handdator

Visa fullständig version : kreatin


Turbo
2002-07-14, 12:06
tänkte köpa kreatin. är det biligt för 1 kg 200 kr? hjälper kreatin och när ska man ta det innan tränningen?

The Dwag
2002-07-14, 12:12
Låter lite väl Billigt !

Läs på burken så står det hur det skall tas !

Turbo
2002-07-14, 12:17
då e det ju bara bra :D

Miko
2002-07-14, 16:39
Det är alltid bra när saker är billigt, men du ska alltid tänka på några saker när det är _väldigt_ billigt.
Är det skumme Harry vid bänkpressen som säljer det i lite tveksamma förpackningar, eller är det 20kg för 4000:- direkt från tillverkaren ;)

Turbo
2002-07-14, 18:06
miko

det är i från *************! du tror väll inte jag köper vad fan som helst :nono: det är tag 2 betala för en men sen så är frakten så j'vla dur såg jag så jag vet inte riktigt om jag ska köpe leer inte frakten är 106 kr tror jag att det var

:laugh:

Miko
2002-07-14, 19:22
okej, förlåt ;)
"Man får vad man betalar för", som någon sa. Men om det var 200:- på 2 för en, är det ju 400:- per kilo ordinarie pris.
Så det är nog ingen fara.

Om kreatin fungerar? Det gör det enligt de flesta. Jag har aldrig provat det själv, men det ska nog göras när den dan kommer.

Du kanske kan det här med att du skall ha en uppladningsfas och en underhållningsfas med kreatin?
Uppladningsfas, varar 5 dagar: 5gram 4 gånger om dagen, vilket motsvarar 20 gram.
Underhållningsfas : 5 gram 2 gånger om dagen, vilket motsvarar 10 gram.

Enligt AST's "Bracketing" teknik, bör du ta (under underhållningsfasen) 5 gram kreatin 1 timma efter träningen, och 5 gram till 2 timmar efter träningen (om jag minns rätt).
Annars kan du göra dig en "Sportdryck", ta snabba kolhydrater (druvsocker, eller maltodextrin) och 5 gram kreatin, och drick det under träningen, vilket ska ge dig en enorm pump (enligt någon, vars namn jag inte kommer ihåg :p ). Och ta sedan 5 gram till en timma efter träningen.

Under uppladningsfasen skulle jag ta 5 gram före träningen, 5gram i en sportdryck under träningen, 5 gram en timma efter träningen, och 5 gram 2 timmar efter träningen. Allt tillsammans med några gram snabba kolhydrater.

Hoppas det hjälpte :)

Turbo
2002-07-14, 19:34
javisst hjäper du mig ;) jag blir glad för all hjälp jag kan få och alla råd :muscle: :bpump: