handdator

Visa fullständig version : Piercad ?


mela
2005-10-23, 11:53
Hur många här på Kolo har en piercing ?

Släng gärna upp en bild (om det inte är väldigt intima delar)

HenrY
2005-10-23, 11:54
Hur många här på Kolo har en piercing ?

Släng gärna upp en bild (om det inte är väldigt intima delar)

Ska det inte va "även om det är väldigt intima delar"? *screwy*

Pingu
2005-10-23, 11:56
Nix ingen piercing på Pingu

mela
2005-10-23, 11:57
Ska det inte va "även om det är väldigt intima delar"? *screwy*

Tror inte att alla vill se typ... manliga intima delar med en stav rätt igenom?

HenrY
2005-10-23, 11:57
Tror inte att alla vill se typ... manliga intima delar med en stav rätt igenom?

Inte? *screwy*

OnT: Ingen piercing här icke!

Pingu
2005-10-23, 11:58
Har Mela en sån ??? *kissass*

H.Emanuel
2005-10-23, 11:59
Piercing är väldigt väldigt fult, särskilt nu när "alla" ska ha det, precis som tatueringar.

mela
2005-10-23, 11:59
Har Mela en sån ??? *kissass*


Har en i naveln,.. Med detta smycket för tillfället.. Jag byter rätt så ofta :D


Hade även tänkt att fylla 18 och skaffa i bröstvårtan och nacken :thumbup:

Tricklev
2005-10-23, 12:03
Nix, och ska inte skaffa heller.

Dissector
2005-10-23, 12:07
Örat räknas inte va? för där har jag en ring iallafall. Min kära sambo och roomate Basloppan (på kolozz) har en hel del här och var. Nyligen tagit i naveln ^^ Vänta tills han lägger upp en bild så ska ni få se på något roligt =)

mela
2005-10-23, 12:08
Örat räknas inte va? för där har jag en ring iallafall. Min kära sambo och roomate Basloppan (på kolozz) har en hel del här och var. Nyligen tagit i naveln ^^ Vänta tills han lägger upp en bild så ska ni få se på något roligt =)


Gulligt med piercing i naveln på killar :)
Även om alla mina bögkompisar har det *screwy*

Jakelol
2005-10-23, 12:08
Jag har 6mm titanringar i öronen (ganska tunga).

Jax
2005-10-23, 12:11
Hade även tänkt att fylla 18 och skaffa i bröstvårtan...
*slap*

Cilia
2005-10-23, 12:12
Hade även tänkt att fylla 18 och skaffa i bröstvårtan och nacken :thumbup:
aj, aj, aj och AJ
Nacken, det låter totalt galet


själv har jag inga alls inte ens i öronen.
Jag vågar ju knappt ta sprutor, någon måtta får det vara för vad man utsätter sig för *s*



Edit : du hade tänkt att fylla 18, är det ett alternativ? Kan man välja att inte göra det?
i så fall undrar jag hur, kunde vara av intresse kanske *s*

Frazze
2005-10-23, 12:13
Jag förstår inte riktigt egensyftet i att utöka antalet hål i min kropp.

mela
2005-10-23, 12:14
aj, aj, aj och AJ
Nacken, det låter totalt galet


själv har jag inga alls inte ens i öronen.
Jag vågar ju knappt ta sprutor, någon måtta får det vara för vad man utsätter sig för *s*

Nacken är skitsnyggt... Om man passar i det :)
Får fråga min kusin hur ont det gör jämfört med naveln..

Jag är mer rädd för sprutor än piercingar *screwy*

Bonnie
2005-10-23, 12:40
Gjorde en i navel i måndags, så här såg den ut på tisdagen.

mela
2005-10-23, 12:40
Gjorde en i navel i måndags, så här såg den ut på tisdagen.


Ajajaj.. det där ser inte så skönt ut alls *screwy*

King Grub
2005-10-23, 12:40
Jag föddes med tillräckligt många hål.

Bonnie
2005-10-23, 12:42
Hehe, det är väl blåmärke efter tången. Räcker man petar på mig så får jag blåmärke. :)
Ajajaj.. det där ser inte så skönt ut alls *screwy*

mela
2005-10-23, 12:44
Hehe, det är väl blåmärke efter tången. Räcker man petar på mig så får jag blåmärke. :)

HAHA ok.. annars hade jag skällt ut piercarn om jag va du ;)

hoppas att det läker bra :)

Davil
2005-10-23, 12:45
Har haft: 2 i örat, i ögonbrynet och i tungan.
Idag har jag bara i tungan.

mela
2005-10-23, 12:47
Har haft: 2 i örat, i ögonbrynet och i tungan.
Idag har jag bara i tungan.

