handdator

Visa fullständig version : Men för helv*te!


Slartibartfast
2005-10-28, 16:10
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,720706,00.html

Hur satans tankspridd får man vara. Jävla idiot.

mini_Arnold
2005-10-28, 16:12
It breaks my heart. :(

rolf
2005-10-28, 16:16
"Glömde". Ya right.. Hur ofta GLÖMMER man att man har bundit fast en hund i dragkroken? *screwy*

Ryska_raketen
2005-10-28, 16:16
sjukt

Spinkot
2005-10-28, 16:18
Fan,jag mådde lite illa av det där,vissa borde fan inte få ha hand om levande saker

wintzell
2005-10-28, 16:27
Varför knyter man fast hunden till bilden från början? Fyfan va arg jag blev på idioterna. ÅÅHH jag kokar! *grr*
Släng idioterna i fängelse.

Peter-N1
2005-10-28, 16:29
Jag pallade inte med att läsa om det.

Hur fan kan man vara så dum i huvudet att man binder hunden i dragkroken, vare sig man tänkt använda bilen eller inte.

Sedan så har bilar tutat utan att han uppmärksammat det och fortsatt sin färd. Men träng bil jäveln då så att han är tvungen att stanna!!!!

Fartman
2005-10-28, 16:34
Dumjävlar som knyter fast bandet i dragkroken. *grr27*

Larsson
2005-10-28, 16:35
Riktigt synd om hunden, idoti som sagt att binda fast hundstackarn i dragkroken. Hoppas verkligen att de blir straffade för djurplågeri.

Mikeman
2005-10-28, 17:09
*grr*

Jävla as.
Hade lätt prejat bilen av vägen om jag såg det.

*Flash*
2005-10-28, 17:14
Fyfan så jävla elakt.
Läste om en häst som hade blivit släpad bakom en traktor för några år sedan, den ägaren fick inte ha kvar hästen, ta hunden av dom *grr*

Hnke
2005-10-28, 17:28
har tyvärr hänt förr...

Wooch
2005-10-28, 17:31
Som hundägare, så gör det ont att läsa om sådana saker. Stackars hund.

Nitrometan
2005-10-28, 17:32
Visst har det hänt förr. Men det är ändå för jävligt.
Jag blir både arg och ledsen när jag läser det.

Undrar hur hårt straff han kan få i Danmark?

JJ
2005-10-28, 17:34
Undrar hur hårt straff han kan få i Danmark?

Upp till 10000 i böter skulle jag gissa.

Loke
2005-10-28, 17:46
Tja, lätt att klaga på honom, men det är ju faktiskt så att de allra flesta hundägare gör liknande idiotiska saker, med det enda undantaget att inget händer just då.

Det grundläggande felet var att hunden blev fastknuten och sedan ignorerad. Om den är fastknuten i bilen, utanför ica eller på tomten spelar ingen större roll, det är ungefär lika dumt alltihop. Blir inte hunden fysiskt skada som i detta fallet, så kan den mycket väl bli psykiskt skadad eller skada någon annan. Det enda stället där jag anser att hunden kan lämnas utan uppsikt är i det egna hemmet, där ingen kan komma åt den.

Det finns egentligen mycket få skäl till att binda fast hundar någonstans, för det innebär i praktiken att man tänker lämna hunden på en osäker plats.

Hur som hellst är det ju tragiskt, orkade bara skumma igenom texten för den var så obehaglig.

Peter-N1
2005-10-28, 18:02
Tja, lätt att klaga på honom, men det är ju faktiskt så att de allra flesta hundägare gör liknande idiotiska saker, med det enda undantaget att inget händer just då.

Det grundläggande felet var att hunden blev fastknuten och sedan ignorerad. Om den är fastknuten i bilen, utanför ica eller på tomten spelar ingen större roll, det är ungefär lika dumt alltihop. Blir inte hunden fysiskt skada som i detta fallet, så kan den mycket väl bli psykiskt skadad eller skada någon annan. Det enda stället där jag anser att hunden kan lämnas utan uppsikt är i det egna hemmet, där ingen kan komma åt den.

Det finns egentligen mycket få skäl till att binda fast hundar någonstans, för det innebär i praktiken att man tänker lämna hunden på en osäker plats.

