handdator

Visa fullständig version : Det var bättre förr tråden.


Piranha
2005-10-25, 19:40
För oss 30 plussare som vill gnälla på dagens ungdomar.

Och tycka synd om oss själva..



Jag vill inte se nåra junisar posta i denna tråd , men läs gärna när vi klankar ner på er tvspelande soffiga generation.

Inga posts om du inte fyllt 30 !!

Cilia
2005-10-25, 19:43
ja du vet redan
Vi var bättre på att busa

harts
nyponpulver
slangbella
vattenballonger (tog den med)
ärtrör
busringa på dörren
snubbeltråd
pruttkudde

Piranha
2005-10-25, 19:46
Klättra i träd.
Bara cyckla runt i gäng å sladda.
Spela Monopol på regniga sommardagar
slåss med lillbrorsan

En annan sak var att fullgubbarna var snälla å glada på den tiden , nu är dem mest aggressiva å bittra.

Cilia
2005-10-25, 19:49
Klättra i träd.
Bara cyckla runt i gäng å sladda.
Spela Monopol på regniga sommardagar
slåss med lillbrorsan

En annan sak var att fullgubbarna var snälla å glada på den tiden , nu är dem mest aggressiva å bittra.
slåss med storesyrran!!!!! (vet inte om det var så kul)
vi hade även spelen
V65 (en höjdare)
tjuv och polis
nya bondespelet!!! (toppen vad gör man inte när det blir missväxt eller när all havre fryser bort i frosten vojne vojne)
cluedo

apropå cykla så gjorde man cykeln tuff genom att spara de färgade stålpappren till ischokladen och vira dom kring ekrarna så att det smattrade när man cyklade.



fyllgubbarna är ju narkomaner nu tyvärr
och fula gubbarna blottade sig och sprang sedan iväg (så farliga var dom)

Cilia
2005-10-25, 19:59
Vintrarna var vintrar
man åkte snowracer och/eller kartong på rasterna.
Man byggde snögupp som man hoppade över.

Mán mulade varandra och det var förbjudet att kasta snöbollar på skolgården.


Man lärde sig läsa och skriva i grundskolan och regeringen försökte inte pressa in kleti och pleti på högskolan oavsett förkunskaper



Kan inte någon moderator banna eller åtminstånde varna småglina som förstör Pirhanas tråd!?

Piranha
2005-10-25, 20:01
Man "tvingades" att skaffa en dushmössa och mamma sydde en jumpapåse.

Och de hemstickade lovickavantarna och mössan kliar fan fortfarande. ( men varma var dom )

Min första veckopeng var 1.50

Cilia
2005-10-25, 20:06
Man "tvingades" att skaffa en dushmössa och mamma sydde en jumpapåse.

Och de hemstickade lovickavantarna och mössan kliar fan fortfarande. ( men varma var dom )

Min första veckopeng var 1.50
aahhh duschmössan som man slapp när det gick löss
vi hade mössor som strutar så man såg ut som en KKK med genomskinlig huva och naken då

min mamma hade som hobby att sticka hela sommrarna på stranden när vi badade så det var inte bara lovikavantar man fick ha kliandes under vintern. Lägg till mössa, halsduk, tröja och inte att förglömma den obligatoriska fuskpolon!

det fanns ettöringar och femöringar och när man handlade godis så gjorde man det genom att stå på andra sidan disken och säga
-en sån och 1 sån och 1 sån .............. nej vänta inte den men 1 sån
- hur mycket har jag kvar?

och för resten köpte man bokmärken.

senare i livet så bytte man filmisar bäst var dom gamlisarna.
och så spelade vi kula och dank på rasten och brottades på stången.
behöver jag säga att jag brottade ner dom flesta?

Bucyrus
2005-10-25, 20:15
Så gick det till.....

Nitrometan
2005-10-25, 20:16
:thumbup: Pirre, bra initiativ!

Det var bättre förr, ju förr dess bättre!

Piranha
2005-10-25, 20:18
Japps på den tiden så hånglade man i uppehållsrummet och körde ryska posten å snurra flaskan.

Nuförtiden är de *kramizar å garvisar* på lunar.

Tillåt mig vomera.

HerrArne
2005-10-25, 20:22
Jooo. Visst var det trevligt förr.

Ingen Internetaccess. Min dator var en Commodore 64, så programmering i något vettigt språk var inte heller möjligt. Plus att det ju var töntigt med datorer.
Fast jag vill minnas att töntigt också var töntigt, 'sunigt' tror jag det skulle heta.

Råååsa Tekano-overaller hade folk på sig.
Eller skinnslipsar. Snyggt... *spy*

Inget körkort hade man, så det var till att cykla överallt. Inget inflytande över kosten heller, bara att tugga i sig den sunkiga skolmaten samt sin mors mer välsmakande än nyttiga kost.

Kanotklubben kunde man träna hos. Ja, om man som jag saknade allt bollsinne och hatade tennis (väääääldigt inne, som den golf jag nu avskyr... :) ), fotboll och hockey.

Trivdes gjorde jag dock alldeles förträffligt, faktiskt. Trots allt. ;)

Cilia
2005-10-25, 20:23
Japps på den tiden så hånglade man i uppehållsrummet och körde ryska posten å snurra flaskan.
inte att förglömma tryckarna man dansade.
Sen brukade vi grupphångla.
vi samlades hemma hos ngn och låg överallt i vardagsrummet två och två.
funkade kanon innan föräldrarna kom hem.

Krokodil
2005-10-25, 20:25
Förr i tiden...

Alla ungarna hade likadana skoterstövlar.
Ett månadskort kostade 70 kr och kallades därför 70-kort och det priset var konstant i 25 år.
Alla lärare i skolan var kommunister och ingen höjde på ögonbrynen över det.
Min första veckopeng var 5 kr, och det räckte till en stooor påse godis (hopplockad precis som Cilia beskrev).
Alla husen i kvarteret var olåsta och således kunde man springa fritt och härja på alla gårdar i hela Vasastan. Kodlås kom först på 80-talet.

Jag var vacker... *cry*

Piranha
2005-10-25, 20:30
Min biologilärarinna i åk 7-9 hette Berit och var trädkramare , hon hadde alltid kjol och skjorta och ett bälte, anledningen var att hon aldrig i hela sitt liv burit BH och bältet höll sakerna ifrån att inte trilla ut i midjan.

Zpliff
2005-10-25, 20:33
Att vakna tidigt på sommarmorgnar (dem var alltid soliga förr ;) ),helt utan behov av väckarklocka, med sån jävla energi och leklusta, saknar det som fan.

Att gå på disko i 13-15 års åldern, det var nytt, det var kul, nu känns hela gå ut köret som "been there done that, yawn" för det mesta.

Cilia
2005-10-25, 20:33
Min biologilärarinna i åk 7-9 hette Berit och var trädkramare , hon hadde alltid kjol och skjorta och ett bälte, anledningen var att hon aldrig i hela sitt liv burit BH och bältet höll sakerna ifrån att inte trilla ut i midjan.
hade vi samma lärare? *L*

vi hade en teckningslärare (japp inte bildlärare) som hade samma kostym i 3 år.
Vi hade alla funderingar över hur många han hade köpt vid samma tillfälle.
Det tog ända tills vi gick ut 9an tills jag hajade att han hade världens skönaste och torraste humor. Innan var man för liten för att förstå ironi.

Cilia
2005-10-25, 20:34
Att vakna tidigt på sommarmorgnar (dem var alltid soliga förr ;) ),helt utan behov av väckarklocka, med sån jävla energi och leklusta, saknar det som fan.

Att gå på disko i 13-15 års åldern, det var nytt, det var kul, nu känns hela gå ut köret som "been there done that, yawn" för det mesta.
mmmm och dom spelade "flickorna på tv2" på discona

Piranha
2005-10-25, 20:35
Ingen som lyssnade på radioföljetången på sommar morgonen ?

Krokodil
2005-10-25, 20:36
Regnfilmer!!! :hbang:

Cilia
2005-10-25, 20:37
Ingen som lyssnade på radioföljetången på sommar morgonen ?
varje sommar
vi var ute och seglade och pappa väckte oss med radion eller på landet så gick vi upp och kröp upp i stolarna framför radion.
tordyveln flyger i skymningen!!!


Regnfilmer!!! :hbang:
aaahhhhhh underbart
och
Anderssonskans Kalle!!
saknade honom härromdagen.

ryssen
2005-10-25, 20:46
Man "tvingades" att skaffa en dushmössa och mamma sydde en jumpapåse.

Och de hemstickade lovickavantarna och mössan kliar fan fortfarande. ( men varma var dom )

Min första veckopeng var 1.50


klockren :laugh: *yourock*

fan vi var lättroade. va ute och sladda med hojen kunde man va från man vaknade tills det va dax och gå och lägga sig..

