handdator

Visa fullständig version : Förlorar all kraft i musklerna


Cape Me
2005-10-23, 19:47
Tjena,


Min första tråd här.

Såhär är det, när jag gymmar, kan jag närsomhellst i ett pass förlora all kraft.
Det är precis som om någon slår av strömbrytaren. Funderade på ifall det var mjölksyra, men det här känns inte alls. Blir inte heller trött utav det.

Hoppas ni förstod vad jag menade, någon som har någon idé?

Känns så tråkigt att jag vet att jag kan mer, men kraften bara försvinner sådär.

Tricklev
2005-10-23, 20:18
Hur äter du?
Har du någon sjukdom, diabetes etc?

Du måste ge oss mer information om vi ska kunna hjälpa dig.

Kan ju vara blodsockerfall.

Popeye
2005-10-23, 20:26
Låter ju lite som en sockerdip?

sunkan
2005-10-23, 20:40
tar du förträningsdrink med snabba kolhydrater nära inpå innan träningen? Jag gjorde det förut och kände mig riktigt slö så fort jag började träna

Fatalist
2005-10-23, 20:51
tar du förträningsdrink med snabba kolhydrater nära inpå innan träningen? Jag gjorde det förut och kände mig riktigt slö så fort jag började träna

Jag brukade göra likadant, sörpla på den under uppvärmningssetten och det gav rakt motsatt effekt, jag orkade mer och längre :)

keffat_liv
2005-10-23, 21:23
Jag brukade göra likadant, sörpla på den under uppvärmningssetten och det gav rakt motsatt effekt, jag orkade mer och längre :)

mjo men tar man den innan så höjs ju blodsockernivån för att sedan snabbt sjunka igen och man blir trött. Tar du lite då och då under passet stannar den uppe.

Fatalist
2005-10-23, 21:43
mjo men tar man den innan så höjs ju blodsockernivån för att sedan snabbt sjunka igen och man blir trött. Tar du lite då och då under passet stannar den uppe.

Upplevde inte att jag blev segare under passet, jag drack alltså endast precis innan jag började. Inte under passen, som ofta blev rätt långa

Kanske nåt att prova?

Cape Me
2005-10-23, 23:59
Oj, kunde ha varit lite tydligare. Har inga sjukdommar alls.
Enda jag haft är att jag hade problem förr med blodtrycket, kunde bli lite snurrig t.ex. om jag reste mig upp. Det har försvunnit nu, iof så snurrade det lite i huvudet precis efter jag blivit klar med mitt sett i axelpressen.


Hm, blodsockerfall, har ni något tips på någon drink jag kan blanda till och testa med?

Äter ordentligt, frukosten varierar från mörkt bröd till havregrynsgröt, lunchen blir oftast gårdagensmiddag och middagen blir ordentlig. Går sällan hungrig, har inbillat mig att det sabbar träningen :)

Tricklev
2005-10-24, 00:03
Oj, kunde ha varit lite tydligare. Har inga sjukdommar alls.
Enda jag haft är att jag hade problem förr med blodtrycket, kunde bli lite snurrig t.ex. om jag reste mig upp. Det har försvunnit nu, iof så snurrade det lite i huvudet precis efter jag blivit klar med mitt sett i axelpressen.


Hm, blodsockerfall, har ni något tips på någon drink jag kan blanda till och testa med?

Äter ordentligt, frukosten varierar från mörkt bröd till havregrynsgröt, lunchen blir oftast gårdagensmiddag och middagen blir ordentlig. Går sällan hungrig, har inbillat mig att det sabbar träningen :)

Ät inte med för stort mellanrum mellan träningen o maten, och om du dricker träningsdryck så drick den under själva passet istället för före.

Några saker att testa och sedan återkomma :) *flex*

Cape Me
2005-10-25, 17:49
Ät inte med för stort mellanrum mellan träningen o maten, och om du dricker träningsdryck så drick den under själva passet istället för före.

Några saker att testa och sedan återkomma :) *flex*


Ska testa det där med att plocka med träningsdryck.
Äter max 20min efter att jag går ut från gymmet :).