handdator

Visa fullständig version : Tips på romantisk middag för två?


mini_Arnold
2005-10-28, 20:00
Jag vet inte ens vad som anses vara romantiskt..
Det behöver inte vara gott, räcker om det SER gott ut. Tänkte ändå charma henne vidare till sängkammaren efter första tuggan.

Se så!

Helena B
2005-10-28, 20:04
Jag vet inte ens vad som anses vara romantiskt..
Det behöver inte vara gott, räcker om det SER gott ut. Tänkte ändå charma henne vidare till sängkammaren efter första tuggan.

Se så!

Lax är ju en höjdare och väldigt enkelt, 15 min i ugnen så är det klart. Eller skaldjur är ju också ett tips.

mini_Arnold
2005-10-28, 20:06
Lax är ju en höjdare och väldigt enkelt, 15 min i ugnen så är det klart. Eller skaldjur är ju också ett tips.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=48297&highlight=lax kanske? :)

Helena B
2005-10-28, 20:13
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=48297&highlight=lax kanske? :)

Det lät inte romantiskt. Nä utan honungsbakad lax med pressad potatis, jätte enkelt och ett säkert kort :thumbup: :D

MyungChul
2005-10-28, 20:26
+ en holladaisesås

tigerofsweden
2005-10-28, 22:42
Fan är det för fel på ravioli nu då :confused: En liten dillkvist på toppen så får du säkert pippa all night long :D :laugh:

Arnesson
2005-10-28, 23:07
Fan är det för fel på ravioli nu då :confused: En liten dillkvist på toppen så får du säkert pippa all night long :D :laugh:

Hon lär ju inte vilja äta maten iaf :D

tigerofsweden
2005-10-28, 23:31
Hon lär ju inte vilja äta maten iaf :D

Haha nej men det var ju inte hans tanke heller, pervot tänker ju bara på en sak :thefinger Men han borde ju åtminstonde få i sig maten själv så han inte går katabol under själva "akten" :laugh:

mini_Arnold
2005-10-29, 07:40
tiger: för fan!! Sex är inte allt.(Men Arnold är)

Det får inte vara för enkelt.
Det får gärna vara avancerat och ta lång tid att fixa.
Hon är verkligen värd mödan. :)

userfriendly
2005-10-29, 08:29
ananrs ere jättemysigt att äta massa olika smårätter typ tapas eller meze *rolleyes*
DU MÅSTE HA EFTERRÄTT

Arnesson
2005-10-29, 09:42
Dagens tips till sånna här tillfällen: Beställ hem mat, och låtsas ha laga den själv :D

mini_Arnold
2005-10-29, 09:52
DU MÅSTE HA EFTERRÄTT
Ja? Jag ska ingenstans efter middagen så hon får sitt.

J.Saarela
2005-10-29, 10:05
Ja? Jag ska ingenstans efter middagen så hon får sitt.


ÅÅ du bjuder på vaniljkräm,mycket romantiskt :thumbup:

tigerofsweden
2005-10-29, 10:06
ÅÅ du bjuder på vaniljkräm,mycket romantiskt :thumbup:


:laugh: *Ni vet alla att Arnold äter o bajsar samtidigt*

Mental
2005-10-29, 10:15
Om jag skulle charma ett kvintimmer idag så skulle det bli att gå på det lätta spåret, och inte krångla till det för mycket. Antingen skagentoast eller advocadohalva med räkor, majonäs och stenbitsrom. som förätt då.
Till varmrätt fyller jag rullar av lövbiff med champinjoncreme. steker och serverar med klyftpotatis och ugnsbakade rotsaker. Till det serveras en tjock krämig ädelostsås. Sen helsteker man champinjoner i smör och finhackade örter, och glacerar syltlök i smör.
Till efterett blir det antingen cheesecake eller några goda ostar och lite kex.

Alkohol kan med fördel serveras till alla rätter om du tror att din charm inte räcker hela vägen i mål. Själv klarar jag mig utan ;)

Lycka till!

