handdator

Visa fullständig version : Magrutor > Sittups.


RobbaN_90
2005-10-25, 17:56
Tjena. Efter några månaders hårdträning tänkte jag höra om mitt resultat blev bra. "Typ nyss börjat sattsa på styrketräning". :)

400 sittups/dagen i 5dagar per vecka, vilket motsvarar 200 sittups i veckan.

Duger det? Eller ska jag öka sittups per dag / testa något annat för att få mer magrutor? :naughty:



http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/194845.jpg



:thumbup:

Philippp
2005-10-25, 17:59
för att få magrutor så ska du inte göra xxx många situps, då tränar du bara uthålligheten anledningen till att du har magrutor är nog för att du är så small, vad du ska göra är att hitta en övning som du kan göra kanske 8-15 gånger MAX DÅ bygger du fina rutor ska du se, testa att sätta dig i en sån 'situp stol' och lägg kanske 15 kilo på ditt bröst och sen gör situps med den på dig, du kan också kombinera med en annan mag övning som du kan göra kanske 20-40 gånger.

Philippp
2005-10-25, 18:01
förresten glömde säga att det är bättre att du kör mage varannan dag och verkligen sliter ihjäl dig på dem dagarna du kör.

armbrytarn
2005-10-25, 18:13
nejnejnej!!! lyssna inte på killen!! mage handlar om uthållighet, och vill du tåla mycket slag osv så ska du satsa på massor av reps!! *flex*

RobbaN_90
2005-10-25, 18:13
för att få magrutor så ska du inte göra xxx många situps, då tränar du bara uthålligheten anledningen till att du har magrutor är nog för att du är så small, vad du ska göra är att hitta en övning som du kan göra kanske 8-15 gånger MAX DÅ bygger du fina rutor ska du se, testa att sätta dig i en sån 'situp stol' och lägg kanske 15 kilo på ditt bröst och sen gör situps med den på dig, du kan också kombinera med en annan mag övning som du kan göra kanske 20-40 gånger.



ookey!..tack för tippset :hbang:

RobbaN_90
2005-10-25, 18:26
nejnejnej!!! lyssna inte på killen!! mage handlar om uthållighet, och vill du tåla mycket slag osv så ska du satsa på massor av reps!! *flex*


hur ska ni ha det? *flex* ..själv har jag ingen aning vad som ger mest magrutor eller uthållighet :confused:

:booty:

Bjorne
2005-10-25, 18:42
Ät mindre och träna magen tungt, så får du större och synligare rutor.

ZLTN
2005-10-25, 19:00
400 sittups/dagen i 5dagar per vecka, vilket motsvarar 200 sittups i veckan.

Grattis du fick precis MVG i Matematik A! :thumbup:

RobbaN_90
2005-10-25, 19:06
Ät mindre och träna magen tungt, så får du större och synligare rutor.

Då blir man smalare, jag är redan mycket smal. ;)

flae
2005-10-25, 19:06
Han missade en nolla, give him a brake :)

RobbaN_90
2005-10-25, 19:06
Grattis du fick precis MVG i Matematik A! :thumbup:

haha :naughty:

skaparn
2005-10-25, 19:11
nejnejnej!!! lyssna inte på killen!! mage handlar om uthållighet, och vill du tåla mycket slag osv så ska du satsa på massor av reps!! *flex*

Ja, för det känns väldigt viktigt att tåla många slag??

Till frågeställaren: Jag tror inte magmuskeln skiljer sig så mycket från andra muskler. Den svarar på samma sätt med hypertrofi ifall du överbelastar den vilket du nog lättare åstadkommer med tung träning.

RobbaN_90
2005-10-25, 19:22
nejnejnej!!! lyssna inte på killen!! mage handlar om uthållighet, och vill du tåla mycket slag osv så ska du satsa på massor av reps!! *flex*

Sen när sa jag att jag tränar magmusklerna för att "satsa på att tåla mycket slag" ? :whipped:

Verni
2005-10-25, 19:25
nejnejnej!!! lyssna inte på killen!! mage handlar om uthållighet, och vill du tåla mycket slag osv så ska du satsa på massor av reps!! *flex*
:laugh:

Förövrigt varför skulle man tåla mer av att göra fler repetitioner?

Bjorne
2005-10-25, 19:27
Då blir man smalare, jag är redan mycket smal. ;)Det krävs att du förlorar mer fett för att de ska synas tydligare, du får bygga på övriga muskler ifall du känner dig som en pinne.