Skadas dina tänder av piercingen i tungan?
Eller har du lyckats undvika det? :D

Bonnie
2005-10-23, 12:54
Han är så snäll så och inte så dyr. Nu har det börjat klia, men det är tydligen normalt när det läker.

HAHA ok.. annars hade jag skällt ut piercarn om jag va du ;)

hoppas att det läker bra :)

mela
2005-10-23, 12:55
Han är så snäll så och inte så dyr. Nu har det börjat klia, men det är tydligen normalt när det läker.

okay.. hoppas att du pierca dig hos en riktig piercare sam enbart piercar och inget annat :P

klia? hmm.. har jag aldrig hört talas om *screwy*
iofs logiskt ;D

mangemani
2005-10-23, 12:55
nepp,inte piercad och kommer nog aldrig bli det heller.

Basloppan
2005-10-23, 12:57
Har två ringar i höger ögonbryn, två stavar i vänster ögonbryn (ska sätta en tredje där snart), en ring i läppen, en stav i tungan och en stav i naveln sen två dagar tillbaka, som Dissector berättade. Den i naveln var dock mest för att provocera lite för att det är så jävla gay ;P

mela
2005-10-23, 12:59
Har två ringar i höger ögonbryn, två stavar i vänster ögonbryn (ska sätta en tredje där snart), en ring i läppen, en stav i tungan och en stav i naveln sen två dagar tillbaka, som Dissector berättade. Den i naveln var dock mest för att provocera lite för att det är så jävla gay ;P


Haha sensuellt ;)
Verkar vara en trend bland alla homokillar att pierca naveln.. nu.. typ..

Samt små estet89or :P

Bonnie
2005-10-23, 13:01
Privatperson, men han har gjort en jävla massa både på sig själv och på andra. Och har steril utrustning och engångshanskar osv.
Tyvärr är det så man för börja då inga piercare tar emot lärlingar, för de lär ju upp sina konkurenter. Hans mentor är Eddie (http://www.edspiercing.com).

okay.. hoppas att du pierca dig hos en riktig piercare sam enbart piercar och inget annat :P

klia? hmm.. har jag aldrig hört talas om *screwy*
iofs logiskt ;D

Basloppan
2005-10-23, 13:01
Haha sensuellt ;)
Verkar vara en trend bland alla homokillar att pierca naveln.. nu.. typ..

Samt små estet89or :P

Kan nog stämma. Men fy helvete vad ont det gjorde att ta den! Gjorde det själv iofs, men jag tänker aldrig göra om det! Förresten, det där med bröstvårtan... Ränka med ordentlig smärta när du tar det (speciellt om du tar den själv) Jag försökte en gång, men sket i det när jag hade kommit halvvägsmed kanylen :P

mela
2005-10-23, 13:03
Privatperson, men han har gjort en jävla massa både på sig själv och på andra. Och har steril utrustning och engångshanskar osv.
Tyvärr är det så man för börja då inga piercare tar emot lärlingar, för de lär ju upp sina konkurenter. Hans mentor är Eddie (http://www.edspiercing.com).

hmm ok.. jag piercar mig på Tribe i gbg.. lär inte pierca mig hos nån annan.
dom är bäst ;D

även om man har steril utrustning och engångshandskar och sådant kan det bli fel.

Bonnie
2005-10-23, 13:07
Det kan bli fel hos en "riktig" piercare med. Det finns ingen "piercarlegitimation" så alla är ju självlärda, sedan att man har en lokal eller inte betyder inte att man är mera seriös/duktig.
Det som brukar vålla problem är väl att den som får piercingen inte sköter den, inte att piercaren klantat sig.


hmm ok.. jag piercar mig på Tribe i gbg.. lär inte pierca mig hos nån annan.
dom är bäst ;D

även om man har steril utrustning och engångshandskar och sådant kan det bli fel.

Jense
2005-10-23, 13:07
hade 2 hål i örat innan. jag gjorde de själv med nål. Men i örat känns det inte, kan tänka att det gör ont i njuren eller ögat t.ex

Basloppan
2005-10-23, 13:08
hade 2 hål i örat innan. jag gjorde de själv med nål. Men i örat känns det inte, kan tänka att det gör ont i njuren eller ögat t.ex

Njuren?! Vad fan skulle man vilja pierca sig i njuren för?? *screwy*

mela
2005-10-23, 13:09
Det kan bli fel hos en "riktig" piercare med. Det finns ingen "piercarlegitimation" så alla är ju självlärda, sedan att man har en lokal eller inte betyder inte att man är mera seriös/duktig.
Det som brukar vålla problem är väl att den som får piercingen inte sköter den, inte att piercaren klantat sig.


Piercarna på Tribe är medlemar i ASAP (http://www.asap-sweden.com/) och APP (http://www.safepiercing.org/)
vilket gör att jag litar betydligt mkt mer på dem än på andra

mela
2005-10-23, 13:11
hade 2 hål i örat innan. jag gjorde de själv med nål. Men i örat känns det inte, kan tänka att det gör ont i njuren eller ögat t.ex

Hoppas att det var i vänsterörat :D

Jense
2005-10-23, 13:13
Hoppas att det var i vänsterörat :D


ja vänter, jag va väldigt specifik när jag frågade vilket hål som , quote "inte va bögörat" på studion. :D

tror jag gick i sjunde klass

Bonnie
2005-10-23, 13:14
Så det finns bara 9 seriösa piercare i Sverige?
Känns ifos som en Off topic diskussion.
Så vad händer i fall du får en infektion? Betalar de dig skadestånd då?
Hur bevisar du att de är ansvariga och inte du?

Piercarna på Tribe är medlemar i ASAP (http://www.asap-sweden.com/) och APP (http://www.safepiercing.org/)
vilket gör att jag litar betydligt mkt mer på dem än på andra

Cilia
2005-10-23, 13:16
Kan nog stämma. Men fy helvete vad ont det gjorde att ta den! Gjorde det själv iofs, men jag tänker aldrig göra om det! Förresten, det där med bröstvårtan... Ränka med ordentlig smärta när du tar det (speciellt om du tar den själv) Jag försökte en gång, men sket i det när jag hade kommit halvvägsmed kanylen :P
herregud, ni är tametusan galna.
jag får ont i rumpan bara jag läser era inlägg.

Bonnie
2005-10-23, 13:17
För övrigt så är ASAP skapat av Tribe killarna själva.

Så det finns bara 9 seriösa piercare i Sverige?
Känns ifos som en Off topic diskussion.
Så vad händer i fall du får en infektion? Betalar de dig skadestånd då?
Hur bevisar du att de är ansvariga och inte du?

mela
2005-10-23, 13:18
En infektion kan man ju bli av med...
Tribe följer upp läkningen tills det är helt läkt..
Får men en infektion under läkningstiden är det bara att ta ut smycket och låta hålet läka utan smycket i.

Oftast är det självvållat om man får en infektion.. t.ex. att man inte sköter mat och hygien. att man pillar på hålet/smycket utan tvättade händer.

Så det finns bara 9 seriösa piercare i Sverige?
Känns ifos som en Off topic diskussion.
Så vad händer i fall du får en infektion? Betalar de dig skadestånd då?
Hur bevisar du att de är ansvariga och inte du?

Grahn
2005-10-23, 13:18
jag får ont i rumpan bara jag läser era inlägg. Kanske suttit och läst för länge?
:D

mela
2005-10-23, 13:19
Kan nog stämma. Men fy helvete vad ont det gjorde att ta den! Gjorde det själv iofs, men jag tänker aldrig göra om det! Förresten, det där med bröstvårtan... Ränka med ordentlig smärta när du tar det (speciellt om du tar den själv) Jag försökte en gång, men sket i det när jag hade kommit halvvägsmed kanylen :P

Har knappt någon känsel i bröstvårtorna.. kan klämma med naglarna utan att det känns...

och jag tänker INTE ta själv :D

va dock en liten fjortis som pierca sig själv i underlivet *screwy* hur go i hövet får man lov att bli liksom

bosse_brutal
2005-10-23, 13:20
Har en i naveln,.. Med detta smycket för tillfället.. Jag byter rätt så ofta :D


Hade även tänkt att fylla 18 och skaffa i bröstvårtan och nacken :thumbup:


WTF piercing i nacken *screwy*

Ryska_raketen
2005-10-23, 13:21
2 st.

mela
2005-10-23, 13:21
WTF piercing i nacken *screwy*

Såhär (http://www.thepiercingshop.co.uk/images/gallery/10.jpg) fast bara en.. tror jag

HenrY
2005-10-23, 13:23
va dock en liten fjortis som pierca sig själv i underlivet *screwy* hur go i hövet får man lov att bli liksom

Har du det?

