handdator

Visa fullständig version : Bärsmoothie!


vrålapa
2005-10-25, 18:48
Hittande ett jättegod bärsmoothie i en tidning! Hur optimalt nyttig den är får när gärna säga! men helt onyttig är den nog inte!
Du behöver:
3dl lätt vanlijyoghurt
2dl bär (valfritt)
1 banan
2 msk solrosfrön

Blanda allt i en bunke och mixa alltihop tills det blir fluffigt. Tycker du det blir för tjockt blanda ut med lite mjölk!

olwe
2005-10-25, 18:53
Är solrosfröna viktiga? Ger dem någon smak? lyckas mixern strimla dem?

vrålapa
2005-10-25, 19:49
Är solrosfröna viktiga? Ger dem någon smak? lyckas mixern strimla dem?

Solrosfröna ger väl lägre GI om jag inte minns fel!
Dom ger väl ingen störresmak! bara lite granna! Dock så är dom ändå väldigt goda! och lite tuggmotstånd gör inget!
Kör du längre än vad hag gjorde med mixern så strimlas dom säkert! Jag körde inte så länge! Solrosfrön är endå relativt små! Testa och gör den!

olwe
2005-10-25, 19:54
Solrosfröna ger väl lägre GI om jag inte minns fel!
Dom ger väl ingen störresmak! bara lite granna! Dock så är dom ändå väldigt goda! och lite tuggmotstånd gör inget!
Kör du längre än vad hag gjorde med mixern så strimlas dom säkert! Jag körde inte så länge! Solrosfrön är endå relativt små! Testa och gör den!

Will do

MyungChul
2005-10-26, 13:48
är det inne med utropstecken efter varje mening?

ser inget onyttigt med den här smoothien

vrålapa
2005-10-26, 21:36
är det inne med utropstecken efter varje mening?

ser inget onyttigt med den här smoothien

Hahahaha:) har aldrig tänkt på det, dålig vana;) Tack!

MyungChul
2005-10-27, 00:02
Hahahaha:) har aldrig tänkt på det, dålig vana;) Tack!

sure :) kanske är mycket socker i vaniljen dock, fast det är väl rätt stor skillnad mellan märkena. annars kan man ju använda vaniljessens

heljis
2005-10-27, 08:29
Tänkte också på utropstecknena! :) För det är lite jobbigt att läsa en text med enbart utropstecken! Annars tycker jag inte det är nåt onyttigt med smoothien! Vaniljyoghurten ger ungefär 27 gram kolhydrater, varav 100% socker! Annars kan man ju använda mjölk och proteinpulver med vaniljsmak kanske!

Joppe
2005-10-27, 09:04
Hmmm, läste topic som bärs - smoothie. Det vore nåt annat det. :)

MyungChul
2005-10-27, 12:00
Tänkte också på utropstecknena! :) För det är lite jobbigt att läsa en text med enbart utropstecken! Annars tycker jag inte det är nåt onyttigt med smoothien! Vaniljyoghurten ger ungefär 27 gram kolhydrater, varav 100% socker! Annars kan man ju använda mjölk och proteinpulver med vaniljsmak kanske!

Gjorde du det! Om det blir för löst kan man ju kanske använda fil/naturell yoghurt med protein med vanilla flavour! Eller vad tycker du!?

MyungChul
2005-10-27, 12:01
Hmmm, läste topic som bärs - smoothie. Det vore nåt annat det. :)

ja det vore nog extremt äckligt

jwzrd
2005-10-27, 12:12
Nog för att bananen är ett bär, men är det inte lite spännande att sätta bären som valfria i en bärsmoothie? :)

Halldin
2005-10-27, 12:21
Hahahaha:) har aldrig tänkt på det, dålig vana;) Tack!
Läst för mycket Kalle Anka&C:o kanske? :)

Bao-Bao
2005-10-27, 12:21
Nog för att bananen är ett bär, men är det inte lite spännande att sätta bären som valfria i en bärsmoothie? :)

Bananplantan är väl en ört?

Tomten
2005-10-29, 22:57
DET DÄR LÅTER SOM NÅGOT SOM ALLA BORDE TESTA!! ELLER VAD TYCKER NI?!?! :laugh:

Yankeee
2005-10-30, 10:29
Bananplantan är väl en ört?

"Banan, örten Musa paradisiaca, tillika dess frukter (eg. bär). Ålderdomligt namn pisang?."

http://susning.nu/Banan

aliquis
2005-10-30, 12:02
Solrosfröna ger väl lägre GI om jag inte minns fel!
Dom ger väl ingen störresmak! bara lite granna! Dock så är dom ändå väldigt goda! och lite tuggmotstånd gör inget!
Kör du längre än vad hag gjorde med mixern så strimlas dom säkert! Jag körde inte så länge! Solrosfrön är endå relativt små! Testa och gör den!Uhm, har någon bytt plats på .:-tangenten och 1! för dig?

Utöver att du säger att de inte ger någon större smak men är väldigt goda.

aliquis
2005-10-30, 12:04
är det inne med utropstecken efter varje mening?

ser inget onyttigt med den här smoothienoch mitt i som ersättning för kommatecken ;)

Snöberg
2005-10-30, 13:16
Vart kan man köpa vaniljessens? Det är väl inte samma sak som vaniljsocker? Tycker det vore gott att ha i t ex filen och andra rätter.

MyungChul
2005-10-30, 20:21
dom flesta större varuhus bör väl ha, annars kan du göra egen med en vaniljstång och någon rom/brännvin