handdator

Visa fullständig version : Någon som jobbar/jobbat på Lidl?


Helena B
2005-10-25, 16:47
Ja är det någon som jobbar där eller har jobbat för att få personalrabatt på kvarg? :D Eller någon som känner någon och som känner till arbetsvillkoren där? Fick höra av min syster att om man är tjej och har mens så måste man ha en speciell scarf på sig för att visa att man måste gå på toa oftare än andra, det låter helt sjukt. Kan ju tillägga att jag har sökt jobb där och därför undrar (ja fattig student, tar vad man får).

hampaN
2005-10-25, 16:53
Det låter ju helt klart som en helt underbar ide :D

PowPow
2005-10-25, 16:55
Om man på grund av kreatinkur dricker extra mycket - får man en scarf då med? :D

Herkulez
2005-10-25, 16:58
Ja är det någon som jobbar där eller har jobbat för att få personalrabatt på kvarg? :D Eller någon som känner någon och som känner till arbetsvillkoren där? Fick höra av min syster att om man är tjej och har mens så måste man ha en speciell scarf på sig för att visa att man måste gå på toa oftare än andra, det låter helt sjukt. Kan ju tillägga att jag har sökt jobb där och därför undrar (ja fattig student, tar vad man får).
fan är du 23år. hade fått för mig av nån konstig anledning att du var en medelålders kärring :D

Larsson
2005-10-25, 17:01
fan är du 23år. hade fått för mig av nån konstig anledning att du var en medelålders kärring :D

Ja hon såg ju verkligen ut som en medelålders kärring på avataren hon hade förut;)

Pez
2005-10-25, 17:02
Ja är det någon som jobbar där eller har jobbat för att få personalrabatt på kvarg? :D Eller någon som känner någon och som känner till arbetsvillkoren där? Fick höra av min syster att om man är tjej och har mens så måste man ha en speciell scarf på sig för att visa att man måste gå på toa oftare än andra, det låter helt sjukt. Kan ju tillägga att jag har sökt jobb där och därför undrar (ja fattig student, tar vad man får).
Det stämmer och ändå inte - i Tjeckien tror jag det var ovanstående praktiserades. Jag har svårt att se nåt sådant på en svensk arbetsplats med svenska avtal, däremot är det när man jobbar i kassa på större butiker och stormarknader rätt så hårt reglerat med raster av bemanningsskäl. Det är ju inte heller ett speciellt "varierande och givande" arbete, men ska du bara jobba för pengarna så rock n' roll.. handels ger bra pröjs för kvälls/helgarbete och det är inte direkt krävande.

Peter-N1
2005-10-25, 17:04
Ja är det någon som jobbar där eller har jobbat för att få personalrabatt på kvarg? :D Eller någon som känner någon och som känner till arbetsvillkoren där? Fick höra av min syster att om man är tjej och har mens så måste man ha en speciell scarf på sig för att visa att man måste gå på toa oftare än andra, det låter helt sjukt. Kan ju tillägga att jag har sökt jobb där och därför undrar (ja fattig student, tar vad man får).

Säg till när du börjar så ska du få en beställning på kvarg!!! :D

H.Emanuel
2005-10-25, 17:08
Har hört en del om hur Lidl behandlar personalen, som slavar, usla villkor. Beror på hur desperat du är? Varför just ett sånt jobb?

mela
2005-10-25, 17:10
Ja är det någon som jobbar där eller har jobbat för att få personalrabatt på kvarg? :D Eller någon som känner någon och som känner till arbetsvillkoren där? Fick höra av min syster att om man är tjej och har mens så måste man ha en speciell scarf på sig för att visa att man måste gå på toa oftare än andra, det låter helt sjukt. Kan ju tillägga att jag har sökt jobb där och därför undrar (ja fattig student, tar vad man får).

Haha .. Ska åka till lidl och skratta och peka på alla med scarf på sig! :D:D

mela
2005-10-25, 17:10
Har hört en del om hur Lidl behandlar personalen, som slavar, usla villkor. Beror på hur desperat du är? Varför just ett sånt jobb?

Sverige har inte direkt överflöd på jobb för unga :P

Helena B
2005-10-25, 17:14
Sverige har inte direkt överflöd på jobb för unga :P

Helst inte i Gävle, finns ju ingenting ;)

Helena B
2005-10-25, 17:15
fan är du 23år. hade fått för mig av nån konstig anledning att du var en medelålders kärring :D

Men tack för den :whipped: Okej att jag har åldersnoja men :D

Helena B
2005-10-25, 17:17
Det stämmer och ändå inte - i Tjeckien tror jag det var ovanstående praktiserades. Jag har svårt att se nåt sådant på en svensk arbetsplats med svenska avtal, däremot är det när man jobbar i kassa på större butiker och stormarknader rätt så hårt reglerat med raster av bemanningsskäl. Det är ju inte heller ett speciellt "varierande och givande" arbete, men ska du bara jobba för pengarna så rock n' roll.. handels ger bra pröjs för kvälls/helgarbete och det är inte direkt krävande.