RobbaN_90
2005-10-25, 19:51
Det krävs att du förlorar mer fett för att de ska synas tydligare, du får bygga på övriga muskler ifall du känner dig som en pinne.

okey *rolleyes*

delta_mats
2005-10-25, 19:54
Ni som har skrivit att han ska köra mage tungt och sällan istället för många reps och ofta. Tränar ni så? Visa en bild på era stora fina magrutor då.

Cidersson
2005-10-25, 19:57
Du kan uppnå "okej" magrutor genom träning men i slutändan handlar det mycket om din BF%. När du hamstrat på dig mycket mat och massa under hösten/vintern så lägg in en deff på våren för att kunna flasha dina magrutor på beachen 2006 ;)

egge
2005-10-25, 19:58
Han missade en nolla, give him a brake :)

Vafan ska han med en broms till?!?!?!
:D :D :D

Krille 87
2005-10-25, 20:26
Kolla på hur proffsen tränar, där handlar det om många reps... Många kör så många reps de orkar och det är utan vikt t ex. hängande benlyft eller vanliga crunches.. Men mitt tips är nog en variation sinsemellan.. Kanske en månad tungt och en månad med många reps :thumbup:

skaparn
2005-10-25, 20:29
Ni som har skrivit att han ska köra mage tungt och sällan istället för många reps och ofta. Tränar ni så? Visa en bild på era stora fina magrutor då.

Det kan väl inte vara så att man själv måste ha magrutor för att det man säger ska vara trovärdigt?

Visserligen har inga bevis postats men om du tror motsatsen så kom iallafall med ett resonemang som stöder din tes. Man kan till och med ha magrutor och ha fel gällande vad som ger mest msukelökning.

Bjorne
2005-10-25, 20:32
Kolla på hur proffsen tränar, där handlar det om många reps... Många kör så många reps de orkar och det är utan vikt t ex. hängande benlyft eller vanliga crunches.. Men mitt tips är nog en variation sinsemellan.. Kanske en månad tungt och en månad med många reps :thumbup:De kanske gör sådär för att försöka få ner volymen på magmusklerna...

Jorgen
2005-10-25, 20:33
Läs -> http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=11626

RobbaN_90
2005-10-25, 20:36
Kolla på hur proffsen tränar, där handlar det om många reps... Många kör så många reps de orkar och det är utan vikt t ex. hängande benlyft eller vanliga crunches.. Men mitt tips är nog en variation sinsemellan.. Kanske en månad tungt och en månad med många reps :thumbup:

fin fint! :hbang:

okey, då blir det att skifta mellan många reps utan vikter vissa dagar och andra dagar med vikt *rolleyes*

Jorgen
2005-10-25, 20:54
okey, då blir det att skifta mellan många reps utan vikter vissa dagar och andra dagar med vikt *rolleyes*
Kör du resten av kroppen så?

Sen undrar jag hur många här som verkligen har sett något proffs träna? Och nu menar jag live, inte i någon tidning eller i någon film.

Bjorne
2005-10-25, 20:58
Kör du resten av kroppen så?

Sen undrar jag hur många här som verkligen har sett något proffs träna? Och nu menar jag live, inte i någon tidning eller i någon film.Alla har sett filmerna med proffsen där de alla kör massor av reps. Sedan bestämmer de sig för att det är så och att ALLA proffsen kör så, därför att det är bäst och därför måste det vara bäst för de själva med.

6-Pack
2005-10-25, 21:20
Jag tränar magen 1-2 ggr i veckan och jag har fått bra resultat....då jag kör så blir det högst 10reps och 2 övningar...

De övningar jag kör är crunches med vikter på bröstet och benlyft med en hantel fastklämd mellan fötterna..

Fatcan
2005-10-25, 21:21
Kolla på hur proffsen tränar, där handlar det om många reps... Många kör så många reps de orkar och det är utan vikt t ex. hängande benlyft eller vanliga crunches.. Men mitt tips är nog en variation sinsemellan.. Kanske en månad tungt och en månad med många reps :thumbup:

Hur vet du att dom tränar så? Läst en artikel i nån flashig BB tidning eller sett en video?

Bjorne
2005-10-25, 21:26
fin fint! :hbang:

okey, då blir det att skifta mellan många reps utan vikter vissa dagar och andra dagar med vikt *rolleyes*Varför använder du rolleyes-smillyn?

Sniggel
2005-10-25, 21:40
Vafan ska han med en broms till?!?!?!
:D :D :D
Han stuva om bokstäverna i ordet, give HIM a break :D

BigForre
2005-10-25, 21:45
Tränar knappt magen...kanske kör ett par tunga set varannan vecka...får se hur magen ser ut när den tittar ut frammåt sommarn :)

Mandus
2005-10-25, 21:56
Kör du resten av kroppen så?

Sen undrar jag hur många här som verkligen har sett något proffs träna? Och nu menar jag live, inte i någon tidning eller i någon film.

Myter är svåra att slå hål på, denna verkar vara extra seglivad. Han kommer väl förr eller senare upptäcka att magen med fördel kan tränas i samma rep-range som alla andra muskelgrupper. Sedan kommer han säkert att upptäcka att det finns andra delar av kroppen att träna med, en tvättbräda på en flaskformad kropp ser ju ganska konstigt ut.

BobTheBuilder
2005-10-25, 21:57
Om du vill öka din muskelmassa så träna TUNGT med FÅ reps. Träna på en vikt så du klarar max 15 rep *5 set eller ngt. Sedan kan du avsluta med en 50 situps eller något, och sedan vila i cirkus 48 timmar. Detta borde ge dej en stabil mage med rutor =)

aliquis
2005-10-26, 00:08
Ni som har skrivit att han ska köra mage tungt och sällan istället för många reps och ofta. Tränar ni så? Visa en bild på era stora fina magrutor då.Det jag med funderar lite på... jag kör den sällan men tungt och jag har då inga rutor, kan bero på allt fläsk dock.

morte
2005-10-26, 08:08
Personligen tucker jag att det känns bäst (och mest) i magen med ett högre repetitionsantal och lite mindre belastning. Köra 2-5 reps på magen känns lite krystat (bokstavligt talat), tycker istället att mellan 6-10 reps känns som ett bättre repsantal på magen.

armbrytarn
2005-10-26, 11:05
:laugh:

Förövrigt varför skulle man tåla mer av att göra fler repetitioner?

antagligen för att man blir segare... *grr*

armbrytarn
2005-10-26, 11:07
varför är de inga paltstackare som orkar göra höga reps nuförtiden? :em:

AngelLove
2005-10-26, 11:33
Min bästa mage fick jag genom att göra c:a 50-100 crunches/ab-wheel varje dag (ena dagen crunch, nästa ab-wheel). Att köra magen 1-5reps fungerar inte på mig,

Testa dig fram och se vad som fungerar för just dig..

TrasMannen
2005-10-26, 11:52
Hur vet du att dom tränar så? Läst en artikel i nån flashig BB tidning eller sett en video?

Hur vet du att du skulle skriva sådär? Hade du läst det i en flashig Jorgen post eller är du bara blind?

Hazed
2005-10-26, 11:54
Mycket åsikter i den här tråden. Här kommer en till:

Lägg inte så mycket vikt vid specifik magträning. Magen kopplas in i massor av övningar ändå och får sitt. Alla har vi mer eller mindre stora rutor under fläsket. Det är framför allt en fråga om kroppsfett huruvida du har ett synligt sexpack eller inte. Sen är dessutom vissa genetisk utrustade med möjligheten att klämma fram ett åtta-pack medan andra får stora och platta fyrpack istället. Än en gång - titta på bilder på proffsen. Coleman har knappast ett stligt sexpack...

delta_mats
2005-10-26, 12:11
Jag tycker inte man ska titta så mycket på proffsen. Dom ligger i en helt annan division än oss vanliga gymnissar.
Jag tycker istället man ska se efter hur "vanliga killar och tjejer" tränat fram ett sexpack och ta råd och erfarenheter från dem.

Weird
2005-10-26, 12:21
jag tror att när folk tränar magen tungt så använder dom en väldans massa andra muckler och drar med så magen får inte jobba så bra. Men när dom kör högreps blir det lättare och då kan man mer fockusera på att magen ska jobba.

Sevenzius
2005-10-26, 12:36
Men vad är folks problem? träna magen TUNGT som fan och käka utav bara helvete sen till sommarn är det bara att ligga under sitt kaloribehov och köra cardioträning vill säga konditions träning... För att "deffa" fram rutorna.. svårare än så är det inte..

RobbaN_90
2005-10-26, 16:17
Varför använder du rolleyes-smillyn?


Varför inte?..olagligt eller? :D

Fatcan
2005-10-26, 16:53
Hur vet du att du skulle skriva sådär? Hade du läst det i en flashig Jorgen post eller är du bara blind?


Fattar inte vad du vill säga med det.

egge
2005-10-26, 19:31
Men vad är folks problem? träna magen TUNGT som fan och käka utav bara helvete sen till sommarn är det bara att ligga under sitt kaloribehov och köra cardioträning vill säga konditions träning... För att "deffa" fram rutorna.. svårare än så är det inte..

Kan du inte slänga upp en bild på dina grymma magmuskler??

keffat_liv
2005-10-26, 19:37
Ni som har skrivit att han ska köra mage tungt och sällan istället för många reps och ofta. Tränar ni så? Visa en bild på era stora fina magrutor då.

tränar du resterande muskler så? med högreps som 20-200 stycken? isåfall varför inte om det nu är så bra för magen. Vad gör magen annorlunda än resterande muskler?

Philippp
2005-10-26, 19:43
magen är ju precis som biceps fattar inte vad meningen är att dra hantlarna 200 gånger på typ 1 kilo eller så... :P

Jorgen
2005-10-26, 21:34
Kan du inte slänga upp en bild på dina grymma magmuskler??
Dito.

RobbaN_90
2005-10-27, 06:47
magen är ju precis som biceps fattar inte vad meningen är att dra hantlarna 200 gånger på typ 1 kilo eller så... :P


Håller med :cool:

Keewie
2005-10-27, 08:44
Magmuskulaturen är stryktålig och kan därför tränas oftare en många andra muskelgrupper, därför kan man träna mage upp till 2-3ggr i veckan. Om man dock tränar oftare finns det risk för att man bara bryter ned musklerna, musklerna måste få vila dom växer när dom återhämtar sig.
Om man utför övningarna rätt och koncentrerar belastningen på magen så behöver man inte göra mer än 15-25 reps á 4 set. Gör man t.ex 200 situps per set så koncentrerar men knappast belastingen endast på magen och måste troligen koppla in andra muskler för att klara det. Alltså utför övningen rätt. Sedan är det också viktigt att äta rätt och smart för att bygga muskler så effektivt som möjligt. När man känner att man klarar det kan man även börja att träna med extra viktbelastning men då är det viktigt att börja med att få upp en bra grundfysik att bygga på. Som någon nämnde innan så borde man heller inte endast träna magen utan också låta andra muskler följa med i utvecklingen, annars kommer det inte att se så snyggt ut. :)

Callek
2005-10-27, 08:51
Om man kan träna magen en längre tid 2-3ggr i veckan utan att bli övertränad så kör man inte tillräckligt tungt, det är min erfarenhet.

MEN det är inte alltid man har möjligt att köra riktiga mördarpass för magen och därför tränar magen lite oftare. Ser inget fel i det, glöm inte att strecha magen heller för den delen.

BigForre
2005-10-27, 08:56
[QUOTE=Keewie]Magmuskulaturen är stryktålig...QUOTE]

Och jag sätter ett stort frågetecken på det uttalandet...tar gärna emot kritik på det jag säger nu, då det inte är någonting som jag vet, utan som jag fått för mig. Så se inte på det jag skriver som fakta, mer som en fråga...

Magmuskulaturen är inte mer stryktålig än någon annan muskulatur, den har precis samma uppgyggnade som alla andra muskler. Anledningen till att folk har en tro på att magmuskulaturen är stryktåligare är folk som är otränade ändå är tvungna att använda magmuklerna i större utsträckning i det vardagliga livet. En person som har tränat ett bra tag har precis lika lätt/svårt att köra slut på en annan muskel, varför magen endast bör tränas separat en gång i veckan. Det som yttligare gör att jag inte tränar magen mer än en gång i veckan (tränar som jag nämnt tidigare i snitt magen separat en gång varannan vecka), är att magen tar bra med stryk i andra övningar t.ex. böj.

Och be inte om några bilder på min bringa, då jag har hyffsat mkt hull på den =)...dock har jag lånt ifrån problem med styrkan i den...

keffat_liv
2005-10-27, 09:55
Magmuskulaturen är stryktålig och kan därför tränas oftare en många andra muskelgrupper, därför kan man träna mage upp till 2-3ggr i veckan. Om man dock tränar oftare finns det risk för att man bara bryter ned musklerna, musklerna måste få vila dom växer när dom återhämtar sig.
Om man utför övningarna rätt och koncentrerar belastningen på magen så behöver man inte göra mer än 15-25 reps á 4 set. Gör man t.ex 200 situps per set så koncentrerar men knappast belastingen endast på magen och måste troligen koppla in andra muskler för att klara det. Alltså utför övningen rätt. Sedan är det också viktigt att äta rätt och smart för att bygga muskler så effektivt som möjligt. När man känner att man klarar det kan man även börja att träna med extra viktbelastning men då är det viktigt att börja med att få upp en bra grundfysik att bygga på. Som någon nämnde innan så borde man heller inte endast träna magen utan också låta andra muskler följa med i utvecklingen, annars kommer det inte att se så snyggt ut. :)

jag tränar ALLA mina muskler 3 gånger i veckan precis som många andra här och inte faen har dom blivit mindre... så att säga att magen tränas oftare än andra muskelgrupper om man tränar den 2-3 gngr i veckan är lite fel....

keffat_liv
2005-10-27, 09:56
Om man kan träna magen en längre tid 2-3ggr i veckan utan att bli övertränad så kör man inte tillräckligt tungt, det är min erfarenhet.

MEN det är inte alltid man har möjligt att köra riktiga mördarpass för magen och därför tränar magen lite oftare. Ser inget fel i det, glöm inte att strecha magen heller för den delen.

*screwy* *screwy* *screwy*

delta_mats
2005-10-27, 11:20
tränar du resterande muskler så? med högreps som 20-200 stycken? isåfall varför inte om det nu är så bra för magen. Vad gör magen annorlunda än resterande muskler?

Vad gör vaderna annorlunda än resten av kroppen? Få personer lyckas bygga stora vader av lågreppare. Jag tror det är samma för magen.

keffat_liv
2005-10-27, 11:22
Vad gör vaderna annorlunda än resten av kroppen? Få personer lyckas bygga stora vader av lågreppare. Jag tror det är samma för magen.

så du menar att de flesta bygger vader på högreppare?

delta_mats
2005-10-27, 11:25
så du menar att de flesta bygger vader på högreppare?

Vad jag läst av dom som tränat sig till stora vader så är det högreppare som gjort sitt. Jag däremot tränar knappt vaderna så jag vet inte hur det stämmer eller ej.

keffat_liv
2005-10-27, 11:33
Vad jag läst av dom som tränat sig till stora vader så är det högreppare som gjort sitt. Jag däremot tränar knappt vaderna så jag vet inte hur det stämmer eller ej.

ofan, där ser man! Ja vader kan jag inte uttala mig om, om mina har växt eller inte (kör tungt på dem), men mage som jag också kör tungt på har jag fått fina resultat på i alla fall.

Men snackar vi då ett reps omfång på 100-200 på vader?

wintzell
2005-10-27, 11:54
Detta angår egentligen inte magrutor. Många förespråkar ju att magen får sin träning av bl.a. böjen och att man knappt behöver träna den, utan det är bara att deffa till beachen. Jag har kört på det ett bra tag nu och jag märker verkligen att jag helt och hållet kopplat bort magen. Efter att ha kört mycket beachvolley, badminton och tennis på det senaste så har jag märkt att jag knappt spänner magen. Jag kompenserar med ryggmusklerna istället. Jag har flera gånger fått väldigt ont i ryggen (och jag är 19 år) p.g.a. att jag inte använt magen vid smashar och liknande rörelser.

Så att sluta träna magen, för att man kan deffa fram den till sommaren ändå är det sämsta jag hört, för mig. Nu börjar jag ta tag i magträningen igen för att börja använda musklerna igen. Så sluta inte träna magen för allt i världen, träna den mycket med mycket kontakt.

Callek
2005-10-27, 11:59
*screwy* *screwy* *screwy*

Fina gubbar, vad är det som inte du inte förstår?

RobbaN_90
2005-10-27, 14:29
*screwy* *screwy* *screwy*

3 Smileys betyder mindre än 1 ord. Skulle vart trevligare om du kunde säga vad du menar med dessa fula smileys utan ett enda ord yttrat? ;)

krilleh
2005-10-27, 15:13
ehm. ja själv kör tungt med få reps. har gjort de ett par månader nu och tycker inte jag har fått nå resultat som syns. visst så har jag ökat i övningarna men de syns inte.. kan dock vara för jag har för mkt fett så nu har jag lagt upp ett par bilder.

Skriv gärna va ni tror ja behöver göra. OM jag måste deffa ner mitt fett, fortsätta som jag gör, eller börja köra många reps ist(som vissa säger hjälper bättre på andra). Dock borde jag ju få ännu mindre effekt om jag kör fler reps =/ just nu kör jag 10 reps, 5 set på magmaskinen sen kör jag lite crunshes på bänk och twist maskinen 8 reps, 3 set.

keffat_liv
2005-10-27, 15:17
Fina gubbar, vad är det som inte du inte förstår?

jag förstår inte hur du kan säga att man inte kan träna magen 2-3 dagar i veckan tungt utan att bli övertränad... BS.

Sen förstår jag inte varför det skulle vara så viktigt att stretcha magen?

keffat_liv
2005-10-27, 15:21
ehm. ja själv kör tungt med få reps. har gjort de ett par månader nu och tycker inte jag har fått nå resultat som syns. visst så har jag ökat i övningarna men de syns inte.. kan dock vara för jag har för mkt fett så nu har jag lagt upp ett par bilder.

Skriv gärna va ni tror ja behöver göra. OM jag måste deffa ner mitt fett, fortsätta som jag gör, eller börja köra många reps ist(som vissa säger hjälper bättre på andra). Dock borde jag ju få ännu mindre effekt om jag kör fler reps =/ just nu kör jag 10 reps, 5 set på magmaskinen sen kör jag lite crunshes på bänk och twist maskinen 8 reps, 3 set.

Det är ju omöjligt för oss att säga om det har givit dig någonting, då vi inte vet hur det såg ut från början. Men säger du själv att du inte tycker du fått nåt resultat alls så bör du kanske testa något annat.

Men gör en jämförelse först... har magen hackat efter resterande kroppen? eller har hela kroppen växt lika lite?

krilleh
2005-10-27, 15:49
Det är ju omöjligt för oss att säga om det har givit dig någonting, då vi inte vet hur det såg ut från början. Men säger du själv att du inte tycker du fått nåt resultat alls så bör du kanske testa något annat.

Men gör en jämförelse först... har magen hackat efter resterande kroppen? eller har hela kroppen växt lika lite?


Mjo, men du kanske vet om ja måste deffa bort fettet eller bara fortsätta?

Gorilla
2005-10-27, 16:59
Jag såg att någon tidigare i tråden eftersökte någon som har fått resultat av sin mag träning. Detta fick mig att rusa bort till spegeln och ta en bild med mobilen. Väl Bekomme

Magen tränar jag 2 gånger i veckan. Kör först 3 set med 8 reps TUNGT. Sen 4 set vanliga crunches och sen lite benlyftningar tills jag inte orkar mer. Det har gett bra resultat.

http://img429.imageshack.us/img429/4743/jakkkersnelhest7ma.jpg

Kanske inte de bäst tränade i världen men bätte än innan iallafall

krilleh
2005-10-27, 17:06
Jag såg att någon tidigare i tråden eftersökte någon som har fått resultat av sin mag träning. Detta fick mig att rusa bort till spegeln och ta en bild med mobilen. Väl Bekomme

Magen tränar jag 2 gånger i veckan. Kör först 3 set med 8 reps TUNGT. Sen 4 set vanliga crunches och sen lite benlyftningar tills jag inte orkar mer. Det har gett bra resultat.

http://img429.imageshack.us/img429/4743/jakkkersnelhest7ma.jpg

Kanske inte de bäst tränade i världen men bätte än innan iallafall


hur mkt procent fett har du på kroppen då? så man vet ungifär vart man ska ligga för att inte ha för mkt så de inte syns =/

keffat_liv
2005-10-27, 17:12
hur mkt procent fett har du på kroppen då? så man vet ungifär vart man ska ligga för att inte ha för mkt så de inte syns =/

det är olika från individ till individ.

Gorilla
2005-10-27, 18:13
hur mkt procent fett har du på kroppen då? så man vet ungifär vart man ska ligga för att inte ha för mkt så de inte syns =/
Just nu har jag en hel del faktiskt (eller för mig ovanligt mycket). Skulle gissa på 12-13%.

occt
2005-10-27, 20:13
En fåga. Är det bra att göra situps innan man går o lägger sig ? eller är det
bätre att göra på morgonen :confused:

Philippp
2005-10-27, 20:31
bäst på eftermiddagen :P iallafall inte på morgonen.

6-Pack
2005-10-27, 20:42
Jag följde grupptrycket och tog en bild på min mage med :D

negative
2005-10-27, 21:10
Jag följde grupptrycket och tog en bild på min mage med :D

Looong !

bolt
2005-10-27, 21:27
Looong !

:laugh:

krilleh
2005-10-27, 21:28
Jag följde grupptrycket och tog en bild på min mage med :D


Och hur tränar du den magen? HUr länge haru tränat? Vilka övningar? Procent kroppsfett?

lite nyfiken blir man ju :)

perarvid
2005-10-27, 21:36
Jag måste bara bidra med en magbild jag med.

http://hem.bredband.net/b518787/magen.jpg

bolt
2005-10-27, 21:37
Jag måste bara bidra med en magbild jag med.

http://hem.bredband.net/b518787/magen.jpg

Och hur tränar du den magen? HUr länge haru tränat? Vilka övningar? Procent kroppsfett?

lite nyfiken blir man ju :)

The_RobRoy
2005-10-27, 21:38
Och hur tränar du den magen? HUr länge haru tränat? Vilka övningar? Procent kroppsfett?

lite nyfiken blir man ju

:laugh: :laugh: :laugh:

åååh luft luft

:laugh: :laugh:

perarvid
2005-10-27, 21:45
Och hur tränar du den magen? HUr länge haru tränat? Vilka övningar? Procent kroppsfett?

lite nyfiken blir man ju :)

Ja du.. MÅNGA set och FÅ reps. Man ska träna HÅRT. Sen ska man inte glömma återhämtningen. Därför käkar jag alltid 400 gram godis efter alla pass för att optimera glykogeninlagringen. *flex*

RobbaN_90
2005-10-27, 21:46
Jag måste bara bidra med en magbild jag med.

http://hem.bredband.net/b518787/magen.jpg


haha ;)..jag hoppas verkligen att du skämtar :booty:

Seanbanan
2005-10-27, 22:03
ja visst skämtar han, det där är min ohängda lillebror, han faktiskt ännu fetare haha

perarvid
2005-10-27, 22:10
Give me a break va. Man är väl byggare. Det var ju ett tag sen bilden togs. Deffa är för kärringar ;)

6-Pack
2005-10-28, 15:04
Looong !

aldrig hört talats om kyla?

6-Pack
2005-10-28, 15:10
Och hur tränar du den magen? HUr länge haru tränat? Vilka övningar? Procent kroppsfett?

lite nyfiken blir man ju :)

magen har jag väl fått träning ifrån fotbollsträningarna också och det började jag med då jag var 5 men då hade man ju inte styrketräningar :D

Började kanske runt 11-12 års åldern...har alltid haft låg bf% så tvättbräda har man haft hela tiden :naughty:

Men dom 2 nedre rutorna tog inte form förns jag började med styrketräning, så den har blivit :whipped: regelbundet sen 2003......men inte seriöst sen slutet på 04


Övningarna avänder jag alltid vikter på så jag klarar max 10 reps.
Övningarna är crunches och liggande benlyft.

RobbaN_90
2005-10-29, 09:28
Det krävs att du förlorar mer fett för att de ska synas tydligare, du får bygga på övriga muskler ifall du känner dig som en pinne.

ookok :)

krilleh
2005-10-29, 11:58
magen har jag väl fått träning ifrån fotbollsträningarna också och det började jag med då jag var 5 men då hade man ju inte styrketräningar :D

Började kanske runt 11-12 års åldern...har alltid haft låg bf% så tvättbräda har man haft hela tiden :naughty:

Men dom 2 nedre rutorna tog inte form förns jag började med styrketräning, så den har blivit :whipped: regelbundet sen 2003......men inte seriöst sen slutet på 04


Övningarna avänder jag alltid vikter på så jag klarar max 10 reps.
Övningarna är crunches och liggande benlyft.


Ok. Borde inte magmaskinen va snäppet bättre än vanliga crunshes? där får man ju en bra tyngd på sig iaf när man går upp. Någon som har nån kommentera kring de?

RobbaN_90
2005-10-31, 03:26
Det krävs att du förlorar mer fett för att de ska synas tydligare, du får bygga på övriga muskler ifall du känner dig som en pinne.


Om du klickar på bilden jag laddade upp så ser du att jag redan är mycket smal. ;)

"bygga på övriga muskler ifall du känner dig som en pinne"

Vilka övriga? Det är magen jag vill få fler rutor på, man får ju inte direkt rutor på t.ex biceps, triceps osv, haha! :cool: ;)

Philippp
2005-10-31, 12:12
Ok. Borde inte magmaskinen va snäppet bättre än vanliga crunshes? där får man ju en bra tyngd på sig iaf när man går upp. Någon som har nån kommentera kring de?

Mag maskinen suger, den kör inte slut på magen ordentligt och dessutom belastas ryggen ofta vid för tunga vikter.

fonzie
2005-10-31, 14:51
Om du klickar på bilden jag laddade upp så ser du att jag redan är mycket smal. ;)

"bygga på övriga muskler ifall du känner dig som en pinne"

Vilka övriga? Det är magen jag vill få fler rutor på, man får ju inte direkt rutor på t.ex biceps, triceps osv, haha! :cool: ;)

Om det är brudarna du vill charma så kan det vara bra att ha en vältränad kropp och inte bara en mage (nu vet jag iofs inte hur hela du ser ut).
Många tjejer tycker det är fult med oprortionerliga killar tex sk discobyggare som bara har tränade överkroppar. Många tjejer har sagt att fotbolls-killar är snygga just för de bla har vältränad ben-muskulatur. Nåt att tänka på kanske. :)

keffat_liv
2005-10-31, 15:44
Om det är brudarna du vill charma så kan det vara bra att ha en vältränad kropp och inte bara en mage (nu vet jag iofs inte hur hela du ser ut).
Många tjejer tycker det är fult med oprortionerliga killar tex sk discobyggare som bara har tränade överkroppar. Många tjejer har sagt att fotbolls-killar är snygga just för de bla har vältränad ben-muskulatur. Nåt att tänka på kanske. :)

hahahahaha *bs* *screwy* :laugh:

wintzell
2005-10-31, 16:10
Om det är brudarna du vill charma så kan det vara bra att ha en vältränad kropp och inte bara en mage (nu vet jag iofs inte hur hela du ser ut).
Många tjejer tycker det är fult med oprortionerliga killar tex sk discobyggare som bara har tränade överkroppar. Många tjejer har sagt att fotbolls-killar är snygga just för de bla har vältränad ben-muskulatur. Nåt att tänka på kanske. :)

Tjejerna vill ha en tvättbräda på en riktigt tanig kille. Och navelludd.

fonzie
2005-10-31, 18:37
ni tror inte på mig? ni har hängt med tjejer med dålig smak! :D
Nej men många tjejer jag känner har sagt att de vill ha mer än en tanig fjun-olle med sex-pack utan en som har "hela paketet". Ni vet ryggvidd, axlar, biceps . ;)

6-Pack
2005-10-31, 19:21
ni tror inte på mig? ni har hängt med tjejer med dålig smak! :D
Nej men många tjejer jag känner har sagt att de vill ha mer än en tanig fjun-olle med sex-pack utan en som har "hela paketet". Ni vet ryggvidd, axlar, biceps . ;)


precis!.........

om vi vänder på steken så tror jag vi killar gillar tjejer som både har en putig rumpa,fasta bröst och gudomliga ben. Än en som är pinnsmal med silikonpattar ;)

keffat_liv
2005-10-31, 21:08
precis!.........

om vi vänder på steken så tror jag vi killar gillar tjejer som både har en putig rumpa,fasta bröst och gudomliga ben. Än en som är pinnsmal med silikonpattar ;)

jag faller faktiskt för små tjejer (inte såna små tjejer!! taniga tjejer så att säga) med små bröst :/ fast jag är väl jävligt udda *screwy*

abjorn
2005-10-31, 21:11
jag faller faktiskt för små tjejer (inte såna små tjejer!! taniga tjejer så att säga) med små bröst :/ fast jag är väl jävligt udda *screwy*

håller med dig där på bröstgrejjen, men dom får gärna ha lite rumpa.

Mucius
2005-10-31, 21:12
I så fall är jag också udda. Små bröst på smala tjejer ska det va!

Men helt klart verkar magen och armarna vara de kroppsdelar som mest imponerar på tjejer.

olwe
2005-10-31, 23:34
Asso, om en tjej börjar kladda på dig och vill känna på dina muskler så går hon nästan alltid på magen och bicepsen. Fast jag förstår inte hur man kan lägga upp träningen för att ställa in sig hos brudarna.

Hm, back to topic: jag gillar att köra roman liknande övningar med vikt, ganska många reps (ca 10-15st) samt kanske några benlyft och ett set crunches. Då får jag en juste pump och träningsverk.

Men det är ju bara jag.

RobbaN_90
2005-11-01, 03:53
jag faller faktiskt för små tjejer (inte såna små tjejer!! taniga tjejer så att säga) med små bröst :/ fast jag är väl jävligt udda *screwy*

Håller med dig totalt :hbang: , tycker samma ang tjejer ;)

HajduMan
2005-11-01, 08:49
Det krävs att du förlorar mer fett för att de ska synas tydligare, du får bygga på övriga muskler ifall du känner dig som en pinne.


e man redan smal så har man ganska säker under 10% fett på kroppen vilket innebär att om man har magrutor så syns de, efterom killen är smal så är det mat som behövs för att först och främst bygga upp musklerna, det är inte ett måste att ät så mycket så att man blir fet. Tung träning mellan 10-20 reps på magen är att rekommendera, kör man under 10 reps tycker jag personligen att man tappar kontakten då det blir för tungt.

p.s det räcker att träna magen 2-3 gånger per vecka MAX.

RobbaN_90
2005-11-01, 16:25
e man redan smal så har man ganska säker under 10% fett på kroppen vilket innebär att om man har magrutor så syns de, efterom killen är smal så är det mat som behövs för att först och främst bygga upp musklerna, det är inte ett måste att ät så mycket så att man blir fet. Tung träning mellan 10-20 reps på magen är att rekommendera, kör man under 10 reps tycker jag personligen att man tappar kontakten då det blir för tungt.

p.s det räcker att träna magen 2-3 gånger per vecka MAX.

woord :cool: