handdator

Visa fullständig version : Hur träna för att göra denna gymnastiska rörelsen?


Xtreme
2005-10-27, 12:28
En rörelse som jag tycker ser grym ut är när man ställer sig som groda (handflatorna i marken, klämmer fast knäna på utsidan av armväcken och står på händerna). Från denna ställningen ska man sedan sakta lyfta upp fötterna mot taket tills man tillslut står handstående. Hur mkt träning krävs det och vilken typ för att kunna fullfölja den? Klarar att stå i så kallade groden länge utan problem.

Langster
2005-10-27, 12:57
Testa att stå på huvudet och därifrån pressa dig upp till handstående, mot en vägg eller nåt. Sen bör det inte vara så svårt att klara det från "grodan" :laugh: Det är mest en fråga om balans, så mycket styrka krävs inte.
Jag kunde en svårare förr, då man ligger nästan som man gör armhävningar men klämmer fast armbågarna mot midjan så att man kan lyfta fötterna från marken och därifrån pressa upp sig till handstående... Det krävde lite styrka.

delta_mats
2005-10-27, 12:57
En rörelse som jag tycker ser grym ut är när man ställer sig som groda (handflatorna i marken, klämmer fast knäna på utsidan av armväcken och står på händerna). Från denna ställningen ska man sedan sakta lyfta upp fötterna mot taket tills man tillslut står handstående. Hur mkt träning krävs det och vilken typ för att kunna fullfölja den? Klarar att stå i så kallade groden länge utan problem.

Axelstyrkan är väl den viktigaste antar jag. Sen att du har en stabil bål. Men bästa träningen för att klara av det är väl att träna på det.

delta_mats
2005-10-27, 12:58
Testa att stå på huvudet och därifrån pressa dig upp till handstående, mot en vägg eller nåt. Sen bör det inte vara så svårt att klara det från "grodan" :laugh: Det är mest en fråga om balans, så mycket styrka krävs inte.
Jag kunde en svårare förr, då man ligger nästan som man gör armhävningar men klämmer fast armbågarna mot midjan så att man kan lyfta fötterna från marken och därifrån pressa upp sig till handstående... Det krävde lite styrka.

Starkt gjort!

Hazed
2005-10-27, 13:39
Starkt gjort!

Den är sjukt cool, riktig gymnastövning. Antar att du tränat en del gymnastik - klarat korset också? Såg ni den där ryssen som vann OS för nåt år sedan som stod i olika typer av kors (uppochner, "flygplan" och vanligt) i typ 30 sekunder totalt? DET var sinnessjukt.... *flex*

wintzell
2005-10-27, 15:03
En rörelse som jag tycker ser grym ut är när man ställer sig som groda (handflatorna i marken, klämmer fast knäna på utsidan av armväcken och står på händerna). Från denna ställningen ska man sedan sakta lyfta upp fötterna mot taket tills man tillslut står handstående. Hur mkt träning krävs det och vilken typ för att kunna fullfölja den? Klarar att stå i så kallade groden länge utan problem.

Kunde den när jag var yngre, vet inte nu, kan inte heller testa eftersom jag är helt slut nu. Men iaf, bli säker på handståendet, det är allt. Kan du det så är det bara att öva på övergången så sitter det till slut. Men det är handståendet som måste sitta först.

Baha
2005-10-27, 16:34
http://www.beastskills.com/


kanske kan ge nå tips

Gorilla
2005-10-27, 18:32
http://www.beastskills.com/


kanske kan ge nå tipsWOW! Vilken jävla balans killen ligger inne med. Själv är man glad om man kan hålla ett välfyllt vattenglas utan att spilla