handdator

Visa fullständig version : Tvillingarna Lamb


AcidSleeper
2005-10-24, 08:29
Hej och hå!
Ett tag man skrev här på Kolo och direkt man försöker kommer man på något sätt in på Allmänt! =)

Någon som sett detta: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,718485,00.html

Helt förskräckligt vad man kan göra framgång i inom USA... The American Dream! Tjoho! :thumbup:

Slartibartfast
2005-10-24, 08:42
Såg en dokumentär om dem för nån vecka sen. Det är så tragiskt.

grisbil3n
2005-10-24, 11:30
Haha, klockrent :D

Fatalist
2005-10-24, 11:31
Söta som socker *popcorn* :kinky:

Baan
2005-10-24, 11:34
Haha, klockrent :D

vet inte vad som är klockrent där riktigt, kanske att dom är en produkt av trailer trash "kulturen"? :)

Herkulez
2005-10-24, 11:43
japanska varianten?


http://amethyst23.buzznet.com/user/?id=927597

AcidSleeper
2005-10-24, 11:49
Härligt med de japanska tjejerna! :D

Davil
2005-10-24, 11:53
Tragiskt...

Zafer
2005-10-24, 11:59
White pride worldwide! :hbang:

Sonny
2005-10-24, 12:00
Hahaha, det är fan helt sjukt, visst är det tragiskt på ett sätt men jag garvar bara :D

Griip
2005-10-24, 12:01
-Vi vill bara värna om den vita rasen.


Hahahahaha!

Mel
2005-10-24, 12:03
Tjaaa det finns ju hiphopp, rapp osv så varför inte detta?

Officer
2005-10-24, 12:03
Hon till höger kommer bli en jävla goding om 4-5 år! :naughty:

Zafer
2005-10-24, 12:04
Hon till höger kommer bli en jävla goding om 4-5 år! :naughty:

I'd hit it!

Herkulez
2005-10-24, 12:10
I'd hit it!
and she would hit murat the turk, with a shovel :laugh:

Sonny
2005-10-24, 12:11
Hon till höger kommer bli en jävla goding om 4-5 år! :naughty:Hur vare vi sa, great minds think alike :D

Den ena lirar juh gura också tydligen :thumbup:

Weird
2005-10-24, 12:16
var köper man såna tröjor :laugh: :laugh:

MasterChief
2005-10-24, 12:54
Vidrigt. *grr27*

Herkulez
2005-10-24, 13:41
http://www.vaizdas.lt/vaizdas/vaizdas/data/media/5/Adolf_Hitler_-_Simpsons_1.jpg


lika som bär kort?
Millhouse gråter när han ser när dom ändrar Toys r us skylten
http://www.stardock.com/brad/simp1.jpg

Bild på ledsna fransmän under WWII när nazisterna klampar in i paris
http://www.stardock.com/brad/simp2.jpg

Pingu
2005-10-24, 13:45
Brudarna har potential :naughty:

hangatyr
2005-10-24, 13:56
haha,kolla in hitlertröjorna!!! de ser exakt ut som ny demokratis logga!!


en slump? knappast! :D

Trance
2005-10-24, 13:59
Helt förskräckligt vad man kan göra framgång i inom USA... The American Dream! Tjoho! :thumbup:

Hyfsat dumt sagt, tycker du inte det. Ignoransen bland svenskar är total och nästan lika stark som förmågan att tro att man är bättre än andra. Fan mer skrämmande än småbarn som sjunger om hitler.

kharon
2005-10-24, 14:02
Jäkligt tragiskt. Såg en dokumentär om dem för en tid sedan. Föräldrarna som uppfostrat flickorna till att bli som de är. Hoppas de får sitt förnuft tillfånga då de växer upp.

OK, att man som äldre kan få rasistiska uppfattningar, men att få det tillsammans med modersmjölken utan att kunna bilda sina egna uppfattningar är helt enkelt tragiskt.

zanzi
2005-10-24, 14:12
Haha, klockrent :D

På vilket sätt om jag får fråga?

Kwon
2005-10-24, 14:49
Sandraks päron matade han med träning och olika tillskott vid ung ålder vilket gjorde att det var det enda som centrerade i hans liv och dessa tvillingars föräldrar har ju gjort liknande.

Unga barn är ju enormt lättpåverkade då föräldrar kan uppfostra och skapa dom på de sätt de vill med "rätt" metoder.

Intressant att se om tvillingarna tänker på samma sätt vid äldre ålder då de har lite mer att säga till om / egen vilja etc.

Åker de till Los Angeles och får kontakt med andra människor kanske de förändras, eller inte.

Hade de sett Ronnie Coleman in action hade de nog ändrat sig snabbt!

OJ vicken kewl o stor gubbe! Han har ju räfflor på gluteus också utbrister de!

hangatyr
2005-10-24, 14:51
Sandraks päron matade han med träning och olika tillskott vid ung ålder vilket gjorde att det var det enda som centrerade i hans liv och dessa tvillingars föräldrar har ju gjort liknande.

.

har de matat sina barn med tillskott?



blir man nazizt av kosttillskott!!!??

Hallå aftonbladet! här har ni ett scoop!

Kwon
2005-10-24, 14:54
Nja det är ett speciellt tillskott som heter KKK av företaget Nazé som man kan bli nazist av. Tillskottet KKK skall innehålla massa kolhydrater, kreatin etc...

hangatyr
2005-10-24, 14:55
Nja det är ett speciellt tillskott som heter KKK av företaget Nazé som man kan bli nazist av. Tillskottet KKK skall innehålla massa kolhydrater, kreatin etc...

dopingklassat i sverige?

Mart|n
2005-10-24, 14:59
japanska varianten?


http://amethyst23.buzznet.com/user/?id=927597


Och här är pojkvännerna:

Kwon
2005-10-24, 15:00
dopingklassat i sverige?

Keine Ahnung!

men som sagt, det ska bli kul om de ändrar på sig när de får se Ronnie Coleman på tävling...tror du inte de tänker WOW Räfflade Gluttar! Vilken scennärvaro!

Alldeles ådrig etc... Slå en sidechest Ronnie! LIGHTWEIGHT BABY! Peanutz etc

Zafer
2005-10-24, 15:09
and she would hit murat the turk, with a shovel :laugh:
:D

Spinkot
2005-10-24, 19:35
Jäkligt tragiskt. Såg en dokumentär om dem för en tid sedan. Föräldrarna som uppfostrat flickorna till att bli som de är. Hoppas de får sitt förnuft tillfånga då de växer upp.

OK, att man som äldre kan få rasistiska uppfattningar, men att få det tillsammans med modersmjölken utan att kunna bilda sina egna uppfattningar är helt enkelt tragiskt.

Varför skulle det vara värre att få sådana åsikter inprogrammerade i huvudet än de som blir inprogrammerade i huvudet på barnen i svenska skolor?

Wayfaerer
2005-10-24, 20:58
Varför skulle det vara värre att få sådana åsikter inprogrammerade i huvudet än de som blir inprogrammerade i huvudet på barnen i svenska skolor?

Tänker du på några speciella?

Lillgrabben
2005-10-24, 20:59
Varför skulle det vara värre att få sådana åsikter inprogrammerade i huvudet än de som blir inprogrammerade i huvudet på barnen i svenska skolor?



*slap*




Skulle skriva ngt otrevligt här men låter bli.

Fultjack
2005-10-24, 21:01
Varför skulle det vara värre att få sådana åsikter inprogrammerade i huvudet än de som blir inprogrammerade i huvudet på barnen i svenska skolor?

håller med dig till viss del, jag tycker detta kan jämföras med muslimer och andra högt troende

Grahn
2005-10-24, 21:04
håller med dig till viss del, jag tycker detta kan jämföras med muslimer och andra högt troende

Med risken att göra denna tråden till en religions debatt, hurfan menar du att nazism och muslimsk tro skulle vara liknande?! Märk väl att du inte sade förvirrade fanatiska knasbollar i turban som säger sig vara muslimer utan du pratade om troende....

Trance
2005-10-24, 21:05
håller med dig till viss del, jag tycker detta kan jämföras med muslimer och andra högt troende

Nej, men vissa extrema läror inom Islam som är ungefär spegelbilden av nazism. De är ju inte direkt vanliga här i Sverige heller.

Trance
2005-10-24, 21:07
Med risken att göra denna tråden till en religions debatt, hurfan menar du att nazism och muslimsk tro skulle vara liknande?! Märk väl att du inte sade förvirrade fanatiska knasbollar i turban som säger sig vara muslimer utan du pratade om troende....

Klart "knasbollarna" också är troende muslimer.

Grahn
2005-10-24, 21:09
Klart "knasbollarna" också är troende muslimer.

Mjo men de är ju inte direkt mallen för en muslim bara för att de skriker högst och syns mest.
;)

Trance
2005-10-24, 21:10
Mjo men de är ju inte direkt mallen för en muslim bara för att de skriker högst och syns mest.
;)

Det är ju helt sant.

grisbil3n
2005-10-24, 23:08
vet inte vad som är klockrent där riktigt, kanske att dom är en produkt av trailer trash "kulturen"? :)

Att det är små flickor som gör vitmaktmusik, sticker något oerhört i politiskt korrrekta ögon :)

Vore annat om dom hade det dåligt vilket jag inte tror dom har, dom är ju rockstars.

Dissector
2005-10-24, 23:18
Varför skulle det vara värre att få sådana åsikter inprogrammerade i huvudet än de som blir inprogrammerade i huvudet på barnen i svenska skolor?

Kanske mycket ligger i att förstnämna blir propagerande för något mycket mer hatiskt än sistnämnda? De lär sig helt enkelt sympatisera med förintelse av hela folkslag. Det är väl ändå viss skillnad på det och den bit av subjektivitet som skuttar in på Samhälls-lektionerna?

grisbil3n
2005-10-24, 23:20
Kanske mycket ligger i att förstnämna blir propagerande för något mycket mer hatiskt än sistnämnda? De lär sig helt enkelt sympatisera med förintelse av hela folkslag. Det är väl ändå viss skillnad på det och den bit av subjektivitet som skuttar in på Samhälls-lektionerna?

Nu får du fan ge dig, nog för att hela ns grejen kanske är lite destruktiv i förlängningen men småtjejerna kommer inte att börja tillverka zyklon-b eller dylikt.

Garnax
2005-10-24, 23:33
-Vi vill bara värna om den vita rasen.

Hahahahaha!

Synd bara att det betyder att man ska döda alla andra...

Kan det inte bara får räcka med att man badar och håller sig ren :)

Trance
2005-10-25, 00:14
Att det är små flickor som gör vitmaktmusik, sticker något oerhört i politiskt korrrekta ögon :)

Vore annat om dom hade det dåligt vilket jag inte tror dom har, dom är ju rockstars.

Ja, poltiskt korrekta ögon. Du menar sådana som inte håller med just dig. Det skulle garnaterat sticka i dina ögon om de spelade musik som var väldigt pro-Islam. Tänk dig, små söta blonda tjejer som sjunger om att alla borde enas i ett stort kalifat och att västvärlden borde braka samma. Bakom så står deras pappa med sitt stora skägg.

Kolo skulle genast starta en 100 sidors tråd om hur fel det skulle vara. Även om det inte heller skulle vara "politiskt korrekt". Så det handlar inte om vad som är "pk" eller inte, det handlar om vad DU tycker är korrekt.

Själv tycker jag det är lite synd att så unga människor eller framför allt vilka människor som helst har sådana åsikter. Oftast är de ju inte direkt grundade i fakta.

Griip
2005-10-25, 00:29
Synd bara att det betyder att man ska döda alla andra...

Kan det inte bara får räcka med att man badar och håller sig ren :)


:D

hangatyr
2005-10-25, 06:18
Varför skulle det vara värre att få sådana åsikter inprogrammerade i huvudet än de som blir inprogrammerade i huvudet på barnen i svenska skolor?

du skämtar?


har du över huvud taget någon aning om vad du talar om nu?

Spinkot
2005-10-25, 12:42
du skämtar?


har du över huvud taget någon aning om vad du talar om nu?

Jag skämtar inte,jag ser de åsikter som är standard inom västvärlden är betydligt mer destruktiva än den "nazism" som dessa ungdommar fått lära sig.

Spinkot
2005-10-25, 12:44
Synd bara att det betyder att man ska döda alla andra...

Kan det inte bara får räcka med att man badar och håller sig ren :)

Det har väl aldrig inneburit att man skall döda alla andra.det är ren propaganda

enherjer
2005-10-25, 12:56
Hittade en skiva med flickorna på en svensk ej politiskt korrekt sida. Får man posta länk?

hangatyr
2005-10-25, 12:57
Jag skämtar inte,jag ser de åsikter som är standard inom västvärlden är betydligt mer destruktiva än den "nazism" som dessa ungdommar fått lära sig.

kan inte du lite kortfattat redogöra lite för de destruktiva västerländska värderingarna som är värre än nazism? det skulle vara mycket intressant.

Spinkot
2005-10-25, 13:27
kan inte du lite kortfattat redogöra lite för de destruktiva västerländska värderingarna som är värre än nazism? det skulle vara mycket intressant.

Se runt omkring dig,folk är rädda,miljön förstörs.
Politiker är den nya överklassen som genom hycklande,populism och lögner får folket att tro att de har något att säga till om medans de håvar in massa pengar. Miljön horas ut till de företag som ger politikerna så mycket pengar som möjligt. Eftersom liv också självklart är den ultimata rättigheten så måste man ju låta alla människor föröka sig var de vill och hur mycket de vill vilket leder till en överpopulation,eftersom det inte heller pågår något urval av vad som är passande egenskaper och inte så slutar därmed människans utveckling.

Jag skulle iofs inte påstå att jag är en nazist eftersom jag inte håller med om en massa av deras kollektivistiska tendenser.Jag gillar individualism

kharon
2005-10-25, 13:30
Varför skulle det vara värre att få sådana åsikter inprogrammerade i huvudet än de som blir inprogrammerade i huvudet på barnen i svenska skolor?

Tycker du att det är bättre att man som barn lär sig hata människor än att låta barnen lära sig att man skall utgå infrån att alla människor är lika mycket värda och att andra människor bör få en ärlig chans, oavsett ras, sexualitet, religion, kön o.s.v eller för att de är födda i ett annat land än ditt eget?

En annan orsak är att det är olagligt. Ja (tyvärr) inte att ha såna åsikter (för vi har ju trots allt åsiktsfrihet). Men att leva utgående från de värderingarna leder lätt till olagligheter om man inte håller de åsikterna till sig själv. Jag tycker då inte att det är rätt att lära barnen leva efter dessa ideal.

Man kan heller inte jämföra detta med religionen. Åtminstone inte i här. Vad gäller extremistiska falanger o.s.v. kanske är en annan sak och då är det visst lika illa, men ingen religion i sig förespråkar hat och en tro att någon är sämre än du själv. Visst, "du ska inga andra gudar hava jämte mig" och whatnot i all ära som står i bibeln, men överlag gör inte religionen dig till en människa med snedvridna ideal.


Jag förstår att detta är en dödfödd diskussion. Är man rasist så är man, jag tycker bara att det är tragiskt. :(

Spinkot
2005-10-25, 13:36
Tycker du att det är bättre att man som barn lär sig hata människor än att låta barnen lära sig att man skall utgå infrån att alla människor är lika mycket värda och att andra människor bör få en ärlig chans, oavsett ras, sexualitet, religion, kön o.s.v eller för att de är födda i ett annat land än ditt eget?

En annan orsak är att det är olagligt. Ja (tyvärr) inte att ha såna åsikter (för vi har ju trots allt åsiktsfrihet). Men att leva utgående från de värderingarna leder lätt till olagligheter om man inte håller de åsikterna till sig själv. Jag tycker då inte att det är rätt att lära barnen leva efter dessa ideal.

Man kan heller inte jämföra detta med religionen. Åtminstone inte i här. Vad gäller extremistiska falanger o.s.v. kanske är en annan sak och då är det visst lika illa, men ingen religion i sig förespråkar hat och en tro att någon är sämre än du själv. Visst, "du ska inga andra gudar hava jämte mig" och whatnot i all ära som står i bibeln, men överlag gör inte religionen dig till en människa med snedvridna ideal.


Jag förstår att detta är en dödfödd diskussion. Är man rasist så är man, jag tycker bara att det är tragiskt. :(

Barn lär sig hat nu också,bara mot de onda rasisterna och de antidemokratiska elementen.Dessutom har nazister bara något emot folk av annan åsikt,hudfärg,kultur osv så länge de bor inom ett område de anser som sitt.
Jag är ingen rasist om det är mig du menar,jag ser inte som "vita" människor generellt mer värda än "svarta",däremot ser jag de som tycker som jag och min familj som mer värda än resten av världen tillsammans (disclaimer:min familj tycker antagligen inte som jag,farsan är ju tom sosse,det jag menade är att min familj är viktig ;) )

kharon
2005-10-25, 13:48
Barn lär sig hat nu också,bara mot de onda rasisterna och de antidemokratiska elementen.Dessutom har nazister bara något emot folk av annan åsikt,hudfärg,kultur osv så länge de bor inom ett område de anser som sitt.
Jag är ingen rasist om det är mig du menar,jag ser inte som "vita" människor generellt mer värda än "svarta",däremot ser jag de som tycker som jag och min familj som mer värda än resten av världen tillsammans (disclaimer:min familj tycker antagligen inte som jag,farsan är ju tom sosse,det jag menade är att min familj är viktig ;) )

Att lära sig förakta grupperingar som står för hatbrott och (enligt mig) snedvridna åsikter om olika människors olika värde o.s.v. är ju bara vettigt. Att det borde ingå i skolan är för mig självklart. Du är kanske ingen rasist, enligt dig själv, men du försvarar detta ändå. Att nazisterna bara har emot folk om de är på ett område som nazisterna anser som sitt eget låter ju jättegulligt.

Att man håller sin egen familj, släkt och vänner som viktiga är väl naturligt och det gör naturligtvis alla människor.

Spinkot
2005-10-25, 13:52
Att lära sig förakta grupperingar som står för hatbrott och (enligt mig) snedvridna åsikter om olika människors olika värde o.s.v. är ju bara vettigt. Att det borde ingå i skolan är för mig självklart. Du är kanske ingen rasist, enligt dig själv, men du försvarar detta ändå. Att nazisterna bara har emot folk om de är på ett område som nazisterna anser som sitt eget låter ju jättegulligt.

Att man håller sin egen familj, släkt och vänner som viktiga är väl naturligt och det gör naturligtvis alla människor.

Att lära ut vad du tycker är vettigt anser inte jag som en bra grund för ett utlärningsväsende.Jag trodde det var kunskap och inte värderingar man skulle lära sig i skolan.Dessutom är ju väldigt demokratiskt att förbjuda åsikter och indoktrinera barn i låg ålder ;)

mangs
2005-10-25, 13:53
Spinkot: ursäkta jag frågar men vad svamlar du om?

hangatyr
2005-10-25, 13:54
Se runt omkring dig,folk är rädda,miljön förstörs.
Politiker är den nya överklassen som genom hycklande,populism och lögner får folket att tro att de har något att säga till om medans de håvar in massa pengar. Miljön horas ut till de företag som ger politikerna så mycket pengar som möjligt. Eftersom liv också självklart är den ultimata rättigheten så måste man ju låta alla människor föröka sig var de vill och hur mycket de vill vilket leder till en överpopulation,eftersom det inte heller pågår något urval av vad som är passande egenskaper och inte så slutar därmed människans utveckling.

Jag skulle iofs inte påstå att jag är en nazist eftersom jag inte håller med om en massa av deras kollektivistiska tendenser.Jag gillar individualism

så det faktum att politiker är idioter gör att nazism med sitt totala förakt, ja hat, mot andra politska åskådningar, oönskade "raser" etc bättre än de västerländska "dekadenta" värderingarna?

få se nu: vågskålen väger mellan korrupta politiker och folkmord? tja då är ju folkmord verkligen att föredra!

Spinkot
2005-10-25, 13:58
så det faktum att politiker är idioter gör att nazism med sitt totala förakt, ja hat, mot andra politska åskådningar, oönskade "raser" etc bättre än de västerländska "dekadenta" värderingarna?

få se nu: vågskålen väger mellan korrupta politiker och folkmord? tja då är ju folkmord verkligen att föredra!

För att vända på problemet; Vad hade judarna där att göra från början?
Ser du Pinochet som en liberal?Ser du Stalin som kommunist?Det Hitler gjorde är inte grunden för hela det nazistiska tänkandet,folk tolkar allting annorlunda precis som de alltid gjort.

Pudzianovski
2005-10-25, 13:59
Orkar knappt kommentera Spinkot idiotiska inlägg. Helt sjukt.

Spinkot
2005-10-25, 14:05
Orkar knappt kommentera Spinkot idiotiska inlägg. Helt sjukt.

Mmm,det roliga är att ni ställer allt till sin spets såhär just nu.Om vi satt och samtalade privat skulle ni se vilken trevlig person jag är ;)
Om jag drar tillbaka det en smula,jag står inte för att vi med våld ska köra ut folk med annan hudfärg ur Sverige.Jag står inte för det folkmord som Hitler och NSDAP utfärdade.

hangatyr
2005-10-25, 14:07
För att vända på problemet; Vad hade judarna där att göra från början?
Ser du Pinochet som en liberal?Ser du Stalin som kommunist?Det Hitler gjorde är inte grunden för hela det nazistiska tänkandet,folk tolkar allting annorlunda precis som de alltid gjort.

vad de hade där att göra från början? tja de bodde där. är det faktum att de av någon anledning inte gillades av vissa argument nog att utplåna dem? och alla andra som itne gillades av regimen, zigenare, sossar, kommunister, etc etc etc.

kan du förklara vad du menar med att hitler inte är grunden för nazism? under tredje riket frågade en man vid ett tillfälle någon av höjdarna inom partiet (jag har inte min referenslitteratur här på jobbet tyvärr, så jag kan inte vara mer exakt än så) vad nazism egentligen var. Svaret som kom var ngt i stil med "Nazism? det är vad hitler vill att det ska vara." om man läser mein kampf (ja jag har gjort det, har du?) ser man att stora delar av det som senare skulel bli det tredje riket beksrivs redan i Mein kampf. så ja, jag vill nog påstå att jag ser hitler som nazist. Att se det på något anant sätt går itne.

kharon
2005-10-25, 14:10
Att lära ut vad du tycker är vettigt anser inte jag som en bra grund för ett utlärningsväsende.Jag trodde det var kunskap och inte värderingar man skulle lära sig i skolan.Dessutom är ju väldigt demokratiskt att förbjuda åsikter och indoktrinera barn i låg ålder ;)

Det vore kanske också bäst att revidera historieböckerna så att barnen inte behövde lära sig lögnerna om förintelsen på samma gång? :confused:


Du trodde fel. Naturligtvis skall skolan lära ut BÅDE kunskap OCH värderingar. Jag citerar läroplanen, SKOLFS 1994:1:

"Det offentliga skolväsendet vilar på demokratins grund. Skollagen (1985:1100) slår fast att verksamheten skall utformas i överensstämmelse med grundläggande demokratiska värderingar och att var och en som verkar inom skolan skall främja aktningen för varje människas egenvärde och respekten för vår gemensamma miljö (1 kap. 2 §)."

"Människolivets okränkbarhet, individens frihet och integritet, alla människors lika värde, jämställdhet mellan kvinnor och män, samt solidaritet med svaga och utsatta är de värden som skolan skall gestalta och förmedla. I överensstämmelse med den etik som förvaltats av kristen tradition och västerländsk humanism sker detta genom individens fostran till rättskänsla, generositet, tolerans och ansvarstagande."

"Skolans uppdrag är att främja lärande där individen stimuleras att inhämta kunskaper. I samarbete med hemmen skall skolan främja elevernas utveckling till ansvarskännande människor och samhällsmedlemmar (1 kap. 2 §). Skolan skall präglas av omsorg om individen, omtanke och generositet. Utbildning och fostran är i djupare mening en fråga om att överföra och utveckla ett kulturarv – värden, traditioner, språk, kunskaper – från en generation till nästa. Skolan skall därvid vara ett stöd för familjerna i deras ansvar för barnens fostran och utveckling. Arbetet måste därför ske i samarbete med hemmen. Skapande arbete och lek är väsentliga delar i det aktiva lärandet."

"Skolan har i uppdrag att överföra grundläggande värden och främja elevernas lärande för att därigenom förbereda dem för att leva och verka i samhället. Skolan skall förmedla de mer beständiga kunskaper som utgör den gemensamma referensram alla i samhället behöver. Eleverna skall kunna orientera sig i en komplex verklighet, med ett stort informationsflöde och en snabb förändringstakt. Studiefärdigheter och metoder att tillägna sig och använda ny kunskap blir därför viktiga. Det är också nödvändigt att eleverna utvecklar sin förmåga att kritiskt granska fakta och förhållanden och att inse konsekvenserna av olika alternativ. Språk, lärande och identitetsutveckling är nära förknippade. Genom rika möjligheter att samtala, läsa och skriva skall varje elev få utveckla sina möjligheter att kommunicera och därmed få tilltro till sin språkliga förmåga."


Jag gissar att du ändå inte bryr dig så jag slutar där.
Det är heller inte vad JAG tycker är vettigt som är grunden för detta, utan vad er demokrati anser vara vettigt.

Naesetgrabb
2005-10-25, 14:11
Med risken att göra denna tråden till en religions debatt, hurfan menar du att nazism och muslimsk tro skulle vara liknande?! Märk väl att du inte sade förvirrade fanatiska knasbollar i turban som säger sig vara muslimer utan du pratade om troende....

Ungefär som nazisterna vill(e?) utrota/avrätta judar vill ju muslimer avrätta icke troende. Visst finns fördomar mellan religioner men knappast är någon religion så fullproppad med fundamentalister och andra tillhörande extrema grupper som Islam. *screwy*

Naesetgrabb
2005-10-25, 14:13
Tänker du på några speciella?

Lustigt att det svenska lärovärket så gärna proklamerar om hur hemskt Nazismens styre var, medan kommunismens skräckvälde hålls i dunkel:) Stalins gärningar var ju så bra, eller vad säger ni; Schyman och Sahlin? *rolleyes* :furious:

Naesetgrabb
2005-10-25, 14:19
Se runt omkring dig,folk är rädda,miljön förstörs.
Politiker är den nya överklassen som genom hycklande,populism och lögner får folket att tro att de har något att säga till om medans de håvar in massa pengar. Miljön horas ut till de företag som ger politikerna så mycket pengar som möjligt. Eftersom liv också självklart är den ultimata rättigheten så måste man ju låta alla människor föröka sig var de vill och hur mycket de vill vilket leder till en överpopulation,eftersom det inte heller pågår något urval av vad som är passande egenskaper och inte så slutar därmed människans utveckling.

Jag skulle iofs inte påstå att jag är en nazist eftersom jag inte håller med om en massa av deras kollektivistiska tendenser.Jag gillar individualism

Påstår du att miljön ej förstördes under låt säga... Kommunismens era? Sovietunionen är ett ganska bra exempel på hur en fatalt misslyckad miljöpolitik ser ut.

"Politiker är den nya överklassen som genom hycklande,populism och lögner får folket att tro att de har något att säga till om medans de håvar in massa pengar."

Folket är inte får, jag tror den största delen av folket är fullt medvetna om hur politikerna står i div. frågor och åsikter? Att sedan folket inte röstar rätt och (tyvärr) accepterar dagens invandrarklimat är en annan sak

:furious:

Spinkot
2005-10-25, 14:24
Påstår du att miljön ej förstördes under låt säga... Kommunismens era? Sovietunionen är ett ganska bra exempel på hur en fatalt misslyckad miljöpolitik ser ut.

"Politiker är den nya överklassen som genom hycklande,populism och lögner får folket att tro att de har något att säga till om medans de håvar in massa pengar."

Folket är inte får, jag tror den största delen av folket är fullt medvetna om hur politikerna står i div. frågor och åsikter? Att sedan folket inte röstar rätt och (tyvärr) accepterar dagens invandrarklimat är en annan sak

:furious:

Miljöförstöring under kommunismens era i ryssland var onekligen stor.Dock har ju naturen aldrig varit spec viktig inom den ryska skolans kommunism.
Sovjet kan endast hållas som exempel för en totalt misslyckad planekonomisk kapitalistisk diktatur.

Naesetgrabb
2005-10-25, 14:33
Miljöförstöring under kommunismens era i ryssland var onekligen stor.Dock har ju naturen aldrig varit spec viktig inom den ryska skolans kommunism.
Sovjet kan endast hållas som exempel för en totalt misslyckad planekonomisk kapitalistisk diktatur.