AdakEmil
2005-10-23, 13:23
Hade även tänkt att fylla 18 och skaffa i bröstvårtan och nacken :thumbup:

De e så jävla snyggt på tjejer med piercing i brösvårtorna, jag vet inte varför men jag gillar det stenhårt!! :hbang:

själv är man en mes som bara har två ringar i ena örat! :em:

mela
2005-10-23, 13:26
Har du det?
Haha nej.. Jag må vara korkad, men så dum är jag inte :D


De e så jävla snyggt på tjejer med piercing i brösvårtorna, jag vet inte varför men jag gillar det stenhårt!! :hbang:

själv är man en mes som bara har två ringar i ena örat! :em:
Visst är det sensuellt ;)

prime^
2005-10-23, 13:28
Tungan hade jag velat pirca, men vågar inte.. e för feg :D
Har dock en polare som pircat ollonet, han borde läggas in på mentalsjukhus tycker jag..

mela
2005-10-23, 13:30
Tungan hade jag velat pirca, men vågar inte.. e för feg :D
Har dock en polare som pircat ollonet, han borde läggas in på mentalsjukhus tycker jag..

Finns många olika ju :P Klicka (http://www.tribe.se/piercingar/sida1.html)

Basloppan
2005-10-23, 13:31
Tungan hade jag velat pirca, men vågar inte.. e för feg :D
Har dock en polare som pircat ollonet, han borde läggas in på mentalsjukhus tycker jag..

Det gör inte så ont, faktiskt... Det är jobbigt att käka dom tre första dagarna, för man biter i den långa läkstaven hela tiden, men sen märker man den typ inte =)

HenrY
2005-10-23, 13:31
Haha nej.. Jag må vara korkad, men så dum är jag inte :D

inte? *screwy*

OK jag ska sluta säga så!:D

Förövrigt tycker jag inte piercing i nacken är direkt snyggt...Däremot naveln är helt ok! :thumbup:

prime^
2005-10-23, 13:34
Finns många olika ju :P Klicka (http://www.tribe.se/piercingar/sida1.html)
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, den sista raden va ju inte trevlig för fem öre.. näää, usch jag bryr mig för mkt om min lilla vän än att göra sånt *cry*

Det gör inte så ont, faktiskt... Det är jobbigt att käka dom tre första dagarna, för man biter i den långa läkstaven hela tiden, men sen märker man den typ inte =)
E d mkt soppa då eller? Och hur länge har man lång stav? En kompis polare hade gjort d, o hans stav va räääätt lång, verkar mkt jobbigt med så lång stav :S

Helena B
2005-10-23, 13:34
Nope inga frivilligt gjorda hål (förutom i öronen då). Om det inte skulle göra ont så kanske man skulle prova att göra på vissa ställen. Men nu gör det ont så....nix :D

AdakEmil
2005-10-23, 13:37
Visst är det sensuellt ;)

Helt klart den sexigaste man kan göra!! ser inte brutalt ut, bara fint!!

Jorgen
2005-10-23, 13:38
Nej. Och kommer aldrig att bli det heller.

H.Emanuel
2005-10-23, 13:44
Nope inga frivilligt gjorda hål (förutom i öronen då). Om det inte skulle göra ont så kanske man skulle prova att göra på vissa ställen. Men nu gör det ont så....nix :D
Vilka ställen då?

JustinCredible
2005-10-23, 13:45
Funderade på att pierca mig i läppen sådär på sidan, men sen fick jag reda på att det bara är tjejer som har så.

Har dock hål i öronen med feta bling i. Fast har tagit bort dom nu men sätter dit dom vid festligare tillfällen.

Wooch
2005-10-23, 13:52
Nej, och kommer inte att göra det heller.

internethjälten
2005-10-23, 13:53
Jag förstår inte riktigt egensyftet i att utöka antalet hål i min kropp.

Tänkte skriva något i stil med det du skrev
men då du redan gjort det får din rad räcka.


nicke

Nitrometan
2005-10-23, 13:58
En kollega på jobbet har en stav i nacken och det är inte särskilt snyggt. Han har en piercing i bröstvårtan också och det ser bättre ut.

På tjejer vet jag inte... Antar att nackpiercing inte blir snyggare för att det är på en tjej. Men bröstvårtorna är definitivt snyggare på tjejer. Antagligen därför ett litet piercingsmycke där kan vara snyggt på tjejer.

Jense: Man har ingen känsel i ögat. Men jag vet en piercing som skulle passa dig - en 2-tums fleshtunnel rätt igenom magen. Tufft.

Peter-N1
2005-10-23, 13:58
Hade även tänkt att fylla 18 och skaffa i bröstvårtan och nacken :thumbup:

Är inte du 18????
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1115652&postcount=178

Zakath
2005-10-23, 13:59
Piercing i öronen tycker jag kan vara lite sexigt (inte bara i örsnibbarna), men saker som att pierca sig i naveln fattar jag inte. Bara ett ställe att samla upp smuts och dra på sig inflammationer, och tänk om man råkar dra för hårt i den eller nåt :(

mela
2005-10-23, 14:05
Är inte du 18????
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1115652&postcount=178

Fyller om 1,5 månad :P

Basloppan
2005-10-23, 14:06
E d mkt soppa då eller? Och hur länge har man lång stav? En kompis polare hade gjort d, o hans stav va räääätt lång, verkar mkt jobbigt med så lång stav :S

Njaäe, dom säger att man ska ha den staven i typ en månad, men jag bytte efter 4 dagar. Funkade skitbra för mig. Jag levde mest på havregrynsgröt och yoghurt dom dagarna ^^

mela
2005-10-23, 14:07
Piercing i öronen tycker jag kan vara lite sexigt (inte bara i örsnibbarna), men saker som att pierca sig i naveln fattar jag inte. Bara ett ställe att samla upp smuts och dra på sig inflammationer, och tänk om man råkar dra för hårt i den eller nåt :(

Det värsta med navelpiercingen är att när man bänkar och inte orkar få upp skiten och inte har någon som passar.. Så får man rulla stången ner över kroppen... Gör ont som satan att rulla över piercingen då.

mela
2005-10-23, 14:08
Njaäe, dom säger att man ska ha den staven i typ en månad, men jag bytte efter 4 dagar. Funkade skitbra för mig. Jag levde mest på havregrynsgröt och yoghurt dom dagarna ^^


Finns dom som äter barnmat med.. :P

Cilia
2005-10-23, 14:14
Kanske suttit och läst för länge?
:D
Det är en ingång
Men det är ju inte bara jag som får ont i rumpan när man läser om ngt som gör ont, eller hur?



2 st.
jag kan räkna till betydligt fler än så
var inte så modest nu *s*

Zakath
2005-10-23, 14:16
Det värsta med navelpiercingen är att när man bänkar och inte orkar få upp skiten och inte har någon som passar.. Så får man rulla stången ner över kroppen... Gör ont som satan att rulla över piercingen då.




Iiiiiihhhhhhhh usch :(

Det där klarar jag mig nog bra utan ;)

LexSinner
2005-10-23, 14:50
Nej.. Har inget. Kommer aldrig skaffa

Varken snygg med piercing på tjejer eller killar.
Undantaget är väl då hål i öronen på tjejer.

Oatmeal
2005-10-23, 14:51
Har 2 st (3 om man räknar med ena örat) och dom sitter i bröstvårtorna.. hade 2 st i höger ögonbryn också men dom tog jag ur för några veckor sedan, har börjat lessna ganska mycket på piercingarna.

PowPow
2005-10-23, 15:49
Det gick några år då jag hade i läppen, men det gav jag senare upp.
Mina ögon var uppenbarligen röda på den tiden! :thumbup:

Helena B
2005-10-23, 15:51
Vilka ställen då?

Har inte tänkt så långt eftersom jag aldrig skulle kunna göra det, men naveln skulle vara ett alternativt. Det tycker jag är snyggt, fast nu börjar man bli för gammal för sånt ;)

ugglan
2005-10-23, 16:08
Har en genom tungan efter en "dare".

Jense
2005-10-23, 16:10
En kollega på jobbet har en stav i nacken och det är inte särskilt snyggt. Han har en piercing i bröstvårtan också och det ser bättre ut.

På tjejer vet jag inte... Antar att nackpiercing inte blir snyggare för att det är på en tjej. Men bröstvårtorna är definitivt snyggare på tjejer. Antagligen därför ett litet piercingsmycke där kan vara snyggt på tjejer.

