handdator

Visa fullständig version : Ang kommenarer på byggare / proffs etc.


Piranha
2005-10-23, 19:16
Ofta så postas det upp video , bilder , övningsutföranden på proffs.

Och det roliga är ofta så kommer det upp kommentarer och hur övningar utförs , hur grunda de är i böjen och "jag trodde han skulle vara starkare".

Likaså om det postas en bild på en meriterad Svensk byggare så klockren så kommer AAS spekulationerna upp rätt snabbt i tråden.


Vad är det som gör att man då gärna kommenterar att böjen på 350 där var aningens grund eller icke godkänd enligt SL reglerna ?

Och vad är det som gör att man inte kan uppskatta en vältränad fysik utan att koppla det till AAS ?

Är det bekvämt att ta till då man jämför med sig själv och intala sig att det minsann preppen som skiljer dig och denna person ?

internethjälten
2005-10-23, 19:26
Tänkte på detta med innan idag när det fanns en länk
där Ruhl böjjer/tränar sina ben.

Pudzianovski
2005-10-23, 19:28
Ofta så postas det upp video , bilder , övningsutföranden på proffs.

Och det roliga är ofta så kommer det upp kommentarer och hur övningar utförs , hur grunda de är i böjen och "jag trodde han skulle vara starkare".

Likaså om det postas en bild på en meriterad Svensk byggare så klockren så kommer AAS spekulationerna upp rätt snabbt i tråden.


Vad är det som gör att man då gärna kommenterar att böjen på 350 där var aningens grund eller icke godkänd enligt SL reglerna ?

Och vad är det som gör att man inte kan uppskatta en vältränad fysik utan att koppla det till AAS ?

Är det bekvämt att ta till då man jämför med sig själv och intala sig att det minsann preppen som skiljer dig och denna person ?

Personligen tycker jag det är ganska stor skillnad på 350 och 180kg oavsett om de är dopade eller ej. Det är oxå ganska stor skillnad på Herr Ruhl och de flesta SL böjar. Coleman kör ordentliga böj, Ernie Taylor oxå tex.

Att ett monster på 140 kg kämpar med 180kg i böj med knälindor ser kul ut oavsett om han är bra byggare eller inte.

Uppskatta en fysik kan jag, oavsett om han är dopad eller ej. Sjunger någon bra så gör han....kan ju ej rå för om han knarkar och mördar folk när han inte sjunger.

Vet inte om frågan var riktad till mig...men ändå. :thumbup:

Lasse Kongo
2005-10-23, 19:35
Varför är det så många som preppar som inte erkänner det? Och som vågar stå för det, ok att det är olagligt men bortsett från det?

Piranha
2005-10-23, 19:38
Personligen tycker jag det är ganska stor skillnad på 350 och 180kg oavsett om de är dopade eller ej. Det är oxå ganska stor skillnad på Herr Ruhl och de flesta SL böjar. Coleman kör ordentliga böj, Ernie Taylor oxå tex.

Att ett monster på 140 kg kämpar med 180kg i böj med knälindor ser kul ut oavsett om han är bra byggare eller inte.

Uppskatta en fysik kan jag, oavsett om han är dopad eller ej. Sjunger någon bra så gör han....kan ju ej rå för om han knarkar och mördar folk när han inte sjunger.

Vet inte om frågan var riktad till mig...men ändå. :thumbup:

Nej nej , det var mer allmänt frågat .. men det är ofelbart att det kommer kommentarer av den typen på trådar.

bengdoktor
2005-10-23, 19:42
Jag är fascinerad av att en böjfilm kan skapa så stor diskussion om allt som snuddar ämnet. Som ovan spekulator ska jag ändå våga mig på en gissning att detta har legat under ytan ett tag för att formligen blomstra upp i het polsk rikstad där människor kämpar för att få sin röst hörd och så snabbt som möjligt dessutom.

Man upphör aldrig att förvånas *popcorn*

Sve
2005-10-23, 19:52
Nej nej , det var mer allmänt frågat .. men det är ofelbart att det kommer kommentarer av den typen på trådar.

om det är ofelbart varför postar du en onödig tråd om ofelbara påståenden då?

Piranha
2005-10-23, 19:56
om det är ofelbart varför postar du en onödig tråd om ofelbara påståenden då?


Som du läser så är det en fråga om varför det dyker upp.

Har du några teorier eller vill du gnälla om utförandet av postningen i tråden ?

Yankeee
2005-10-23, 19:56
Ofta så postas det upp video , bilder , övningsutföranden på proffs.

Och det roliga är ofta så kommer det upp kommentarer och hur övningar utförs , hur grunda de är i böjen och "jag trodde han skulle vara starkare".

Likaså om det postas en bild på en meriterad Svensk byggare så klockren så kommer AAS spekulationerna upp rätt snabbt i tråden.


Vad är det som gör att man då gärna kommenterar att böjen på 350 där var aningens grund eller icke godkänd enligt SL reglerna ?

Och vad är det som gör att man inte kan uppskatta en vältränad fysik utan att koppla det till AAS ?

Är det bekvämt att ta till då man jämför med sig själv och intala sig att det minsann preppen som skiljer dig och denna person ?

För mig handlar inte om vem som utför övningen. Jag säger samma sak oavsett om det är ruhl eller snubben som juckade upp stången i mark. Är det roligt / fult / fel så säger jag det.

Det handlar förmodligen om avundsjuka. Jag ser då ingen anledning till att påpeka något sådant, som de flesta här dessutom vet om.

Det handlar ju om vem som gör vad. Som pudzi skrev så är det inte speciellt imponerande av en snubbe på 130-140 kg att köra halva böj med lindor på 180. Hade det däremot varit t.ex en tjej på 60 kg hade det varit imponerande.

Din definition av vältränad är väl förmodligen en sådan som är otroligt svår att uppnå utan prepp, det kan ju vara därför du tänker mer på det än andra som har t.ex pitt som ideal.

Självklart är det så. De flesta människor letar ursäkter till varför de är sämre än andra inom "sitt" område.


Edit: Om du bara vill ha en trolig anledning så är det avundsjuka / bortförklaringar från folk som inte har lyckats lika bra, de får ju en utmärkt chans att trycka ner någon som är bättre än de själva.

Piranha
2005-10-23, 19:59
För mig handlar inte om vem som utför övningen. Jag säger samma sak oavsett om det är ruhl eller snubben som juckade upp stången i mark. Är det roligt / fult / fel så säger jag det.

Det handlar förmodligen om avundsjuka. Jag ser då ingen anledning till att påpeka något sådant, som de flesta här dessutom vet om.

Det handlar ju om vem som gör vad. Som pudzi skrev så är det inte speciellt imponerande av en snubbe på 130-140 kg att köra halva böj med lindor på 180. Hade det däremot varit t.ex en tjej på 60 kg hade det varit imponerande.

Din definition av vältränad är väl förmodligen en sådan som är otroligt svår att uppnå utan prepp, det kan ju vara därför du tänker mer på det än andra som har t.ex pitt som ideal.

Självklart är det så. De flesta människor letar ursäkter till varför de är sämre än andra inom "sitt" område.


Vältränad är ganska brett, Peter Siepen tex är sjukt vältränad.

Sen tycker jag det faktiskt är lite kul om att det kommenteras på utförandet av Ruhls böjar där, de är varken tunga eller djupa i förhållande till hans massa , men ändock har han äckligt stora lår, så de funkar uppenbarligen.

Yankeee
2005-10-23, 20:03
Vältränad är ganska brett, Peter Siepen tex är sjukt vältränad.

Sen tycker jag det faktiskt är lite kul om att det kommenteras på utförandet av Ruhls böjar där, de är varken tunga eller djupa i förhållande till hans massa , men ändock har han äckligt stora lår, så de funkar uppenbarligen.

:D

När du säger vältränad så kanske du tänker på 100kg+ och 5% bf, då tänker man ju automatiskt prepp, av någon anledning. Jag vet inte ens varför jag tänker så iom det inte är något som jag strävar efter. Men det är väl säkert en försvarsmekanism.

Jo men som sagt, ett fult utförande är alltid fult oavsett vem som utför :)

Jax
2005-10-23, 20:03
Folk hittar alltid på bortförklaringar till varför andra kan vara så bra.

Han är stor - han käkar piller
Han sjunger bra - han är ju bög
Hon springer snabbt - hon svänger med huvudet och har anorexia
Han hoppar högst i världen - vadådå, han kör ändå inte fulldjupa böj, jävla tönt

...and so on.

Lättare att gnälla än att berömma.

Trance
2005-10-23, 20:05
För att det finns många som inte ser dem som idoler eller beundransvärd fysik, utan mer en fysik som man får om man preppar stenhårt. Det blir inte så relevant hur hårt de kör eftersom man inte kan jämföra med annat folk.

Sedan är väl en ful böj en ful böj?

Piranha
2005-10-23, 20:13
När jag ser Ruhls video tänker jag nog mer varför väljer han att köra just sådär , tex dålig rygg , alt grunda böj för att aktivera gluteus mindre.

Sen visst de ser inte vackert ut , men en kille med hans erfarenhet så känns det som han medvetet väljer att utföra den så.

morte
2005-10-24, 08:00
Helt enkelt för att det är så otroligt kul att klaga och leta fel, och det är roligt att vara bitter och avundsjuk.

Nitrometan
2005-10-24, 09:53
Som du läser så är det en fråga om varför det dyker upp.

Har du några teorier eller vill du gnälla om utförandet av postningen i tråden ?

* Är inte posten lite grund? Skulle väl aldrig bli godkänd på tävling?

* Pirre var inte så snabb, stark och dominerande somm jag trodde han skulle vara. Man har ju lite förväntningar på proffsen.

* Tror ni att Pirre är ren? Kan man posta sådär utan droger? Kan man bli så... BRA (??) utan droger?

:devil: :thumbup:

jakke
2005-10-24, 10:01
DET som skilljer alla små killar på kollo med dom stora är ENBART PREPP. *flex*

Piranha
2005-10-24, 10:06
* Är inte posten lite grund? Skulle väl aldrig bli godkänd på tävling?

* Pirre var inte så snabb, stark och dominerande somm jag trodde han skulle vara. Man har ju lite förväntningar på proffsen.

* Tror ni att Pirre är ren? Kan man posta sådär utan droger? Kan man bli så... BRA (??) utan droger?

:devil: :thumbup:


Vad röker du ?

ge hit !!

Krampus
2005-10-24, 10:49
By Junkiee Om du bara vill ha en trolig anledning så är det avundsjuka / bortförklaringar från folk som inte har lyckats lika bra, de får ju en utmärkt chans att trycka ner någon som är bättre än de själva.[/QUOTE]


Wörd. :thumbup:

Grahn
2005-10-24, 11:16
Folk söker väl alltid efter en väg att skydda sitt ego? Är väl samma i de flesta sammanhang. Vissa har dock inte den mentaltieten där detta krävs.

Sen ser jag väl iofs inte meningen med att posta det, man kan hålla sina ursäkter och dylikt för sig själv.

norsk_gadd
2005-10-24, 11:21
* Är inte posten lite grund? Skulle väl aldrig bli godkänd på tävling?

* Pirre var inte så snabb, stark och dominerande somm jag trodde han skulle vara. Man har ju lite förväntningar på proffsen.

* Tror ni att Pirre är ren? Kan man posta sådär utan droger? Kan man bli så... BRA (??) utan droger?

:devil: :thumbup:

:laugh: :laugh:
Bästa posten någonsin!