handdator

Visa fullständig version : creatin citrus från peak nutrition?


Ant
2005-10-28, 16:01
Vad är det speciella med detta kreatin? Är det bättre än "vanligt" creapure?

Fatcan
2005-10-28, 16:23
Det är väl en annan typ av kreatin bara...vet inte direkt vad skillnaden är. Men jag har för mig att om man är non responder på monohydrat så kan man svara bra på citrat? Nån kunnig som vet?

Jay-Z
2005-10-28, 16:52
Det var bra på att döda min mage iaf. Gissar så här i efterhand att jag drack lite för lite vatten, även om jag nu tyckte att jag hällde i mig rätt bra.

mangemani
2005-10-28, 17:14
creatin citrus binder mindre vätska i kroppen gemfört med monohydrat.
när jag började med monohydrat så gick jag upp 5 kilo på relativt kort tid,men när jag nu började med citrus så gick jag enbart upp 2 kilo.

enligt mej är citrus betydligt bättre än monohydrat,dels för att den binder mindre vätska i kroppen samt att det ger bättre resultat.

jay-z: nej,vatten mängden har inget med den oroliga magen att göra,det är själva creatin citruset som orsakar detta.magen din vänjer ej efter nån veckas användande.

Naesetgrabb
2005-10-28, 18:11
Det är surt som fan.. det är en sak som är säker:P

mangemani
2005-10-28, 18:14
Det är surt som fan.. det är en sak som är säker:P



kan jag lova=P
fan vad gott det är när man tar en skopa direkt i munnen direkt efter träningen och sen lite vatten nån sekund efter,är som en blandning av citron surt och det där super sura godisen man kan köpa,fräter,kittlar och svider gott i munnen det :thumbup:

Ant
2005-10-28, 19:27
det löser sig bra verkar det som?

mangemani
2005-10-28, 20:20
det löser sig bra verkar det som?


faktiskt inte.
kan ta över 4 dl vatten och röra om hur länge som helst,men det löser sej inte.
kan låta det stå i någon minut för att sen röra om igen,men fortfarande så löser det sej inte.
varför vette fan=/

blekfet2
2005-10-28, 20:36
kör "citrus" just nu, men känner inte av samma effekt som jag fick av monohydrat...visst man sammlade på sig en massa vätska men funkade fan så mycket bättre för mig :MrT:

LoDjuR
2005-10-29, 01:01
faktiskt inte.
kan ta över 4 dl vatten och röra om hur länge som helst,men det löser sej inte.
kan låta det stå i någon minut för att sen röra om igen,men fortfarande så löser det sej inte.
varför vette fan=/

Blanda det med ljummet vatten, skaka och vänta lite, det funkar.

Men jag kan hålla med på att magen blir rutten, men vill man bli fin får man lida pin.

fonzie
2005-10-29, 10:38
Jag brukar värma vatten i en kastrull i knappt en minut, löser sig utan problem.

nordland
2005-10-29, 13:46
Jag brukar värma vatten i en kastrull i knappt en minut, löser sig utan problem.

Värm inte för mycket bara, då förstörs kreatinet... Sen behöver inte kreatinet lösas upp.. Släng i käften och skölj ner med någon klunk vatten.

Skillnaden mellan kreatinmonohydrat och kreatin citrus/citrat (samma sak) är att kreatinet i monohydrat är bundet till en vattenmolekyl, medan kreatinet i citrus är bundet till en citronsyra molekyl (därav surheten).

Vad som fungerar bäst utav det bägge är helt individuellt. Själv föredrar jag Monohydrat då det binder mer vätska än Citrus (mer vätska i kroppen = bättre tryck)