Jag har jobbat på ICA Kvantum så jag hur det är med pauser och så. Men att man ska märkas för att man har mens, det låter knäppt. Lidl i Nyköping kör med scarfer, hur det är i Gävle vet jag inte.

H.Emanuel
2005-10-25, 17:20
Skaffa en rik gamling och flytta ihop med

Johan_P
2005-10-25, 17:23
Glöm inte att Lidl är facklighetsfientligt. Nog sagt.

H.Emanuel
2005-10-25, 17:27
Ja, dom vill såklart ha unga människor med desperat pengabehov som de kan utnyttja maximalt eller kicka om de sticker upp

Dumleman
2005-10-25, 17:27
Äh det finns värre arbeten. Har man arbetsmoral och är van att göra rätt för sig så blir det nog inga problem.

petersson
2005-10-25, 17:28
Glöm inte att Lidl är facklighetsfientligt. Nog sagt.

behöver inte sägas mer än så :thumbup:

H.Emanuel
2005-10-25, 17:31
Äh det finns värre arbeten. Har man arbetsmoral och är van att göra rätt för sig så blir det nog inga problem.
"Man ska Va som en zoombie, vara nöjd med sin lott å aldrig klaga på nåt" som Ebba sjunger

Pez
2005-10-25, 17:31
Jag har jobbat på ICA Kvantum så jag hur det är med pauser och så. Men att man ska märkas för att man har mens, det låter knäppt. Lidl i Nyköping kör med scarfer, hur det är i Gävle vet jag inte.
Fifan.. om det är så, så hade jag vänt på klacken om jag vore dig och siktat på nån annan butik/jobb, om det är accepterat inom företaget att bete sig så mot anställda så lär det inte vara nån höjdare sett till arbetsmiljö. Det måste ju finnas andra matbutiker om inte annat - om du har erfarenhet så torde det inte vara nåt problem att få en kassatjänst.

Pez
2005-10-25, 17:33
Äh det finns värre arbeten. Har man arbetsmoral och är van att göra rätt för sig så blir det nog inga problem.
Problemet med "god arbetarmentalitet" (göra rätt för sig och jobba hårt) är att det inte funkar med företag som ser sina anställda som förbrukningsvaror.
Huruvida så är fallet här vet jag inte.. det är väl som med alla butikskedjor - det finns bra och dåliga butiksledningar, med en kedja som Lidl så har dom ju samma förutsättningar/mål mer eller mindre, men hur de väljer att förvalta butik/personal kan ju skilja sig åt.

chidde
2005-10-25, 17:36
Helst inte i Gävle, finns ju ingenting ;)

inte i helsingborg heller *spy*

Helena B
2005-10-25, 17:38
Jag har bara ansökt och det är säkert 10000 studenter som söker samma jobb så risken att jag får det är ganska minimal. Men om jag skulle få det så har jag inte råd att tacka nej. Därför jag ville veta vad som gäller från någon som verkligen har jobbat där eller känner någon. Man kan ju inte lyssna på ryktesvägen jämt.

Dumleman
2005-10-25, 17:38
"Man ska Va som en zoombie, vara nöjd med sin lott å aldrig klaga på nåt" som Ebba sjunger
Haha ja we're only in it for the deg :).

jakke
2005-10-25, 17:39
Jag har jobbat på ICA Kvantum så jag hur det är med pauser och så. Men att man ska märkas för att man har mens, det låter knäppt. Lidl i Nyköping kör med scarfer, hur det är i Gävle vet jag inte.
Säger din kompis kompis eller?

Kaboffastar
2005-10-25, 17:41
Bharat Forge !!!

Fultjack
2005-10-25, 17:51
jag läste om LIDL i tidningen för nån månad sen, då dom funderade på att flytta hit upp också, det var helt sjuka villkor, kommer inte ihåg nåt av dom men det var helt galet iaf ...

Helena B
2005-10-25, 17:52
Säger din kompis kompis eller?

Nej det var min 36 åriga syster som sa det.

Pellefant
2005-10-25, 17:54
Glöm inte att Lidl är facklighetsfientligt. Nog sagt.

Ännu ett skäl till att handla där.

Mago
2005-10-25, 18:01
De har ju för fan ingen uppsamlingsplats för varorna på rullbandet. Det går rätt ut, ner i golvet. Jag hatar verkligen Lidl.

z_bumbi
2005-10-25, 18:15
De har ju för fan ingen uppsamlingsplats för varorna på rullbandet. Det går rätt ut, ner i golvet.

Köp mycket billiga glasburkar och packa väldigt långsamt.

Baha
2005-10-25, 18:18
Lidl har svenskt kollektivavtal.,

Dom som jobber här(tierp) säger att det är som vilket jobb på en butik som helst, dock är ju dom flesta unga under 25 verkar det som, så är man under 25 tror jag det kan vara ett helt ok jobb, absolut inte sämre än ngn annan mataffär.

Helena B
2005-10-25, 18:20
Lidl har svenskt kollektivavtal.,

Dom som jobber här(tierp) säger att det är som vilket jobb på en butik som helst, dock är ju dom flesta unga under 25 verkar det som, så är man under 25 tror jag det kan vara ett helt ok jobb, absolut inte sämre än ngn annan mataffär.

Vaddå börjar man ställa mer krav när man är över 25? Hur är det med scarfarna i Tierp?

Cilia
2005-10-25, 18:23
Vaddå börjar man ställa mer krav när man är över 25? Hur är det med scarfarna i Tierp?
men det är väl bara att prova!
Gillar du det inte så kan du ju alltid sluta, det är väl inget livstidskontrakt?
Sen vet jag inte om jag går på toa oftare för att jag har mens. Nu har jag aldrig arbetat i affär och vet inte hur sällan man har rast men alternativt är ju att bara inte säga till att man har det och ta rast som vanligt.

Men jag håller nog med Pezt att jag hade dragit öronen åt mig med den inställningen till sina anställda. Känns lite som märkning av kreatur. Fast jag kan förstå att man inte har råd att säga nej som student med men då får man bara bita ihop och tugga i sig.

Helena B
2005-10-25, 18:27
men det är väl bara att prova!
Gillar du det inte så kan du ju alltid sluta, det är väl inget livstidskontrakt?
Sen vet jag inte om jag går på toa oftare för att jag har mens. Nu har jag aldrig arbetat i affär och vet inte hur sällan man har rast men alternativt är ju att bara inte säga till att man har det och ta rast som vanligt.

Men jag håller nog med Pezt att jag hade dragit öronen åt mig med den inställningen till sina anställda. Känns lite som märkning av kreatur. Fast jag kan förstå att man inte har råd att säga nej som student med men då får man bara bita ihop och tugga i sig.

Jo självklart ska jag testa, men det är kul att höra vad andra har för erfarenheter av Lidl...förutom kvargen.

mystic[-_-]
2005-10-25, 18:28
Har en kompis som jobbade på LIDL i 4 månader, han sa bara jobba aldrig där. Mer vet jag inte :)

Helena B
2005-10-25, 18:30
']Har en kompis som jobbade på LIDL i 4 månader, han sa bara jobba aldrig där. Mer vet jag inte :)

Men hallå...Så där kan du ju inte säga. Vill ju veta ;)

Cilia
2005-10-25, 18:33
']Har en kompis som jobbade på LIDL i 4 månader, han sa bara jobba aldrig där. Mer vet jag inte :)
men vi kan ju ha olika förhållande till arbete
en del tycker det är outhärdligt att arbeta på äldreboende medan andra gillar det. Det beror mycket på vilken inställning man har också. Det går inte att glassa sig igenom arbetslivet.

Jag har haft många jobb som inte anses som "fina" och jag har haft mer användning av den erfarenhet jag skaffat mig där än vad jag någonsin hade kunnat gissa innan.

Baha
2005-10-25, 18:34
DEt där med scarfarna var väl i nåt annat land som nån innan här sa.


Som sagt prova själv, smaken är ju som baken, bara o sluta dan efter annars väl eftersom du är student.-

edit:"men vi kan ju ha olika förhållande till arbete" precis, därför prova

jakke
2005-10-25, 19:03
Nej det var min 36 åriga syster som sa det.
som hört av sin kompis som hört av................................

H.Emanuel
2005-10-25, 19:34
Precis, se det som en livserfarenhet, testa. Men snälla du ha fokus på framtiden och på nåt annat så du inte fastnar där i evigheter och avancerar till butikschef och tvingar pojkar bära dumstrut

IfK
2005-10-25, 19:42
Jag är en trångsynt jävla människa, har hört alldeles för mycket ont om Lidl för att kunna jobba på det stället.

Helena B
2005-10-25, 19:44
Precis, se det som en livserfarenhet, testa. Men snälla du ha fokus på framtiden och på nåt annat så du inte fastnar där i evigheter och avancerar till butikschef och tvingar pojkar bära dumstrut

Ha ha ingen risk, utbildar mig till fastighetsmäklare så :D

shibi
2005-10-25, 21:24
Min broras flickvän, känner en kompis (långa kedjor här :naughty: ) som jobba på lidl, och när hon satt i kassa, fick hon inte gå på toaletten. hon fick sitta timsträck, och hålla sig. jaevla skitaffär...

Trance
2005-10-25, 21:26
Glöm inte att Lidl är facklighetsfientligt. Nog sagt.

Facken tenderar att ha för mycket makt ändå.

mystic[-_-]
2005-10-25, 21:27
men vi kan ju ha olika förhållande till arbete
en del tycker det är outhärdligt att arbeta på äldreboende medan andra gillar det. Det beror mycket på vilken inställning man har också. Det går inte att glassa sig igenom arbetslivet.

Jag har haft många jobb som inte anses som "fina" och jag har haft mer användning av den erfarenhet jag skaffat mig där än vad jag någonsin hade kunnat gissa innan.

Han bytte till ICA :thumbup:

Helena B
2005-10-25, 21:30
']Han bytte till ICA :thumbup:

Jag har jobbat på ICA och byter till Lidl *screwy* :D