Jense: Man har ingen känsel i ögat. Men jag vet en piercing som skulle passa dig - en 2-tums fleshtunnel rätt igenom magen. Tufft.


varför får man då bedövning när man plockar ut , exempelvis, krut från ögonen då?

ögat är fullproppat med känsel!

Davil
2005-10-23, 16:40
Skadas dina tänder av piercingen i tungan?
Eller har du lyckats undvika det? :D

En tand har fått sig ett litet jack, dock inget allvarligt.
Efter att ha haft den i ca 6år så tror jag att man "lär" sig med tiden att inte tugga på den. Det var mest den första tiden. *rolleyes*

mela
2005-10-23, 17:33
En tand har fått sig ett litet jack, dock inget allvarligt.
Efter att ha haft den i ca 6år så tror jag att man "lär" sig med tiden att inte tugga på den. Det var mest den första tiden. *rolleyes*

hehe ok :) har en del tjejkompisar som slipat ner sina tänder totalt :P

ugglan
2005-10-23, 17:37
om man inte lattjar med den i munnen så spar man tänderna, kan vara svårt att undvika i början, men efter ett tag så klarar man av att låta bli

murmeldjur
2005-10-23, 18:29
Pircingen e gjord i köpenhamn under en klassresa (inte helt nykter, var ganska smärtsamt ändå ;) ).
Tatueringen gjord förra veckan.

Davil
2005-10-23, 18:35
hehe ok :) har en del tjejkompisar som slipat ner sina tänder totalt :P
Hehe...Den risken finns ju alltid. Jag skulle inte pierca tungan om jag inte haft den redan. Nu finns den redan så då får den sitta kvar.

zanzi
2005-10-23, 18:54
Pierca sig i nacken!? Hur ska man då kunna köra benböj?

Jense
2005-10-23, 18:55
Pierca sig i nacken!? Hur ska man då kunna köra benböj?


har du stången på nacken när du kör böj så gör du fel

hobbitar
2005-10-23, 18:56
Jag mår illa när jag tänker på piercade bröstvårtor och tungor. Seriöst, det är bland det äckligaste jag vet.

mela
2005-10-23, 19:08
Pierca sig i nacken!? Hur ska man då kunna köra benböj?

hmm.. stången har jag ju på ju mer på axlarna/ryggen ? *screwy*

bosse_brutal
2005-10-23, 19:10
Såhär (http://www.thepiercingshop.co.uk/images/gallery/10.jpg) fast bara en.. tror jag

fyfan va styggt.. fast smaken är som baken.

zanzi
2005-10-23, 19:25
hmm.. stången har jag ju på ju mer på axlarna/ryggen ? *screwy*

För mig ligger stången lite mot nacken också.

Cilia
2005-10-23, 19:27
Har en genom tungan efter en "dare".
låter som en bra anledning till att göra det!!!!
Grattis

Piranha
2005-10-23, 19:28
Jag har en.

mela
2005-10-23, 19:28
För mig ligger stången lite mot nacken också.

Okay.. Inte för mig.. absolut inte så högt upp..

ugglan
2005-10-23, 19:33
låter som en bra anledning till att göra det!!!!
Grattis

Ja visst var det *rolleyes* . Fick det gjort gratis och hade jag tagit ur den så hade det växt ihop snabbt igen. Jag trivdes dock med den och den kom till nytta, så den fick stanna kvar. ;)

Cilia
2005-10-23, 19:36
Ja visst var det *rolleyes* . Fick det gjort gratis och hade jag tagit ur den så hade det växt ihop snabbt igen. Jag trivdes dock med den och den kom till nytta, så den fick stanna kvar. ;)
du menar man kan numera låsa fast dig enkelt?

ugglan
2005-10-23, 19:40
du menar man kan numera låsa fast dig enkelt?

Ja, det sker lättast med ASSA Abloy säkerhetsklass 4, då dessa är försedda med dräneringshål för vattenavrinning och har en dragfasthållhet på cirka 70000 newton.

Maggie
2005-10-24, 17:04
Jag har en i tungan som suttit där i c:a 8 år nu.
Sedan har jag naveln som jag har haft 11 år.
En "mouche" i läppen som jag har haft i c:a 1,5 år.
Och en i den lilla "flärpen" i örat som har suttit i typ 5 år.

Funderar på att göra i bröstvårtorna oxå, men måste nog ladda upp 1 år eller 2 för att våga. :hbang:

Kwon
2005-10-24, 17:27
Jag har en i tungan som suttit där i c:a 8 år nu.
Sedan har jag naveln som jag har haft 11 år.
En "mouche" i läppen som jag har haft i c:a 1,5 år.
Och en i den lilla "flärpen" i örat som har suttit i typ 5 år.

Funderar på att göra i bröstvårtorna oxå, men måste nog ladda upp 1 år eller 2 för att våga. :hbang:

Funderar på att göra liknande.

Spinkot
2005-10-24, 19:12
Ärligt talat mår jag illa av piercingar,ryser som fan bara av att min flickvän kör in örhängen genom öronen,brrrrrr... Jag gillar inte vassa saker generellt

XarsioN
2005-10-24, 20:23
Båda bröstvårtorna, fast just nu bara ena. Ringar har jag...
Sen har jag haft i läppen ring på sidan men de palla jag inte ha kvar mamma va så jobbig när jag hade den..

Sen i öronen men de räknas inte ..

Urban
2005-10-24, 20:59
Jag har 2 st grymt snygga ringar, 1 i varje öra.. orkar inte lägga upp nån bild så speciellt är det inte

Trance
2005-10-24, 21:13
Piercing i bröstvårtan är så fult. Blir lika ledsen varje gång jag ser en tjej ha det. Som att köra en skruvmejsel genom Mona-lisa.

mela
2005-10-24, 21:14
Piercing i bröstvårtan är så fult. Blir lika ledsen varje gång jag ser en tjej ha det. Som att köra en skruvmejsel genom Mona-lisa.


Det är väl bra att alla har olika smak ;)

Trance
2005-10-24, 21:15
Det är väl bra att alla har olika smak ;)

Nej, ni skall vara till för min glädje. Vet hut kvinna och lyd.

mela
2005-10-24, 21:17
Nej, ni skall vara till för min glädje. Vet hut kvinna och lyd.

Haha.. Jag lyssnar inte ens på min pojkvän :D Hur mkt makt tror du att du har pojk ?




Man kan nästan tro att ja är F!are

m1cke
2005-10-24, 21:22
Jag har en i nacken (samt öron och bröstvårta)

Det gör ont att ta i nacken, tyckte inte det var så farligt med de andra men nacken sved rejält..
Har haft mycket problem med den, har haft den i snart 7 år och den blir inflamerad då och då.
Det är ju lätt att fastna med den, t.ex i "hängaren" på jeansjackan..
Var gick ut mitt emellan kulorna så jag har nu i mitten ett rött ärr där varet tog sig ut...

Nacken är svårläkt så tänk på det... Men snyggt är det..

Johan_P
2005-10-24, 21:24
Bara jag som tycker peircing är ja, dåligt sätt att försöka göra så att man/andra ska tycka man är fin? :sleep:

Shit... peircning i bröstvårtan, tufft :thumbup:

mela
2005-10-24, 21:33
Jag har en i nacken (samt öron och bröstvårta)

Det gör ont att ta i nacken, tyckte inte det var så farligt med de andra men nacken sved rejält..
Har haft mycket problem med den, har haft den i snart 7 år och den blir inflamerad då och då.
Det är ju lätt att fastna med den, t.ex i "hängaren" på jeansjackan..
Var gick ut mitt emellan kulorna så jag har nu i mitten ett rött ärr där varet tog sig ut...

Nacken är svårläkt så tänk på det... Men snyggt är det..

Hmm ajdå... Tyckte att det va jobbigt i övre delen av örat då det tog ca 1 månad innanman vågare röra örat ;P

Får se om de jag känner som har piercing i nacken har haft lika mkt problem. Min kusin fastnade med håret i smycket hela tiden, också lite segt.

Piranha
2005-10-24, 21:37
Jag har delade meningar om Piercing , det kan vara snyggt men i de flesta fall är de mest skitfult , speciellt rodnaden och svullnaden runt piercingen, hur snyggt är de med en ring i läppen som ser ut att vara stucken rak igenom ett munsår ?

mela
2005-10-24, 21:41
Jag har delade meningar om Piercing , det kan vara snyggt men i de flesta fall är de mest skitfult , speciellt rodnaden och svullnaden runt piercingen, hur snyggt är de med en ring i läppen som ser ut att vara stucken rak igenom ett munsår ?

Ser det ut så är man bara dum i huvudet om man ha kvar smycket.
Piercar man sig måste man ju sköta det också. Man kan inte förvänta sig att det ska läka helt själv.. Man måste hjälpa till, inte pilla, inte skippa rengöringen.

Piranha
2005-10-24, 21:56
Ser det ut så är man bara dum i huvudet om man ha kvar smycket.
Piercar man sig måste man ju sköta det också. Man kan inte förvänta sig att det ska läka helt själv.. Man måste hjälpa till, inte pilla, inte skippa rengöringen.


Absolut , men ändå förvånansvärt många som man ser på stan som går med jusst dem problemen.

mela
2005-10-24, 22:00
Absolut , men ändå förvånansvärt många som man ser på stan som går med jusst dem problemen.

Men det är sånna som vägrar betala kanske 150:- extra för att göra det hos en riktig piercare.. Utan går istället till en frisör som leker med en öronpistol *screwy*

CyberHamster
2005-10-24, 23:47
Har en i tungan som jag haft i typ 1,5 år nu. I början va det som folk redan sagt svårt att inte leka i munnen med den. Men efter ett tag så vänjer man sig och slutar leka. Funderar på att ta en i bröstvårtan också men tänkte bli lite mera vältränad först.. Lär se dumt ut om jag gör den nu :D. Men funderar på att ta ut den i tungan och göra om den bara för att det är kul :D.

Snapphanen
2005-10-25, 00:44
börjar känna mig mogen för en prins albert

blekfet2
2005-10-25, 04:51
har haft piercing i örat,underläppen, tungan och ögonbrynet...växte sedan upp å insåg att tatueringar är roligare...=D

Mikeman
2005-10-25, 05:20
Har haft 2 st stora ringar i vänster öra.
Dessa plockades dock ut nyligen då jag känner att de gjort sitt efter 13 år.

Ang. piercing i bröstvårtorna måste jag hålla med om att det är så grymt avtändande. Men det är kul att andra finner det snyggt. Då är det ju bara att köra på!

Big Al
2005-10-25, 05:25
Det värsta med navelpiercingen är att när man bänkar och inte orkar få upp skiten och inte har någon som passar.. Så får man rulla stången ner över kroppen... Gör ont som satan att rulla över piercingen då. *flex*

Big Al
2005-10-25, 05:26
:)

CyberHamster
2005-10-25, 13:40
Hey Big _GAY_ Al

Hehe nej då, ser ju rätt puttenuttigt ut med den lilla gulliga ringen......

tinus
2005-10-25, 13:44
Jag har en.. :D

hobbitar
2005-10-25, 13:55
Jag har en längst upp i örat. Det är alltid bra att ha ringar i öronen ifall man inte har tillgång till någon telefon.

Då kan man ju alltid ringa någon.....








:em:

Cilia
2005-10-25, 15:07
Haha.. Jag lyssnar inte ens på min pojkvän :D Hur mkt makt tror du att du har pojk ?




Man kan nästan tro att ja är F!are
du har ett väldigt konstigt förhållande till feminism.

Mart|n
2005-10-25, 15:41
Vafan, är piercing i nacken det senaste för småbrudar nu? Räckte det inte med tatueringarna i svanken? Hade varit bättre om man piercat dit en dragkedja över munnen på dom istället. ;)

mela
2005-10-25, 15:55
du har ett väldigt konstigt förhållande till feminism.

Jo jag är väl medveten om det.. Orkar dock inte diskutera politik i den här tråden.

Peter-N1
2005-10-25, 17:01
Jag har en.. :D

Har man sagt A får man säga B....

userfriendly
2005-10-25, 17:19
naveln.. gjorde den när jag var 14.. ångrar det som fan... men tar jag bort den blire ett fult ärr o dessutom känns det konstigt att ha en grop mitt i magen juu

mela
2005-10-25, 17:27
naveln.. gjorde den när jag var 14.. ångrar det som fan... men tar jag bort den blire ett fult ärr o dessutom känns det konstigt att ha en grop mitt i magen juu

det måste inte bli ett fult ärr.. men risken är stor ;P

Cilia
2005-10-25, 18:14
Jo jag är väl medveten om det.. Orkar dock inte diskutera politik i den här tråden.
för mig är inte det du skrev politik utan synen på sig själv som kvinna/människa
men jag har inte heller lust att diskutera det i den här tråden
eller alls.....

casper_tfg
2005-10-25, 18:41
Båda bröstvårtorna har ingen bild dock. Det gjorde riktigt ont men det var det värt