handdator

Visa fullständig version : Ruhl böjer, video.


Runda Grodan
2005-10-22, 20:32
http://www.filecabi.net/u.php?file=1126118860.wmv

:D

Jay-Z
2005-10-22, 20:35
Micke_B går ju djupare i Smithen. :D

Yankeee
2005-10-22, 20:36
Är det ett skämt? Turkböj med lindor? 180 kg?

Ryska_raketen
2005-10-22, 20:38
inte imponerande alls!


edit:200 är det väl ?

Sonny
2005-10-22, 20:39
lol

Sheogorath
2005-10-22, 20:43
Vad ska man säga? Om det här är representativt för hans benträning så hamnar roider i ett helt annat ljus för mig. Den respekt jag hade för proffsbyggarnas prestation och resultat får sig liksom en törn. Please tell me I'm wrong *cry*.

Jorgen
2005-10-22, 20:43
Grova ben.

Arne Persson
2005-10-22, 20:44
Ha ha ha! VA fan är detta? Fjollkudde på nacken , för dom benen-fjollvikter, Bodypump-djup. Snälla Ruhl! Prisa gud för att det finns huggisar mm! :b

TheGovernator
2005-10-22, 20:46
fan va svag han är för att vara så stor :MrT:

Sonny
2005-10-22, 20:46
Ha ha ha! VA fan är detta? Fjollkudde på nacken , för dom benen-fjollvikter, Bodypump-djup. Snälla Ruhl! Prisa gud för att det finns huggisar mm! :b :laugh:

Arne Persson
2005-10-22, 20:48
Ha ha ha! VA fan är detta? Fjollkudde på nacken , för dom benen-fjollvikter, Bodypump-djup. Snälla Ruhl! Prisa gud för att det finns huggisar mm! :b


F'låt glömde i detta fall lindorna! :em:

Sheogorath
2005-10-22, 20:49
F'låt glömde i detta fall lindorna! :em:

*sticker ut hakan* Vad är "huggisar"? :em:

Pudzianovski
2005-10-22, 20:50
*sticker ut hakan* Vad är "huggisar"? :em:

AAS

Sheogorath
2005-10-22, 20:51
AAS

Ah. Då antog jag rätt. Tackar :thumbup:.

Arne Persson
2005-10-22, 20:51
*sticker ut hakan* Vad är "huggisar"? :em:


Gissa....

Sheogorath
2005-10-22, 20:52
Gissa....

AAS? :D

Arne Persson
2005-10-22, 20:52
AAS


mm

Krampus
2005-10-22, 20:52
Många av er som skriver i tråden som man kan se på en Olypiascen.

Arne du är fucking bäst i världen på allt tror jag! :thumbup:

bluelight
2005-10-22, 20:53
Djupare har jag väl sett..

Daniel Mattusch
2005-10-22, 20:53
Larvigt, när Coleman kör böj så är det allafall acceptabelt.

Ruhl är fan redan ostabil vid utgången.

Arne Persson
2005-10-22, 20:58
Många av er som skriver i tråden som man kan se på en Olypiascen.

Arne du är fucking bäst i världen på allt tror jag! :thumbup:

? :confused:

Herkulez
2005-10-22, 21:00
sen är han fortfarande byggare och inte styrkelyftare. Kan ju ändå vara så att han kört stenhårt ben hela sin karriär och bara finslipar nu för att behålla symetrin??!!

patetiskt med allt gnällande när han ändå är 1000ggr större än va alla här skulle bli med eller utan roids.


ert gnällande kan jämställas med nazisternas IQ
http://www.m90.org/view_image.php?image_id=7653

Krampus
2005-10-22, 21:04
? :confused:

Karln är ju bara en av världens största bodybuilders.
Att inte du och kunskapseliten här tar och skriver ett gemensamt brev till honom om att han utför sin träning felaktigt..

"Hällo. Ajm Arne P from Sweden. Aj speschalise i grip and bicepsträning. Aj tell jo now: Take of that fjollkudde from the näck and stop doning "huggisar" bekårse then jour legs vill be större than Löddeköpinge..."

Få människor i världen är större än honom. Och det trotts djupa böj.... I bb handlar det ju trotts allt om att vara starkast...

