handdator

Visa fullständig version : negativt att inte äta på 11 timmar?


keffat_liv
2005-10-24, 16:16
Hur dåligt är det att inte äta på 11 timmar om man över hela dagen ändå får i sig tillräckligt med kcal, protein osv? Hinner proteinbalansen lägga sig negativ på den perioden? Bör jag isåfall äta så mycket protein som möjligt (50g nånstans var väl gränsen kroppen kunde tillgodogöra åt gången) Till frukosten för att klara av denna 11 timmars period så bra som möjligt?

King Grub
2005-10-24, 16:26
Hinner proteinbalansen lägga sig negativ på den perioden?

Ja. Och en brakmåltid kommer inte att väga upp.

Är det inget som händer varje dag har en sådan dag ingen som helst effekt i den långa loppet.

keffat_liv
2005-10-24, 16:29
Finns det någon ungefärlig tid det tar för proteinbalansen att lägga sig negativ? Det händer då det är äcklig mat i skolan, vilket jag ungefär får räkna 2 dagar i veckan till att vara. Dock så dricker jag i alla fall lite mjölk, så helt tomt blir det inte i magen.

King Grub
2005-10-24, 16:39
Finns det någon ungefärlig tid det tar för proteinbalansen att lägga sig negativ?

Beror på näringsstatus, aktivitetsstatus och hormonstatus. Alltså: nej.

Nils.R
2005-10-24, 16:42
Ät o var glad att du får mat gratis alternativt ta med dig ngt som håller sig bra i skåpet som du kan plocka fram o äta.

keffat_liv
2005-10-24, 16:43
Ät o var glad att du får mat gratis alternativt ta med dig ngt som håller sig bra i skåpet som du kan plocka fram o äta.

maten är inte ens gratis *grr27*

Diana
2005-10-24, 16:47
maten är inte ens gratis *grr27*
Ja sjukt att man nu ska börja behöva pröjsa för håriga mackaroner och köttfärsås me snus loskor i *spy* :D

keffat_liv
2005-10-24, 16:50
Ja sjukt att man nu ska börja behöva pröjsa för håriga mackaroner och köttfärsås me snus loskor i *spy* :D

om det ändå hade varit så väl... :D

Slartibartfast
2005-10-24, 16:52
maten är inte ens gratis *grr27*

Ta med matlådor.

Diana
2005-10-24, 16:53
om det ändå hade varit så väl... :D
:laugh: usch

Men ta me dej nåt du kan ha i skåpet och äte, för 11 timmar utan käk är ju inge positivt för koncentrationen :)

keffat_liv
2005-10-24, 16:54
:laugh: usch

Men ta me dej nåt du kan ha i skåpet och äte, för 11 timmar utan käk är ju inge positivt för koncentrationen :)

skit i koncentrationen, jag vill ha muskler!! :D a får nog ta med mig något lite iaf, 2 ägg och nåt mer eller nåt:)

Diana
2005-10-24, 16:58
skit i koncentrationen, jag vill ha muskler!! :D a får nog ta med mig något lite iaf, 2 ägg och nåt mer eller nåt:)
Hahaha
grovt bröd me skink eller nåt annat proteinpålägg lär ju va lätt och bra att ha i skåpet och enkelt att äta, eller så kan du ju allti hävda att du är vegetarian, alternativt muslim, dom får ju annat(ofta mkt aptitligare *grr27* )käk :D

keffat_liv
2005-10-24, 17:02
Hahaha
grovt bröd me skink eller nåt annat proteinpålägg lär ju va lätt och bra att ha i skåpet och enkelt att äta, eller så kan du ju allti hävda att du är vegetarian, alternativt muslim, dom får ju annat(ofta mkt aptitligare *grr27* )käk :D

inte på vår skola:( helt sjukt... har en muslim i klassen med och passar inte maten hans religion så låter dom han helt enkelt svälta.

J.Saarela
2005-10-24, 17:03
inte på vår skola:( helt sjukt... har en muslim i klassen med och passar inte maten hans religion så låter dom han helt enkelt svälta.



Han får väl anpassa sig.


*popcorn*