(Och jo, det funkade för mig, hon föll som en fura, men det kan ju ha varit min oemotståndeliga charm lika gärna) :naughty:

tigerofsweden
2005-10-29, 10:48
Om jag skulle charma ett kvintimmer idag så skulle det bli att gå på det lätta spåret, och inte krångla till det för mycket. Antingen skagentoast eller advocadohalva med räkor, majonäs och stenbitsrom. som förätt då.
Till varmrätt fyller jag rullar av lövbiff med champinjoncreme. steker och serverar med klyftpotatis och ugnsbakade rotsaker. Till det serveras en tjock krämig ädelostsås. Sen helsteker man champinjoner i smör och finhackade örter, och glacerar syltlök i smör.
Till efterett blir det antingen cheesecake eller några goda ostar och lite kex.

Alkohol kan med fördel serveras till alla rätter om du tror att din charm inte räcker hela vägen i mål. Själv klarar jag mig utan ;)

Lycka till!

(Och jo, det funkade för mig, hon föll som en fura, men det kan ju ha varit min oemotståndeliga charm lika gärna) :naughty:

Vilken charmör du verkar vara, ska vi ses :naughty:

Där hör du Arnold fram dunken nu o häll i henne :D

MyungChul
2005-10-29, 14:49
Ädelost? O.o

kaos med den andedräkten sen, lär ju avlida

Dk1ng
2005-10-29, 15:23
Jag kan rekommendera något jag åt igår: Stekt fetaostfylld lammytterfilé med rödvinssås, till det grönsaker stekta i olivolja och bulgur. Egentligen inte särskilt svårt att göra så länge man får tag på lammytterfilé.

Ett annat tips är kycklingfilé fylld med mögelost inlindat i parmaskinka som du gör i ugn. Till det kan du ha klyftpotatis eller liknande.

Grisen
2005-10-29, 16:11
Jag kan rekommendera något jag åt igår: Stekt fetaostfylld lammytterfilé med rödvinssås, till det grönsaker stekta i olivolja och bulgur. Egentligen inte särskilt svårt att göra så länge man får tag på lammytterfilé.

Ett annat tips är kycklingfilé fylld med mögelost inlindat i parmaskinka som du gör i ugn. Till det kan du ha klyftpotatis eller liknande.


Andra rätten, MMM!

Edit. Serranoskinka gör rätten ännu godare.

mendezzz
2005-10-29, 20:44
Själv skulle jag satsa på fisk alternativt skaldjur eftersom detta är något många uppfattar som avancerat och då menar jag inte tex lax i ugn med en påshollandaissås och kokt potatis(kan väl inte imponera på någon) utan något där man måste lägga ner lite mer kärlek.
Jag kan rekomendera www.hav-stockholm.se (http://www.hav-stockholm.com)s hemsida(en av stockholms bästa fiskaffärer) då man på deras receptsidor kan hitta lite mer avancerade rätter.
Ett tips är att provlaga rätten till dig själv innan du bjuder hem damen i fråga, eftersom du då märker om du tex lagar något för länge alternativt för kort tid etc etc...

// mendezzz

Helena B
2005-10-29, 21:14
Själv skulle jag satsa på fisk alternativt skaldjur eftersom detta är något många uppfattar som avancerat och då menar jag inte tex lax i ugn med en påshollandaissås och kokt potatis(kan väl inte imponera på någon) utan något där man måste lägga ner lite mer kärlek.
Jag kan rekomendera www.hav-stockholm.se (http://www.hav-stockholm.com)s hemsida(en av stockholms bästa fiskaffärer) då man på deras receptsidor kan hitta lite mer avancerade rätter.
Ett tips är att provlaga rätten till dig själv innan du bjuder hem damen i fråga, eftersom du då märker om du tex lagar något för länge alternativt för kort tid etc etc...

// mendezzz

Jag blir imponerad av det, iaf när jag själv lagar :D Men smaken är som baken :booty:

mendezzz
2005-10-29, 21:42
Jag blir imponerad av det, iaf när jag själv lagar :D Men smaken är som baken :booty:

Ledsen om jag trampade lite på tårna.
Men det jag menade var att han ska plocka fram den där känslan av "hmm det här har jag aldrig ätit förut, men shit vad gott det var och det där marulk det låter ju lite exotiskt" och inte "lax med hollandaissås är ju gott, men det är ju det som mamma/pappa brukade göra på fredagarna"

Fatalist
2005-10-31, 19:16
Det enda viktiga är nog att du lyckas dölja vodkasmaken i hennes dricka *innocent*

Piranha
2005-11-01, 21:40
Tag ett paket glass ur frysen.

Dela på mitten.

Låt stå några minuter.

Servera sen med sked å njut.

Mental
2005-11-02, 11:02
Hur gick det då mini. vad blev det för käk och släppte hon till? ;)

Pepz
2005-11-02, 11:49
det här bjöd jag på senast jag skulle få ligga..

ciabatta med hemagjord tarmosalata

stekt tournedou av rostfilé
med sås på chili, vitlök och creme fraiche
pressad potatis blandad med knaperstekt bacon

kladdkaka täckt med chokladkräm, serverad med färska hallon..

behöve någon recept så säg till..

det gick vägen förresten

mini_Arnold
2005-11-02, 12:33
Hur gick det då mini. vad blev det för käk och släppte hon till? ;)
Laxrullar till förrätt och kycklingfilé fylld med vanlig mögelost(danablue) + lite krämig broccolisås till.
Till efterrätt blev det marängsviss och menar jag sån riktig o inget annat... :D
Blev lyckat trots att hon mådde illa av maten.
Tack för tipsen!

tigerofsweden
2005-11-02, 12:34
Blev lyckat trots att hon mådde illa av maten.
Tack för tipsen! *spy* :laugh:

Krille 87
2005-11-02, 15:42
Heey Pepz.. Recept kräves !! Låter grymt gott ju :)

Cilia
2005-11-04, 18:48
Själv skulle jag satsa på fisk alternativt skaldjur eftersom detta är något många uppfattar som avancerat och då menar jag inte tex lax i ugn med en påshollandaissås och kokt potatis(kan väl inte imponera på någon) utan något där man måste lägga ner lite mer kärlek.
Jag kan rekomendera www.hav-stockholm.se (http://www.hav-stockholm.com)s hemsida(en av stockholms bästa fiskaffärer) då man på deras receptsidor kan hitta lite mer avancerade rätter.
Ett tips är att provlaga rätten till dig själv innan du bjuder hem damen i fråga, eftersom du då märker om du tex lagar något för länge alternativt för kort tid etc etc...

// mendezzz
bra sida, där brukar jag köpa fisk men har aldrig kollat deras hemsida. Dessutom ett riktigt recept på moules mariniere utan massa grädde.

Gör ngt som inte är för "tungt", inte för mycket grädde och smör.

Jax
2005-11-04, 19:51
Gör ngt som inte är för "tungt", inte för mycket grädde och smör.
Och jag som så gärna skulle vilja bjuda dig på middag. Nu upptäckte jag dock att du antagligen inte skulle uppskatta min mat. :em:

Cilia
2005-11-04, 22:12
Och jag som så gärna skulle vilja bjuda dig på middag. Nu upptäckte jag dock att du antagligen inte skulle uppskatta min mat. :em:
titta på din avatar
näsan växte just 1 dm eller mer ;P
men det var en gullig lögn

Jax
2005-11-04, 22:20
titta på din avatar
näsan växte just 1 dm eller mer ;P
men det var en gullig lögn
Tycker huvudet är lika runt som vanligt. :D
Nä, nu måste jag gå matlagningskurs. (sluta med vispgrädde, del 2 avancerad 5p)