handdator

Visa fullständig version : Bevittna en hemsk sak idag


Yip_man
2005-10-27, 19:01
Bevittna en Hemsk sak idag. Hade varit och handlat frukust idag på macken vil almvik där jag jobbar (malmö) När jag kommer tillbaka hör jag ett fönster gå isönder och innom loppet av några sekunder ligger där en död "man" framför mina fötter. Han hade tydligen bestämt sig att livet inte var värt att leva längre och hoppa från 16:e våningen. Dunseen och synen får jag nog leva med för resten av livet. Så ni där ute ta hand om alla ni känner som mår lite dåligt så det är de som ligger där. En liten tankeställare fick man alt.

Slartibartfast
2005-10-27, 19:04
Shit. Riktigt otrevligt. :(

userfriendly
2005-10-27, 19:05
gaaah gå o snacka med nån... !

s_himself
2005-10-27, 19:08
Hemskt att behöva bevittna en sådan händelse :(

Hoppas du mår bra trotts detta. Som usrfriendly säger. Gå och snacka med någon om du känner att du behöver! Annars kommer du nog må väldigt dåligt.

MilkmaN
2005-10-27, 19:09
Usch vad hemskt. Sånt gör en ju illa berörd bara det är på film. Vill inte tänka på verkligheten.

Kaew
2005-10-27, 19:12
fyfan vad otrevligt :(

carlsm
2005-10-27, 19:17
fyfan vad otrevligt :(


Ja, man tycker han kunde visat bättre hänsyn liksom.

Bronkitkorv
2005-10-27, 19:17
Vilken dum jävel, tänk om han träffat dej.. Då hade du inte suttit här och skrivit...

Kaew
2005-10-27, 19:20
Ja, man tycker han kunde visat bättre hänsyn liksom.

Jo var ju precis sa jag mena
*rolleyes* javla tont

Ryska_raketen
2005-10-27, 19:21
Ja, man tycker han kunde visat bättre hänsyn liksom.


ja man tycker detsamma om dig.

Bronkitkorv
2005-10-27, 19:26
Ja, man tycker han kunde visat bättre hänsyn liksom.
Ja han borde gasat sej till döds i sin bil kanske...

Peter-N1
2005-10-27, 19:28
Ja, man tycker han kunde visat bättre hänsyn liksom.

En person som bestämt sig för att begå självmord, har passerat gränsen där man fortfarande bryr sig om andra människor. De har lite andra bekymmer om man säger så.

Ryska_raketen
2005-10-27, 19:28
Ja han borde gasat sej till döds i sin bil kanske...


skulle det vara bättre säger du ?

Gabriel_
2005-10-27, 19:29
shit.. gå och prata med någon är nog bnäst så

carlsm
2005-10-27, 19:38
Ujujuj så känsliga vi var här då. *rolleyes*

Peter-N1
2005-10-27, 19:50
Ujujuj så känsliga vi var här då. *rolleyes*

Ja, empati är något väldigt fult :confused:

Krokodil
2005-10-27, 19:52
Ni gör er lustiga över någons självmord... SKÄMS FÖR FAN!!! *screwy*

Olof Herlin
2005-10-27, 19:55
Jag var med om en liknande grej för inte så länge sen...

Jag o polarn satt och deppade på tunnelbanan hem från farsta.. vi hade precis skrivit körteoriprovet och båda fått 1(!!) poäng ifrån godkänt.

När tåget är påväg in till Skogskyrkogården station hörs ett märkligt ljud och tåget bromsar hastigt in.

Först fattar vi ingenting, men sen kommer tågföraren i högtalarn och låter helt gråtfärdig och säger att det ligger nån på spåret. Självklart hade då nån grabb bestämt sig för att kasta sig ut framför tåget. Smällen hade tryckt in förarrutan så föraren var typ helt förstörd och låg på nån bår när vi kom ut.

Men tro inte att vi kom ut på en gång, nänä vi fick spendera typ 1 timme i vagnfan med jävligt tryckt stämning och små barn som grät.

En riktig höjdardag... :(

s_himself
2005-10-27, 19:59
Förstår verkligen inte hur ni kan sitta och driva om detta. Håller med Krokodil!

Yankeee
2005-10-27, 20:04
Har varit med om något liknande jag också. Var väl 10 år sedan nu, skulle gå och köpa godis en fredagkväll. Hör att någon kvider fram ett hjälp i porten. Då ligger det en kille i dörröppningen på nedre botten helt sönderskuren, han hade försökt ta självmord men misslyckats. Gick lugnt upp till mamma och sa till henne att ringa ambulans, sen fortsätte jag ner till affären som om inget hade hänt. Förstår fortfarande inte hur jag kunde vara helt oberörd.

s_himself
2005-10-27, 20:08
Har varit med om något liknande jag också. Var väl 10 år sedan nu, skulle gå och köpa godis en fredagkväll. Hör att någon kvider fram ett hjälp i porten. Då ligger det en kille i dörröppningen på nedre botten helt sönderskuren, han hade försökt ta självmord men misslyckats. Gick lugnt upp till mamma och sa till henne att ringa ambulans, sen fortsätte jag ner till affären som om inget hade hänt. Förstår fortfarande inte hur jag kunde vara helt oberörd.



vet du hur det slutade för killen?

Yankeee
2005-10-27, 20:13
vet du hur det slutade för killen?

Han överlevde, den gången iaf. De flyttade efter ett tag, så jag har ingen aning hur det ligger till nu.

murmeldjur
2005-10-27, 20:19
jag lider fan med dig alltså.. ska man nu ta livet av sig så kan man väl göra det så att andra människor slipper se det.. usch.. :cryout:

Yankeee
2005-10-27, 20:22
Kom på att jag har varit med om det en gång till, fast inte på samma sätt. En av mina löjtnanter i lumpen tog livet av sig när jag låg inne, dessutom var jag en av de sista som såg honom i livet. Vill inte gå in på detaljer och så, men han gjorde det så bra man kan, om man nu kan säga så. Han såg till så att allt var ordnat, och att ingen förutom polisen skulle hitta honom.

murmeldjur
2005-10-27, 20:23
lite tur i oturen, skönt för er att slippa se honom...

Lasse Kongo
2005-10-27, 20:32
Usch.

Ja fyfan, att ta sitt eget liv är nog det absolut värsta man kan göra mot sina anhöriga!

bubbe
2005-10-27, 20:35
Tungt yipman, hoppas du har någon att snacka med!

Själv var jag skärrad efter att en gubbe blev påkörd av en bil framför mig,
man är lite oförberedd på att någon bara kan dö i ens närhet.

Pingu
2005-10-27, 21:31
Ja självmord är ganska känsligt

*Flash*
2005-10-27, 21:37
Usch.

Ja fyfan, att ta sitt eget liv är nog det absolut värsta man kan göra mot sina anhöriga!
Man gör det inte för att straffa eller vara elak mot sina anhöriga utan för att man mår så jävla dåligt att man inte ser någon som helst anledning till att leva längre...

Det är ganska själviskt att vilja ha kvar någon i livet enbart för sin egens skull.

Lasse Kongo
2005-10-27, 21:47
Man gör det inte för att straffa eller vara elak mot sina anhöriga utan för att man mår så jävla dåligt att man inte ser någon som helst anledning till att leva längre...

Det är ganska själviskt att vilja ha kvar någon i livet enbart för sin egens skull.

det är askul att som 10åring få se 3 kriminalare komma in och slänga upp lite prylar i en påse och fråga: tillhör dessa ****** Aaaa det gör det.

-okej, han har tagit livet av sig, vi hörs ha ett trevligt liv :thumbup:

Makk
2005-10-27, 21:53
Shit, fan va otäckt!

Inte varit med om något självmord men kommer ihåg en gång vi var påväg någonstans med familjen i bilen och en kille på motorcykel kommer körande fort som fan bakom oss, vi hör gasandet och vänder oss om och tittade på honom, han ska såklart köra om oss och de ca. tre bilar som kör efter varandra, han såg väl inte skåpbilen som kom körande i andra riktningen och krockar precis snett framför oss.. iaf han lyckades vejja lite granna så han inte frontalkrockade men han kör in i sidan och fan vad jag kommer ihåg hur han slungades iväg som en vante över vår sida av vägen och in i buskarna, fyfan... han levde när ambulansen kom men vet inte hur de gick sen..

KRILLE!
2005-10-27, 22:09
Har varit med om något liknande fast det var inte självmord dårå. Såg en äldre man svimma och trilla i en trappa. Jävligt vidrigt när man hörde knaket från skallen. Han dog senare under dagen, kände nog ungefär samma som du gör nu tror jag.

Yip_man
2005-10-29, 11:14
Jodå har sambon att prata med. Känns mest overkligt man är liksom inte i upplösningstillstånd direkt men bilderna går i repris i skallen hela tiden.Hoppas han var psykiskt störd eller nått för han såg inte ut och vara mer än 16-20år, prydligt kläd osv.Det värsta som spökar i skallen är nog ljudet dåå han träffa marken och när de stoppa in han i den vinröda vinylsäcken...

tano
2005-10-29, 13:59
sjukt... å ena sidan finns det folk som dör i sjukdomar och inte gör annat än önskar att få leva mer..

och så finns det folk som istället tar livet av sig.

Nä man ska inte tänka på det, att folk dör är ju naturligt men att tänka på döden kan inte vara bra för livet.

PowPow
2005-10-29, 14:18
Vad jobbigt..

Höghusen vid almvik bodde jag i när jag var yngre.

datorjaevel
2005-10-29, 15:16
haha :)

Äre trådskaparns första möte med döden lr?

HellCat
2005-10-29, 15:21
haha :)

Äre trådskaparns första möte med döden lr?

Du verkar inte riktigt frisk, hitta på nåt bättre än att posta skit i trådar..

Tricklev
2005-10-29, 15:26
haha :)

Äre trådskaparns första möte med döden lr?

Du verkar inte så frisk nej, stäng av din Dödsmetall och gå ut i den riktiga världen ett tag.

Diana
2005-10-29, 17:40
Fy va hemskt för dej :( tycker oxå du ska prata me nån.

Jag har aldri sett nån dö brutalt på de sättet framför mina ögon, bara sett äldre släktingar lungt sommna in..

Men när ja va 6-7år gammal och vi bilade till norrland kom en stor lastbil i vår fil, mötande, han hade att välja på att prejja ut bilen brevid sej eller köra rakt in i oss eller in i skogen.. han valde skogen i sista sekund, kraschade mot träd och dog omedelbart fick vi veta sen..
ja brukar undra om han tänkte innan han svängde.. och HUR han tänkte? för krascha mot träden va ju en säker död.. och han hade ju garanterat gjort mos av vår bil och säkert klarat sej om han inte svängt...

Yankeee
2005-10-29, 17:43
ja brukar undra om han tänkte innan han svängde.. och HUR han tänkte? för krascha mot träden va ju en säker död.. och han hade ju garanterat gjort mos av vår bil och säkert klarat sej om han inte svängt...

Man ska iof köra av vägen i en sådan situation ;)

Diana
2005-10-29, 17:58
Man ska iof köra av vägen i en sådan situation ;)
Ahh ok, de kanske tillhör samma sorts 'regler' som dem man får lära sig om vilka djur man ska väja för/köra rakt på osv..

men ja tänker att ens naturliga överlevnads reflexer kanske skulle kicka in och man skulle agera själviskt i en sån situation.. för de va ingen bakom oss eller bakom honom...

Yankeee
2005-10-29, 18:03
men ja tänker att ens naturliga överlevnads reflexer kanske skulle kicka in och man skulle agera själviskt i en sån situation.. för de va ingen bakom oss eller bakom honom...

Ens naturliga reflexer är att inte köra på något man möter ;) Man sitter inte och funderar på vad som blir bäst för en själv, och analyserar olika scenerion utan man bara gör.

Diana
2005-10-29, 18:18
Ens naturliga reflexer är att inte köra på något man möter ;) Man sitter inte och funderar på vad som blir bäst för en själv, och analyserar olika scenerion utan man bara gör.
Precis :) fast ja tänkte på ens primitiva överlevnadsinstinkter, att man vet av hela sitt förstånd vilket val som medför störst chans att man överlever, och handlar automatiskt därefter..

Yankeee
2005-10-29, 18:31
Precis :) fast ja tänkte på ens primitiva överlevnadsinstinkter, att man vet av hela sitt förstånd vilket val som medför störst chans att man överlever, och handlar automatiskt därefter..

Uhm, ja. Det är därför man till varje pris undviker en frontalkrock, det är större chans att överleva.

Diana
2005-10-29, 18:40
Uhm, ja. Det är därför man till varje pris undviker en frontalkrock, det är större chans att överleva.
;)
fast nu vare ju speciella omständigheter i den här situationen, han vägde säkert 5ggr så mkt som oss me sin timmerlast och ingen trafik bakom varken honom eller oss, så chansen att han överlvt en frontalkrock med oss hade varit betydligt större än att krocka tvärt in i träden :)

Cilia
2005-10-29, 18:42
;)
fast nu vare ju speciella omständigheter i den här situationen, han vägde säkert 5ggr så mkt som oss me sin timmerlast och ingen trafik bakom varken honom eller oss, så chansen att han överlvt en frontalkrock med oss hade varit betydligt större än att krocka tvärt in i träden :)
om det var så lite trafik vad gjorde han till att börja med i er fil?
att köra om med ett sånt tungt fordon måste alltid vara väldigt farligt och ta lång tid.

sen kan man ju undra hur han hade mått om han hade dödat en hel familj.
Det ska man ju också leva med.

Akilles
2005-10-29, 18:47
Hoppas han var psykiskt störd eller nått för han såg inte ut och vara mer än 16-20år, prydligt kläd osv.

:confused:

Yankeee
2005-10-29, 18:47
;)
fast nu vare ju speciella omständigheter i den här situationen, han vägde säkert 5ggr så mkt som oss me sin timmerlast och ingen trafik bakom varken honom eller oss, så chansen att han överlvt en frontalkrock med oss hade varit betydligt större än att krocka tvärt in i träden :)

Och du tror att man tänker på det då? Man vill inte köra in i saker i 100 km /h, så är det. Man undviker det oavsett.

Diana
2005-10-29, 18:49
om det var så lite trafik vad gjorde han till att börja med i er fil?
att köra om med ett sånt tungt fordon måste alltid vara väldigt farligt och ta lång tid.

sen kan man ju undra hur han hade mått om han hade dödat en hel familj.
Det ska man ju också leva med.

De va som en sväng och han körde om en bil precis när vi kom runt svängen, så de vart dubbelt möte för oss, allt skedde snabbt som tusan och de va natt så han hann inte se att de satt en hel familj i vår bil innan han svängde.. om de va så du menade?
ja kan inte ens tänka mej hur de skulle kännas att ha dödat en hel familj.. :( eller nån i andra bilen öht. fy va hemskt

Diana
2005-10-29, 19:01
Och du tror att man tänker på det då? Man vill inte köra in i saker i 100 km /h, så är det. Man undviker det oavsett.
Nä exakt, uppenbarliger vill man ju inte gärna de eftersom han svängde :) (hmm var bara en fundering ja hade..)
de kanske inte känns lika inbjudande att köra in i nått som rör sej mot en, även om man VET att de skulle ge bättre överlevnadschans.. så de kanske är där man tar beslutet att välja de mindre skräckinjagande helt enkelt..
jag kanske förstår bättre när ja skaffar körkort om inte annat :em: ;)

Yankeee
2005-10-29, 19:10
jag kanske förstår bättre när ja skaffar körkort om inte annat :em: ;)

Tänkte skriva det ;) Kom tillbaka när du har varit med om något liknande :)

Sen verkar du inte förstå att det oftast inte spelar någon roll vad man vet och inte vet i en sådan situation.

Diana
2005-10-29, 19:17
Tänkte skriva det ;) Kom tillbaka när du har varit med om något liknande :)

Sen verkar du inte förstå att det oftast inte spelar någon roll vad man vet och inte vet i en sådan situation.
Hehehe

Hmm du menar fakta vs. instinkt? sant, ja tänkte ju inte ingående på de där hur de måste kännas när en bil kommer med en jevla fart mot en osv, när ja började flumma på me tankegångar ;) här kan man dra hur mkt paraleller som helst - instinkt vinner ALLTID över fakta :)

H.Emanuel
2005-10-29, 19:23
Självmord är en inte så ovanlig dödsorsak i detta land.

hangatyr
2005-10-29, 19:27
År 1999 begick 1 518 människor självmord i Sverige.

http://www.serotonin.nu/bilder/diagram_sjalv_1.jpg

ganska många som tar livet av sig, skulle jag vilja säga.

jag tycker att självmord är en helt ok utävg omman inte ser någon ljusning påsitt liv. så länge man ser till att städa upp i förväg, så att efterlevande inte står där med en massa frågor utan svar.

