött ur bytet.

Helena B
2005-10-29, 20:56
Aslan (lejonet) insåg att han aldrig skulle kunna vinna mot Häxan som natural, så därför så började han köra.

Vissa brukar säga att han är Narnias Skip La Cour.

Jaha är han lejonet..då är jag med. Men Skip La Cour *screwy* lost igen :D

Vad heter häxan då?

Kwon
2005-10-29, 20:59
Jaha är han lejonet..då är jag med. Men Skip La Cour *screwy* lost igen :D

Vad heter häxan då?

Häxan heter Nicole Bass.

Sök bilder på henne via google. Förklarar allt varför Aslan kände att han inte kunde ha någon chans natural.

stenis
2005-12-05, 09:04
i want to see the faun! :D Kult detta!

elan
2005-12-05, 12:19
Jag har sett fram emot den här filmen hela året. Köpte biljetter till premiären igår, det är inte ofta jag går på bio men detta lär ju ska vara en biovärd film. Hoppas att jag kommer få uppleva samma känsla som jag fick första gången jag såg Sagan om ringen. Aaah. :)

Jay-Z
2005-12-05, 12:27
Såg trailern igår på bio, och oj vad jag blev förvånad. Jag är väl en av de få?! som inte kan något om Narnia överhuvudtaget, men filmen verkar underbar.

Kwon
2005-12-05, 19:06
Jo, den ska bli kul att se, men jag förväntar mig ju inte samma reaktion som när jag såg Narnia som ung! :thumbup:

Helena B
2005-12-05, 19:11
Jo, den ska bli kul att se, men jag förväntar mig ju inte samma reaktion som när jag såg Narnia som ung! :thumbup:

Ska du inte skriva det en tredje gång oxå :D

Jag kommer knappt ihåg den från när jag var liten. Men den ska bli kul att se.

Kwon
2005-12-05, 19:12
Ska du inte skriva det en tredje gång oxå :D

Jag kommer knappt ihåg den från när jag var liten. Men den ska bli kul att se.

Jag har bra och sköna/vackra minnen från den som barn.

Men det har hänt förr (ofta), att böcker/filmer som man tyckte var hur bra som helst som ung inte motsvarar förväntningarna när man läser/tittar på dom nu.

Tyvärr.

Förmodligen är det samma med Narnia.

Helena B
2005-12-05, 19:16
Jag har bra och sköna/vackra minnen från den som barn.

Men det har hänt förr (ofta), att böcker/filmer som man tyckte var hur bra som helst som ung inte motsvarar förväntningarna när man läser/tittar på dom nu.

Tyvärr.

Förmodligen är det samma med Narnia.

Tycker det är så med många filmer. Att om man har höga förväntningar så blir man oftast besviken. Eller om man väntar med att se en film och alla går runt och säger att den är så bra och sevärd och sen när man själv ser den så blir man bara besviken. Men jag trodde den här filmen skulle vara samma som man såg som liten, fast lite uppdaterat. Men som jag har förstått det så är det en helt ny film.

Kwon
2005-12-05, 19:18
Kan ju säga att efter jag läst boken och sett den tecknade filmen som barn så kollade jag runt i garderoben. [hoppades förmodligen på att något skulle öppnas]

Var helfräckt tyckte jag!

Nu så analyserar man väl CGI-kvalitén först o främst.

Helena B
2005-12-05, 19:21
Kan ju säga att efter jag läst boken och sett den tecknade filmen som barn så kollade jag runt i garderoben. [hoppades förmodligen på att något skulle öppnas]

Var helfräckt tyckte jag!

Nu så analyserar man väl CGI-kvalitén först o främst.

Fanns det en tecknad oxå? Jag såg en engelsk film eller serie var det nog. Men jag tittade också i garderoben eller rättare sagt satt i garderoben och väntade :)

Kwon
2005-12-05, 19:27
Ja jag lekte iaf att jag var en Minotaur o stångade alla, sen gjorde jag ett tvåhandssvärd på träslöjden.

hangatyr
2005-12-05, 19:31
sen gjorde jag ett tvåhandssvärd på träslöjden.

haha, det är klassiskt! gjorde ett själv.

samt kaststjärnor. då blev lärarn arg och tog dem från mig. fast jag klippte ut ett par nya ur en soptunna i plåt. de blev rätt så bra.

Kaboffastar
2005-12-05, 19:36
http://adisney.go.com/disneypictures/narnia/index.html > Trailer and video clips. intressant :)

Kwon
2005-12-05, 19:39
haha, det är klassiskt! gjorde ett själv.

samt kaststjärnor. då blev lärarn arg och tog dem från mig. fast jag klippte ut ett par nya ur en soptunna i plåt. de blev rätt så bra.

