handdator

Visa fullständig version : Lystring Helsingborgare!


Nitrometan
2005-10-26, 20:19
På lördag ska vi ner till Helsingborg och tävla på bänk-DM. De små knattarna ska väga in klockan 9:00 och vi lite mer fullvuxna ska väga in 11:30. Vi åker ner tillsammans, så medan de går och väger sig och börjar värma upp tänkte vi gå och äta.

Nu undrar jag om det finns nåt ställe man kan äta i närheten av Idrottens Hus i Helsingborg? Macke dånken, Burger King, Sibylla, Muhammeds Kebab vadsomhelst... Vi är hungriga och behöver mat.

Stället måste vara öppet 9-10 eller så på en lördag.

Det finns väl en mack på andra sidan parkeringen sett från IH? De har väl korv och baguetter. I värsta fall får det bli den.

Hoppas att ni kan rädda mig från svältdöden.

Olsson
2005-10-26, 20:47
Tjo!
Det stämmer att det ligger en statoilmack på andra sidan parkeringen och de har korv och baguetter.
Fortsätt 4-500 meter förbi macken på cykel/gångvägen och du kommer fram till Mcdonalds (öppet dygnet runt på helgen). En fyrkanten eller sibylla ligger precis brevid. Minns inte vilket det är.

Väster ut från macken (på andra sidan den stora vägen) ligger en trevlig pizzeria som heter torino, fast jag kan inte tänka mig att dem har öppet så tidigt. Men om ni blir hungriga igen senare ;)

HerrArne
2005-10-26, 20:51
Jajustdetja. Det var på lördag.
Ska bli kul att som Helsingborgare faktiskt ha ett ärende till idrottens hus... Om nu far min får tag i godkänd klädsel så han kan ställa upp, alltså.

Nitrometan
2005-10-26, 20:53
Olsson: Tack! Perfa!

Då slipper vi Statoil-korvarna.

The amazing power of kolozzeum.

Bjorne
2005-10-26, 21:35
Förjävligt att man måste väga in sig klockan nio på morgonen :p

Hade varit skönare ifall de började vid tolv tiden, så hinner man åtminstonde vakna och inte hålla på somna när man lägger sig ner på den mjuka läderbänken med bomullsstoppning. :sleep:

RassK
2005-10-26, 21:43
Det finns en McD 500 meter längre bort i samma riktning som statoilmacken :)
När skulle 'actionen' börja?

jwzrd
2005-10-26, 21:49
På lördag ska vi ner till Helsingborg och tävla på bänk-DM. De små knattarna ska väga in klockan 9:00 och vi lite mer fullvuxna ska väga in 11:30. Vi åker ner tillsammans, så medan de går och väger sig och börjar värma upp tänkte vi gå och äta.

Nu undrar jag om det finns nåt ställe man kan äta i närheten av Idrottens Hus i Helsingborg? Macke dånken, Burger King, Sibylla, Muhammeds Kebab vadsomhelst... Vi är hungriga och behöver mat.

Stället måste vara öppet 9-10 eller så på en lördag.

Det finns väl en mack på andra sidan parkeringen sett från IH? De har väl korv och baguetter. I värsta fall får det bli den.

Hoppas att ni kan rädda mig från svältdöden.

Finns en sibylla typ 150 meter bort!

Nitrometan
2005-10-26, 21:59
Det finns en McD 500 meter längre bort i samma riktning som statoilmacken :)
När skulle 'actionen' börja?
Smågrabbarna (52-90 kg) börjar lyfta klockan 11:00.
De lite mer vuxna (100 kg och uppåt) börjar 13:30.

Kom gärna ner och kolla.

Jag vet inte var i Idrottens Hus det ska vara, men hur svårt kan det vara att hitta?

Nitrometan
2005-10-26, 22:00
Förjävligt att man måste väga in sig klockan nio på morgonen :p

Hade varit skönare ifall de började vid tolv tiden, så hinner man åtminstonde vakna och inte hålla på somna när man lägger sig ner på den mjuka läderbänken med bomullsstoppning. :sleep:
En lösning på det är ju att du ser till att väga mer än 90 kg.

Jense
2005-10-26, 22:08
du sätter din röv i din volvo och kör till malmö, ringer mig när du är i malmö så får du vägbeskrivning till mig, där det påvägen finnes 2 klara familjepizzor som vi kan äta här hemma. sen kan jag skriva nitrometan i "vem har du träffat IRL?"-tråden

RassK
2005-10-26, 22:10
Smågrabbarna (52-90 kg) börjar lyfta klockan 11:00.
De lite mer vuxna (100 kg och uppåt) börjar 13:30.

Kom gärna ner och kolla.

Jag vet inte var i Idrottens Hus det ska vara, men hur svårt kan det vara att hitta?

Tack för tiderna, det är i källaren, bara hitta en trappa som leder neråt så hittar du det :p

the_PL_man
2005-10-26, 22:24
En lösning på det är ju att du ser till att väga mer än 90 kg.

Skall du tävla själv ?

/the_PL_man

Nitrometan
2005-10-27, 08:17
Skall du tävla själv ?

Oh yes! Har ingen aning om hur det ska gå. Jag känner mig mest trött idag...
Axeln har spökat en del på senaste tiden. Men ingångsvikten ska komma upp iaf.

Min tjocka träningskompis tänkte bättra på sitt sydsvenska juniorrekord och klättra på juniorrankingen.

Et tu PL? Ska du lyfta nåt? Eller "bara" coacha klubbens övriga lyftare?

Nitrometan
2005-10-27, 08:20
du sätter din röv i din volvo och kör till malmö, ringer mig när du är i malmö så får du vägbeskrivning till mig, där det påvägen finnes 2 klara familjepizzor som vi kan äta här hemma. sen kan jag skriva nitrometan i "vem har du träffat IRL?"-tråden
Toyota har jag. Annars var det rätt. Men på lördag ska jag nog åka nåt amerikanskt. Ford eller så. Det var en brandman som hade en stor bil. Tyvärr är Malmö lite långt bort. Men syrran bor på Möllan, så ibland tittar jag ner till Malmö.

Fast pizza låter lockande.

the_PL_man
2005-10-27, 08:28
Oh yes! Har ingen aning om hur det ska gå. Jag känner mig mest trött idag...
Axeln har spökat en del på senaste tiden. Men ingångsvikten ska komma upp iaf.

Min tjocka träningskompis tänkte bättra på sitt sydsvenska juniorrekord och klättra på juniorrankingen.

Et tu PL? Ska du lyfta nåt? Eller "bara" coacha klubbens övriga lyftare?

Tja, ligger fortfarande 40 kg efter mitt RAW 1RM PR, så det blir inget tävlande för min del. Du känner ju till C7 skadan, så det är rehab tills jag åtminstone känner mig hyfsad.

Vi har bara två lyftare på bänk DM, men jag skall med & coacha Mattias. Det blir nog inget svenskt rekord denna gång, 150 fixar han nog (gjorde det på SL DM), men Marcus Rinses 155kg rår han nog inte på denna gång. Vet inte ens om vi har domare för att döma svenska rekord där.

mvh

the_PL_man

chidde
2005-10-27, 08:31
annars finns pizzeria torino i närheten, bra grejer
kebabtallrik, grönsakskebabpizza kan jag rekommendera

fast vägen dit é nog svårare o förklara även om det bara ligger ett stenkast från IH

Nitrometan
2005-10-27, 08:34
Chidde: Har de öppet så dags?

Annars går vi väl gärna och käkar en pizza efteråt.

chidde
2005-10-27, 08:50
ja, efteråt låter nog mer realistiskt
vadå har dem skaffat internet på ih nuförtiden? :)

HerrArne
2005-10-27, 08:54
Vet inte ens om vi har domare för att döma svenska rekord där.


Ursäkta en möjligen korkad fråga, men hur tar man reda på om det finns _finns_ domare som kan döma svenska rekord på plats på lördag?

Far min skulle nog typ bli lite besviken om han sätter ett som är ogiltigt, nämligen.

Cilia
2005-10-27, 09:02
Ursäkta en möjligen korkad fråga, men hur tar man reda på om det finns _finns_ domare som kan döma svenska rekord på plats på lördag?

Far min skulle nog typ bli lite besviken om han sätter ett som är ogiltigt, nämligen.
eller så får far din se till att ställa upp i tävlingar där det håller klass så man ser till att ha kvalificerade domare! *visslar*





favorit i repris
jag gissa på att det finns en McD typ 500 meter ifrån Statoil och en Sibyllas typ 150 meter åt andra hållet *duckar*

HerrArne
2005-10-27, 09:12
eller så får far din se till att ställa upp i tävlingar där det håller klass så man ser till att ha kvalificerade domare! *visslar*

Han kanske inte insåg att det gått utför med SL så till den milda grad att det numera är osäkert om det går att sätta svenskt rekord på ett DM. Det är några år sedan han tävlade sist. Drygt trettio, eller så... :)


favorit i repris
jag gissa på att det finns en McD typ 500 meter ifrån Statoil och en Sibyllas typ 150 meter åt andra hållet *duckar*

Visst är det så, men båda är ganska kassa... :D
Burgare från BK på Ättekulla, falafel från 'hål i väggen' på söder, sushi på det där plejset mittemot knutpunkten eller kinakäk på China Town skulle jag rekomendera. Men det kräver ju nästan bil... Plus att jag inte vet vilka som har öppet så dags, sällan man äter frukost ute i 'sin' stad... ;)

B-jay
2005-10-27, 09:18
Det var som fan. Lite styrkelyftar action i stan.
Ska nog bege mig ner att kolla lite.
Hänger med och käkar efteråt! *rolleyes*

jwzrd
2005-10-27, 09:31
Jag ska helt klart visa mitt fula tryne där.

chidde
2005-10-27, 09:45
fan nu blev jag också sugen, kanske é värt o dra dit o kolla lite
(speciellt när man é arbetslös o inte har nåt annat bättre för sig)

när ska du dit jwzrd?

Nitrometan
2005-10-27, 09:49
Ursäkta en möjligen korkad fråga, men hur tar man reda på om det finns _finns_ domare som kan döma svenska rekord på plats på lördag?

Far min skulle nog typ bli lite besviken om han sätter ett som är ogiltigt, nämligen.
I sydsvenska har vi tillräckligt med förbundsdomare för att kunna sätta svenska rekord. Rätt tillvägagångssätt är att man säger till arrangören eller den domaransvariga i god tid innan tävlingen så att de kan se till att ha domare på plats när rekordlyftet ska göras.

jwzrd
2005-10-27, 09:51
fan nu blev jag också sugen, kanske é värt o dra dit o kolla lite
(speciellt när man é arbetslös o inte har nåt annat bättre för sig)

när ska du dit jwzrd?

Vet inte. Vore trevligt att snacka lite med grapparna, smågrapparnas invägning bajsar jag nog i, men efter den är jag väl där?

Nitrometan
2005-10-27, 09:52
Det var som fan. Lite styrkelyftar action i stan.
Ska nog bege mig ner att kolla lite.
Hänger med och käkar efteråt! *rolleyes*
Det låter nästan som en kolloträff det här. Trevligt.

Pizzerian efter att tjockisarnas medaljer är utdelade då?

Jörgen Lindblad från HAK lär väl vinna plussen? 235-240 tror jag på för hans del.

jwzrd
2005-10-27, 09:58
Det låter nästan som en kolloträff det här. Trevligt.

Pizzerian efter att tjockisarnas medaljer är utdelade då?

Jörgen Lindblad från HAK lär väl vinna plussen? 235-240 tror jag på för hans del.

Vettetusan, brukar det inte vara några megafetton med som drar uppåt 260?

HerrArne
2005-10-27, 10:01
I sydsvenska har vi tillräckligt med förbundsdomare för att kunna sätta svenska rekord. Rätt tillvägagångssätt är att man säger till arrangören eller den domaransvariga i god tid innan tävlingen så att de kan se till att ha domare på plats när rekordlyftet ska göras.

Well. Får väl hoppas att klubben gjort det då. Eller att det funkar iallafall.

Hursomhelst ska det bli kul. Har aldrig sett en tävling förr, nämligen, och sonen är också sugen på att se farfar tävla... :)

HerrArne
2005-10-27, 10:05
megafetton

Starkt korpulent heter det ju. Eller väl avrundad.
Som jag. Fast jag inga 260 tar... :D

Nitrometan
2005-10-27, 10:05
Vettetusan, brukar det inte vara några megafetton med som drar uppåt 260?
Johnny bänkar över 300 men han tävlar för ASK Eskilstuna nuförtiden.
Tror inte det är nån annan tjockis som är stark just nu.

Hittar ingen sydsvensk på rankinglistorna heller som kan hota honom.

jwzrd
2005-10-27, 10:07
Johnny bänkar över 300 men han tävlar för ASK Eskilstuna nuförtiden.
Tror inte det är nån annan tjockis som är stark just nu.

Hittar ingen sydsvensk på rankinglistorna heller som kan hota honom.

När jag var och kikade sist så var Kalle Lane där med en kompis som var en bit över 200, brukar vara en 3-4 som ligger mellan 210 och 240.

Var tror du att du kommer att hamna själv?

Nitrometan
2005-10-27, 10:14
När jag var och kikade sist så var Kalle Lane där med en kompis som var en bit över 200, brukar vara en 3-4 som ligger mellan 210 och 240.
Jo, men det ser dåligt ut iår. Fast det vore roligt om det blev lite kamp.

Var tror du att du kommer att hamna själv?
Jag? Sist i hundringen antagligen. :D

chidde
2005-10-27, 10:21
Vet inte. Vore trevligt att snacka lite med grapparna, smågrapparnas invägning bajsar jag nog i, men efter den är jag väl där?

när börjar det då?

jwzrd
2005-10-27, 10:27
när börjar det då?

11.30 var det invägning för fettoklassen, antar att det börjar 12.30-13.00 kanske?

chidde
2005-10-27, 10:37
11.30 var det invägning för fettoklassen, antar att det börjar 12.30-13.00 kanske?

ok, jag é där runt 12-snåret.. eller halv 1

Nitrometan
2005-10-27, 11:47
Tävlingsstart 11:00 för klasserna 52-90.
Tävlingsstart 13:30 för klasserna 100- +125.

Olsson
2005-10-27, 12:12
annars finns pizzeria torino i närheten, bra grejer
kebabtallrik, grönsakskebabpizza kan jag rekommendera

fast vägen dit é nog svårare o förklara även om det bara ligger ett stenkast från IH

Läste du inte mitt inlägg vavavava?

Torino på en enirokarta (http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=zi&streetname=&streetnumber=&city=&zipcode=&mapstate=5%3B1306674%3B6218338%3B0%3B1304002%3B622 0843%3B1309350%3B6215835%3B&mapcomp=21849240%3B%3BPizzeria+Torino%3BRektorsg.+ %3B11+B%3B%3B25436%3BHELSINGBORG%3B042%3B21+00+39% 3B%3B%3B1306674.0%3B6218338.0%3B0%3B0&search_word=&where=&heading_exact=&heading=&heading_group=&company_name=&dir_area=&geo_area=&district_code=&ns=&stq=0&ax=&pis=&click_id=GulaSidorna_ToMap&symbols=)

Mcdonalds ligger i korsningen vid ringstorpsvägen och hälso/ängelholmsvägen.

Nitrometan
2005-10-27, 12:52
Gött med kartan Olsson! Nu har man koll på läget. *flex*