handdator

Visa fullständig version : Det är bättre nu tråd!


Krokodil
2005-10-25, 20:34
Med tanke på att de under 30 inte får skriva i Pirres tråd...

Gabriel_
2005-10-25, 20:35
då får jag väl vara den första som nämner internet

Jense
2005-10-25, 20:39
Analsex.

Helena B
2005-10-25, 20:40
Fast jag tyckte att det var bättre förr. När man var barn och hade no worries. Bara leka och ha kul hela dagarna...nu däremot ;)

hasse36
2005-10-25, 20:42
då får jag väl vara den första som nämner internetJa men det var bättre förr. Vilken jävla kick Internet var. Jag kopplade upp mig i januari 1996 och jag får än idag lite gåshud när jag ser Netscapes "throbber".

Kebab-Arne
2005-10-25, 20:43
Haha, tänkte precis starta en sån här tråd.

Måste nog påpeka att vi sena 80-talister är den sista generation som inte växer upp framför datorn. (undantag förekommer givetvis). Spel man minns är worms (?), maskarna som skjuter ihjäl varandra. Första versionen såklart, skulle nog aldrig spela spelet idag pga jag skulle tycka grafiken suger stenhårt. Men jävlar vad kul det var (speciellt bananbomben som man lurade folk att kasta i tunnlar, bara så de kunde upptäcka att det inte går att kasta granater i tunnlar :D ), såklart spelade man hemma hos varandra. Internet fanns inte på datorn. Cyklade i gäng till den med bäst dator...

Annars kan jag inte påstå att jag var inne speciellt mycket, ifs är jag 18 år så min barndom är ju inte direkt långt borta... Snölekar, cyklande och köpa en massa glass och godis och mer cyklande. Ute var men en jävla massa men inte gjorde man något speciellt.

Piranha
2005-10-25, 20:45
Analsex.


Ursäkta intrånget men Arne Persson patenterade analsex redan 1966.

Jense
2005-10-25, 20:45
Ursäkta intrånget men Arne Persson patenterade analsex redan 1966.


ja men nu menar jag på kvinnor




































































:D

Piranha
2005-10-25, 20:46
ja men nu menar jag på kvinnor




































































:D


good one jense ;)

Zozza
2005-10-25, 20:47
Spel man minns är worms (?),

Still going strong.. :D wwp ftw.

stefannn
2005-10-25, 20:50
Ja men det var bättre förr. Vilken jävla kick Internet var. Jag kopplade upp mig i januari 1996 och jag får än idag lite gåshud när jag ser Netscapes "throbber".
om du är 36 som ditt nick antyder så stick och brinn i er vuxentråd gamling

norsk_gadd
2005-10-25, 20:50
Något som är mycket bättre nu är att man som gammal och grå har möjligheten att starta trådar på internet-brädor om hur bra allt var förut och låta alla oss 80-talister läsa vad vi missat. Att man sen får möjlighet att prata med massvis med andra gamla rävar som kan stämma in i hyllningssången till 60-talet gör ju inte saken bättre.

DET mina vänner, kunde ni inte göra innan internet, innan den underbara era vi lever i nu. :thumbup:

hasse36
2005-10-25, 21:02
om du är 36 som ditt nick antyder så stick och brinn i er vuxentråd gamlingEtt litet missförstånd - jag är född 1936. Skall jag berätta om fotbolls-VM 1958 och televisionen?

Srednq
2005-10-25, 21:10
gick en runda på min gamla skola igårkväll (1-7an). lite nostalgi. men jag minns den som större *screwy*

Fultjack
2005-10-25, 21:11
det har aldrig varit bra, och det blir bara sämre

AFanatic
2005-10-25, 21:13
Iofs Pirres och Cilias inlägg stämmer bra överens med hur min syn ser ut....och hur barndomen var. Finns inte så mkt att tillägga.

Mago
2005-10-25, 21:18
Internet är ett jävla plus. Annars kan jag inte komma på så mycket som är bättre nu än förr. Därmed inte sagt att det är sämre.

Johan_P
2005-10-25, 21:25
Eftersom vi mindre skulle blivit utskällda om vi skrev i "sämre nu-tråden" så tänkte jag framföra min åsikt/hypotes här.

Förr i tiden verkade som om de flesta vuxna lära upp sina barn mer strikt och kontrollerat. Idag verkar många vuxna fan inte kunna ta hand om sin egen röv förrens de skaffar några barn, gifter sig och sedan skiljer sig ett tag efteråt. Barnen (en del alltså, inte ens majoriteten så klart) blir bortskämda och kaxiga jävla skitungar som man skulle vilja hänga helst. Undrar hur dagens ungdom ser ut när vi blir vuxna själva?

Kan det vara någon sanning i detta, eller är jag bara dum?

s_himself
2005-10-25, 22:25
ATC och barbados och nick klick hej monika och schnappi.

skaparn
2005-10-25, 22:29
Jag har väldigt svårt att tro något var bättre förr. Man löpte i fuktansvärda skor som skulle göra slarvsylta av mina leder. Cyklarna var om befintliga, inga fartvidunder direkt, vilket iofs inte gjorde så mycket eftersom vägarna var gjorda av sprängsten.

Fruktdisken förgylldes av äpplen när säsongen tillät och annars så var den för allmänheten tillgänliga frukten rotfrukt. I övrigt så bestod maten av broskgryta och annat som man lyckades utvinna från kadavren efter adeln njutit av godbitarna.

Man förlorade oskulden vid 30 års ålder då man gifte sig, dessutom så var sex trist och alla underkläder så fula att det är ett mirakel att vår generation ens finns till med tanke på vad de gör med potensen. Man tilltalade varandra med titel och talet var i allmänhet rent löjeväckande. Låt mig posta ett utdrag ur "Förvillelser" (Hjalmar Söderberg, 1938) för att beskriva hur kul det var förr.

Det var en särskild sorts gris: han hade ett hål i trynet, genom vilket man kunde låta honom suga upp vatten. Sedan håller man honom mittför näsan på någon, som man vill roa, och säger: se, en sådan lustig gris! Då böjer han sig fram för att se bättre, och då klämmer man grisen på magen. Då får den andre en liten vattenstråle mitt i ansiktet, och det är mycket roligt.

prime^
2005-10-25, 22:37
HAJK!! vem fan minns inte hajk.. så jävla bra d va :D

Wain
2005-10-25, 23:09
Man tilltalade varandra med titel

Så sjukt coolt. :hbang:
Herr ingenjör, varför tilltalar igen mig så.
*grr27*

Sniggel
2005-10-26, 00:05
Det var en särskild sorts gris: han hade ett hål i trynet, genom vilket man kunde låta honom suga upp vatten. Sedan håller man honom mittför näsan på någon, som man vill roa, och säger: se, en sådan lustig gris! Då böjer han sig fram för att se bättre, och då klämmer man grisen på magen. Då får den andre en liten vattenstråle mitt i ansiktet, och det är mycket roligt.

Bara jag som tyckte det här var skitkul? :D
Se, en sådan lustig gris! Haha :bow:

heltzonicka
2005-10-26, 10:44
Internet är ett jävla plus. Annars kan jag inte komma på så mycket som är bättre nu än förr. Därmed inte sagt att det är sämre.

Plus?
*Folk säger upp sina sociala liv för att spendera tid med sina vänner "via msn"?

*Unga förstör sin skrivteknik när alla "lol, "rofl", *skrattar*, *fnisser* används
för en "vanlig konversation" på msn.

Musiken är alltför lätt att "få tag" på nu, vad hände med den tid då skivaffärer och andra musikhak var proppade med folk för att få höra den "senaste" låten mer än en gång på radio.

Overall tycker jag alla moderna dataprylar är tråkiga, mobiler, ipodar, mp9spelare, haxxortrix - rena rama skiten.

Jag känner mig ganska ensam om att inte ha mobil i en tid då man skapar islamobiler, barnmobileer med tre knappar osv.

Dessutom så var musiken tusen gånger bättre förr.
Dylan lirandes på diverse coffeeshops i NY - Kärlek.
Dagens e-jaymusik där man använder datorer för att "göra" musik suger verkligen.

LÄNGE LEVE 60-TALET.
synd bara att man blev påtänkt 22år efter

Tricklev
2005-10-26, 19:05
Eftersom vi mindre skulle blivit utskällda om vi skrev i "sämre nu-tråden" så tänkte jag framföra min åsikt/hypotes här.

Förr i tiden verkade som om de flesta vuxna lära upp sina barn mer strikt och kontrollerat. Idag verkar många vuxna fan inte kunna ta hand om sin egen röv förrens de skaffar några barn, gifter sig och sedan skiljer sig ett tag efteråt. Barnen (en del alltså, inte ens majoriteten så klart) blir bortskämda och kaxiga jävla skitungar som man skulle vilja hänga helst. Undrar hur dagens ungdom ser ut när vi blir vuxna själva?

Kan det vara någon sanning i detta, eller är jag bara dum?

Du är något på spåret, även Sokratés uppmärksammade detta. ;)

bubbe
2005-10-26, 19:10
Jag tycker bilarna är så mycket bekvämare!

30-35 grader på sommaren, 50 mil färdväg och så har bilen AC! Guld värt.

Kwon
2005-10-26, 19:22
Analsex.

Redan de gamla grekerna...

Piranha
2005-10-26, 19:27
Redan de gamla grekerna...


va .. vaddå .. analsex ..

Loke
2005-10-26, 19:39
Plus?
*Folk säger upp sina sociala liv för att spendera tid med sina vänner "via msn"?

*Unga förstör sin skrivteknik när alla "lol, "rofl", *skrattar*, *fnisser* används
för en "vanlig konversation" på msn.

Musiken är alltför lätt att "få tag" på nu, vad hände med den tid då skivaffärer och andra musikhak var proppade med folk för att få höra den "senaste" låten mer än en gång på radio.

Overall tycker jag alla moderna dataprylar är tråkiga, mobiler, ipodar, mp9spelare, haxxortrix - rena rama skiten.

Jag känner mig ganska ensam om att inte ha mobil i en tid då man skapar islamobiler, barnmobileer med tre knappar osv.

Dessutom så var musiken tusen gånger bättre förr.
Dylan lirandes på diverse coffeeshops i NY - Kärlek.
Dagens e-jaymusik där man använder datorer för att "göra" musik suger verkligen.

LÄNGE LEVE 60-TALET.
synd bara att man blev påtänkt 22år efter

* Folk får vänner som dom faktiskt har gemensamma intressen med, snarare än vänner som bara råkade bo nära eller jobba på samma ställe

* Unga får en anledning att skriva överhuvudtaget.

* Man slipper lyssna på mainstream som dylan bara för att det är det enda som finns att köpa... ;)

skaparn
2006-06-15, 09:09
Eftersom det visst är på tapeten att hylla förr så motbumpar jag den här, där vi får lista motbevis.

Förr var det världskrig, glöm inte det!

Metal_boy_
2006-06-15, 09:19
mp3

Jay-Z
2006-06-15, 09:22
Jag återkommer i eftermiddag. ;)

Lasse Kongo
2006-06-15, 09:22
Att man billigt och enkelt kan bygga upp en enorm samling porrfilmer, till skillnad mot förr när man fick smyga omkring i diverse skumma kiosker för att köpa pronos...

Jay-Z
2006-06-15, 09:23
Att man billigt och enkelt kan bygga upp en enorm samling porrfilmer, till skillnad mot förr när man fick smyga omkring i diverse kiosker för att köpa pronos...

Du är ju lika störd som jag. :em:

Lasse Kongo
2006-06-15, 09:24
Du är ju lika störd som jag. :em:

Angenämt! :thumbup:

bluelight
2006-06-15, 10:16
Mycket snyggare kläder.
Snyggare tjejer.
Skateboard kunde man åka runt på hela sommrarna.
Metal
Små musikspelare (mp3spelare) istället för stora jäkla ångverk i en resväska.
Billig öl från Polen/tyskland/u name it.
Batteriladdare
Proteinpulver
Digitalkameror, slippa framkalla bilderna du smygtog på tjejerna.

Känn er ägda!

Daniel_S
2006-06-15, 10:27
Vi kan åka till solen för en spottstyver. Förr sparade man i flera år för att få dricka paraplydrinkar på Mallorca. Nu är det billigare att åka en vecka till södern än att bo på hotell i en finsk stad över helgen.

Nina L
2006-06-15, 10:33
http://forums.photobucket.com/images/smilies/flower.gif Förr var porr något sällsynt och vackert, något förbjudet och spännande som det ibland kom sniglar på. Förr fanns porr på hemliga gömställen och att ha tillträde till ett sådant var något speciellt. Ni som är uppväxta med Internet har ingen aning om hur det är att för första gången hitta en gammal snuskblaska full av förbjudna saker.

Nina L
2006-06-15, 10:36
Hoppsan, jag missuppfattade... :em: Jag trodde att det var en tråd om att det var bättre förr, fast för oss under 30.

Lasse Kongo
2006-06-15, 10:37
http://forums.photobucket.com/images/smilies/flower.gif Förr var porr något sällsynt och vackert, något förbjudet och spännande som det ibland kom sniglar på. Förr fanns porr på hemliga gömställen och att ha tillträde till ett sådant var något speciellt. Ni som är uppväxta med Internet har ingen aning om hur det är att för första gången hitta en gammal snuskblaska full av förbjudna saker.

Äsch, snacka massa shiiiiit fan som Ragge säger, porr är lika vackert nu som förr, och kommer alltid vara, enda skillnaden är att det är mer lättillgängligt nu.

Metal_boy_
2006-06-15, 10:37
http://forums.photobucket.com/images/smilies/flower.gif Förr var porr något sällsynt och vackert, något förbjudet och spännande som det ibland kom sniglar på. Förr fanns porr på hemliga gömställen och att ha tillträde till ett sådant var något speciellt. Ni som är uppväxta med Internet har ingen aning om hur det är att för första gången hitta en gammal snuskblaska full av förbjudna saker.


Jag som är 23 har väl landat lite mitt emellan tiden och jag vet att man runkade i träkojor istället, på den tiden. :laugh:

hahavaffan
2006-06-15, 10:38
Förr kunde man inte köra om supersportbilar med sin familjekombi.

Förr kunde man inte överladda en motorcykel och få ut 400 bakhjulshästar.

Förr kunde man inte njuta av James Hetfields ljuva stämma på sin Krell / Martin Logan anläggning.

Nina L
2006-06-15, 11:14
Jag som är 23 har väl landat lite mitt emellan tiden och jag vet att man runkade i träkojor istället, på den tiden. :laugh:Man kunde också bygga en koja som man klädde med mossa. :)

Dissector
2006-06-15, 11:24
Nu och nu. Jag har bättre minnen från när jag var en ännu mindre skit så sent som i början på 90-talet och skillnaderna var ändå stora. Min kompis hade en ball dator som körde DOS och man kunde spela Ultimate Doom. Sedan kom windows och internet, och vi tittade på inlines-hjul.

Dessutom psyklade vi också och sladdade omkring och lekte att vi körde motocykel, och satte fast smattror mot ekrarna. Helt genialiskt tyckte vi (även om det säkert funnits långt längre än så).
Sjätteklassarna på skolan såg vuxna ut och vi var livrädda. Sedan satt vi och önskade att vi levde i Kalifornien och jobbade som badvakter efter ett visst TV-program :D

För att inte tala om barnprogram! SKROTNISSE damnit. Hade iofs funnits sen lite tidigare, men det räknas ändå. Det var vad vi kollade på. 30+:arna körde ändå moppe när det först kom så.

Jag trodde också att alla tjuvrökande var blivande mördare, rånare och våldsmän.

Mycket har faktiskt ändrats en del trots den korta tiden.

