handdator

Visa fullständig version : Ont i vänster biceps


Depzon
2005-10-26, 17:57
Idag (onsdag) då jag körde rygg så kände jag smärta i vänster biceps. Biceps kändes liksom "kall", "tom" och "lite trasig". Ungefär som växtvärken då man hade då man var liten, fast värre. Det gjorde mig dock inte svag, utan jag var lite starkare än förra ryggpasset. Jag kände dock efter tre set chins och ett set V-latsdrag att det började kännas olustigt, så jag avbröt passet i förtid. Jag hade lite känningar redan innan passet, som ökade i intensitet för varje set. För att försöka råda bot på värken fann jag komfort i att kura ihop mig och böja på armen.
Nu sju timmar efteråt så har jag inte ont, men det känns ändå litegrann.

Höger biceps uppvisade liknande symptom men inte alls så att det störde mig eller kändes fel på något sätt, mer som vanlig träningsvärk. I vänster var det värre.

Senast jag körde biceps var i lördags... sen axlar och triceps i måndags, och ben i tisdags. Jag har värmt upp ordentligt inför alla pass. Detta är tredje träningsveckan efter ett två månaders uppehåll. Vecka två var jag uppe på samma vikter som innan uppehållet; jag kanske gått för fort fram?

Kan det vara en sträckning? Jag har aldrig sträckt eller skadat mig på något sätt, så jag vet inte hur sånt känns.

Depzon
2005-10-27, 14:07
Gjorde ont idag på bröstpasset också, men inte lika ont. Det var väl momentet då man lyfter upp hantlarna till knäna som orsakade den smärtan... sen bytte jag till skivstång, blev kanske lite bättre då. Trapezius gick problemfritt att träna.

Blir nog inget bicepspass imorgon i alla fall...

mangemani
2005-10-27, 14:36
nu gör jag en vild gissning,men denna "smärta",är den på insidan av biceps, mellan biceps och triceps området fast mer åt biceps hållet?

Depzon
2005-10-27, 15:05
Det är nog lite mer åt utsidan faktiskt... ganska centralt, men något mer åt utsidan.

Det känns typ som att ha en liten lampa i biceps som lyser med ett kallt ljus, hahah

mangemani
2005-10-27, 15:20
hmm,vare sej om det är utsidan eller insidan så känner jag igen det där,har själv så.
känner av det när jag kör tunga sittande lastdrag samt att jag då och då känner av det när jag kör enarms rodd med hantel,alltså jag känner av en spänning som gör ont i biceps(innersidan av den).
det jag gör för att slippa detta är att jag kör med dragremmar,detta gör så att biceps kopplas bort en aning när man kör rygg och det funkar.
så införskaffa ett par dragremmar(om du nu inte har det) och pröva att använda dom i nästa rygg pass,kan funka:)

Depzon
2005-10-29, 12:02
Jag använde inte dragremmar på chinsen, men jag använde på latsdragen. Mina biceps har aldrig känts vidare stabila. Det är den muskel jag blir som mest slut i, den muskel där det är störst viktskillnad mellan första och sista setet i ett pass.