handdator

Visa fullständig version : Utebliven träningsvärk


everete
2005-10-26, 09:10
Kära bullen, jag har ett problem. Det är så att jag sällan få träningsvärk. Till och med benvärken varar inte mer än i någon dag. Är det något fel på mig?

Allvarligt, spelar det någon roll om man får träningsvärk eller inte? Jag får det absolut inte i biceps, men får ibland i triceps, bröst, rygg, ben. Inte axlar.

Hur upplever ni er träningsvärk?

Griip
2005-10-26, 12:29
Får nästan alltid MYCKET träningsvärk, och jag kör väldigt korta och inte alls så intensiva pass. Får du inte träningsvärk så testa helt enkelt att träna hårdare, gör du redan det så var glad ;)

everete
2005-10-26, 12:43
Får nästan alltid MYCKET träningsvärk, och jag kör väldigt korta och inte alls så intensiva pass. Får du inte träningsvärk så testa helt enkelt att träna hårdare, gör du redan det så var glad ;)


härligt för dig ;P

jaa jag tränar redan hårt, anser jag.

Ame
2005-10-26, 13:40
Jag får inte träningsvärk så jätteofta längre, man vänjer väl kroppen helt enkelt när man hållt på ett tag.

Henke
2005-10-26, 14:05
Jag har inte lyckats vänja mig än, vet inte varför men jag får baske mig träningsvärk efter varje pass, ganska skönt iof men lyte mysko, har iallafall tränat i ca 5 år nu..

MVH

Zäta
2005-10-26, 14:43
Tja! Jag får i princip aldrig träningsverk längre. Om jag gör ett uppehåll helt ifrån träning (gymmet) i ett par veckor så kommer det tillbaka. Men aldrig annars. Vilket är trisst eftersom det är en RIKTIGT SKÖN KÄNSLA. Det finns ju lite olika teorier om vad träningsverk egentligen är. Personligen tror jag det är som med 99% av allt annat inom träning och olika prestationer, benägenheten att utveckla "egenskapen" är individuellt rellaterat... *rolleyes*