Haha sjukt gjort samma. Fast vi e nog inte ensamma, var nog många barn som gjort tvåhandssvärd o kastsjärnor på slöjden! :D

Påverkade(skadade) av filmer/böcker kanske? :laugh:

hangatyr
2005-12-05, 19:42
Haha sjukt gjort samma. Fast vi e nog inte ensamma, var nog många barn som gjort tvåhandssvärd o kastsjärnor på slöjden! :D

Påverkade(skadade) av filmer/böcker kanske? :laugh:

hehe, kopplingen mellan medeltidssvärd och ninjavapen är helt självklar vid 10 års ålder,men helt obegriplig som vuxen!

fast det vore verkligen skitcoolt att ha ett handsmitt svärd hemma och skrämma grannarna med... :D

King Grub
2005-12-13, 17:47
Besviken. http://tb.syntheticstream.com/Forums/App_Themes/Black/Images/Emoticons/icon_mad.gif

Den var ju tråååkig och saknade helt magin som fanns i böckerna. Svag fantasyfilm jämfört med LotR-mästerverken eller t o m Harry Potter.

Kwon
2005-12-13, 17:51
Besviken. http://tb.syntheticstream.com/Forums/App_Themes/Black/Images/Emoticons/icon_mad.gif

Den var ju tråååkig och saknade helt magin som fanns i böckerna. Svag fantasyfilm jämfört med LotR-mästerverken eller t o m Harry Potter.

Tråkigt att höra.

Keit
2005-12-13, 17:53
Besviken. http://tb.syntheticstream.com/Forums/App_Themes/Black/Images/Emoticons/icon_mad.gif

Den var ju tråååkig och saknade helt magin som fanns i böckerna. Svag fantasyfilm jämfört med LotR-mästerverken eller t o m Harry Potter.


Du såg LOTR filmerna som Telesync också då antar jag? *rolleyes*

Trance
2005-12-13, 18:35
Du såg LOTR filmerna som Telesync också då antar jag? *rolleyes*

Skabbigt värre.

takjens
2005-12-13, 18:36
Är jag den enda som aldrig ens hört talas om narnia före 2v sedan ?

zanzi
2005-12-13, 18:45
Du såg LOTR filmerna som Telesync också då antar jag? *rolleyes*
Eller runt 15kkr tur och retur till USA. :)

Hur var det nu förresten med ordningen i vilken man skulle läsa böckerna?
Har för mig att tidslinjen inte stämde in med ordningen böckerna gavs ut (eller har jag blandat ihop den här serien med någon annan? :em:)?

Kwon
2005-12-13, 18:46
Filmen handlade om nåt lejon o safari eller liknande...

var det inte så?

NÄ, jag hade faktiskt läst Narnia förr! :)

grisbil3n
2005-12-13, 20:06
Har inte läst tråden men jag chansar, den fanns ju som otecknad serie med som jag gillade nåt så in i helvete när ja va knatte. Gick på fredagar, först innebandyträning sen hem o käka chips o glo på Narnia. Nu är det arbete sen hem och kolla på gilmore girls o äta kvarg typ *cry*

High1ander
2005-12-14, 01:16
Kliche!!! (kan inte hitta den dar grejen man satter over "E" pa amerikanskt tangentbord)
Kliche! och kliche!

Det enda spannade med filmen var for mig att sista och klura ut vem som gjorde rosten till Azlan... Tog mig ca 15 min innan solen gick upp dar dock.

Det som var bra annars var att sitta och fa tjejkompisen brevid att garva h'o'gt i en tyst men helt fullpackad biosalong...

Alltsa filmen e valgjord, men den e inte spannande, man vet fran ruta ett hur alla karaktarer kommer bete sig och vart de kommer hamna i slutet.

Det e Disney sa det finns inget blod i stridsscenerna. Datoreffekterna var ibland daliga och ibland bra, mestdels godkant.

Jag har svart for barnskadisar, men dessa ungar hamnar iaf inte pa min hatlista...

Helena B
2005-12-15, 17:39
Narnia- bakom kulisserna TV4 19:30 IDAG :thumbup:

Bronkitkorv
2005-12-15, 19:43
Nej den filmen går fetbort eftersom den är barntillåten och gjord av disney... Hade det däremot varit Peter Jacksson som gjort den med 15årsgräns så hade jag sett den...

Helena B
2005-12-17, 23:22
Making the movie - MTV nu!

Helena B
2005-12-17, 23:25
Och nu var det slut....Började nog 23:00 *grr27*

Kwon
2005-12-28, 13:04
Måste tillägga att Narnia blev KUNG över KONG om man räknar biotittare.

Pez
2005-12-28, 13:21
Kliche!!! (kan inte hitta den dar grejen man satter over "E" pa amerikanskt tangentbord)
Kliche! och kliche!

Det enda spannade med filmen var for mig att sista och klura ut vem som gjorde rosten till Azlan... Tog mig ca 15 min innan solen gick upp dar dock.

Det som var bra annars var att sitta och fa tjejkompisen brevid att garva h'o'gt i en tyst men helt fullpackad biosalong...

Alltsa filmen e valgjord, men den e inte spannande, man vet fran ruta ett hur alla karaktarer kommer bete sig och vart de kommer hamna i slutet.

Det e Disney sa det finns inget blod i stridsscenerna. Datoreffekterna var ibland daliga och ibland bra, mestdels godkant.