Krampus
2005-10-22, 21:06
sen är han fortfarande byggare och inte styrkelyftare. Kan ju ändå vara så att han kört stenhårt ben hela sin karriär och bara finslipar nu för att behålla symetrin??!!

patetiskt med allt gnällande när han ändå är 1000ggr större än va alla här skulle bli med eller utan roids.


ert gnällande kan jämställas med nazisternas IQ
http://www.m90.org/view_image.php?image_id=7653


...och Dorian Yates fuskcurlade i bicepsträningen..
Trotts det blev han också ganska stor. "Put the money where your mouth is" har väll aldrig varit så aktuellt som i denna tråden..

Fultjack
2005-10-22, 21:08
detta clip ser ut att vara rätt gammalt, om ni jämför hans XXXL film med made in germany så ser ni stora skillnader i vikterna han använder.

Herkulez
2005-10-22, 21:08
*rolleyes*
http://eastcoastmuscle.com/results/2002noc/gallery/images/01ruhl29-022.jpg

Pudzianovski
2005-10-22, 21:08
Det ser fortfarande löjligt ut när Ruhl på 140 kg tar i så han spricker med lindor, bälte på såna små vikter.

Jay-Z
2005-10-22, 21:09
Varför får man tycka Micke_Bs böjar är roliga men inte Markus böjar?

H.Emanuel
2005-10-22, 21:09
AAS? :D
Och det betyder?

Kebab-Arne
2005-10-22, 21:10
Uppenbarligen funkar det för han. Vad ligger de röda vikterna på för kg?

Fast lindor men inget bälte...?

Herkulez
2005-10-22, 21:10
Varför får man tycka Micke_Bs böjar är roliga men inte Markus böjar?
för att folk verkar ta givet att det är så här han kört hela sin karriär och han byggt sin kropp på enbart roids vilket inte är sant.

Jorgen
2005-10-22, 21:12
Vad ligger de röda vikterna på för kg?
25 kg.

Yankeee
2005-10-22, 21:12
Haha alltid lika kul med samma löjliga argument i dessa diskussioner :D

Mikeman
2005-10-22, 21:16
Karln är ju bara en av världens största bodybuilders.
Att inte du och kunskapseliten här tar och skriver ett gemensamt brev till honom om att han utför sin träning felaktigt..

"Hällo. Ajm Arne P from Sweden. Aj speschalise i grip and bicepsträning. Aj tell jo now: Take of that fjollkudde from the näck and stop doning "huggisar" bekårse then jour legs vill be större than Löddeköpinge..."

Få människor i världen är större än honom. Och det trotts djupa böj.... I bb handlar det ju trotts allt om att vara starkast...

Väckte nästan alla i huset här... :laugh:

Arne Persson
2005-10-22, 21:19
sen är han fortfarande byggare och inte styrkelyftare. Kan ju ändå vara så att han kört stenhårt ben hela sin karriär och bara finslipar nu för att behålla symetrin??!!

patetiskt med allt gnällande när han ändå är 1000ggr större än va alla här skulle bli med eller utan roids.


ert gnällande kan jämställas med nazisternas IQ
http://www.m90.org/view_image.php?image_id=7653


Dom flesta byggarna kör nog djupare och tyngre än så? Då är det väl all hans hälsosamma rökning som gör att han saknar lite flås?

Arne Persson
2005-10-22, 21:21
Karln är ju bara en av världens största bodybuilders.
Att inte du och kunskapseliten här tar och skriver ett gemensamt brev till honom om att han utför sin träning felaktigt..

"Hällo. Ajm Arne P from Sweden. Aj speschalise i grip and bicepsträning. Aj tell jo now: Take of that fjollkudde from the näck and stop doning "huggisar" bekårse then jour legs vill be större than Löddeköpinge..."

Få människor i världen är större än honom. Och det trotts djupa böj.... I bb handlar det ju trotts allt om att vara starkast...