Kommunism har f. ö alltid misslyckats?
:cheers:

kharon
2005-10-25, 14:40
Ungefär som nazisterna vill(e?) utrota/avrätta judar vill ju muslimer avrätta icke troende. Visst finns fördomar mellan religioner men knappast är någon religion så fullproppad med fundamentalister och andra tillhörande extrema grupper som Islam. *screwy*

Känner du många muslimer?

zanzi
2005-10-25, 14:53
Ungefär som nazisterna vill(e?) utrota/avrätta judar vill ju muslimer avrätta icke troende.

:laugh: Bra där! :thumbup:

Baan
2005-10-25, 14:56
Ungefär som nazisterna vill(e?) utrota/avrätta judar vill ju muslimer avrätta icke troende. Visst finns fördomar mellan religioner men knappast är någon religion så fullproppad med fundamentalister och andra tillhörande extrema grupper som Islam. *screwy*

Låter som du har grym koll. Islam är en av flera religioner som strängt förbjuder liknane saker och att tvinga folk på någon religion är också något som är strikt förbjudet enligt koranen. Att det nu idag finns u-länder där diverse ledare utnyttjar religionen och felkolktar som fan för sin egen fördel samt fanatiker i Irak, betyder inte att teorin i sig är helt omöjlig i ett civiliserat samhälle. Se på mig, jag halshugger inte folk på vardagarna :)

kharon
2005-10-25, 16:13
Se på mig, jag halshugger inte folk på vardagarna :)


Åh då kan man ju pusta ut! :D




Känns för övrigt som om många är rätt insnöade i dessa frågor. Man tror väl på det man vill helt enkelt.

Shadow Warrior
2005-10-25, 17:33
Kommunism har f. ö alltid misslyckats?
:cheers:

Jag skulle villja säga at Kuba har lyckats bra, dock så har dom aldrig infört komunismen så det vore inte helt rätt.

grisbil3n
2005-10-25, 18:01
Ja, poltiskt korrekta ögon. Du menar sådana som inte håller med just dig. Det skulle garnaterat sticka i dina ögon om de spelade musik som var väldigt pro-Islam. Tänk dig, små söta blonda tjejer som sjunger om att alla borde enas i ett stort kalifat och att västvärlden borde braka samma. Bakom så står deras pappa med sitt stora skägg.

Kolo skulle genast starta en 100 sidors tråd om hur fel det skulle vara. Även om det inte heller skulle vara "politiskt korrekt". Så det handlar inte om vad som är "pk" eller inte, det handlar om vad DU tycker är korrekt.

Själv tycker jag det är lite synd att så unga människor eller framför allt vilka människor som helst har sådana åsikter. Oftast är de ju inte direkt grundade i fakta.

Skulle inte bry mig nämnvärt, känner ingen gemenskap med jordens ädelvita befolkning på det sättet :)

grisbil3n
2005-10-25, 18:04
Var snälla mot Spinkot för fan, det måste finnas rum för lite mer extrema och kontroversiella åsikter utan att gullegullälskaallamänniskormaffian slår till.

laham
2005-10-25, 18:21
Ungefär som nazisterna vill(e?) utrota/avrätta judar vill ju muslimer avrätta icke troende. Visst finns fördomar mellan religioner men knappast är någon religion så fullproppad med fundamentalister och andra tillhörande extrema grupper som Islam. *screwy*
så du menar att jag som muslim går runt och avrättar
folk som inte e troende,konstigt att jag galningen fortfarande är på
frifot då

thats crazy om du tror det *screwy*

Pudzianovski
2005-10-25, 18:25
Var snälla mot Spinkot för fan, det måste finnas rum för lite mer extrema och kontroversiella åsikter utan att gullegullälskaallamänniskormaffian slår till.


Klart det ska få finnas, det har du alldeles rätt i. Men då ska han oxå tåla kritiken från andra här utan att han eller du börjar snyfta.

Baan
2005-10-25, 18:26
Var snälla mot Spinkot för fan, det måste finnas rum för lite mer extrema och kontroversiella åsikter utan att gullegullälskaallamänniskormaffian slår till.

lite svårt att vara snäll (har iofs inte sagt något till honom men wtf) om någon uppenbart har starkt främlingsfientliag åsikter eller dylikt. ser ingen anledning heller att vara snäll bara för man vill ha lite mångfald i åsikterna, sån mångfald kan man leva utan faktiskt