handdator

Visa fullständig version : euroshopper tonfisk


wannabegrunten
2002-07-12, 21:17
Är storkonsument av Euroshoppers vanligtvis goda tonfisk. Men nu fan har något hänt! I de senaste burkarna har innehållet sett ut och smakat helt annorlunda. Vanligtvis brukar fisken ha en rosaaktig färg och vara i klumpar. Nu så är innehållet helt brunt och luktar helt bisarrt. Det är även väldigt finhackat, nästan som att det är malet. Alltså det verkar som det är en helt annan fisksort. Nån mer än jag som råkat ut för detta? Skulle avnjuta sedvanlig kvällsmat i form av yoghurt och tonfisk men det gick fan inte äta. Fick slänga skiten. Hoppas detta är något temporärt annars är det katastrof.

Viveqa
2002-07-12, 21:19
Den finns väl både i file-form och i finfördelad-form... din affär har tydligen ändrat sina inbeställningar

Patte
2002-07-12, 21:23
jag har hört så mycket gott om den tidigare så jag testade några burkar (ett tiotal) men dem smakade ju ingenting.. Föredrar nästan ett par billiga jag hittar nere på en ICA-affär, dock ej deras egna....

wannabegrunten
2002-07-12, 21:33
Patte vilka är billigare än Euroshopper? :)

Patte
2002-07-12, 21:35
Jag sa inte billigare utan billiga ;) Tror jag betalare ca 9 spänn för dem, kommer inte ens ihåg vad EuroShopper kostar... :cool:

wannabegrunten
2002-07-12, 21:37
Hehe ok tror det är 8 kr jag betalar / burk, inte helt säker dock. Är i alla fall klart billigast där jag handlar. Abbas kostar väl det dubbla.

Viveqa
2002-07-12, 21:40
5 :- styck på överskottsbolaget :D
och riktigt god...

rota
2002-07-12, 21:56
Jag har samma problem tyvärr, finfördelad och en helt annan smak, men det är bara att trycka ner den!

wannabegrunten
2002-07-12, 22:00
Mmm alltså... jag brukar inte vara kräsen när det gäller smak. Men det där bruna det är fan oätbart :( Får väl gå över till nån annan dyr tonfisk i värsta fall.

spinkoo
2002-07-13, 08:45
Jag har samma problem med min tonfisk. Tog mig ca 60 min att trycka ner halva, sen spydde jag och slängde skiten.

FIck byta upp mig till 8:- tonfisken (mycket god som vanligt) och den hemska 5:-:aren är nog bortplockad från min matlista.

Angående att det är svårt för en 16-17 åring att laga nyttig mat. Med oförstående föräldrar som peakar en hela tiden är det jobbigaste. Laga mat blir kul om man vet att det blir nyttigt därefter. Saker jag lagar själv.

gröt
kyckling
pasta, ris, potatis

tonfisken, makrillen och grönsakerna är ju bara att hacka ner i småbitar. Verkar inte så svåre eh?!


MVH/spinkoo

[euphoria]
2002-07-17, 22:15
jag ska prova att mixa ner två burkar ÖB tonfisk i min prottedrink :cheers: Skål säger jag bara! :muscle:

spinkoo
2002-07-18, 19:36
*urk:smash:

MVH/spinkoo