Piranha
2005-10-25, 21:03
Nej - Det var skitdåligt förr (och jag är inte ens 30..)
Alla jävlar skulle äga en!
Först fick man inte cykla till skoljäveln..
När man väl fick cykla var man tvungen att ha hjälm och mina föräldrar tyckte att det dög med en gamal sliten hockeyhjälm och man uppskattade inte deras "humor" i att det var "orginellt och speciellt" när de andra 29 ungarna hade moderna frigolithjälmar..
Sen fick man inte slänga mat i matsalen..
Det hade väll varit OK så länge mattanterna och nazistlärarna som för dagen hade vakt i matsalen hade pratat samma spåk!!! Men neeeeeeej då! Fast man varje dag försökte säga till de äckliga mattanterna, så skrattade de bara så fläskpattarna gungade på dem och slängde upp en 5-6 stora gröna mögliga potatis till en 8-åring...
Försöka smuggla ut lite käk i en servett kunde funka.. En gång trodde jag att jag skulle klara mig ur det hela och lade med ro att gamalt smörpaketspapper (stålfolie) tryggt bland maten..
Tror fan om jag missat nazisten i hörnet som kom springande och tvingade mig äta upp skiten!! Än idag kan jag känna blodsmaken i munnen när foliet gick in i tandköttet..
Sen fick jag styrk helt obefogat en gång.
Min kristna lågstadie lärarinna (samma som tvinga mig att äta folie) var inte så noga med vem som ställt till med bus, bara ngn belv bestraffad så att barnen lärde sig att inte göra samma sak igen..
Jag blev släpa i nacken, återigen genom matsalen, för att Henrik Svensson den feta grisen hade pratat högt där inne...
Pratat högt!!!?? Men va fan kärringjävel - BARN HÖRS, FÖR I HELVETE!!! VÄLKOMMEN TILL 1987 FÖR FAN!
Hon drar mig mig genom matsalen och den fula fettklumpen till ungejävel hör jag säga högt:"Skönt att han åker ut.." när det var han som förde väsen egentligen!! Sen, när ingen kan se, slår kärringjäveln mig i ansiktet!!!

Nej fy fan - Det var inte bättre förr!
Bättre nu när man är vuxen och kan dricka sprit varje dag för att glömma sin tragiska barndom! Fy fan
! *spy*


Skall vi säga klockan 10-11 på torsdag förmiddag där eller skall vi boka en dubbelsession på en och samma gång ?

Jag känner du behöver lätta lite , och då inte 140 kg bänkpress.

:thumbup:

Krampus
2005-10-25, 21:07
Skall vi säga klockan 10-11 på torsdag förmiddag där eller skall vi boka en dubbelsession på en och samma gång ?

Jag känner du behöver lätta lite , och då inte 140 kg bänkpress.

:thumbup:


Ser ut som orginalinlägget rök? Var nog lite för magstarkt för ngn tunn moderator..
Det jag skrev var faktiskt sant... Hon såg dock inte att jag tuggade foliet. Jag vågade inte säga ngt, för hon var sträng som fan.

Jag skulle komma, men jag jobbar... :(

Piranha
2005-10-25, 21:11
Ser ut som orginalinlägget rök? Var nog lite för magstarkt för ngn tunn moderator..
Det jag skrev var faktiskt sant... Hon såg dock inte att jag tuggade foliet. Jag vågade inte säga ngt, för hon var sträng som fan.

Jag skulle komma, men jag jobbar... :(


Inte i skolmatsbespisningen får jag hoppas ?

Jopps på den tiden vågade man inte skrika skällsord till äldre.

Och kom de nån ligist på moppe gömde man cycklarna och blev livrädd.

Krampus
2005-10-25, 21:12
Ser att jag blev så jävla arg när jag skrev att jag plötsligt började skriva som om jag var tillbaka i lågstadiet igen.....
Ni får försöka luska ut vad där står...
Det var bättre förr när man kunde EDITERA!

internethjälten
2005-10-25, 21:17
Visst var det bättre förr, eller jag tror det med rätt hög säkerhet
i alla fall. Dels när det gäller fysiken och kosten och hela den biten.

Själv var man på sommaren nere och sparka boll på planen och på
vintern spelade man hockey - nu sitter de och spelar NHL och FIFA
på lan istället och blir fetare och fetare.

Sen när det gäller 'bus' så var det väl mer harmlösa sysslor man gjorde
förr då det var palla äpplen eller annat ätbart i trädgårslandet eller
liknande. Nuför tiden så klottrar ungjävlarna och rånar pansionärer.

Sen att dagens ungdommar tror att dom 'äger' (jävla löjligt försvenskat
Counter Strike-uttryck) bara för att de är bättre i datakunskap än vad
deras datalärare är -och ??

På 'min' tid så var det mer än i datakunskap som eleverna var bättre
än lärarna, och dit hör idrott, historia, svenska samt matematik där
jag själv höllt jämna steg med läraren så att kaxa sig för att man är
bättre i data ? -stackare !!

Sen är det som Pirre (eller vem det var) skrev att badmössa/duschmössa
och syslöjdsgjord alt hemmagjord gympapåse är saker man bara vill glömma.

//nicke

Piranha
2005-10-25, 21:20
Visst var det bättre förr, eller jag tror det med rätt hög säkerhet
i alla fall. Dels när det gäller fysiken och kosten och hela den biten.

Själv var man på sommaren nere och sparka boll på planen och på
vintern spelade man hockey - nu sitter de och spelar NHL och FIFA
på lan istället och blir fetare och fetare.

Sen när det gäller 'bus' så var det väl mer harmlösa sysslor man gjorde
förr då det var palla äpplen eller annat ätbart i trädgårslandet eller
liknande. Nuför tiden så klottrar ungjävlarna och rånar pansionärer.

Sen att dagens ungdommar tror att dom 'äger' (jävla löjligt försvenskat
Counter Strike-uttryck) bara för att de är bättre i datakunskap än vad
deras datalärare är -och ??

På 'min' tid så var det mer än i datakunskap som eleverna var bättre
än lärarna, och dit hör idrott, historia, svenska samt matematik där
jag själv höllt jämna steg med läraren så att kaxa sig för att man är
bättre i data ? -stackare !!

Sen är det som Pirre (eller vem det var) skrev att badmössa/duschmössa
och syslöjdsgjord alt hemmagjord gympapåse är saker man bara vill glömma.

//nicke

Jag måste nog säga att då gillade jag inte hemslöjade jumpapåsar och lovicka vantar ...

Nu däremot så uppskattar jag dem och tycker de är riktigt coolt.

ingenting jag kommer pracka på mina egna en dag dock.

Angus
2005-10-25, 21:31
En annan sak var att fullgubbarna var snälla å glada på den tiden , nu är dem mest aggressiva å bittra.

:thumbup: trodde bara att det var jag som tänkte på det :D

Semiramis
2005-10-25, 21:34
Nostalgia is not what it was.

delta_mats
2005-10-25, 22:21
Visst var det bättre förr, eller jag tror det med rätt hög säkerhet
i alla fall. Dels när det gäller fysiken och kosten och hela den biten.

Själv var man på sommaren nere och sparka boll på planen och på
vintern spelade man hockey - nu sitter de och spelar NHL och FIFA
på lan istället och blir fetare och fetare.

Sen när det gäller 'bus' så var det väl mer harmlösa sysslor man gjorde
förr då det var palla äpplen eller annat ätbart i trädgårslandet eller
liknande. Nuför tiden så klottrar ungjävlarna och rånar pansionärer.

Sen att dagens ungdommar tror att dom 'äger' (jävla löjligt försvenskat
Counter Strike-uttryck) bara för att de är bättre i datakunskap än vad
deras datalärare är -och ??

På 'min' tid så var det mer än i datakunskap som eleverna var bättre
än lärarna, och dit hör idrott, historia, svenska samt matematik där
jag själv höllt jämna steg med läraren så att kaxa sig för att man är
bättre i data ? -stackare !!

Sen är det som Pirre (eller vem det var) skrev att badmössa/duschmössa
och syslöjdsgjord alt hemmagjord gympapåse är saker man bara vill glömma.

//nicke


Jag tycker snarare det är så att ni som kommer i 30-40 årsåldern är de med sämsta fysiken. Ni har då hunnit med att skaffa både ölmage, ryggproblem och celluliter på röven.
Tycker bara det är sorligt att du gick på en sådan dålig skola att lärare inte hade högre kunskap är elverna.

Edde_1
2005-10-26, 14:22
Ingen som lyssnade på radioföljetången på sommar morgonen ?
Självklart. Tordyvelv flyger i skymningen.. eller nåt, var det en som hette.

Gick alltid 0845, innan sommarlovsmorgon. Som under några ljuvliga 80-talsår hade det goda omdömet att sända solstollarna :kinky: . Som förövrigt måste vara det barnprogram med mest pron som någonsin sänts.

Jet
2005-10-26, 14:45
Fuck u, jag är 28

Piranha
2005-10-26, 15:00
Fuck u, jag är 28

Du får dispans för du ser ut som 35.
*kissass*

Jet
2005-10-26, 15:01
Du får dispans för du ser ut som 35.
*kissass*

Inte nu mer, jag skulle kunna regga mig under nytt nick och lägga upp bilder, och få kommentarer typ "Bra grund, ge det 10 år till" ...

Men snart lär det bli en hattbild a´la Sheo faktiskt

Piranha
2005-10-26, 15:02
Inte nu mer, jag skulle kunna regga mig under nytt nick och lägga upp bilder, och få kommentarer typ "Bra grund, ge det 10 år till" ...

Men snart lär det bli en hattbild a´la Sheo faktiskt


Skit samma du är snygg , de är väl de som räknas.

Piranha
2005-10-26, 15:06
En sak måste jag framföra.

Brudarna var helvetes så mycke fulare förr , om man gick igenom skolan ÅK 7-9 så fanns de NADA fint att lägga ögonen på , jag snackar om kläder sminkning etc nu.

Skulle man göra samma sak idag så ser dem ut som villka stureplansbimbos som helst.

Jet
2005-10-26, 15:06
Skit samma du är snygg , de är väl de som räknas.

Ja, jag får snart tona ner det där, rätt som det är blir man hunk i Paradise Hotel eller någon annan skit.... DET hade varit något det, JET på kändisturne!! Lätt att P 4 L hade hängt med som crew

Jense
2005-10-26, 15:10
Ja, jag får snart tona ner det där, rätt som det är blir man hunk i Paradise Hotel eller någon annan skit.... DET hade varit något det, JET på kändisturne!! Lätt att P 4 L hade hängt med som crew



ja du va snygg. hade kunnat tänka mig att tungkyssa dig lite faktiskt

Jet
2005-10-26, 15:11
ja du va snygg. hade kunnat tänka mig att tungkyssa dig lite faktiskt

Skulle ju inte vara första gången.

Piranha
2005-10-26, 15:12
Skulle ju inte vara första gången.


Därav myntningen av valspråket " Hellre en snygg kille än en ful tjej " ?

Jet
2005-10-26, 15:16
Först var det Vic 20, sen kom Vic 64, därefter Amiga 500... Sen kunde man beställa grejer från USA med andras kreditkort och gå med i datagrupper som Alpha Flight, Skid Row, och alla spel och program tankades från BBSér... Det var grejer det.

I skolan fick man gömma godiset för lärarna, gungade man på stolen så sparkade läraren undan stolsbenen utan att man anmälde till BRIS...

Äta upp maten fick man också, inga läskautomater och skit.

Kallade man städerskan för Pattlisa så fick man en lusing rakt över käften, utan att det blev kravaller, och gnällde man hemma så fick man en till...

Ja, det var mycket som faktiskt var bättre förr

Jet
2005-10-26, 15:18
Därav myntningen av valspråket " Hellre en snygg kille än en ful tjej " ?

Nu tvingar du mig att gå väldigt OT:

Det var faktiskt en vaktkollega som hånglade upp en väldigt snygg transa i en icke nämnd skånsk stad. När han blev uppmärksammad på att den han hade tungan i munnen på faktiskt hade likadan utrustning som honom, myntade han då detta tidlösa uttryck.

Piranha
2005-10-26, 15:22
Nu tvingar du mig att gå väldigt OT:

Det var faktiskt en vaktkollega som hånglade upp en väldigt snygg transa i en icke nämnd skånsk stad. När han blev uppmärksammad på att den han hade tungan i munnen på faktiskt hade likadan utrustning som honom, myntade han då detta tidlösa uttryck.


Händer den bäste .. :em:

Ontopic , på den tiden de begav sig när jag hadde BBS och vråsnabba 1200 baudsmodem , så fick jag en skön teleräkning på 6500 pix ( på den tiden ) , efter tankat porr på Rusty Eddies i USA ... SVETT !!!

everete
2005-10-26, 15:25
Klättra i träd.
Bara cyckla runt i gäng å sladda.
Spela Monopol på regniga sommardagar
slåss med lillbrorsan

En annan sak var att fullgubbarna var snälla å glada på den tiden , nu är dem mest aggressiva å bittra.


Dagens fullgubbar tillhörde antagligen generationen med barn som fick spö av farsan varje gång grannens stygga ungar busringde på dörren eller såpade trapphuset :)

Jet
2005-10-26, 15:25
Händer den bäste .. :em:

Ontopic , på den tiden de begav sig när jag hadde BBS och vråsnabba 1200 baudsmodem , så fick jag en skön teleräkning på 6500 pix ( på den tiden ) , efter tankat porr på Rusty Eddies i USA ... SVETT !!!

Minns du Aces High? Bloodsuckers EHQ, fan vad man leechade därifrån.... Tyvärr knarkade han ner sig och sitter på en parkbänk idag... Lite trist

Körde du BlueBoxing med? Så sjukt det var att det faktiskt funkade, eller när man ringde med MCI och AT&T kort....

Rocco
2005-10-26, 15:44
En sak måste jag framföra.

Brudarna var helvetes så mycke fulare förr , om man gick igenom skolan ÅK 7-9 så fanns de NADA fint att lägga ögonen på , jag snackar om kläder sminkning etc nu.

Skulle man göra samma sak idag så ser dem ut som villka stureplansbimbos som helst.

Så sant, så sant... Men det var nog bra för en testosteronfylld gosse att klasskamraterna på 80-talet inte hade dagens utmanande klädsel. Å andra sidan var vi killar inte så snygga heller, men tjejerna har förvandlats mest. Inte många brudar som körde med bar mage och stringtrosor på den gamla goda tiden...

What else was better...

Saknar tiden när man behövde anstränga sig för att fixa fram lite porr. Idag är det bara att surfa in på valfri hemsida så har man ögnat igenom mer pornografiskt material på fem minuter än vad jag lyckades tillgodose mig under hela högstadiet. För att få se en hederlig porrfilm så var man tvungen att känna någon som hade en, ofta av usel kvalité (huvudsaken var att man kunde urskilja könen), eller försöka hyra en. Kanske tillsammans med en moviebox?

Man var faktiskt tvungen att känna en kompis föräldrar för att känna kompisen. Frasen "Får NN komma ut och leka" måste framföras per telefon (med nummerskiva) till förälder, eller genom att ringa på dörren.

Det fanns kvällar då man omöjligen kunde hitta något att se på TV, inte ens något halvtaskigt program att slökolla på.

Man blev stolt när pappa köpt en ny Volvo 240... med TURBO! Den hade ju för tusan en FEMTE växel att lägga i.

Det gjordes TV-program som faktiskt hela familjen kunde se tillsammans. Nöjesmassakern, Razzel och Solstollarna sändes på heliga tidpunkter då ALLA ens kamrater umgicks med sin familj.

Galenskaparna & After Shave var i högform...

Tjuvrökning var coolt och snatta godis i butik var det mest kriminella man kunde göra...

Jag saknar 80-talet *cry*

Piranha
2005-10-26, 18:33
Minns du Aces High? Bloodsuckers EHQ, fan vad man leechade därifrån.... Tyvärr knarkade han ner sig och sitter på en parkbänk idag... Lite trist

Körde du BlueBoxing med? Så sjukt det var att det faktiskt funkade, eller när man ringde med MCI och AT&T kort....


Provade men fick de aldrig å funka tyvärr , vi leachade mycke på uppsala BBS'er så jävla snåla sysops på den tiden , de körde ratios på jävla SBBS eller RA , man brukade väl få en 100 kb gratis när man skapade ett konto , villket motsvara ungefär 3 snuskiga giffar i 320 x 200 ( skärmen grejjade ju inte mycke mer iaf ) , så för att få nånting av en hel natts tankande fick man systematiskt skapa nya konton på siterna , för ladda upp i 1200 baud fanns fan inte på kartan..

Sen var vi lite småelaka , hadde en polare som var kung på C64 och senare på PC som programmerade assembler så han skrev en trojan som vi sen ulade på samtliga BBSer i samma riktnummerområde ,, ( stenhård konkurans där ), sen var man kung en vecka eller 2 , givetvis så kände man ju de anda opparna så telefonen gick varm och de varnade för trojaner å skit , å man bara spelade dum .. ha ha ha

Fanns ett onlinespel då som hette global war ( risk ) som man körde turns på, 1 om dagen , så runt midnatt så slängde man sig på modemet för att få första turnen för dagen, de kunde avgöra ett parti.

Kwon
2005-10-26, 18:40
Fanns ett onlinespel då som hette global war ( risk ) som man körde turns på, 1 om dagen , så runt midnatt så slängde man sig på modemet för att få första turnen för dagen, de kunde avgöra ett parti.

haha Global War o Hack n Slash minns jag!

Piranha
2006-06-15, 07:42
Jag bumpar en gammal klassiker.

Det känns som temat är mer aktuellt nu än nånsin.

*uppdate*

Papi
2006-06-15, 08:31
ja du vet redan
Vi var bättre på att busa

harts
nyponpulver
slangbella
vattenballonger (tog den med)
ärtrör
busringa på dörren
snubbeltråd
pruttkudde

Haha, bra lista! All of the above för min del när jag var liten. Fast du glömde palla frukt på hösten, klättring på alla tak som fanns (skola, dagis osv).
Vi utvecklade busringande på dörr till en skön konst. Med rekvisita, skådespel mm... :D
Roliga tider!
(Fast det var en hel del spelande på datorn och TV-spel också iofs)

Stumpis
2006-06-15, 08:45
Det enda tecknade på tv var det som visades på Gomorron Sverige på lördagmorgonen, och fy vad man såg fram emot det! :thumbup:

daja
2006-06-15, 09:24
Ok, nu är jag 29 men jag vågar posta ändå då jag trots allt tillhör den lite äldre klungan här på forumet.
Somrarna var helt magiska när man var yngre! Varje dag under sommaren, i ur och skur i princip, hängde man vid hopptornet. Sladdade ner för grusvägarna med sin MB alá mycket tidigt 90-tal och fördrev dagen sedan dagen/kvällen med manetkastning, bollkull i hopptornet, sönderbränning av axlarna samt "ta skummet". Måste nästan åka ner och räcka tian innåt bara för att återuppleva lite sköna minnen!

Jay-Z
2006-06-15, 09:29
Fräcka Fredag var det närmaste man kom porr... Det var ju bra då iaf.
:D

Pez
2006-06-15, 09:30
Det enda tecknade på tv var det som visades på Gomorron Sverige på lördagmorgonen, och fy vad man såg fram emot det! :thumbup:
Tom o Jerry på Lilla sportspegeln, Superteddy på Sköna Söndag och Goliat på Hajk. That was it!
Fan tom Anslagstavlan var sevärt (Linus på linjen). :D

Sen hittade jag en kompis med Kabel-TV och Sky One (DJ Kat roxxorz!) så då blev det Transformers, He-Man, M.A.S.K, Care Bears (:em:), Lone Starr och Ulysses i timtal. 80-talstecknat FTW!

Pez
2006-06-15, 09:31
Ok, nu är jag 29 men jag vågar posta ändå då jag trots allt tillhör den lite äldre klungan här på forumet.
Somrarna var helt magiska när man var yngre! Varje dag under sommaren, i ur och skur i princip, hängde man vid hopptornet. Sladdade ner för grusvägarna med sin MB alá mycket tidigt 90-tal och fördrev dagen sedan dagen/kvällen med manetkastning, bollkull i hopptornet, sönderbränning av axlarna samt "ta skummet". Måste nästan åka ner och räcka tian innåt bara för att återuppleva lite sköna minnen!
PAH! BMX med handbroms. Enbart.

JJ
2006-06-15, 09:31
Fräcka Fredag var det närmaste man kom porr... Det var ju bra då iaf.
:D
Haha, och sen kom Tuttifrutti, där kan vi prata om kvalitet. Vilken kanal var det? Måste varit 3:an.

Jay-Z
2006-06-15, 09:33
Haha, och sen kom Tuttifrutti, där kan vi prata om kvalitet. Vilken kanal var det? Måste varit 3:an.

Trean och Bruno Wintzell var kung. Maken till uselt program det var. Fast då hade ju faktiskt TV1000 introducerats till svenskarna så Bruno hade inte mycket att sätta emot Ylva-Maria som var rätt het och porrig på den tiden.

timoat
2006-06-15, 09:35
"Blandat för en tia, inga hårda!"
man gick inte till snabbköpet o vräkte upp ett halvt kilo lösgodis, utan var tvungen att be damen/gubben i kiosken att blanda åt en, haha, favoriterna var krokodiltårar för de kostade 10 öre st.

timoat
2006-06-15, 09:37
Sen hittade jag en kompis med Kabel-TV och Sky One (DJ Kat roxxorz!) så då blev det Transformers, He-Man, M.A.S.K, Care Bears (:em:), Lone Starr och Ulysses i timtal. 80-talstecknat FTW!


Ja jäklar! "This is the DJ Kat show, and I am DJ Kat..." jag var en av ungarna som hade Sky One, det var fun Factory Lördag SÖn som var 4 timmar tecknat. Ahh the memories.

JJ
2006-06-15, 09:38
Trean och Bruno Wintzell var kung. Maken till uselt program det var. Fast då hade ju faktiskt TV1000 introducerats till svenskarna så Bruno hade inte mycket att sätta emot Ylva-Maria som var rätt het och porrig på den tiden.

Men allra först var Solstollarna, fan vilken härlig mjukporr. Farsan missade inte ett program. Inte jag heller.

Jay-Z
2006-06-15, 09:39
Ja jäklar! "This is the DJ Kat show, and I am DJ Kat..." jag var en av ungarna som hade Sky One, det var fun Factory Lördag SÖn som var 4 timmar tecknat. Ahh the memories.

Oh, oh, oh, vilka minnen man får tillbaka! :hbang:

Jag älskade också det där sci-fi programmet på Sky där de sprang omkring i, så här i efterhand, riktigt plastiga uniformer och laserpickor.

daja
2006-06-15, 09:40
PAH! BMX med handbroms. Enbart.
lyckades bara behålla mina BMX:er i sammanlagt nån månad innan klåfingrige Måns var framme, så hann bara med några pungladningar på ramen innan det var dags att skaffa MB istället, och den var så galet ful att risken för stöld var lika med obefintlig.
men BMX ägde!

Mashik
2006-06-15, 09:40
http://www.retrojunk.com *flashbacks* :thumbup:

Piranha
2006-06-15, 09:41
Trean och Bruno Wintzell var kung. Maken till uselt program det var. Fast då hade ju faktiskt TV1000 introducerats till svenskarna så Bruno hade inte mycket att sätta emot Ylva-Maria som var rätt het och porrig på den tiden.


Aaaaaaah Anders som var pointer på Bluemoon körde nån små mellansnuttar när han sprang runt på nån finlandsbåt å raggade damer.

Kan inte se mannen utan å börja garva.

Pez
2006-06-15, 09:44
Oh, oh, oh, vilka minnen man får tillbaka! :hbang:

Jag älskade också det där sci-fi programmet på Sky där de sprang omkring i, så här i efterhand, riktigt plastiga uniformer och laserpickor.
Det där maskiner tagit över världen och det var typ 3 snubbar och en snubbinna som kunde morpha fram nåt slags plastigt pansar?

En snubbe hette Tank iallafall.. en sk. "Bear" skulle jag nog queerklassa honom som.

Sen sköt dom alltid bad guysen på en bröstplatta som var neonupplyst.. hi-tech!!!

Pez
2006-06-15, 09:46
Det där maskiner tagit över världen och det var typ 3 snubbar och en snubbinna som kunde morpha fram nåt slags plastigt pansar?

En snubbe hette Tank iallafall.. en sk. "Bear" skulle jag nog queerklassa honom som.

Sen sköt dom alltid bad guysen på en bröstplatta som var neonupplyst.. hi-tech!!!
EDIT:

Captain Power and The Soldiers of the Future!!!
http://www.geocities.com/Hollywood/6213/images/team01.jpg

timoat
2006-06-15, 09:47
Inte att glömma Automan!

Pepparkakssmurfen
2006-06-15, 09:49
...pungladningar på ramen innan det var dags att skaffa MB istället, ..

Ja MercedesBenz e bättre än cykel! :hbang:

Piranha
2006-06-15, 09:49
Det där maskiner tagit över världen och det var typ 3 snubbar och en snubbinna som kunde morpha fram nåt slags plastigt pansar?

En snubbe hette Tank iallafall.. en sk. "Bear" skulle jag nog queerklassa honom som.

Sen sköt dom alltid bad guysen på en bröstplatta som var neonupplyst.. hi-tech!!!


What ... dessa har ja missat helt, antar ja är för gammal för tom dem.

Shhhhhhhhhiiiiiiit.

Bli utdaterad i min egna de var bättre förr tråd.

Cant be good.

Krokodil
2006-06-15, 09:51
Kapten Zoom ftw!!! :hbang:

"Under senare delen av 70-talet hette barnens bäste vän Kapten Zoom. En utomjording, spelad av Anders Linder, i taskiga gröna trikåer lärde barn att ifrågasätta allt, från industriutsläpp till oskäliga hyreshöjningar. Samhället dissekerades och krångligheter som avloppssystemets uppbyggnad förklarades pedagogiskt genom att Zoom helt enkelt dök ner i toalettstolen. Ett bevis på att kapten Zoom har allra högsta kultstatus var när Linder drog på sig den då rätt illasittande kroppsstrumpan för att överlämna veckans brev i Sen kväll med Luuk i februari 2000. Kapten Zoom gjorde dessutom comeback i sommarlovsprogrammet Vintergatan 5A häromåret"

http://xoomer.alice.it/amasoni2002/shl/internationals/kapten_zoom_(1976)/poster.jpg

Kapten Zooms dotter Lisa (Anders Linders alltså) gick i min klass!
Ni kan föreställa er lyckan när man fick att se sin idol på skolgården varje morgon när man är sju år! :D

Pez
2006-06-15, 09:51
What ... dessa har ja missat helt, antar ja är för gammal för tom dem.

Shhhhhhhhhiiiiiiit.

Bli utdaterad i min egna de var bättre förr tråd.

Cant be good.
One season only... 87-88.

http://www.epguides.com/CaptainPower/

Piranha
2006-06-15, 09:52
One season only... 87-88.

http://www.epguides.com/CaptainPower/


Ja då var jag 17 ..

hahavaffan
2006-06-15, 09:52
ja du vet redan
Vi var bättre på att busa

harts
nyponpulver
slangbella
vattenballonger (tog den med)
ärtrör
busringa på dörren
snubbeltråd
pruttkuddeHaha, allt det där gjorde jag också, och jag är född 1986.

Pez
2006-06-15, 09:54
Ja då var jag 17 ..
Det är inte mitt fel att du boffade tändargas istället för att följa såna här pärlor.
Bittra gamla man.

Jay-Z
2006-06-15, 09:56
EDIT:

Captain Power and The Soldiers of the Future!!!


JAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!! :hbang:

daja
2006-06-15, 09:56
Ja MercedesBenz e bättre än cykel! :hbang:
ja de e de liksom *giggle*

Jay-Z
2006-06-15, 09:57
Det är inte mitt fel att du boffade tändargas istället för att följa såna här pärlor.
Bittra gamla man.

I Hässelby boffade de i moppetankarna. :D

Cilia
2006-06-15, 10:24
EDIT:

Captain Power and The Soldiers of the Future!!!
JAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!! :hbang:
det märks att vi börjar krypa ner mot 20+ istället för 30+

Metal_boy_
2006-06-15, 10:33
Jag känner igen mig i ganska mycket trots att jag bara är 23. Jag gillade ju 80-talet :em:

Diggler
2006-06-15, 10:35
Big Boss proteinpulver, vilka minnen. Lillstrumpan och Syster Yster, såna kvalitetsprogram görs inte idag. Det var även ok att röka på rasterna när man gick i mellanstadiet, bara man hade med lapp hemifrån och höll sig utanför skolgården, och lösa cigaretter i butiken vart har de tagit vägen?

Lasse Kongo
2006-06-15, 10:45
87 87 var har du tagit vägen nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Pez
2006-06-15, 10:50
Big Boss proteinpulver, vilka minnen. Lillstrumpan och Syster Yster, såna kvalitetsprogram görs inte idag. Det var även ok att röka på rasterna när man gick i mellanstadiet, bara man hade med lapp hemifrån och höll sig utanför skolgården, och lösa cigaretter i butiken vart har de tagit vägen?
Kommer ihåg en sommar då vi (försökte iallafall) rökte John Silver-cigariller. 10:- paketet på Pressbyrån, extrapris pga felbeställning.

Vi var väl.. 10-11 år gamla.

18-årsgränsen nu känns mer än självklar.

MacLeod
2006-06-15, 10:55
Jag tjackade upp mig på ett paket gula Blend när jag var 8. Satt i skogen med en polare och hostade mig igenom 2-3 st. Sen la jag resten i skolväskan, utan att tänka på att morsan alltid kollade igenom den för eventuella läxor. Jag skyllde på att dom var polarens så klart.

Nina L
2006-06-15, 10:56
Ok, nu är jag 29 men jag vågar posta ändå då jag trots allt tillhör den lite äldre klungan här på forumet.Vågar du så vågar jag.

Barnprogrammen var sjukt mycket bättre innan. Jämför 5 myror är fler än 4 elefanter med de värdelösa tecknade serierna som körs nu. Man blir ju mörkrädd. Allt skall bara sälja leksaker till de stackars glinen.

daja
2006-06-15, 11:00
Jag tjackade upp mig på ett paket gula Blend när jag var 8. Satt i skogen med en polare och hostade mig igenom 2-3 st. Sen la jag resten i skolväskan, utan att tänka på att morsan alltid kollade igenom den för eventuella läxor. Jag skyllde på att dom var polarens så klart.
Vi skrev alltid ihop en lapp med 1 paket gula Blend och en Allers, så det skulle se ut som en shoppingslista från morsan. Sen efter en stunds kedjerökning i skogen proppade man munnen full med Jenka och drog hem! Utan Allers såklart!

Edde_1
2006-06-15, 11:09
Vågar du så vågar jag.

Barnprogrammen var sjukt mycket bättre innan. Jämför 5 myror är fler än 4 elefanter med de värdelösa tecknade serierna som körs nu. Man blir ju mörkrädd. Allt skall bara sälja leksaker till de stackars glinen.
Solstollarna, absolut det bästa barnprogrammet som gjorts.
Mandy Smith, Samanta Fox m.fl. damer med kilona väl placerade över den kvinnliga anatomin:kinky: gästade detta underbara programm.

Pepparkakssmurfen
2006-06-15, 11:12
Man kollade i Ellos och Josefssons-kataloger istället för porrsajter(som kidsen gör idag). http://bestsmileys.com/reading/4.gif

Nina L
2006-06-15, 11:13
Solstollarna, absolut det bästa barnprogrammet som gjorts.
Mandy Smith, Samanta Fox m.fl. damer med kilona väl placerade över den kvinnliga anatomin:kinky: gästade detta underbara programm.Solstollarna har format hela min personlighet, och fan om de inte har format min kropp också. Det var ett fantastiskt program. Mer bröst åt folket, typ.

Edde_1
2006-06-15, 11:19
Solstollarna har format hela min personlighet, och fan om de inte har format min kropp också. Det var ett fantastiskt program. Mer bröst åt folket, typ.
Skitskoj när Per och Ola i sina olika roller småtaffsar på sina gäster.:D Det taffsas alldeles för lite i dagens barnprogram*popcorn*

Melker
2006-06-15, 11:53
Aaah thoose days...

För att hade den senaste musiken spelade man in från traxlistan P3 på kassett. Och man blev lika j-vla arg när gubben snackade igenom halva låten.

Skulle man få tag på någon polare så tog man cykeln och for ut att leta. Många timmar på cykel blev det förhuvudtaget. Att bli skjutsad med bil någonstans förekom knappt.

Jag minns när jag började på gymnasiet och i kafeterian fanns en tv med MTV!! Där satt man varje rast :laugh:

MacLeod
2006-06-15, 12:17
Aaah thoose days...

För att hade den senaste musiken spelade man in från traxlistan P3 på kassett. Och man blev lika j-vla arg när gubben snackade igenom halva låten.

Skulle man få tag på någon polare så tog man cykeln och for ut att leta. Många timmar på cykel blev det förhuvudtaget. Att bli skjutsad med bil någonstans förekom knappt.

Jag minns när jag började på gymnasiet och i kafeterian fanns en tv med MTV!! Där satt man varje rast :laugh:


Ni måste väl iaf ha haft bil på din tid? Fick alltid skjuts. Sen blev det pinsamt så att morsan eller farsan fick hämta mig på andra platser än där jag var med polarna. Ofta svårförklarat. "Eh, nej. Möt mig skogskanten 1km från Rickard"

The_RobRoy
2006-06-15, 12:33
Pelle på planetfärd kanske ni lyssnade på på radio?

Jag är ju en liten snoris så jag hörde de efteråt inspelat på band, när jag va liten på mitten av 80-talet.

Men som jag förstått va serien populär.

Domi
2006-06-15, 12:52
Inga posts om du inte fyllt 30 !!

Gubbe *kissass*

Melker
2006-06-15, 13:12
Ni måste väl iaf ha haft bil på din tid? Fick alltid skjuts. Sen blev det pinsamt så att morsan eller farsan fick hämta mig på andra platser än där jag var med polarna. Ofta svårförklarat. "Eh, nej. Möt mig skogskanten 1km från Rickard"

Visst hade vi bil men gick det att cykla så var det cykel som gällde.
Benen skulle användas, så var det bara.

Cilia
2006-06-15, 13:21
Visst hade vi bil men gick det att cykla så var det cykel som gällde.
Benen skulle användas, så var det bara.
precis, så var det för mig med.
cyklade och gick till träningen etc även om det var flera km.
då var det ingenting. Vi gick även när klockan var typ 22 och det var -20C ute.

Krokodil
2006-06-15, 13:22
Det fanns bara två tv-kanaler och ingen av dem sände före 17:30, internet var inte heller uppfunnet så alla barn var tvungna att gå ut och leka.

Det var fanimej mycket bättre!

Action
2006-06-15, 13:34
Vågar du så vågar jag.

Barnprogrammen var sjukt mycket bättre innan. Jämför 5 myror är fler än 4 elefanter med de värdelösa tecknade serierna som körs nu. Man blir ju mörkrädd. Allt skall bara sälja leksaker till de stackars glinen.

Jag lärde mig faktiskt att läsa helt själv som 4 åring, genom att endast titta på 5 myror är fler än 4 elefanter.... Har dem mycket att tacka...

"A...aaaaa B.... bbbbb C.... ccccc D...."

Går inte riktigt att jämföra med "Brats"

Krokodil
2006-06-15, 13:36
Jag lärde mig faktiskt att läsa helt själv som 4 åring, genom att endast titta på 5 myror är fler än 4 elefanter.... Har dem mycket att tacka...

"A...aaaaa B.... bbbbb C.... ccccc D...."

Går inte riktigt att jämföra med "Brats"Samma här, dessutom lärde jag mig spela schack genom Hasse Alfredssons Schack-barnprogram.

Arf Pingvin
2006-06-15, 14:32
Jag tjackade upp mig på ett paket gula Blend när jag var 8. Satt i skogen med en polare och hostade mig igenom 2-3 st. Sen la jag resten i skolväskan, utan att tänka på att morsan alltid kollade igenom den för eventuella läxor. Jag skyllde på att dom var polarens så klart.

+1

Klart man golade för att rädda sitt eget skinn!

Diggler
2006-06-15, 14:42
Skall vi som är mellan 25-30 respektera Piranhas önskan och sluta kapa tråden? Nej, jag är 28, men har ändå underbara minnen från en svunnen tid.

Kommer ni ihåg de färdigskrivna programmen som satte uppe på gymmen förr? Killar skulle köra mellan 8-12 reps på allt, tjejer minst 15 reps. Det var tider det.

Den obligatoriska väggfasta Korsryggs"maskinen" med segeldukshållare för fötterna som man också kunde köra dips i, vart fasiken är den idag?

Krokodil
2006-06-15, 15:36
Skall vi som är mellan 25-30 respektera Piranhas önskan och sluta kapa tråden? Nej, jag är 28, men har ändå underbara minnen från en svunnen tid.

Kommer ni ihåg de färdigskrivna programmen som satte uppe på gymmen förr? Killar skulle köra mellan 8-12 reps på allt, tjejer minst 15 reps. Det var tider det.

Den obligatoriska väggfasta Korsryggs"maskinen" med segeldukshållare för fötterna som man också kunde köra dips i, vart fasiken är den idag?
Belly-back? Aaah.. minnen.

jenny
2006-06-15, 16:07
Jag är 30 så jag kvalificerar för att ha en åsikt.
Något som jag saknar nu är att det bara fanns tecknat på julafton och godmorgon sverige så det blev något speciellt. Nu sänder de tecknat dygnet runt. Ungarna blir så blasé nu för tiden.
För övrigt anser jag att allt är bättre idag. Vad skulle jag göra utan mina tv-spel, dator, fantasyböcker (mycket större utbud nu för tiden), ipod och internet? Umgås med folk lr? ;) För mig som gillar att gå på pass och inte bara styrketräna så har ju utbudet blivit mycket större på senare år. Förutom det så var kläderna fulare (jag säger bara 80-tal), musiken sämre (80-tal!) och tvn skitdålig förr i tiden.

Kwon
2006-06-15, 16:10
Jafan visst var det bättre förr.

Parabol å Parabol! ÄH! Vi hade piga på 50-talet, det får räcka! :thumbup:

Nä, men musiken var bättre.

Samhället var bättre imho då det inte var lika stora influenser från MTV och Hollywood.

Det var mindre våldsamt i de yngre åldrarna.

Vi pallade äpplen.

Under högstadiet/gymnasiet kom man(folk) i kontakt med amerikansk subkultur på både gott och ont...DAMN!

Kabuto
2006-06-15, 16:58
De 5 första inläggen är då precis som när jag var yngre och jag är ändå bara 19? ..

mangemani
2006-06-15, 17:22
ja,jag tycker det var bättre förr,musiken,spelen,filmerna/serierna osv.

varför inte ta 25+ för?jag menar i stort sätt allt som skrivits i tråden växte man ju upp med typ

Sebbe_H
2006-06-15, 17:33
varför inte ta 25+ för?jag menar i stort sätt allt som skrivits i tråden växte man ju upp med typ

Jag med, så era otroliga minnen ni hade från barndomstiden beror inte på att ni är gamla, dom minnerna har vi unga med, likadana, fast vid olika decennier.

Action
2006-06-15, 17:44
ja,jag tycker det var bättre förr,musiken,spelen,filmerna/serierna osv.

varför inte ta 25+ för?jag menar i stort sätt allt som skrivits i tråden växte man ju upp med typ

Tveksamt om ni som är kring 25 har själva funderat på eller klätt er enligt följande mode...

Stentvättade jeans (midjehöga) med smalt skärp längst ner i hällorna, till det en nerstoppad tjocktröja, vit midjekort kavaj och vita loafers med tofsar... Till det en schysst hockeyfrilla. *flex*

mangemani
2006-06-15, 17:50
Tveksamt om ni som är kring 25 har själva funderat på eller klätt er enligt följande mode...

Stentvättade jeans (midjehöga) med smalt skärp längst ner i hällorna, till det en nerstoppad tjocktröja, vit midjekort kavaj och vita loafers med tofsar... Till det en schysst hockeyfrilla. *flex*


nje,inte ens i närheten skulle jag säga.var det nått som var "inne" eller?

iaf så har det ej med saken att göra,finns kläder idag som är inne som jag total vägrar att bära,men ändå så växer jag ju upp när detta mode är inne,det ena utesluter inte det andra.

Allan
2006-06-15, 18:11
Varför handlar så många inlägg om saker? Det fanns inte riktigt lika mycket onödiga leksaker när jag växte upp - men vi hade nåt annat. Tid.


allan

Cilia
2006-06-15, 18:32
Stentvättade jeans (midjehöga) med smalt skärp längst ner i hällorna, till det en nerstoppad tjocktröja, vit midjekort kavaj och vita loafers med tofsar... Till det en schysst hockeyfrilla. *flex*
du glömde tubstumporna till det hela som pricken över i:t
sen var det viktigt att jeansen var lite för korta så man inte dolde dom vackra strumporna.

Action
2006-06-15, 19:21
du glömde tubstumporna till det hela som pricken över i:t
sen var det viktigt att jeansen var lite för korta så man inte dolde dom vackra strumporna.

Givetvis.. det glömde jag.. *flex*

Mangemani: Det jag ville visa var endast att det skiljer en del på att vara 25 och över 30.. ;)

Action
2006-06-15, 19:23
Varför handlar så många inlägg om saker? Det fanns inte riktigt lika mycket onödiga leksaker när jag växte upp - men vi hade nåt annat. Tid.


allan

Saker ja.. Se bara på Lego.. När jag var liten så hade man en stor låda med lite klossar i 5-10 storlekat och 5-10 olika färger. Sen byggde man efter egen fantasi. Idag är allt i byggsatser som är halvfärdiga,och gärna ska den programmeras via datorn.

christian
2006-06-15, 19:35
O så här leker ungdomarna idag.

http://www.filecabi.net/video/oakland256.html

christian
2006-06-15, 19:37
Saker ja.. Se bara på Lego.. När jag var liten så hade man en stor låda med lite klossar i 5-10 storlekat och 5-10 olika färger. Sen byggde man efter egen fantasi. Idag är allt i byggsatser som är halvfärdiga,och gärna ska den programmeras via datorn.

Hade man tur fick man leka med pappas Mekano. Det var grejjer det.

grisbil3n
2006-06-15, 19:45
O så här leker ungdomarna idag.

http://www.filecabi.net/video/oakland256.html

Förr i tiden, för sisådär 40-50 år sedan så hade det där varit en synnerligen dum idé :)

Lafayette
2019-09-13, 18:14
Det är klart det var bättre förr. Lugnare och gladare tider. Hade även velat leva i en tid när inte smartphonen fanns, den förstör mer än gör nytta.

Gregow
2019-09-13, 21:15
Det är klart det var bättre förr. Lugnare och gladare tider. Hade även velat leva i en tid när inte smartphonen fanns, den förstör mer än gör nytta.
Jag minns tiden innan smartphones. Det var ungefär som nu fast jag hatade inte människor lika mycket.

ceejay
2019-09-13, 21:21
Vilken jävla nekrofil.

Brofessorn
2019-09-13, 21:23
Det var inte bättre förr, ni var bara det.

Lafayette
2019-09-13, 21:43
Klart det var bättre förr. Innan instagram, Facebook, YouTubers och smartphones fanns. Det gör oss bara mer självcentrerade och hysteriska efter att fiska likes.

Mycket av dagens teknik gör att människor blir mer ensamma. Gillar inte streaming-tjänster heller som tar över gammal hederlig bio och att besöka videobutik.

Fanns ju mer jobb förr också.

Gregow
2019-09-13, 21:49
Fanns ju mer jobb förr också.
Nej, det fanns det inte. Antalet jobb har ökat i takt med den teknologiska utvecklingen.

Lafayette
2019-09-13, 22:04
Nej, det fanns det inte. Antalet jobb har ökat i takt med den teknologiska utvecklingen.

Är det inte precis tvärtom? Har förstås ingen källa eller statistik utan går på känsla med tanke på den stora arbetslösheten, hur mycket lättare det var att få jobb förr och hur många jobb som försvunnit pågrund av utveckligen.

Bob90
2019-09-13, 22:14
Njä jag håller nog med om att det finns väldigt mycket jobb nu, om inte annat så är kommunikationen mellan arbetsgivare och arbetssökande mycket enklare.

Förr var man ju tvungen att i princip knacka dörr på butiker/företag eller ringa. Nu finns det konsultfirmor, hemsidor osv osv.

Tror att arbetslöshet snarare beror på bristande svenska kunskaper, drogmissbruk eller diverse sjukdomstillstånd som hindrar en för att vara kvalificerad, lämplig eller att man har möjlighet att jobba.

Vill man ha jobb (och då menar jag jobb, inte drömjobbet eller ens ett bra jobb) så finns det nog en uppsjö.

d1anny2
2019-09-14, 05:24
Det var inte bättre förr, ni var bara det.Naa. Så himla mkt bättre var det inte. En ljuspunkt är dock att sludderrap inte var uppfunnen.

Bärsärk
2019-09-14, 09:29
För 15 år sedan hade jag nog sagt att internet var det som gjorde så att de inte va så mycket bättre förr men jag tror fan det var bättre innan internet också.

Rahf
2019-09-14, 09:31
Är det inte precis tvärtom? Har förstås ingen källa eller statistik utan går på känsla med tanke på den stora arbetslösheten, hur mycket lättare det var att få jobb förr och hur många jobb som försvunnit pågrund av utveckligen.

Som förhållandevis lågutbildad med måttlig arbetslivserfarenhet har jag haft ett veritabelt smörgåsbord i Stockholms Län. Verkligen gott om möjligheter varje dag.

Bärsärk
2019-09-14, 09:59
Jobben var bättre förr om inte annat, det är mera stress idag och allt ska göras fortare. Eftersom man gjorde mera för hand så var det mera "lallarstämning" på yrkena.

rooz
2019-09-14, 10:05
Jobben var bättre förr om inte annat, det är mera stress idag och allt ska göras fortare. Eftersom man gjorde mera för hand så var det mera "lallarstämning" på yrkena.

Var det verkligen bättre i saltgruvorna & kolgruvorna? hamnarbete på 1800-talet måste vart en ändhållplats för lallare.

Lafayette
2019-09-14, 10:09
Ni är alldeles för positiva här inne, det skulle ju vara bättre förr. Lite som att prata om hur gött det är med värme i gnäll på värme-tråden.

Lafayette
2019-09-14, 10:11
Njä jag håller nog med om att det finns väldigt mycket jobb nu, om inte annat så är kommunikationen mellan arbetsgivare och arbetssökande mycket enklare.

Förr var man ju tvungen att i princip knacka dörr på butiker/företag eller ringa. Nu finns det konsultfirmor, hemsidor osv osv.

Tror att arbetslöshet snarare beror på bristande svenska kunskaper, drogmissbruk eller diverse sjukdomstillstånd som hindrar en för att vara kvalificerad, lämplig eller att man har möjlighet att jobba.

Vill man ha jobb (och då menar jag jobb, inte drömjobbet eller ens ett bra jobb) så finns det nog en uppsjö.

Och efter man knackat på eller ring på dörren fick man jobb. Nu måste stackars ungdomar sitta med telefonförsäljning eller bli utnyttjade av bemanningsföretag.

Lafayette
2019-09-14, 10:15
Annat var det när man var 15-18, perfekt tid. Bekymmerfritt och glada dagar. Ingen stress över att gå till något själsdödande jobb, betala hyra och stressa konstant.

trädgårdsmöbel
2019-09-14, 10:17
sjukskrivning och förtidspensionsmöjligheterna var bättre förr. Man kunde ha lite diffusa symptom, ont här och där, känna sig stressad och bli sjukskriven.

Idag tvingas man cellgiftskräkas på jobbet.


Eller gubbsjuka förr och idag. Idag ses man som värsta äckelgubben bara för att man själv råkar vara 41, pappa och smällfet som tycker att en 19årig tjej är attraktiv. Förr ansågs det som helt normalt.

Rahf
2019-09-14, 10:26
sjukskrivning och förtidspensionsmöjligheterna var bättre förr. Man kunde ha lite diffusa symptom, ont här och där, känna sig stressad och bli sjukskriven.

Idag tvingas man cellgiftskräkas på jobbet.


Eller gubbsjuka förr och idag. Idag ses man som värsta äckelgubben bara för att man själv råkar vara 41, pappa och smällfet som tycker att en 19årig tjej är attraktiv. Förr ansågs det som helt normalt.

Det ansågs som normalt i vissa kretsar. Det rynkades på näsan, höjdes ögonbryn, och suckades i många andra.

Diomedea exulans
2019-09-14, 10:44
Det är klart det var bättre förr. Lugnare och gladare tider. Hade även velat leva i en tid när inte smartphonen fanns, den förstör mer än gör nytta.

Jag tycker att folk som säger "man klarade sig utan mobiltelefon också" är galna. Am I the only one around here som ibland stämmer träff med någon och sedan får förhinder på vägen? Innan mobiltelefonen fick man vackert leta upp en telefonkiosk och hoppas att man hade mynt, att man utantill kunde numret till den man skulle träffa samt att denne var hemma så vederbörande kunde svara. Alternativt stå ut med att man själv eller den andre fick vänta ett antal timmar.

stridis
2019-09-14, 10:47
Jag är misantrop och teknikoptimist. Har inte sett något som ändrat de framtidsutsikterna...

För övrigt var det bättre förr, då fanns inte den här tråden!;)

Lafayette
2019-09-14, 10:47
mobiltelefon är helt okej. Men inte smartphone, med internet och kamera som får folk helt paralyserade av sina telefoner.

Bärsärk
2019-09-14, 10:51
Var det verkligen bättre i saltgruvorna & kolgruvorna? hamnarbete på 1800-talet måste vart en ändhållplats för lallare.

Jag tänkte först inte ens svara eftersom du valde två löjliga yrken så jag inte kunde ta dig på allvar.

Alla arbeten jag har haft när jag har pratat med äldre generationen som varit där så har alla sagt att de varit bättre förr och att allting idag handlar om siffror, pengar och vinst.

Det handlade mera om människor förr. Chefen kunde komma in och bjuda på tårta, idag ser man honom knappt; sånna saker.

Min personliga reflektion givetvis.

Folk inom byggbranschen förstår nog vad jag menar.

stridis
2019-09-14, 10:56
Produktiviteten skall alltid öka. Hamsterhjulen skall gå lite snabbare varje år...

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ekonomi/Produktion-och-Investeringar/Produktivitetsutvecklingen-i-naringslivet/?graph=/25105/1,2,3/all/

Diomedea exulans
2019-09-14, 11:01
mobiltelefon är helt okej. Men inte smartphone, med internet och kamera som får folk helt paralyserade av sina telefoner.

Smartphone är helt fantastiskt. Kartfunktionen har varit en livräddare när jag är nyinflyttad i en ny stad. Att kunna googla information var man än är är också en enorm tillgång.

Bärsärk
2019-09-14, 11:06
Smartphone är helt fantastiskt. Kartfunktionen har varit en livräddare när jag är nyinflyttad i en ny stad. Att kunna googla information var man än är är också en enorm tillgång.

Ja gud förbjude om man skulle faktiskt behöva prata med någon och fråga vart saker ligger eller kanske faktiskt få vara lite vilse och inte veta vart man ska.

Hemskt, otroligt hemskt.

:confused::confused::confused::confused:

Tänk dig Dio när folk åkte utomlands för 30 år sedan och backpackade till Thailand för första gången, får du ångest och blir svettig bara över att tänka på det?! Tänk vad mycket människor de behövde prata med och som inte förstod vad de sa, så märkligt vilka sätt man borde fått kommunicera med varandra på; och allt detta utan mobiltelefon?!?!

stridis
2019-09-14, 11:08
Ja gud förbjude om man skulle faktiskt behöva prata med någon och fråga vart saker ligger eller kanske faktiskt få vara lite vilse och inte veta vart man ska.

Hemskt, otroligt hemskt.

:confused::confused::confused::confused:

Senast jag frågade om vägbeskrivning, så sade denne no swedish, from Poland... och skakade på huvudet, då han inte kunde hjälpa mig.

Sensmoral: håll din smartphone laddad.

Bärsärk
2019-09-14, 11:13
Senast jag frågade om vägbeskrivning, så sade denne no swedish, from Poland... och skakade på huvudet, då han inte kunde hjälpa mig.

Sensmoral: håll din smartphone laddad.

Ja det var ju också något som var bättre förr

iHg5UStxX2k

Lafayette
2019-09-14, 11:17
https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Faim4truthblog.files.wordpress.com %2F2017%2F10%2Fface-with-device.jpeg%3Fw%3D818&f=1&nofb=1

Du postade ju denna i bildtråden stridis? ;)

stridis
2019-09-14, 11:19
https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Faim4truthblog.files.wordpress.com %2F2017%2F10%2Fface-with-device.jpeg%3Fw%3D818&f=1&nofb=1

Du postade ju denna i bildtråden stridis? ;)

Den jäveln släpper ju inte!!! Kräver tribut av mig...

Diomedea exulans
2019-09-14, 11:57
Ja gud förbjude om man skulle faktiskt behöva prata med någon och fråga vart saker ligger eller kanske faktiskt få vara lite vilse och inte veta vart man ska.

Hemskt, otroligt hemskt.

:confused::confused::confused::confused:

Tänk dig Dio när folk åkte utomlands för 30 år sedan och backpackade till Thailand för första gången, får du ångest och blir svettig bara över att tänka på det?! Tänk vad mycket människor de behövde prata med och som inte förstod vad de sa, så märkligt vilka sätt man borde fått kommunicera med varandra på; och allt detta utan mobiltelefon?!?!

Du argumenterar lika dåligt som vanligt och inte blir det bättre av att du försöker spela tuff. Fan, dina "argument" i tråd efter tråd stör mig så mycket så jag funderar på att sätta dig på ignore.

Min smartphone har faktiskt slutat fungera sedan en vecka, så jag lever just nu i det paradis du och Lafayette förordar. Igår skulle jag hälsa på en polare, och fick förstås bestämma träff i förväg på en viss tid. En rad problem inträffade. Först hade jag missförstått vad första hållplatsen låg, så jag fick irra runt och leta efter den. Jag frågade två människor om vägen (utan att vare sig få ångest eller bli kallsvettig, tackar som frågar). Den första av dem kunde bara hjälpa mig för att hon använde Google maps.

Sedan råkade spårvagnen ut för en försening. Ingen av dessa två förseningar kunde jag meddela till min polare.

När jag hittade den sista busshållplatsen möttes jag av ett jämra vägbygge och en skylt där det stod "bussen stannar inte här längre". Jag började irra runt och hittade av en ren, lycklig slump bussen på ett ställe 50 meter bort. Med Google maps hade jag kunnat promenera till sista hållplatsen.

Väl framme hade min polare såklart slutat vänta på mig, för jag var en kvart för sen ungefär. Så jag stannade återigen (även nu utan ångest!) en snubbe på stan. Vi googlade gemensamt fram polarens telefonnummer (på snubbens smartphone!) så att snubben skulle kunna ringa min polare. Av ännu en lycklig slump kom min polare fram just då, han hade letat runt efter mig i tron att jag hamnat fel.

Med fungerande smartphone hade min polare sluppit leta efter mig på stan en kvart och jag hade utan problem hittat fram utan att förlita mig på lyckliga slumper.

Sen har vi det faktum att jag ibland ser intressanta byggnader och annat på stan; innan min smartphone pajade brukade jag leta upp info om dem på Wikipedia. Men Bärsärk kanske tycker det hade gjort mig lyckligare att stanna folk på stan och fråga när den och den kyrkan är byggd.

Bärsärk
2019-09-14, 12:06
Men vad gör det då Dio? Vad gör det att du kommer sent vad gör det att du inte kan meddela att du är sen? Då har du åtminstone en skön historia att bjuda på sen när du kommer fram.

Det är ju tack vare telefonen som gör att du känner att din polare inte kan vänta för att alla förväntar sig att bli meddelade om något inte händer direkt. Det hade ju varit ett ickeproblem om ingen av er haft telefon för då hade inte han förväntat sig att få veta att du är sen och du hade inte brytt dig om att du vore sen för det hade ändå inte funnits något du kunnat göra något åt det.

Bärsärk
2019-09-14, 12:08
Sen har vi det faktum att jag ibland ser intressanta byggnader och annat på stan; innan min smartphone pajade brukade jag leta upp info om dem på Wikipedia. Men Bärsärk kanske tycker det hade gjort mig lyckligare att stanna folk på stan och fråga när den och den kyrkan är byggd.

Personen du frågar kan eventuellt vara ditt livs kärlek, eller en vän för livet. I värsta fall är det ett 5 sekunder av "Jag har ingen aning" där ni båda två fortsätter med era liv utan att någonting har förändrats.

Diomedea exulans
2019-09-14, 12:11
Men vad gör det då Dio? Vad gör det att du kommer sent vad gör det att du inte kan meddela att du är sen? Då har du åtminstone en skön historia att bjuda på sen när du kommer fram.

Det är ju tack vare telefonen som gör att du känner att din polare inte kan vänta för att alla förväntar sig att bli meddelade om något inte händer direkt. Det hade ju varit ett ickeproblem om ingen av er haft telefon för då hade inte han förväntat sig att få veta att du är sen och du hade inte brytt dig om att du vore sen för det hade ändå inte funnits något du kunnat göra något åt det.

Han kanske hade gått in i lägenheten och tänkt "Dio kommer nog aldrig", och sen hade jag stått därutanför i en halvtimme innan jag sakta började leta mig hem igen. Sköna historier i all ära, men så jävla skön är inte den där historien. Så jävla kul är det inte att stå och glo eller irra runt vrålhungrig på stan. Jag föredrar att det gick som det gick, jag kom hem till polaren, vi lagade god mat, såg senaste Avengers-filmen och redde ut lite fakta om livet ihop.

Det är inte telefonen som gjorde att jag kände att jag inte kunde vänta, det var att jag hade bestämt en tid, och att han väntade på mig, som gjorde att kände att jag inte kunde vänta. Om jag hade sagt "jag ska försöka komma hem till dig ikväll, vänta inte på mig bara, börja laga maten själv" så hade det varit en annan sak.

Tillägg: Det sistnämnda hade förvisso varit omöjligt eftersom jag måste ringa honom så att han kan släppa in mig.

Bärsärk
2019-09-14, 12:21
Det roligaste av allt är ju att du är ju nått år äldre än mig så du om någon borde väl komma ihåg hur det var förr med att man stämde träff med någon som aldrig dök upp eller att man fick fråga någon om vägen någonstans.

Var ju bara för typ 10 år sedan som smartphones dök upp.

Diomedea exulans
2019-09-14, 12:29
Det roligaste av allt är ju att du är ju nått år äldre än mig så du om någon borde väl komma ihåg hur det var förr med att man stämde träff med någon som aldrig dök upp eller att man fick fråga någon om vägen någonstans.

Ja? Varför är det "det roligaste av allt?" Jag om någon vet ju precis hur värdelös det var.

Jag tror mitt PB i att irra runt på stan är två timmar, och då var jag ändå tvungen att åka kollektivtrafik en halvtimme först (och vänta in kollektivtrafiken).

Bärsärk
2019-09-14, 12:38
Jag säger inte att det inte var värdelöst jag säger bara att vi klarade ju oss då och skulle kunna klara oss igen. Du fick det att låta som att det aldrig någonsin skulle ens kunna fungera utan smartphones och att hela livet står och faller med din telefon.

Sen tror jag allt det där irrande omkring som man gjorde förde med sig mycket bra också men man minns ju allt som oftast tyvärr bara det dåliga.

Kan inte du se hur stanna någon och fråga om något är en bra sak? Eller är all form av mänsklig kontakt något dåligt som bör undvikas?

Diomedea exulans
2019-09-14, 12:44
Kan inte du se hur stanna någon och fråga om något är en bra sak?

Självklart, men fördelarna överväger inte nackdelarna för mig.

Det är väl inte så att livet "står och faller" av att två timmar en dag försvinner för att man irrar runt på stan, men om man inte är hippie innebär två timmar en rätt stor del av en dag som man mångt och mycket planerat att använda till annat. Om du när som helst kan avvara två timmar åt astråkiga skitaktiviteter utan problem avundas jag dig.

Bärsärk
2019-09-14, 12:44
Jag vet inte jag kanske romantiserar det spontana mötet lite väl mycket men det känns som att en hel del av de som många har problem med idag rent socialt är ju för att vi inte pratar med varandra länge så som man gjorde förr.

Lafayette
2019-09-14, 12:44
Sen kanske jag inte specifikt syftade på de bra funktionerna, ni förstår nog vad jag menar.

https://static.techspot.com/images2/news/bigimage/2019/06/2019-06-03-image-15.jpg

Bärsärk
2019-09-14, 12:48
Jag vet inte men det känns ju som att det hör ihop att vi har unga människor som känner att de inte blir sedda och sen det här med att typ ingen pratar med varandra längre utan på dom platserna förr där det kunde ske spontana pratstunder så sitter alla med telefonerna istället.

Diomedea exulans
2019-09-14, 12:50
Jag vet inte men det känns ju som att det hör ihop att vi har unga människor som känner att de inte blir sedda och sen det här med att typ ingen pratar med varandra längre utan på dom platserna förr där det kunde ske spontana pratstunder så sitter alla med telefonerna istället.

Det vete fan... Vill inte minnas att totala främlingar pratade med varandra förut heller.

Min mormor snackade om det här en gång, när hon var ung var det tabu att börja prata med en främling utan att ha blivit introducerad via en gemensam bekant förut.

trädgårdsmöbel
2019-09-14, 12:51
Telefonen är ett fantastiskt verktyg att ha på buss och spårvagn för att avskräcka eventuella pensionärer som vill prata ut till en främling på spårvagnen om hur hemskt det är med att alla tittar på sina telefoner och inte pratar med varandra.

Jag tycker mig känna igen den sökande blicken dessa pensionärstanter har. De söker efter en man som är yngre än dem men äldre än de hon vill beklaga sig över att kunna beklaga sig till. Ögonen är som en strålkastare som söker av spårvagnen efter medelålders manliga offer. Shit, man får inte möta blicken. Gör man det så har man bara sekunder på sig att dra fram telefonen annars fastnar man där, i en kvart i hennes våld som enbart avbryts om man behöver kliva av. För hon verkar aldrig behöva kliva av.

Att bära en mobiltelefon är en form av mentalt sjävförsvar mot detta.

Bärsärk
2019-09-14, 12:52
Telefonen är ett fantastiskt verktyg att ha på buss och spårvagn för att avskräcka eventuella pensionärer som vill prata ut till en främling på spårvagnen om hur hemskt det är med att alla tittar på sina telefoner och inte pratar med varandra.

Jag tycker mig känna igen den sökande blicken dessa pensionärstanter har. De söker efter en man som är yngre än dem men äldre än de hon vill beklaga sig över att kunna beklaga sig till. Ögonen är som en strålkastare som söker av spårvagnen efter medelålders manliga offer. Shit, man får inte möta blicken. Gör man det så har man bara sekunder på sig att dra fram telefonen annars fastnar man där, i en kvart i hennes våld som enbart avbryts om man behöver kliva av. För hon verkar aldrig behöva kliva av.

Att bära en mobiltelefon är en form av mentalt sjävförsvar mot detta.

Du blev aldrig nypt i kinden som liten det hör jag det!

Armed Dingo
2019-09-14, 12:57
Telefonen är ett fantastiskt verktyg att ha på buss och spårvagn för att avskräcka eventuella pensionärer som vill prata ut till en främling på spårvagnen om hur hemskt det är med att alla tittar på sina telefoner och inte pratar med varandra.

Jag tycker mig känna igen den sökande blicken dessa pensionärstanter har. De söker efter en man som är yngre än dem men äldre än de hon vill beklaga sig över att kunna beklaga sig till. Ögonen är som en strålkastare som söker av spårvagnen efter medelålders manliga offer. Shit, man får inte möta blicken. Gör man det så har man bara sekunder på sig att dra fram telefonen annars fastnar man där, i en kvart i hennes våld som enbart avbryts om man behöver kliva av. För hon verkar aldrig behöva kliva av.

Att bära en mobiltelefon är en form av mentalt sjävförsvar mot detta.

Kan väl relatera till detta, bra skrivet.

Man sitter inte med telefon för att den är inrressant utan för att skärma av sig från alla jobbiga incels och inlos (involuantarily lonely) som försöker kontakta en i kollektivtrafiken.

trädgårdsmöbel
2019-09-14, 12:58
Du blev aldrig nypt i kinden som liten det hör jag det!

Kanske inte. Men mest är det nog att jag nått en ålder där jag dels inte har tålamod med att vara gratispsykolog/klagomur, men samtidigt har blivit för blödig för att be någon dra åt helvete. Så det är en medelålders manlig rävsax :D

Starke75an
2019-09-14, 13:00
Finland är som Sverige var förr. Åk dit och se.

Åker man från Finland via Haparanta till Nya Sverige så mötes två olika tidsepoker där.

Diomedea exulans
2019-09-14, 13:00
Att prata med folk har nackdelen att det rätt ofta är tråkigt. Jag vet inte om det är ett tecken på bristande social kompetens från min sida, en socialt begåvad person kanske kan styra de flesta samtal på ett sätt som gör dem intressanta. Mobilen, däremot, är ju alltid rolig.

Lafayette
2019-09-14, 13:02
Ni är för övrigt off topic igen, läs trådstarten. Jag har mer livskris än de flesta 30-åringar så jag får nog grönt ljus att gnälla av TS.

Bärsärk
2019-09-14, 13:21
Finns det någonting som är absolut bättre nu utan någon som helst baksida?

Wain
2019-09-14, 13:27
Finland är som Sverige var förr. Åk dit och se.

Åker man från Finland via Haparanta till Nya Sverige så mötes två olika tidsepoker där.

Finland är underbart.
*cupid*

Korvil
2019-09-14, 14:04
Man sitter inte med telefon för att den är inrressant utan för att skärma av sig från alla jobbiga incels och inlos (involuantarily lonely) som försöker kontakta en i kollektivtrafiken.Fake.

Vi talar inte med andra på bussen. Låter mer som du är en av oss.

Bärsärk
2019-09-14, 15:23
Finland är som Sverige var förr

Många delar av Norge också.