handdator

Visa fullständig version : Skönheten och odjuren


Coldsmith
2005-10-23, 20:35
Är det fler än jag som ser denna serie?

Fler än jag som tycker att de nya killarna (kroppskillar, jocks:en eller vad man nu ska kalla dom) är fruktansvärda människor som verkligen verkar göra allt för att leva upp till elaka och jävliga "jocks" i tonårsfilmer? Dom måste ju vara planetens lågliv. har dom ingen självförtroende alls eller? Som dom beter sig måste dom HELT sakna sådant.

Eller är "snygga" killar ofta såhär i beteendet? Tycker då det är avskyvärt.

Sen verkar dom HELT intelligensbefriade också "ööööh.. duuuh.. han pussade mig... faaan... det är fan värre än.. att bli skallad... faan.. öööh.... det värsta man kan göra... fann..." -"höhö.... ööh... trodde du skulle slå han faan... hehe... höhö..öööööööh"

Helena B
2005-10-23, 20:41
Jag tror att det är som i många dokusåpor att de spelar en roll. Bara för att man ser bra ut och är vältränad så betyder inte det att man är ett skitstövel, men det är klart det finns undantag som med allt annat.

Fettecke
2005-10-23, 20:49
Jag tror att det är som i många dokusåpor att de spelar en roll. Bara för att man ser bra ut och är vältränad så betyder inte det att man är ett skitstövel, men det är klart det finns undantag som med allt annat.

självklart... jag är ett av dom exemplaren ;)

nej... men dom tar ju in folk som passar in i "tv-profilen-som-säljer" i programmet... självklart...

Löjtnant Blank
2005-10-23, 20:52
Jag tror att det är som i många dokusåpor att de spelar en roll. Bara för att man ser bra ut och är vältränad så betyder inte det att man är ett skitstövel, men det är klart det finns undantag som med allt annat.
Det är väl snarare de snygga och vältränade killarna som inte är skitstövlar som är undantagen.

Helena B
2005-10-23, 20:55
Det är väl snarare de snygga och vältränade killarna som inte är skitstövlar som är undantagen.

I serien ja, men jag menade irl.

Coldsmith
2005-10-23, 21:00
En av dom snygga verkar dock vara riktigt trevlig. Och det är ju trevligt

*Flash*
2005-10-23, 21:01
Som sagt de spelar olika roller, sedan är ju vissa trevligare än andra oavsett vilken roll dom ska spela.

Jense
2005-10-23, 21:06
den mest vältränade va ju ett "odjur" nån styrkelyftare eller ngt sånt , synd han åkte hem

Frantic
2005-10-23, 21:07
Jag var precis på väg att starta en sån här tråd!

Carson (hette han va?) kan mycket väl vara bland de hemskaste människorna någonsin. Det är ju ren jävla mobbning och jag hoppas att han dör en hemsk död.

Nu överreagerade jag lite kanske men jag förstår inte hur man kan behandla människor så illa.

Jaja jag inser att det är på tv men ändå:D

Kwon
2005-10-23, 21:15
Vilken kanal och tid?

Frantic
2005-10-23, 21:17
Vilken kanal och tid?
Kanal 5 kl 21 på söndagar

Coldsmith
2005-10-23, 21:27
vad fasiken heter den på engelska? letar som en tok men hittar ingenstans, och femmans hemsida är ju både oduglig och bortkommen så där finns ju ingen info att hämta.

Frantic
2005-10-23, 21:28
Average Joe eller Average Joe Strikes Back

EDIT: http://nbc.com/nbc/Average_Joe/games/quiz.shtml

Keit
2005-10-23, 21:30
Beauty and the Geek

http://www.tv.com/beauty-and-the-geek/show/32037/summary.html?q=beauty+and+the+beast

Coldsmith
2005-10-23, 21:43
Beauty and the Geek

http://www.tv.com/beauty-and-the-geek/show/32037/summary.html?q=beauty+and+the+beast

sorry... det var en annan serie ;)

Keit
2005-10-23, 21:43
sorry... det var en annan serie ;)

Upptäckte också det, men kan ju inte redigera efter 2min! *grr27*

Löjtnant Blank
2005-10-23, 22:02
I serien ja, men jag menade irl.
Jag har inte ens sett serien.

mini
2005-10-23, 22:13
Vaddå, insuinerar ni att det inte skulle vara sant och verkligt det som visas på tv? Hallå, det heter faktiskt dokusåpa ju!

*Flash*
2005-10-23, 22:14
Average Joe eller Average Joe Strikes Back

EDIT: http://nbc.com/nbc/Average_Joe/games/quiz.shtml
Och nu vet jag hur det hela slutar...

Frantic
2005-10-23, 22:44
Och nu vet jag hur det hela slutar...


Oops... My bad. Läste inte igenom det som stod utan skulle bara hitta en länk till coldsmith. Sorry tjejen :(

Fartman
2005-10-23, 23:44
haha, dom är förmodligen skådisar hela bunten.

prime^
2005-10-24, 00:52
Detta e USA med jag vet inte hur många miljoner invånare, och ur många killar e där som e snygga? 10-15 st? (Inte sett serien än, men d e väl dom siffrorna?) Och d finns fler än 10-15 snygga killar i USA, kan jag garantera.. Av alla snygga otrevliga killar i USA plockar dom ut(av dom som sökt in givetvis) dom 10-15 som har en personlighet osv som passar in bäst av dom, där nästan alla e otrevliga.. Sen plockar dom in dom 10-15 fulaste killarna som är trevliga.. FÖr det ska bli så stor skillnad mellan dom som möjligt..

För det e lika bra o inse, hon hade nog inte haft så svårt o välja om hon fick välja mellan en trevlig ful kille och en trevlig snygg kille.. :)

Dessutom tror jag att dom e så pass smarta att dom trevliga av dom snygga antagligen faller ganska lätt för grupptrycket så dom följer mer dom elaka snyggingarna än dom trevliga fula..

Va non som hade non föreläsning på min skola om sånt här, och såhär har jag fått lära mig iaf :booty:

Löjtnant Blank
2005-10-24, 00:59
Va non som hade non föreläsning på min skola om sånt här, och såhär har jag fått lära mig iaf
Om vad? Dokusåpor? Killar? Grupptryck? Blommor och bin?

prime^
2005-10-24, 01:06
Om hur dom som skapar dokusåpor och sånt väljer ut vilka som får va med osv.. Hur dom lägger upp strategier för att det ska bli konflikter som blir intressanta för tittarna så dom väljer att fortsätta titta osv..

Framgår det inte vad jag skrev i mitt förra inlägg eller? Allt handlar ju om hur dom väljer ut vilka som e med osv.. Även lite om strategi.. Eller du va bara ute efter o va tuff nu? *popcorn*

Löjtnant Blank
2005-10-24, 01:43
Framgår det inte vad jag skrev i mitt förra inlägg eller?

Då hade jag inte bemödat mig med att fråga. Så här luddigt avslutade du:

"Dessutom tror jag att dom e så pass smarta att dom trevliga av dom snygga antagligen faller ganska lätt för grupptrycket så dom följer mer dom elaka snyggingarna än dom trevliga fula..

Va non som hade non föreläsning på min skola om sånt här, och såhär har jag fått lära mig iaf :booty:"

Så nej, det framgick inte tydligt vad föreläsningen handlade om. Den kunde lika gärna ha handlat om "könsroller", "sex och samlevnad" eller något annat spännande. Inte visste jag att man föreläste om dokusåpor ute i skolorna nuförtiden.

Eller du va bara ute efter o va tuff nu? *popcorn*

Alltid. Men vad är det där för smiley? Är du godissugen?

prime^
2005-10-24, 01:52
Då hade jag inte bemödat mig med att fråga. Så här luddigt avslutade du:

"Dessutom tror jag att dom e så pass smarta att dom trevliga av dom snygga antagligen faller ganska lätt för grupptrycket så dom följer mer dom elaka snyggingarna än dom trevliga fula..

Va non som hade non föreläsning på min skola om sånt här, och såhär har jag fått lära mig iaf :booty:"

Så nej, det framgick inte tydligt vad föreläsningen handlade om. Den kunde lika gärna ha handlat om "könsroller", "sex och samlevnad" eller något annat spännande. Inte visste jag att man föreläste om dokusåpor ute i skolorna nuförtiden.



Alltid. Men vad är det där för smiley? Är du godissugen?
Tråden handlar om en dokusåpa, jag kommenterar personerna som är i den och hur dom blir uttagna.. Tror du då d handlar om sex och samlevnad så e du bara dum.. Och det e inte mitt problem.. Jag frågade inte om det framgick tydligt, för inget framgår inte alltid tydligt för non..

Och ja jag e godissugen, om popcorn räknas som godis..

Löjtnant Blank
2005-10-24, 02:25
Jag frågade inte om det framgick tydligt, för inget framgår inte alltid tydligt för non
Nu gjorde du det igen! Jag förstår inte ett smack av den där meningen.

Och för sista gången: jag förstod inte att du menade dokusåpor i allmänhet eftersom du blandade in USA, grupptryck och tjejers killkriterier och avslutade med att skriva att föreläsningen handlade om "sånt här". Läs ditt inlägg igen. Förstår du ens själv vad du menar?

prime^
2005-10-24, 02:36
Så nej, det framgick inte tydligt vad föreläsningen handlade om. Den kunde lika gärna ha handlat om "könsroller", "sex och samlevnad" eller något annat spännande. Inte visste jag att man föreläste om dokusåpor ute i skolorna nuförtiden.

vet du ens va du själv skriver..?

dokusåpor i allmänhet eller bara skönheten och odjuren d kvittar.. eftersom dokusåpan utspelar sig i usa, det handlar om EN kvinnlig deltagare och fler än 1 manliga deltagare.. hennes kriterier komma in i bilden då hon ska välja en av dessa manliga deltagare till slut.

ja jag avslutade med sånt här, eftersom nästan hela mitt inlägg förklarar av hur dom väljer ut vilka som får va med och non rad i slutet handlar om en liten strategi angående dom trevliga snygga killarna i serien kontra dom otrevliga snygga killarna.. DET kan jag hålla med om blev otydligt.. men inte det andra, det e bara du som inte vill fatta för att skapa en konflikt eller något, vad vet jag.. du gör d mkt svårare för dig än vad som behövs.. och om du verkligen inte förstår/förstog hade du kunnat be mig förtydliga mitt inlägg istället för att dumt kommentera som du gjorde..

och ja, jag förstår allting hur klart som helst av vad jag skrev.. annars hade jag inte skrivit det

Nitrometan
2005-10-24, 07:58
Vaddå, insuinerar ni att det inte skulle vara sant och verkligt det som visas på tv? Hallå, det heter faktiskt dokusåpa ju!
Ja, dokusåpa.

Ibland har de lite manus. Ibland har de mycket manus.

mini
2005-10-24, 08:02
Ja, dokusåpa.

Ibland har de lite manus. Ibland har de mycket manus.
Nu rämnar min världsbild. Jag var ju säker på att allt man ser på tv och läser i tidningarna är sant. Speciellt amerikanska tv-produktioner och Aftonblaskan är mina mentorer.

Frantic
2005-10-30, 21:02
Nu börjar det *popcorn*