handdator

Visa fullständig version : Anabolic 7-ISO ?


luna
2005-10-23, 12:06
Vad är det ? är det lagligt ?

7-ISO är en icke-hormonell anti-catabol, som förbättrar proteinsyntesen och skyddar musklerna från nedbrytning. Detta ger detta ökad muskeltillväxt och styrka, samt påskyndar återhämtningen efter träning.

Omfattande studier har genomförts på både djur och människor.

Försöksdjur (kor, grisar och kaniner) som gavs 7-ISO-berikad mat i en dos av 2 gram per 100 kg ökade muskelmassan med otroliga 7 % -20 %! Djuren fick 7-ISO i perioder från 1 till 4 månader medan deras normala diet inte förändrades. Med andra ord så räcker den normala kosten tillsammans med 7-ISO för att öka muskelmassan. Det positiva var att djuren ökade i muskelmassa utan någon som helst påverkan på det kroppsegna testosteronet eller på aromatiseringen till östrogen. Man såg heller ingen testikelpåverkan, vilket verifierades genom obduktion. Säkerheten hos 7-ISO bekräftades genom att försöksdjur gavs kraftiga överdoser utan påvisbara biverkningar.

Studier på människa visar att testpersonerna ökade 2 till 3 kilo på några veckor. Den anabola effekten är således inte bara testad på djur utan även på människor.

Runda Grodan
2005-10-23, 13:01
Jag googlade lite. 7-ISO är ipriflavone. Det används för att motverka benskörhet.

Jag tycker det låter väldigt suspekt, det som du skrev.

Runda Grodan
2005-10-23, 13:04
Det brukar vara snack om att methoxyisoflavone ska vara anabolt och ämnet återfinns i ett par kosttillskott. Ipriflavone är väl inte lika vanligt men ibland brukar man se lite olika produkter.

Tycker själv det verkar vara båg men jag tycker du kan köpa båda produkterna, testa dem och rapportera. Det går nog på ett par hundralappar. :D

Edit. Jag skojar när jag säger att du ska köpa grejerna.

luna
2005-10-23, 13:23
jojo men kan det vara farligt ? hört att det är olagligt i sverige ?

Runda Grodan
2005-10-23, 14:09
jojo men kan det vara farligt ? hört att det är olagligt i sverige ?
Ingen aning men varför chansa? :smash:

Om du nu har hört att det är olagligt varför vill du ta det?

Jag tycker det verkar vara skit och jag tycker du ska lägga pengarna på saker som du vet är lagliga och "fungerar" t.ex. kreatin eller protein... om ens det.

Philippp
2005-10-23, 17:04
det är helt lagligt ja, men det fungerar ANTAGLIGEN inte överhuvudtaget, dem där extrema mirakel "jämförs med anabola grejsen" är oftast TOTALT värdelösa, fråga mig jag har säkert slösat 1000 spänn på skitet, så jo köp det men jag tror faktiskt inte att du märker skillnad, men om du gör det så skriv fan ett message till mig för då ska jag köpa :D

Fatalist
2005-10-23, 20:59
Vad är det ? är det lagligt ?

7-ISO är en icke-hormonell anti-catabol, som förbättrar proteinsyntesen och skyddar musklerna från nedbrytning. Detta ger detta ökad muskeltillväxt och styrka, samt påskyndar återhämtningen efter träning.

Omfattande studier har genomförts på både djur och människor.

Försöksdjur (kor, grisar och kaniner) som gavs 7-ISO-berikad mat i en dos av 2 gram per 100 kg ökade muskelmassan med otroliga 7 % -20 %! Djuren fick 7-ISO i perioder från 1 till 4 månader medan deras normala diet inte förändrades. Med andra ord så räcker den normala kosten tillsammans med 7-ISO för att öka muskelmassan. Det positiva var att djuren ökade i muskelmassa utan någon som helst påverkan på det kroppsegna testosteronet eller på aromatiseringen till östrogen. Man såg heller ingen testikelpåverkan, vilket verifierades genom obduktion. Säkerheten hos 7-ISO bekräftades genom att försöksdjur gavs kraftiga överdoser utan påvisbara biverkningar.

Studier på människa visar att testpersonerna ökade 2 till 3 kilo på några veckor. Den anabola effekten är således inte bara testad på djur utan även på människor.

Det är alltså det mest effektiva kostillskottet i världen, t o m bättre än rent GH! :bow: