handdator

Visa fullständig version : Whey Hydro?


Eatalot
2002-07-14, 20:11
Funderar på att byta ut asts vp2, mot fairing whey hydro (efter träningen). men vart lite bekymmrad då jag såg att den enda smaken som finns att tillgå är naturell.

Hur smakar den??? går den lätt att skölja ned eller smakar den kemilabb??

Är den god är det juh bara att satsa på den, med lägre molekylvikt å möjligen bättre aminosyreprofil (har lyssnat för mycket på J. Bartoll;P ), så är den nog inte sämre iaf=) kombinerat med lite lite bättre pris dessutom.

gasoliner
2002-07-14, 20:46
jag ljuger inte om jag säger att den smakar väldigt beskt.jag blandar den nu med Optimums 100%Whey men det känns en del ändå.
men iofs. det beror ju på hur känslig du är?
2msk blandar jag iallafall med 2 skopor whey
kemilabb? det är tamefan lindrigt sagt:blah:

Eatalot
2002-07-14, 21:39
attans vad synd att de inte kan smaksätta fanskapet.

jag är en sådan där känslig en, som helst vill ha en god belöning efter passet=) typ twinlab gainers helst=)

jamenar, vp2 är ingen hit den heller=(

Joachim B
2002-07-14, 22:39
Om du tror på att du behöver kolisar direkt efter träningen (stenålderstänkande) :booty: så kan du blanda den med bl.a. oboy. :D

Annars fungerar Fun Light utmärkt - prova dig fram (något högre koncentration av saft rekommenderas).
:cheers:

Frazze
2002-07-15, 00:13
Säljes: Whey Amino, 4 burkar, extremt lågt pris, en burk öppnad.

JanneS
2002-07-15, 10:13
Vilka näringsvärden har Whey Hydro?

Frazze
2002-07-15, 10:16
Whey-Hydro
innehåller 100% hydrolyserat vassleprotein som har ett mycket högt biologiskt värde (159) och mycket låg molekylvikt (1900 D).
Det innebär ett väsentligt snabbare upptag och högre effekt med mindre mängd pulver.Fairing (http://www.fairing.se)

JanneS
2002-07-15, 10:36
Med näringsvärden menar jag mängd protein, kolhydrater, fett och kalorier per 100 g pulver den innehåller.

muskelbyggarn
2002-07-15, 10:53
Per portion (12 gram):
49 kalorier
Aminosyror 9886 mg
Kolhydrat 0,8 g
Laktos 0,84 g
Fett 0,6 g

Vänl,,,
Tobbe

z_bumbi
2002-07-15, 12:04
Originally posted by Joachim B
Om du tror på att du behöver kolisar direkt efter träningen (stenålderstänkande)

Vadan detta nu då, ska man inte längre fylla på med kolhydrater ?

Joachim B
2002-07-15, 12:42
Originally posted by z_bumbi


Vadan detta nu då, ska man inte längre fylla på med kolhydrater ?

Visst kan man det. Men jag har de senaste åren kört efter en annan teori. Grejen är att ladda med ordentligt med kolhydrater innan passet så att de finns ute i kroppen när de behövs - efter passet. På så sätt tas även de glukogena aminosyrorna upp bättre direkt efter passet, vilket är mycket viktigt för optimal återhämtning. Därefter fyller jag på med både kolisar och protein (cirka 30-40 min efter passet.)

Fungerar ruskigt bra!

Naprapat-Byggare
2002-07-15, 13:11
Hej Jocke,
var har du snappat upp denna kunskap. Är själv alltid öppen för nya teorier att prova på.

Har själv kör hårt på KH innan ( ca 400 kcal innan och 500 efter)

Har du märkt bätter resultat på detta sätt änn innan??
Vad rekomenderar du för typ av prot. efetr och i vilken mängd ( väger 99kg på 174cm lätt bulkig).

Lycka till med den lite tunnare armen annars ser du bra ut. Träningen har gått mycket bra det senaste året efter vad jag kan se??

Ha det Jeppe

:thumbup:

Joachim B
2002-07-15, 13:42
Jeppe!

Bilden i min avatar är från Januari, cirka en månad innan jag bröt överarmsbenet. Det är en bit tillbaka dit, men jag räknar med att vara bättre än vad jag var då till jul!

