handdator

Visa fullständig version : Koffein - var köpa?

Calleman
2005-10-26, 13:56
Brukar ta två koffeintabletter innan jag tränar på vardagarna eftersom jag anser att det ger en extra kick, men sedan apoteket har börjat med sina miniburkar så börjar det kännas lite onödigt dyrt.

Med andra ord, finns det fler ställen att köpa sina koffeintabletter på?

Fatalist
2005-10-26, 14:11
Hur starka är apotekets? Med tanke på att 2 tabletter blir en hel del om man har lite större tabletter.

Sök på google, så skall du finna

Nitrometan
2005-10-26, 14:15
Recip på apoteket är på 100mg per tablett.

30 st räcker till 15 träningstillfällen.

Behöver du verkligen trycka tabletter innan varje pass?

mela
2005-10-26, 15:08
hmm koffeintabletter ska ju vara receptbelagda.. iaf om det är sånna starka fina grejor somjag har :D

Davil
2005-10-26, 15:09
hmm koffeintabletter ska ju vara receptbelagda.. iaf om det är sånna starka fina grejor somjag har :D
Som sagt... 100mg/ 30pack är ej receptbelagt.

mela
2005-10-26, 15:22
Som sagt... 100mg/ 30pack är ej receptbelagt.

ok.. jag har 100mg och 100tabletter.. Koffein Recip.. Det finns inte längre.. inte i partille iaf *screwy*

Davil
2005-10-26, 15:23
ok.. jag har 100mg och 100tabletter.. Koffein Recip.. Det finns inte längre.. inte i partille iaf *screwy*
100pack är receptbelagt, inte 30pack.

Calleman
2005-10-26, 15:37
Recip på apoteket är på 100mg per tablett.

30 st räcker till 15 träningstillfällen.

Behöver du verkligen trycka tabletter innan varje pass?

Njaaa...inte varje pass. Men tar sammanlagt 6-8 tabletter i veckan. Känns ganska lugnt eftersom jag inte dricker ngt kaffe. Ger en bra kick i alla fall, och har ännu inte påverkat min hälsa ngt negativt.

Nismo
2005-10-26, 16:09
Burkarna brukar oftast ligga "gömda", typ under disken så man får fråga särskilt efter dem.

AJO
2005-10-27, 10:22
Burkarna brukar oftast ligga "gömda", typ under disken så man får fråga särskilt efter dem.

mmm, sen känns det som att det blir lite blickar mellan personalen......

mangs
2005-10-27, 11:07
Jo, de brukar granska en ganska ordentligt innan man får burken. De vill väl kolla lite vad man är för en typ. Finns ju vissa som hällt i sig en burk på studs och dött pga hjärtklappning. Det är väl därför det var snack om att receptbelägga det.

Förresten Partille, det låter som om det skall ligga i Norrland trots att det är Göteborg vi snackar. Hur kommer det sig? *screwy*

Davil
2005-10-27, 12:24
En tablett innehåller ungefär samma mängd som en kopp kaffe i koffeinmängd. Så det är ju inga extrema doser. Men visst...det mesta går ju att överdosera.

rQx
2005-10-27, 12:42
Började ed koffein för 1 månad sedan. Jag gick in och sa "Har ni koffeintabletter", "Ja, 40 kr tack" :D.. Annars får du leta på internet efter någon nätbutik men jag vet inte hur pass pålitligt det är?

Body Guard
2005-10-27, 12:45
Började ed koffein för 1 månad sedan. Jag gick in och sa "Har ni koffeintabletter", "Ja, 40 kr tack" :D.. Annars får du leta på internet efter någon nätbutik men jag vet inte hur pass pålitligt det är?

varför skulle det internetbutiker vara mindre pålitliga, då syftar jag på svenska butiker...jag beställer från nätet, billigare och bättre...

rQx
2005-10-27, 13:35
Jag sa inte att det var opålitliga. Jag litar mer på apoteket.

Skulle det vara så svårt att sälja vanliga smaklösa tabletter istället för koffein tabletter på nätet?

jwzrd
2005-10-27, 13:49

Skulle det vara så svårt att sälja vanliga smaklösa tabletter istället för koffein tabletter på nätet?

Vad är det du säger egentligen Rqx?

Nitrometan
2005-10-27, 14:33

Say what? Kan du ta det en gång till långsamt så jag hänger med?

Jag förstår inte alls vad du säger.

Nitrometan
2005-10-27, 14:38
varför skulle det internetbutiker vara mindre pålitliga, då syftar jag på svenska butiker...jag beställer från nätet, billigare och bättre...
Tja, man har viss koll på apoteket. Hur vet du vem som står bakom en nätbutik? Får du nån hjälp om du inte är nöjd med varan eller om du får problem till följd av varan?

nu ska vi se... 30 tabs, 100 mg = 3000 mg (eller 3 g) för 40 spänn på apoteket.

Det ger 1 och 1/3 öre per mg koffein. Hur billigt handlar du dem?

mr ruhl
2005-10-27, 14:50
tyckte i övrigt att det var jävligt onödigt av staten att förbjuda större förpackningar av koffein, dom har enbart gjort det för att tjäna ännu mer pengar, det är tydligen efter att nån idiot överdoserat koffein, fan det går att ta ihjäl sig med vatten oxå ska dom förbjuda det i större mängd oxå? det lustiga är att man får köpa flera burkar med 30st i varje om man vill, samtidigt vilket tyder på att dom enbart förbjöd storpacken för att göra mer pengar, dom har ju blivit kopiöst mycket dyrare sen dom kom i mindre förpackningar.. :MrT:

Nitrometan
2005-10-27, 14:57
Det uppstod en diskussion om koffeinets farlighet efter en artikel om fyra dödsfall med överdoser av koffein.

Då beslutade läkemedelsverket att receptbelägga de större förpackningarna (100 och 250).

Huruvida koffeinet är livsfarligt eller inte tänker jag inte ge mig in på här.

prime^
2005-10-27, 16:09
vad hjälper d o ta bort dom stora förpackningarna? antingen ber man en kompis gå in o köpa ett paket till en när man redan köpt ett själv.. eller så sparar man bara hela paketet o köper ett till non dag senare så kan man fortfarande överdosera? :S (vill få fram tt d va dumt att förbjuda dom stora förpackningarna :P)

eller va jag dum nu?

rQx
2005-10-27, 16:47
Hehe, han frågade varför jag tyckte att affärer på internet var opålitliga. Vilket jag inte tyckte.

Men, om man verkligen vill så kan man säkert på något sätt ersätta koffeintabletter med vanliga tabletter av något slag när man säljer dem i en mer eller mindre oseriös webshop.

Bara det jag försökte säga, det var därför jag inte skulle ta första bästa internetshop som säljer koffein och köpa där :D

mr ruhl
2005-10-27, 19:10
vad hjälper d o ta bort dom stora förpackningarna? antingen ber man en kompis gå in o köpa ett paket till en när man redan köpt ett själv.. eller så sparar man bara hela paketet o köper ett till non dag senare så kan man fortfarande överdosera? :S (vill få fram tt d va dumt att förbjuda dom stora förpackningarna :P)

eller va jag dum nu?

eller så kan du be expediten ge dig flera burkar på engång utan att behöva springa in och ut eller komma en annan dag, det är inga problem, har iaf köpt 2 burkar samtidigt..

mr ruhl
2005-10-27, 19:11
Hehe, han frågade varför jag tyckte att affärer på internet var opålitliga. Vilket jag inte tyckte.

Men, om man verkligen vill så kan man säkert på något sätt ersätta koffeintabletter med vanliga tabletter av något slag när man säljer dem i en mer eller mindre oseriös webshop.

Bara det jag försökte säga, det var därför jag inte skulle ta första bästa internetshop som säljer koffein och köpa där :D

koffein är ju nu inte världens dyraste ämne, tror inte att du blir lurad..

everete
2005-10-27, 19:43
Köp inte på apoteket. För det första är deras piller svaga, för det andra väldigt dyra.

Överallt på internet finns det 200mg-tabbar, 100 st för ca 70:-
De e bra skit de.

I brist på annat så köpte jag en 30burk på apoteket, man behöver 4-5 st för att det ska ge effekt. Det blir dyrt!

rQx
2005-10-27, 20:56
Jag dricket inte kaffe och får effekt av 100 mg.. Fast, man vet ju aldrig. Jag är lite försiktig med dem då jag brukar få hjärtklappning ibland.

Davil
2005-10-28, 10:57
Överallt på internet finns det 200mg-tabbar, 100 st för ca 70:-
De e bra skit de.

!
Var hittar jag dessa ?

mr ruhl
2005-10-28, 10:59
Var hittar jag dessa ?

läs min post, ett stort kosttillskottsföretag som arangerar sm i år..

everete
2005-10-28, 13:39
Var hittar jag dessa ?

det får jag inte berätta här för då får jag en varning, bra va?

Body Guard
2005-10-29, 17:55
Tja, man har viss koll på apoteket. Hur vet du vem som står bakom en nätbutik? Får du nån hjälp om du inte är nöjd med varan eller om du får problem till följd av varan?

nu ska vi se... 30 tabs, 100 mg = 3000 mg (eller 3 g) för 40 spänn på apoteket.

Det ger 1 och 1/3 öre per mg koffein. Hur billigt handlar du dem?

du menar 1.33 kr/100 mg koffein?

jag köper 100 tabs á 200 mg = 20 000 mg (20 g) för 79 kr

jag betalar ca 40 öre/ 100 mg koffein

om du köper från ett företag i Sverige kan du lätt reklamera varan...dock vill jag se dig gå in till apoteket och säga att de inte fungerade...vill se hur de reagerar.

/reserverar mig för felaktiga beräkningar och stavfel/

Vic_1981
2005-10-29, 18:38
tyckte i övrigt att det var jävligt onödigt av staten att förbjuda större förpackningar av koffein, dom har enbart gjort det för att tjäna ännu mer pengar, det är tydligen efter att nån idiot överdoserat koffein, fan det går att ta ihjäl sig med vatten oxå ska dom förbjuda det i större mängd oxå? det lustiga är att man får köpa flera burkar med 30st i varje om man vill, samtidigt vilket tyder på att dom enbart förbjöd storpacken för att göra mer pengar, dom har ju blivit kopiöst mycket dyrare sen dom kom i mindre förpackningar.. :MrT:

Håller med dig, dom tjänar ju pengar på det så varför inte.

Nu är det väl snack om att tillgängligheten på alvedon ska bli sämre då ett par stycken försökt ta sitt liv genom överdos. Vafan vill man ta livet av sig så tar man inte några alvedon, då e man ju efterbliven. Är man less på livet så ska man väl hoppa från nåt högt hus lr liknande. Blir irriterad när idioters tilltag går ut över mig. FAN OCKSÅ!!