Jag har svart for barnskadisar, men dessa ungar hamnar iaf inte pa min hatlista...
Det tog dig 15 minuter att känna igen Liam Neesons röst?
Och du kallar dig cineast? Pah!

Filmen var som en recensent skrev: Jämfört med LOTR är Narnia mer lik en svulstig SVT-produktion än den stora jul/fantasyrulle som den utmålats som.

Största behållningen var när ett litet barn satte igång och sirenbölade när Aslan dog.. stor underhållning. :D

Kwon
2005-12-28, 13:28
Största behållningen var när ett litet barn satte igång och sirenbölade när Aslan dog.. stor underhållning. :D

Låter ju som mig när jag såg Lejonpungen på bio och ..ja, det e ju ett jälla lejon som kolar där med! :thumbup:

burre
2005-12-28, 13:38
Det tog dig 15 minuter att känna igen Liam Neesons röst?
Och du kallar dig cineast? Pah!

Filmen var som en recensent skrev: Jämfört med LOTR är Narnia mer lik en svulstig SVT-produktion än den stora jul/fantasyrulle som den utmålats som.

Största behållningen var när ett litet barn satte igång och sirenbölade när Aslan dog.. stor underhållning. :D
Hmm var du på rigoletto 14:00 annandag jul, då var det iaf en liten unge som tjöt rätt bra! :hbang:

Pez
2005-12-28, 14:17
Hmm var du på rigoletto 14:00 annandag jul, då var det iaf en liten unge som tjöt rätt bra! :hbang:
Mycket möjligt. :D

Helena B
2005-12-28, 14:21
Tror ni har missat något! När Aslan dör så är det sorgligt *cry* inte roligt...likaså när Lejonkungens pappa dör Kwon :whipped: Tycker de borde ta bort sorgemomenten, det är så.......sorgligt.

Kwon
2005-12-28, 18:38
Tror ni har missat något! När Aslan dör så är det sorgligt *cry* inte roligt...likaså när Lejonkungens pappa dör Kwon :whipped: Tycker de borde ta bort sorgemomenten, det är så.......sorgligt.

JA, och jag jämförde ju med scenen i Lejonkungen!

Mycket sorgligt och jag stortjöt i biografen där med! :thumbup:

Mccartney
2005-12-29, 11:24
överlever Aslan (lejonet) alla sju böcker?

High1ander
2005-12-29, 11:49
Det tog dig 15 minuter att känna igen Liam Neesons röst?
Och du kallar dig cineast? Pah!

Filmen var som en recensent skrev: Jämfört med LOTR är Narnia mer lik en svulstig SVT-produktion än den stora jul/fantasyrulle som den utmålats som.

Största behållningen var när ett litet barn satte igång och sirenbölade när Aslan dog.. stor underhållning. :D
Var ju skitjobbigt att inte komma på direkten, satt verkligen på tungan i 15 min :/

Men jag var tvungen att diskutera med tjejkompisen om Centaruerna hade häst***ar eller människo***ar...

AFanatic
2005-12-29, 13:09
När man var en pytteliten skit var Narnia magi...får se imorgon vad jag tycker om filmen.

Kwon
2005-12-29, 14:34
När man var en pytteliten skit var Narnia magi...får se imorgon vad jag tycker om filmen.

Som jag tidigare skrivit, tror du inte får samma behållning av Narnia som du fick som ung (då den var magisk).

Nuförtiden är man så kritisk och värderar andra saker utan att se själva "sagan" i sig.

Nu kommer du efter du sett den recensera filmen med, nja det var lite dålig CGI runt andra halvan etc osv klanka ner på ungarnas skådespeleri (ungar e ALDRIG bra i film!), monstrena var inte skräckinjagande tillräckligt etc

:)

AFanatic
2005-12-29, 16:22
Som jag tidigare skrivit, tror du inte får samma behållning av Narnia som du fick som ung (då den var magisk).

Nuförtiden är man så kritisk och värderar andra saker utan att se själva "sagan" i sig.

Nu kommer du efter du sett den recensera filmen med, nja det var lite dålig CGI runt andra halvan etc osv klanka ner på ungarnas skådespeleri (ungar e ALDRIG bra i film!), monstrena var inte skräckinjagande tillräckligt etc

:)

Jo jag vet...Det blir aldrig som det var då.

Varför köpte jag biljetter!? Nu kommer jag plågas filmen igenom.

Kwon
2005-12-29, 16:27
Jo jag vet...Det blir aldrig som det var då.

Varför köpte jag biljetter!? Nu kommer jag plågas filmen igenom.

Hur många köpte du?

AFanatic
2005-12-29, 17:13
Hur många köpte du?

Rent tekniskt sett så köpte jag aldrig några...jag bytte ut företagsbiljetterna (2st) mot "riktiga".

Kwon
2005-12-29, 17:13
Rent tekniskt sett så köpte jag aldrig några...jag bytte ut företagsbiljetterna (2st) mot "riktiga".

Ok, så du har 2 riktiga nu?

AFanatic
2005-12-29, 17:22
Ok, så du har 2 riktiga nu?

Imorgon.