handdator

Visa fullständig version : Nordic Gym - Magmaskin som beter sig


Bjorne
2005-10-27, 18:51
Skulle bara kolla ifall det är fler än jag som har problem med Nordic Gym's magmaskin, inte exakt den här, men ser likadan ut, fast röd klädsel. http://www.nordicgym.se/produkter/s_serien/visa_prod.asp?id=14


När jag kör fullt magasin, så släpper armen man har över bröstet ur cylindern, den åker alltså upp en centimeter eller så, så den inte är låst längre, utan kan snurra 360°.

Sagt till två gånger på gymmet, de säger dock att det inte är något fel på den, utan blev tillsagd att köra lite lättare.


Några fler som märkt av samma sak?

Naesetgrabb
2005-10-27, 18:54
Skulle bara kolla ifall det är fler än jag som har problem med Nordic Gym's magmaskin, inte exakt den här, men ser likadan ut, fast röd klädsel. http://www.nordicgym.se/produkter/s_serien/visa_prod.asp?id=14


När jag kör fullt magasin, så släpper armen man har över bröstet ur cylindern, den åker alltså upp en centimeter eller så, så den inte är låst längre, utan kan snurra 360°.

Sagt till två gånger på gymmet, de säger dock att det inte är något fel på den, utan blev tillsagd att köra lite lättare.


Några fler som märkt av samma sak?


Mm det stämmer bra det... riktigt jobbigt är det! undrar hur man fixar det. Dom på gymmet är värdelösa på att fixa saker:P :furious:

Mikeman
2005-10-27, 18:55
Nix...har exakt en sån som du länkade till på mitt gym och att köra fullmag är inga problem.

chidde
2005-10-27, 18:55
något arne kan svara på kanske...

Arnesson
2005-10-27, 19:05
Jag klämmer altid armen i den där maskinen. Brukar alltid ha blåmärken på biceps. Nån mer som har det problemet? :D

The_RobRoy
2005-10-27, 19:05
Dedär är en riktig krångelmaskin, när den är rätt inställd är den kanon, men dendär arm-leden pajjar lätt på olika sätt, våran har till och från vart så att den vägrar stanna kvar i rätt läge, att den när man inte kör 100% strikt längre så sticker armen iväg en bit uppåt. Armen fäller sig alltså

Sen har vi nyligen fått problem med att den lilla kolven som sitter i armens vinkel som ser till att den åker uppåt, har för högt tryck, så man får jobba som fan för att hålla stången nere vid bröstet, den vill helatiden sticka iväg uppåt.

mini_Arnold
2005-10-27, 19:06
Jag klämmer altid armen i den där maskinen. Brukar alltid ha blåmärken på biceps. Nån mer som har det problemet? :D
tigerofsweden..

Jag hatar maskinen ifall nån undrade

The_RobRoy
2005-10-27, 19:06
Jag klämmer altid armen i den där maskinen. Brukar alltid ha blåmärken på biceps. Nån mer som har det problemet? :D

japp, fyfan va ont det kan göra, händer oftast om man har pump i biceps, men det är ju för att man inte håller i handtagen utan håller armarna i kors, runt armen..

Arnesson
2005-10-27, 19:07
japp, fyfan va ont det kan göra, händer oftast om man har pump i biceps, men det är ju för att man inte håller i handtagen utan håller armarna i kors, runt armen..

Exakt, jag har en förmåga att rycka för mycket med armarna om jag inte håller så.

Bjorne
2005-10-27, 20:12
Dedär är en riktig krångelmaskin, när den är rätt inställd är den kanon, men dendär arm-leden pajjar lätt på olika sätt, våran har till och från vart så att den vägrar stanna kvar i rätt läge, att den när man inte kör 100% strikt längre så sticker armen iväg en bit uppåt. Armen fäller sig alltså

Sen har vi nyligen fått problem med att den lilla kolven som sitter i armens vinkel som ser till att den åker uppåt, har för högt tryck, så man får jobba som fan för att hålla stången nere vid bröstet, den vill helatiden sticka iväg uppåt.Har de på ditt gym erkänt att det är ett fel på den?

murmeldjur
2005-10-27, 20:14
vi har samma problem i höllviken om man ska maxa på den, men kör man på 10 kilo mindre än max så funkar det ;)

bjorne kanske också tränar i höllviken?
naesetgrabb med kanske?

Bjorne
2005-10-27, 20:15
vi har samma problem i höllviken om man ska maxa på den, men kör man på 10 kilo mindre än max så funkar det ;)Tränar i Höllviken :)

Varför kör du i Höllviken om du bor i Trelleborg? :)

murmeldjur
2005-10-27, 20:20
går i skolan i trelleborg, men har närmre till formtoppen :) , 5 minuter typ

Naesetgrabb
2005-10-27, 20:22
går i skolan i trelleborg, men har närmre till formtoppen :) , 5 minuter typ


Vad heter du? Robin?

Jay-Z
2005-10-27, 20:23
Har de på ditt gym erkänt att det är ett fel på den?

På det gymmet är det aldrig fel på något. Ja, enligt personalen iaf. *screwy*

The_RobRoy
2005-10-27, 20:23
Har de på ditt gym erkänt att det är ett fel på den?

inte orkat bry mig om att klaga

tigerofsweden
2005-10-27, 21:27
Jag klämmer altid armen i den där maskinen. Brukar alltid ha blåmärken på biceps. Nån mer som har det problemet? :D

Ja för fan *grr27* Skitirriterande, så fort jag får bort dem så kommer där några nya :(

murmeldjur
2005-10-27, 21:35
Naesetgrabb, vilken skola går du på?

Pingu
2005-10-27, 21:36
Vi har också enn sådan men den funkar fint för oss :hbang:

Bjorne
2005-10-27, 21:38
Naesetgrabb, vilken skola går du på?Han går på Sunds.

Arne Persson
2005-10-27, 22:21
JAg skall ner och titta på den! Misstänker att jag behöver spänna fjädern lite. Det konstiga är att jag inte lyckas upprepa ovannämnda bedrifter trots att jag kör med fullt mag. :) Fel teknik kanske? ;)

Bjorne
2005-10-27, 22:32
JAg skall ner och titta på den! Misstänker att jag behöver spänna fjädern lite. Det konstiga är att jag inte lyckas upprepa ovannämnda bedrifter trots att jag kör med fullt mag. :) Fel teknik kanske? ;)Sammanträffande att det just är så vanligt att folk som tränar på Höllvikens gym har fel teknik, fast sedan kör jag just maskiner för att slippa teknikbiten :P

Arne Persson
2005-10-27, 22:38
Sammanträffande att det just är så vanligt att folk som tränar på Höllvikens gym har fel teknik, fast sedan kör jag just maskiner för att slippa teknikbiten :P


Det är inte bara där det förekommer. Jag ser på många gym hur dom går alldeles för långt fram, (förbi magmusklernas arbetsområde), och sitter och pressar fram kroppen med bl.a höftböjarna. Vi kan ju göra så här att vi bestämmer en tid, så visar du mig hur du kör magen i den. Hoppar den ur så fixar jag givetvis den på studs under förutsättning att du kör med rätt teknik. ok?

The_RobRoy
2005-10-27, 22:40
Det är inte bara där det förekommer. Jag ser på många gym hur dom går alldeles för långt fram, (förbi magmusklernas arbetsområde), och sitter och pressar fram kroppen med bl.a höftböjarna. Vi kan ju göra så här att vi bestämmer en tid, så visar du mig hur du kör magen i den. Hoppar den ur så fixar jag givetvis den på studs under förutsättning att du kör med rätt teknik. ok?

så sant så, nästan hälften som kör maskinen går alldelles för långt, säkert därför dom pajjar

Arne Persson
2005-10-27, 22:41
så sant så, nästan hälften som kör maskinen går alldelles för långt, säkert därför dom pajjar


Precis!

Bjorne
2005-10-27, 22:48
Det är inte bara där det förekommer. Jag ser på många gym hur dom går alldeles för långt fram, (förbi magmusklernas arbetsområde), och sitter och pressar fram kroppen med bl.a höftböjarna. Vi kan ju göra så här att vi bestämmer en tid, så visar du mig hur du kör magen i den. Hoppar den ur så fixar jag givetvis den på studs under förutsättning att du kör med rätt teknik. ok?Ja visst, vila fram tills lörag då det är tävling i Helsingborg och kommer befinna mig i Egypten hela nästa vecka, sedan är mitt schema ganska fritt.

Går inte alls högt tycker jag i alla fall, ser till så jag bara lämnar dynan med övre ryggen.

Arne Persson
2005-10-27, 22:53
Ja visst, vila fram tills lörag då det är tävling i Helsingborg och kommer befinna mig i Egypten hela nästa vecka, sedan är mitt schema ganska fritt.

Går inte alls högt tycker jag i alla fall, ser till så jag bara lämnar dynan med övre ryggen.


PM:a mig när du kommit hem.

Bjorne
2005-11-08, 09:55
PM:a mig när du kommit hem.Är hemma nu.

På onsdag blir det strongman och ska hjälpa farsan med träningen också.

Torsdag eller fredag, passar det dig?

Nitrometan
2005-11-08, 10:22
PM:a mig när du kommit hem.
Bjorne, jag tror att nyckelordet i Arnes inlägg var PM.

Liten Men Fet
2005-11-08, 11:57
Vi har 2 sådana där jag tränar och det har varit problem med den ena, och det felet som jag upptäckte är att den lilla gasdämparen som hjälper till att hålla armen har varit slapp och dålig vid infästningen.
Det resulterade att armen vred sig, högra delen av armen sjönk när man gjorde en situps samtidigt som den vänstra var kvar i rätt position.
(Gick det att förstå?)

Skitirriterande samt att den jäveln brukar nypa mig nedre delen av främre framsidan av höger axel. Annars tycker jag om dom :)