EDIT: Glömde popparna HANSON :laugh:

Achryl
2006-06-15, 11:30
EDIT: Glömde popparna HANSON :laugh:

:confused: Hanson var lika bra då som dom är nu

http://snoot.org/i/wuss/hanson.jpg

Pepparkakssmurfen
2006-06-15, 11:31
:confused: Hanson var lika bra då som nu
http://snoot.org/i/wuss/hanson.jg

Var det två bröder och en syster(hon till höger)??:confused:

Nina L
2006-06-15, 11:35
EDIT: Glömde popparna HANSON :laugh:Kris Kross spöar Hanson.

http://www.gamerevolution.com/oldsite/games/ps2/sim/pump_it_up_exceed_krisskross.jpg

reinholdsson
2006-06-15, 11:35
http://forums.photobucket.com/images/smilies/flower.gif Förr var porr något sällsynt och vackert, något förbjudet och spännande som det ibland kom sniglar på. Förr fanns porr på hemliga gömställen och att ha tillträde till ett sådant var något speciellt. Ni som är uppväxta med Internet har ingen aning om hur det är att för första gången hitta en gammal snuskblaska full av förbjudna saker.

Det ständiga letandet i skogen ;)

Modde
2006-06-15, 11:36
Av respekt mot de äldre tänker jag inte posta något i deras tråd eftersom jag inte fyllt 30.

Har svårt att komma på något som är bättre nu dock, har ju inget att jämföra med.
För mig var det dock bättre förr. Men jag tror samtidigt att det kommer bli bättre sen. Men nu är det fan inte bra.

Jay-Z
2006-06-15, 11:38
Kris Kross spöar Hanson.

http://www.gamerevolution.com/oldsite/games/ps2/sim/pump_it_up_exceed_krisskross.jpg

Daddy Mack a make you jump jump. Grym låt.

Dissector
2006-06-15, 11:38
Var det två bröder och en syster(hon till höger)??:confused:

Det är ingen som riktigt vet det. Det är fortfarande ett mysterium :D

Arnesson
2006-06-15, 11:44
Jag tycker bilarna är så mycket bekvämare!

30-35 grader på sommaren, 50 mil färdväg och så har bilen AC! Guld värt.

Dock så fanns ACn redan på 80-talet. Så den har jag knappt levt utan :)

Arnesson
2006-06-15, 11:49
Jag måste nämna tillgängligheten, man kan fan få tag på folk överallt, närsomhelst.. nästan iaf. Vissa gillar det inte och känner sig stressade, men jag tycker om det.

Mobiler (fanns förr, men nu har "alla" en), e-mail, sms etc etc.

Sen kan man ta sig till olika länder relativt billigt och lätt. Allt är smidigare nu.

Angel
2006-06-15, 12:43
:confused: Hanson var lika bra då som dom är nu

http://snoot.org/i/wuss/hanson.jpg


ja va kär i han till höger...

Pepparkakssmurfen
2006-06-15, 12:44
ja va kär i han till höger...


i systern??:confused:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1613815&postcount=51

Pata
2006-06-15, 13:04
Saker som är bättre nu:

*Kreatin och prottepulver är billigare och bättre

*Datorer är billgare och bättre.

*Jag är större och starkare

*De förbannade 70 tals hippies är snart utdöda (de sista skjuter horse på plattan)

*Porren är lika lätt att få tag på som sockrade matprodukter.

*Jag är gammal nog att skälla på tonåringar som klottrar ner tunnelbananan.

* Chuck Norris har blivit en levande legend!

*Kolozzeum fanns inte på "den gamla goda tiden"

*Kebab finns i varenda hörna

*Äntligen riktigt god glass i Sverige! (B&J)

*Systembolaget har blivit bättre med takt till sina förlorade monopol.

*Shall I go on ...?

Achryl
2006-06-15, 13:07
Var det två bröder och en syster(hon till höger)??:confused:
Alla har legat med tjejen i hanson

Tricklev
2006-06-15, 13:10
Alla har legat med tjejen i hanson

Jag har.:thumbup:

Achryl
2006-06-15, 13:17
wtf

EDIT: raddar sen jag läste texten :P

skaparn
2006-06-15, 17:41
Jag hörde just några 40-talister prata om hur otroligt spexigt och banbrytande rolig "ballongdansen"-sketchen var. Det var bland det roligare dom sett...