handdator

Visa fullständig version : Deffning - fungerar min teori?


Assazel
2002-07-13, 17:42
Om man är blandat lönnfet och muskulös och inte ändrar kcal intaget utan bara tränar... blir man mer och mer slimmad då?

ska försöka förtydliga.
Om jag vill bli av med den lilla magen jag fått nu av viktökningen så borde jag stanna på kcal intaget i dag och träna sig slimmad?

Detta är kanske vad ni kallar för deff. men å andra sidan bygger min teori inte på ändring av födan utan på ett intag av samma mat med en konstant samma nivå av kcal per dag fast inkluderad hård sytrketräning.. detta borde funka, gör det det?

//bengan.

Frazze
2002-07-13, 18:20
Alltså, det som ger "övervikten" är ju att du äter fler kcal än du förbrukar. Om du då fortsätter att äta de kcal och tränar likadant, så fortsätter du att gå upp i vikt. Eller menar du ifall du går från ingen tränings till träning? Isåfall funkar det väl på sikt, eftersom du förbrukar kcal när du tränar styrke.

Assazel
2002-07-13, 18:25
ja ungefär så menar jag.
alltså om jag äter samma mängd varje dag kommer jag att komma till en platå till sist.. När jag är på den platån menar jag.
För jag äter ca 3100 kcal och det kanske hjälper mig upp till 65-70 kg (gissning) men efter det.. då borde man slimmas? Slipper man ju pilla med dieten och sånt..

/B

Matti
2002-07-13, 20:57
Om den ökade träningsmängden gör så att du förbrukar mer energi än du tar in kommer du att gå ner i vikt.

Janna
2002-07-14, 08:43
på väldigt lång sikt går man ner även om man fortsätter träna som tidigare också förutsatt att man ökar i muskelmassa ... desto mer muskler du har desto högre blir basalmetabolismen alltså den energi kroppen förbrukar om man inte räknar in nån fysisk aktivitet

Turbo
2002-07-14, 12:00
låter bra janna! så att ju mer man tränar och ju hårdare så förbrukar man mer energi än vanligt så slipper man deffa har jag uppfattat det rätt?:bpump: :muscle:

spinkoo
2002-07-14, 12:48
Precis, men du hinner nog med både en och två deffar/bulkar på samma tid...fast tränar man för att det är sunt och sånt funkar det ju...dessutom är det kolhydrater du bränner vid styrketräning.

MVH/spinkoo

Turbo
2002-07-14, 18:10
har ni hört talas om hälsovakten ?:eating:

e det bra? :cheers:

kan man lita på det och hur ska man kunna veta hur mycket en brödskiva väger ska man behöva väga dem oxå (skämt)

Frazze
2002-07-14, 18:18
Originally posted by Turbo
har ni hört talas om hälsovakten ?:eating:

e det bra? :cheers:

kan man lita på det och hur ska man kunna veta hur mycket en brödskiva väger ska man behöva väga dem oxå (skämt)


Ja, ja och ja.:cool: