handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp ang. filmer.


Runda Grodan
2005-10-27, 19:53
Jag ska köpa filmer. Några har jag bestämt mig för andra är jag lite osäker på. Har varit inne på imdb men skulle gärna vilja veta vad ni tycker om dessa.

Hellraiser 3 (Har ettan och tvåan, dom är grymma men hur är de andra?)
Golden Years (Stephen King.)
Maximum Overdrive (Stephen King.)
Mimic 1 och 2
Vargarnas pakt
Sword And The Sorceror (Fantasy från 1982.)

Spike Lee box med
- Do the right thing (Har sett och den är bra.)
- Jungle fever
- Clockers

Pudzianovski
2005-10-27, 19:56
Tja, Hellraiser 1-3 är dåliga. Resten upp till 6? eller va de är på nu suger.
Vargarnas Pakt är godkänd.

Resten vet jag inte.

Kwon
2005-10-27, 19:57
Jag ska köpa filmer. Några har jag bestämt mig för andra är jag lite osäker på. Har varit inne på imdb men skulle gärna vilja veta vad ni tycker om dessa.

Hellraiser 3 (Har ettan och tvåan, dom är grymma men hur är de andra?)
Golden Years (Stephen King.)
Maximum Overdrive (Stephen King.)
Mimic 1 och 2
Vargarnas pakt
Sword And The Sorceror (Fantasy från 1982.)

Spike Lee box med
- Do the right thing (Har sett och den är bra.)
- Jungle fever
- Clockers

VIKTIGT! Gillade du Hellraiser 1-2 så HATAR du Hellraiser 3!

Hellraiser 3 är crap imho!

SLÖSERI ME PENKISAR!

Runda Grodan
2005-10-27, 19:59
Jag gillar verkligen Hellraiser 1 och 2. Då skiter jag i trean (kan i och för sig ha sett den men jag kommer inte ihåg det :D .)

Pudzianovski
2005-10-27, 20:00
VIKTIGT! Gillade du Hellraiser 1-2 så HATAR du Hellraiser 3!

Hellraiser 3 är crap imho!

SLÖSERI ME PENKISAR!


Ja, då kanske det var......Vet att de 2-3 första är okej och sen blir de otroligt dåliga och flummiga! Så det var kanske 1-2 som var halvkass och sen var resten Jävligt kass!!!

Kwon
2005-10-27, 20:10
Ja, då kanske det var......Vet att de 2-3 första är okej och sen blir de otroligt dåliga och flummiga! Så det var kanske 1-2 som var halvkass och sen var resten Jävligt kass!!!

1-2 är ok imho! 3:an flippar ut helt totalt (Hell on Earth), sen efter blir det ganska knasigt, fristående berättelser med lite Pinhead i, inga Hellraiser filmer imho.

Hellraiser 4 : Bloodline är lite halvlustig med scener från både 1700-tal och 2113 med Hightech?

Hellraiser 5 : Inferno är faktiskt ganska ok, handlar om en korrupt polis som i följer ett fall och blir indragen i olika konstigheter. Fast denna film är så independent från Hellraiser mythos att de hade kunnat skippa Pinhead totalt och det hade vart en annan film, men de ville dra in cash via Hellraiser-namnet.

Hellraiser 6 : Hellseeker är Jacob's Ladder i ny tappning + Pinhead. Svårt att INTE se hur filmen slutar från de första 15 minuterna av filmen!

Hellraiser 7 : Deader. Don't get me started! Ännu en film som skulle kunna vara helt independent från Hellraiser historien.

Jag undrade faktiskt varför de drog in Pinhead i det hela när de skulle kunna göra en duglig skräckfilm utan (med lite modifikation förstås).