Hur som hellst är det ju tragiskt, orkade bara skumma igenom texten för den var så obehaglig.

Jag fattar inte folk som binder hunden och lämnar den utan uppsikt.

Vet att det finns ligor som främst hör hemma i Rinkeby och Tensta som har riktat in sig på att stjäla hundar som står bundna. Sedan använder dom hundarna som tuggbyte till sina egna kamphundar.

Dom hetsar hundarna mot varandra och sen låter dom hundarna gå loss på varandra. Den stulna hunden har dom dock tejpat ihop käkarna på, så att den inte ska kunna skada deras egna hunden. Sedan biter deras kamphund ihjäl den andra hunden som inte kan försvara sig.

Tänk på de ni som binder er hund och lämnar den utan uppsikt *screwy*

Yankeee
2005-10-28, 18:04
Jag fattar inte folk som binder hunden och lämnar den utan uppsikt.

Vet att det finns ligor som främst hör hemma i Rinkeby och Tensta som har riktat in sig på att stjäla hundar som står bundna. Sedan använder dom hundarna som tuggbyte till sina egna kamphundar.

Dom hetsar hundarna mot varandra och sen låter dom hundarna gå loss på varandra. Den stulna hunden har dom dock tejpat ihop käkarna på, så att den inte ska kunna skada deras egna hunden. Sedan biter deras kamphund ihjäl den andra hunden som inte kan försvara sig.

Tänk på de ni som binder er hund och lämnar den utan uppsikt *screwy*

Sånt vill vi inte veta :furious:

norsk_gadd
2005-10-28, 18:26
Jag binder aldrig min hund någonstans utan uppsikt. Tycker det är jävligt oansvarigt.

Griip
2005-10-28, 18:48
Hahahahaha

Cilia
2005-10-28, 18:50
Jag pallade inte med att läsa om det.
jag orkade inte heller läsa.
jag klarar av mycket men just att djur plågas eller skadas funkar inte.
dom kan inte försvara sig

Herkulez
2005-10-28, 18:50
Jag fattar inte folk som binder hunden och lämnar den utan uppsikt.

Vet att det finns ligor som främst hör hemma i Rinkeby och Tensta som har riktat in sig på att stjäla hundar som står bundna. Sedan använder dom hundarna som tuggbyte till sina egna kamphundar.

Dom hetsar hundarna mot varandra och sen låter dom hundarna gå loss på varandra. Den stulna hunden har dom dock tejpat ihop käkarna på, så att den inte ska kunna skada deras egna hunden. Sedan biter deras kamphund ihjäl den andra hunden som inte kan försvara sig.

Tänk på de ni som binder er hund och lämnar den utan uppsikt *screwy*
tragiskt, dom snor ju inte bara ett djur utan någons bästa vän med =/

Peter-N1
2005-10-28, 19:13
Det är nog tur att många inte vet vad som händer med deras hundar.

Herkulez
2005-10-28, 20:23
Det är nog tur att många inte vet vad som händer med deras hundar.
mm skulle nån ta min hund skulle jag inte tveka att rövknulla aset med en stor jättedildo med träkärna *grr*

Tricklev
2005-10-28, 22:05
Hemskt.

olwe
2005-10-28, 23:19
Det upprör.. sjukt vad berörd jag blir när jag läser sådant.

Det var förmodlign ett misstag men en hund kan han uppenbarligen inte ta hand om. Kan man straffa någon för att vara en idiot? Jag vill, jag vill, jag vill.

Dissector
2005-10-28, 23:49
Det känns ju som om man borde upptäcka en sån sak.. men men.
Men som någon nämnde, folk gör så ofta, fast inget händer just då.
Man ser ju folk som cyklar med sina hundar t.e.x. Borde inte risken att nåt händer vara rätt relevant i det fallet också?

mini
2005-10-28, 23:52
Man ser ju folk som cyklar med sina hundar t.e.x. Borde inte risken att nåt händer vara rätt relevant i det fallet också?
Du har ju en annan pejl på jycken då. Vad menar du skulle kunna hända?

Dissector
2005-10-29, 00:00
Du har ju en annan pejl på jycken då. Vad menar du skulle kunna hända?

Mja, jag vet inte. Jag tror inte direkt att jag skulle hoppa till om jag såg någon ha hunden bunden vid bilen och säga "Hey du, koppla loss hunden för fan, det kan ju hända att du glömmer att den är där och kör iväg med den släpandes bakom" även om risken finns.

Tänk om hunden springer in i hjulet? Eller om cyklisten råkar klanta sej på något sätt, köra förnära en stolpe eller nåt. Pang. Klantiga människor finns ju uppenbarligen med tanke på vad vi just läst :P

Tolkia
2005-10-29, 00:06
Tänk om hunden springer in i hjulet? Eller om cyklisten råkar klanta sej på något sätt, köra förnära en stolpe eller nåt. Pang. Klantiga människor finns ju uppenbarligen med tanke på vad vi just läst :P
Med den argumentationen är det nog tveksamt om man kan tillåta folk att gående rasta sina hundar i koppel; tänka om hunden springer ut i vägen efter ett löv eller något (jo, det händer och det är inte alltid så lätt att parera, särskilt om hunden är stor och ägaren inte så stark). För att inte tala om att låta små tanter ha stora hundar eller att låta barn gå ut med familjens jycke.

Det finns naturligtvis en olycksrisk när man cyklar med hunden, men om man känner sin hund, hunden är cykelvan och man vet vad man håller på med är den risken nog ganska liten (om man INTE känner sin hund osv. tycker jag definitivt att man kan avstå från cyklingen). Risken att hunden skall falla och släpas hjälplös efter cykeln - som när man glömt den fastbunden vid dragkroken och kör iväg i 70 - måste vara högst minimal om man inte SKITER i att man cyklar för fort för hunden. Och då skall man baske mig inte ha någon hund.

Johan_P
2005-10-29, 00:13
Typiskt Aftonbladet... "mirakelhunden", "skräckfärd" *rolleyes*

Hemsk olycka... men överreagerar folk inte lite över händelsen? Visst är det en hemsk sak, men att man blir ledsen, arg och man vill nästintill döda personerna som är inblandade? Fast det är kanske bara jag som inte riktigt värderar djur som alla andra, eller så... men förstör inte vi människor ändå bara djurens naturliga miljö? Så gör vi djuren tama för att själva kunna hantera/kontrollera dem, inte det rätt så grymt egentligen? Aja, ska försöka sluta flumma så mkt :sleep:

Tänkte på en sak om detta innan idag faktiskt. Vi människor måste ha blivit mer lättsamma och "snälla" mot djuren de senaste hundra åren i mänskligheten, djur är nog mkt mer "respekterat" bland oss människor nu än för några x tusen år sedan. Innan bara åt vi upp dem och såg glada ut, nu är det gulli-gull. Ur empiriskt aspekt kan jag ju egentligen inte uttala mig ett smack, men ändå en rätt rolig syn på hur mänskligheten utvecklas(?).

Glöm inte heller att Aftonbladet och alla andra skittidningar ska alltid överdriva allt, just för att locka fler läsare. Synd om hunden, dock - om artikeln stämmer.

Tolkia
2005-10-29, 00:34
Innan bara åt vi upp dem och såg glada ut, nu är det gulli-gull.
Jo, men å andra sidan lurade vi inte i dem att vi var ena schyssta killar för att sedan släpa dem efter någon bil när vi inte käkade upp dem ...

Johan_P
2005-10-29, 00:40
Jo, men å andra sidan lurade vi inte i dem att vi var ena schyssta killar för att sedan släpa dem efter någon bil när vi inte käkade upp dem ...

Säkerligen, instämmer helt.

Man skapade förmodligen husdjur för att ha något mer än bara människor som våra vänner. Rätt egoistiskt egentligen, men man ska nog inte spåra in på den linjen för mkt :)

Kul att husdjur kan ge känslor för oss, som de uppenbarligen kan. Synd att vissa inte kan hantera djuren som de ska, men överallt finns det dumma människor.

Trance
2005-10-29, 00:44
Kul att andra människor kan ge känslor för oss? Skaffar man inte barn av enbart egoistiska själ?

Johan_P
2005-10-29, 00:57
Kul att andra människor kan ge känslor för oss? Skaffar man inte barn av enbart egoistiska själ?

Varför skaffar man barn? Ehm, det ingår i människans natur? Nej men, vet inte riktigt rätt svar. Förklara vad du vill få fram.

Trance
2005-10-29, 01:07
Varför skaffar man barn? Ehm, det ingår i människans natur? Nej men, vet inte riktigt rätt svar. Förklara vad du vill få fram.

Varför skulle inte hundar framkalla känslor hos oss, de är ju ashäftiga. Jag kräver inte något intelligenstest av människor, så då behöver inte hundar göra det heller. Med andra ord, min vovve är min vän.

*Flash*
2005-10-29, 10:56
Även om man skaffar ett djur av, eller delvis av egoistiska skäl så är man inte särskilt ego om man kommit hem sent efter en kväll ute och går ut och går med vovven tidigt på morgonen när man har världens baksmälla.

Och Johan P, tror knappast att du skulle vija släpas efter en bil i 80 km/h *cry*

stefannn
2005-10-29, 11:03
Jag fattar inte folk som binder hunden och lämnar den utan uppsikt.

Vet att det finns ligor som främst hör hemma i Rinkeby och Tensta som har riktat in sig på att stjäla hundar som står bundna. Sedan använder dom hundarna som tuggbyte till sina egna kamphundar.

Dom hetsar hundarna mot varandra och sen låter dom hundarna gå loss på varandra. Den stulna hunden har dom dock tejpat ihop käkarna på, så att den inte ska kunna skada deras egna hunden. Sedan biter deras kamphund ihjäl den andra hunden som inte kan försvara sig.

Tänk på de ni som binder er hund och lämnar den utan uppsikt *screwy*

hemska människor finns det
kan helt ärligt säga hade nån gjort så mot min hund hade jag bundit honom i händernaoch fötterna och släppt hunden på han

Johan_P
2005-10-29, 11:05
Och Johan P, tror knappast att du skulle vija släpas efter en bil i 80 km/h *cry*

Så sant. Som sagt, hemsk händelse. Men jag kan inte förstå att man reagerar med att man vill döda den som gjort det, känns lite överdrivet.

Jense
2005-10-29, 11:30
Jag pallade inte med att läsa om det.

Hur fan kan man vara så dum i huvudet att man binder hunden i dragkroken, vare sig man tänkt använda bilen eller inte.

Sedan så har bilar tutat utan att han uppmärksammat det och fortsatt sin färd. Men träng bil jäveln då så att han är tvungen att stanna!!!!



nu ber du oss att begå olagligheter. du får inte träna folk om du inte är polis :D

Peter-N1
2005-10-29, 12:28
nu ber du oss att begå olagligheter. du får inte träna folk om du inte är polis :D

Jag hade inte anmält dig i alla fall :D

Coldsmith
2005-10-29, 15:11
ohur kan han bli återställd om tassarna blev upprivna till benet? då finns väl inga tassar kvar? hur ska han då kunna gå?!

Ja själv hade jag prejat bilen av vägen eller kört om och pallnitat framför eller nåt... jävla idioter.

Diana
2005-10-29, 18:12
Jag fattar inte folk som binder hunden och lämnar den utan uppsikt.

Vet att det finns ligor som främst hör hemma i Rinkeby och Tensta som har riktat in sig på att stjäla hundar som står bundna. Sedan använder dom hundarna som tuggbyte till sina egna kamphundar.

Dom hetsar hundarna mot varandra och sen låter dom hundarna gå loss på varandra. Den stulna hunden har dom dock tejpat ihop käkarna på, så att den inte ska kunna skada deras egna hunden. Sedan biter deras kamphund ihjäl den andra hunden som inte kan försvara sig.

Tänk på de ni som binder er hund och lämnar den utan uppsikt *screwy*
Omg va hemskt.. :(

Klarade inte heller att läsa om hunden som vart släpad.. mår så jäävla illa av sånt *cry* hoppas verkligen att de bestämmande skaffar sej lite vett nån gång och höjjer straffen för alla sorters djurplågeri, är på tok för mesiga straff idag :MrT:

KRILLE!
2005-10-29, 18:24
mm skulle nån ta min hund skulle jag inte tveka att rövknulla aset med en stor jättedildo med träkärna *grr*

i second that, men byt ut dildon mot ett grovt tillhugget vedträ.