handdator

Visa fullständig version : Rosa och glittrande bokstäver i MSN


hasse36
2005-10-26, 07:07
Såsom varandes bekantskapskretsens dataexpert, har jag blivit tillfrågad hur man i MSN Messenger skriver med "rosa och glittrande bokstäver".

Var skall denna fråga ställas om inte på ett byggarforum - så hur gör man?

Piranha
2005-10-26, 07:21
Animerade giffar går ju som sagt lägga in i MSN 7.0 och nyare, säker får du mappa en bokstav till respektive animerade gif och täcka hela alfabetet.

hasse36
2005-10-26, 07:28
Animerade giffar går ju som sagt lägga in i MSN 7.0 och nyare, säker får du mappa en bokstav till respektive animerade gif och täcka hela alfabetet.Nja, det handlar om en 10-åring som har fått ett meddelande från en 11-åring och nu vill 10-åringen kunna göra likadant.

Så det får allt vara enklare än så.

Piranha
2005-10-26, 07:32
Nja, det handlar om en 10-åring som har fått ett meddelande från en 11-åring och nu vill 10-åringen kunna göra likadant.

Så det får allt vara enklare än så.


Ser det som den enda lösningen , fonter går inte att animera.

Men skall kika lite under dagen utifall att, skall bara hitta en 10 åring som kan visa mig.

Action
2005-10-26, 07:58
Nja, det handlar om en 10-åring som har fått ett meddelande från en 11-åring och nu vill 10-åringen kunna göra likadant.

Så det får allt vara enklare än så.

Högerklicka på de animerade bilderna som 11-åringen skickar och spara i MSN. Sen är det bara att skriva för fullt.

Men som Pirhana skrev så måste du täcka hela alfabetet för att endast skriva med glittrande bokstäver..

Efter att råkat spara några av bilderna min 13-åriga systerdotter skrev så får jag numera en Kossa i alla ord som har *ko* i sig.. Måste nog ändra det.. :confused:

Jax
2005-10-26, 08:34
En msn-fråga till.
Går det inte att ändra namnen på kontaktlistan?
Jag vill ha för- och efternamn inte allas användarnamn.

Depzon
2005-10-26, 09:12
Jax: Du kan i alla fall visa efter e-postadress, så slipper du kolla upp vem det är varje gång nån loggar in med ett nytt spexigt namn. Det ändrar du på Kontakter > Hantera kontakter > Visa kontakter efter >

Jag hatar såna där glittrande bokstäver och ord. Även ganska gamla brudar verkar älska att köra med sånt. En tjej jag pratade med hade så att ordet "du" blev hur dramatiskt som helst i nån avancerad animation

hasse36
2005-10-26, 11:38
OK, det verkar handla om att mappa varje bokstav. :bow:

Det är bara att kavla upp ärmarna. Någon som vet var de glittrande bokstäverna finns?

Piranha
2005-10-26, 11:40
De här var inte dem .. men om du skall vara jobbig så.

http://www.cheesebuerger.de/smilie.php?wahl=17&ziel=set