Teorin ovan är något jag diskuterade via e-post med Dan Duchaine under 1998. Därefter nappade Borresen upp det och testade det med stor framgång bland byggare i England. Det roliga är att många har kört så utan att tänka på det, en av dem var bl.a. Dorian Yates.

Folk som borde veta bättre rekommenderar fortfarande kolhydrater efter träningen. Kan det bero på marknaden för gainers månne? Hur som helst. Kolhydrater bygger knappast muskler, de fyller enbart på våra glykogendepåer, något som händer varje gång vi äter. Dessutom tar kolhydrater längre tid på sig att brytas ned, vilket gör dem ideala att ta innan träningen så att de finns på rätt plats när de behövs!

Det ideala är 1 gram kolhydrater per kilo kroppsvikt 30 minuter innan träningspasset. Jag rekommenderar Sloow Carbs som är mycket skonsamt för magen. Ännu bättre är det om du tillsätter lite av de sju glukogena aminosyrorna - detta är de aminosyror som kan konverteras till glykogen. Tillsätt sedan 2 gram kreatin och du har en perfekt innan träningen drink!

Direkt efter träningen tar du 10 gram L-glutamin. 10 minuter senare tar du 1 gram protein per kilo kroppsvikt. Proteinet bör vara ett isolat. Sedan åker du hem och tillagar ett mål mat!
:kickass: :muscle:

z_bumbi
2002-07-15, 14:39
Joachim B: Har funderat lite i de banorna men då även att dricka protein och kolhydrater under passet, då borde det teoretiskt aldrig bli någon lucka i tillförseln.

Sloow carbs. Vilka källor för kolhydraterna har det ? Vet du eller måste jag ta den riktiga vägen och fråga direkt hos fairing ? :)

Joachim B
2002-07-15, 14:58
z_bumbi:

Ja, det är korrekt. I artikeln jag skrev för Ironman i våras gick jag igenom hela denna teori, inklusive en "under träningen drink". Denna bör innehålla enkla sockerarter (20 gram), lite mineraler samt aminosyror (5-10 gram).

Sloow Carbs innehåller fruktos samt lite maltodextrin. GI ligger på cirka 53.

Eatalot
2002-07-15, 15:33
ok, intressant.

jag kör såhär:

Innan träning; 1 äpple, 5g kreatin

Direkt efter träning; 1portion vp2, 10g kreatin, 40g dextros druvsocker. 4dl mjölk

30min efter träning; 1portiov vp2, 4dl mjölk

Jocke, så hur ska jag göra om detta för att anpassa till dina teorier? mer kolisar innan träning å dricka dextrosen under träning?

själv tycker jag mer långsamma kolisar innan träning å sedan köra på som jag gör verkar ultimat=)

z_bumbi
2002-07-15, 16:55
Joachim B: Jo när du nämner det så kommer jag ihåg artikeln och sen har jag läst på testosterone.net (Din favorit :D ) vad Berardi har skrivit det senaste året/åren.

Har kört fruksocker, brödbit, frukt och vassle innan träning (ca 40-50 min) vissa perioder och visst har det funkat bra men jag har ändå tagit mina kolhydrater efter träningen som en duktig pojke.
Får se vad som händer i fortsättningen när jag kommer igång med träningen.

Joachim B
2002-07-15, 21:59
Eatalot:

Oki. Ett äpple innan träningen är för lite. Du behöver ett gram kolisar per kilo kroppsvikt. Vill du ha fast föda funkar bananer utmärkt. Ta ditt kreatin samtidigt.

Under träningen har du en vattenflaska på minst en liter och den ska drickas upp! Tillsätt 20 gram dextros. Har du tillgång till Whey Amino så tillsätt en matsked.

Direkt efter träningen tar du ett gram per kilo kroppsvikt av ditt proteinpulver.

Cirka 30-60 minuter senare äter du en vanlig måltid.


z_bumbi:

Killarna på Testosterone skriver en del vettiga saker emellanåt. Fjanten Tim Patterson kan de däremot låsa in i ett torkskåp.

Tycker du ska prova upplägget! Du har inget att förlora och bara en massa muskelmassa att vinna!
:cheers: :bpump:

Eatalot
2002-07-16, 15:20
har inte bananer lite högt gi för det??
eller ska jag käka knallgröna?

å druvsocker under träningen, finns det inte risk att jag då sabbar effekten av druvsockret efter? (för att höja insulinkänsligheten å ta upp mer näringsämnen).

edit: glömde bort att du inte tror på snabba kolisar efter passet=)