H.Emanuel
2005-10-29, 19:33
Många unga människor väljer döden. Tror inte det är så enkelt som att inte se någon ljusning. Och jag tycker inte alls att det är okej.

hangatyr
2005-10-29, 19:37
Många unga människor väljer döden. Tror inte det är så enkelt som att inte se någon ljusning. Och jag tycker inte alls att det är okej.

varför? om det verkligen inte finns ngn ljusning i ens liv,om man försökt att komma ur svåre depressioner i åratal etc. eller om man är svårt fysiskt sjuk.

ska man då fortsätta lida? till vilken nytta?

aliquis
2005-10-29, 19:42
Man gör det inte för att straffa eller vara elak mot sina anhöriga utan för att man mår så jävla dåligt att man inte ser någon som helst anledning till att leva längre...

Det är ganska själviskt att vilja ha kvar någon i livet enbart för sin egens skull.ungefär precis min tanke, värt att stanna vid liv bara för andras skull?

H.Emanuel
2005-10-29, 19:45
varför? om det verkligen inte finns ngn ljusning i ens liv,om man försökt att komma ur svåre depressioner i åratal etc. eller om man är svårt fysiskt sjuk.

ska man då fortsätta lida? till vilken nytta?
Fjorton-femtonåringar som väljer att begå självmord då? I tonåren är man full av förvirring och kan vara nedstämd, tycker inte att det är okej då att man gör så, och det har ökat i tonårsgruppen de senaste åren. Det är nåt som är jävligt sjukt nånstans i ett sk "Välfärdssamhälle" när det är en sån utveckling. Men samtidigt jobbas det med detta och framförallt lyfts problemet fram mer. Hemskt, men din inställning till det hela kanske blir mer och mer vedertagen?
"Oj, där hoppade en till" ungefär

H.Emanuel
2005-10-29, 19:48
ungefär precis min tanke, värt att stanna vid liv bara för andras skull?
Ja, faktiskt tycker jag ibland att det fan kan man göra, i ett förtvivlat läge. För sina barns skull, eller sina föräldrars eller syskons eller andras

aliquis
2005-10-29, 19:49
Fy va hemskt för dej :( tycker oxå du ska prata me nån.

Jag har aldri sett nån dö brutalt på de sättet framför mina ögon, bara sett äldre släktingar lungt sommna in..

Men när ja va 6-7år gammal och vi bilade till norrland kom en stor lastbil i vår fil, mötande, han hade att välja på att prejja ut bilen brevid sej eller köra rakt in i oss eller in i skogen.. han valde skogen i sista sekund, kraschade mot träd och dog omedelbart fick vi veta sen..
ja brukar undra om han tänkte innan han svängde.. och HUR han tänkte? för krascha mot träden va ju en säker död.. och han hade ju garanterat gjort mos av vår bil och säkert klarat sej om han inte svängt...tror inte han tänker att träden är säker död, tror som yankee säger att man försöker undvika att smälla med en annan bil och väljer att köra av vägen.

hangatyr
2005-10-29, 19:50
Fjorton-femtonåringar som väljer att begå självmord då? I tonåren är man full av förvirring och kan vara nedstämd, tycker inte att det är okej då att man gör så, och det har ökat i tonårsgruppen de senaste åren. Det är nåt som är jävligt sjukt nånstans i ett sk "Välfärdssamhälle" när det är en sån utveckling. Men samtidigt jobbas det med detta och framförallt lyfts problemet fram mer. Hemskt, men din inställning till det hela kanske blir mer och mer vedertagen?
"Oj, där hoppade en till" ungefär

Min inställning? att det i vissa fall inte är meningsfullt att leva vidare.Om man, låt säga lider av obotlig cancer, varöfr ska man då lida vidare om man inte vill?
att snorungar tar livet av sig för att de går och har tonårsangst är givetvis hemskt. man om man är vuxen och verkligen har sett över alternativen...

H.Emanuel
2005-10-29, 19:59
Säger också en del om din inställning, att du tar på dig att känna åt någon annan som är dödssjuk. Visst tar en och annan cancerdrabbad sitt liv, vilket inte jag tycker är okej iallafall. Det luktar förakt för svaghet i dina inlägg, om du ursäktar

hangatyr
2005-10-29, 20:03
Säger också en del om din inställning, att du tar på dig att känna åt någon annan som är dödssjuk. Visst tar en och annan cancerdrabbad sitt liv, vilket inte jag tycker är okej iallafall. Det luktar förakt för svaghet i dina inlägg, om du ursäktar

förakt för svaga? hur 17 kommer du fram till det?

nej jag ursäktar inte, jag har blivit kallad mycket,men föraktfullmot svaga har jag aldrig tidigare blivit kallad.

makalöst. du vet itne vad du talar om, emanuel.

hangatyr
2005-10-29, 20:07
Säger också en del om din inställning, att du tar på dig att känna åt någon annan som är dödssjuk. Visst tar en och annan cancerdrabbad sitt liv, vilket inte jag tycker är okej iallafall. Det luktar förakt för svaghet i dina inlägg, om du ursäktar

tar jag på mig att känna åt ngn annan? nej det gör jag inte! om du läser vad jag skrev, så står det:

Om man, låt säga lider av obotlig cancer, varöfr ska man då lida vidare om man inte vill?

jag tycker det är du som verkar lida av någon sorts oklar, livet är heligt-attityd som luktar religiöst patos av det värsta slaget: att folk ska inte få bestämma själva över sina liv och sina dödar, utan det är gud som ska avgöra sånt.

H.Emanuel
2005-10-29, 20:18
tar jag på mig att känna åt ngn annan? nej det gör jag inte! om du läser vad jag skrev, så står det:



jag tycker det är du som verkar lida av någon sorts oklar, livet är heligt-attityd som luktar religiöst patos av det värsta slaget: att folk ska inte få bestämma själva över sina liv och sina dödar, utan det är gud som ska avgöra sånt.
Man kan faktiskt diskutera det, om man verkligen får bestämma över sin död eller ej. Ta fallet med den totlaförlamade 36-årige mannen som fick åka utomlands för att erhålla dödshjälp. Jag har nog aldrig förstått en människa mer än jag förstod honom och hans beslut. Men en stor anledning till att han fattade beslutet var att vårat samhälle tvistade så inihelvete om vem som skulle betala för hans vidare levnad, vilken hjälp han skulle få osv.
Senare stod det i media om en kille som begick självmord efter att ha blivit utsatt för mobbing. Detta berörde mig så inihelvete. Jag tror att det kunde ha förhindrats, faktiskt. Inte genom Gud menar jag, utan med lärare och andra med lite stake. Och vill man inte leva av nån anledning så vill jag tro att det finns hjälp att få

hangatyr
2005-10-29, 20:21
Man kan faktiskt diskutera det, om man verkligen får bestämma över sin död eller ej. Ta fallet med den totlaförlamade 36-årige mannen som fick åka utomlands för att erhålla dödshjälp. Jag har nog aldrig förstått en människa mer än jag förstod honom och hans beslut. Men en stor anledning till att han fattade beslutet var att vårat samhälle tvistade så inihelvete om vem som skulle betala för hans vidare levnad, vilken hjälp han skulle få osv.
Senare stod det i media om en kille som begick självmord efter att ha blivit utsatt för mobbing. Detta berörde mig så inihelvete. Jag tror att det kunde ha förhindrats, faktiskt. Inte genom Gud menar jag, utan med lärare och andra med lite stake.

ja men problemet var ju inte att han tog livet av sig utan att han hade klasskamrater som var svin. det var inte han som "gjorde fel" det var hans klasskamrater. valet står fortfarande fritt menar jag. vill jag dö så tar jag livet av mig.

enligt kristendomen är självmord en dödssynd, vilket under 1600talet ledde till att (kvinnor) ibland tog livet av små barn för att bli avrättade. den avrättade fick nämligen syndernas förlåtelse innan hon blev avrättad...

H.Emanuel
2005-10-29, 20:32
ja men problemet var ju inte att han tog livet av sig utan att han hade klasskamrater som var svin. det var inte han som "gjorde fel" det var hans klasskamrater. valet står fortfarande fritt menar jag. vill jag dö så tar jag livet av mig.

Mobbing ska stoppas till varje pris, det är vi säkert överens om. Att bli så jävla nedtryckt att man väljer att dö är inte okej enligt mig, och det var hemskt att så skedde med killen och jag menar att han hade inte behövt ta det steget om han fått stöttning. Ska man ens försöka att sätta sig in i hur en som han mår så får man nog närmast jämföra det med att ha en jordbävning i skallen. Allt raseras och förstörs och allt blir kaos, upponer, eller bara försvinner.