Ursäkta krampus att jag ånyo sagt något tydligen som rubbade dina cirklar. Amen.

bigtraps
2005-10-22, 21:22
Är det förbjudet att kritisera någon som är bättre än en själv????????????
Nästa gång Sverige förlorar mot Vitryssland håller vi som inte platsade i laget
käft

Herkulez
2005-10-22, 21:24
Är det förbjudet att kritisera någon som är bättre än en själv????????????
Nästa gång Sverige förlorar mot Vitryssland håller vi som inte platsade i laget
käft
vem har sagt det? menade mer att man kanske ska tänka på att det kanske finns en anledning att han kör så, tex för att han inte vill att benen ska bli större eller att han har en ryggskada etc

Fartman
2005-10-22, 21:27
vem har sagt det? menade mer att man kanske ska tänka på att det kanske finns en anledning att han kör så, tex för att han inte vill att benen ska bli större eller att han har en ryggskada etc

ååhh! du förstår ju ingenting!! han kör ju givetvis inte tyngre eller djupare eftersom han vill koppla bort rumpan, han tycker nämligen att den blivit lite stor på senaste tiden, och eftersträvar numera en rumpa som brad pitts! ;)

Arne Persson
2005-10-22, 21:28
vem har sagt det? menade mer att man kanske ska tänka på att det kanske finns en anledning att han kör så, tex för att han inte vill att benen ska bli större eller att han har en ryggskada etc


Hade han obekymrat stått och matat på dom vikterna och det djuper så hade jag väl inte gnällt. Men detta så onekligen ut som seriösa böjar och vikter...

bubbe
2005-10-22, 21:28
Så trött han verkade vara efter dom guppningarna så måste han ha kört ett rejält benpass innan! annars är det *screwy*

skumt när han står och gungar med vikten i toppläget också, kanske därför han har fått en ryggskada då? eller vad tror du herk?

WHITEFOLKS
2005-10-22, 21:38
Blir jag imponerad av vikterna? Nej. Blir jag imponerad av massan? Ja, han har ju uppenbarligen lyckats rätt bra med att bygga massa. Vad han än gör verkar det ju "funka" för han. Han är ju kroppsbyggare.

Goddaniel
2005-10-22, 21:39
Sen är ju också Ruhl en av världens största byggare så något gör han iallafall rätt.
Han känner nog sin kropp bättre än vad ni tror. :)

Pudzianovski
2005-10-22, 21:40
Det är väl ingen i tråden som klagar på att han är en dålig byggare eller har lite massa?

Han är stor som satan och uppenbarligen en av få som kommit långt inom sin sport.

Krampus
2005-10-22, 21:41
Ursäkta krampus att jag ånyo sagt något tydligen som rubbade dina cirklar. Amen.

Ha ha ha! VA fan är detta? Fjollkudde på nacken , för dom benen-fjollvikter, Bodypump-djup. Snälla Ruhl! Prisa gud för att det finns huggisar mm! :b

Nej. Jag opponerar mig imot att du i detta fallet snackar dynga..

Kan du själv pressentera något i benväg (ev styrka, men helst MASSA) som kan "rubba mina cirklar" bättre än Marcus Ruhl, så visa mig!
Jag kan inte ta åt mig av din kunskap endast pga det faktum att du är gammal och har hållt på i femtioelva år. Jag vill höra orsaker till att du kritiserar. Hade du legat inne med ett par ben som var större än Ruhls hade jag lyssnat på dig. Sen spelar han kondition mindre roll.. Du har helt enkelt inte resultaten för att såga Marcus.. Det blir bara lamt. Dock är du bra på andra saker.

Det är som om jag som hoppar typ 1 meter i höjd skulle börjad dissa Stefan Holm för att han hade fula skor... "skulle du haft snygga skulle du hoppa högre.."

Jishuku
2005-10-22, 21:45
Har själv ingen solklar förklaring till varför Ruhl kör med så lätta vikter i bröst och ben på XXXL videon, men resten av kroppen har jag för mig att han använder tunga vikter på även i den videon.
Sen i Made in Germany pressar han 950kg i benpressen med bättre utförande än Ronnie, och han säger själv att han tar mer under offseason.
Så det var nog bara tillfälligt.

Arne Persson
2005-10-22, 21:46
Nej. Jag opponerar mig imot att du i detta fallet snackar dynga..

Kan du själv pressentera något i benväg (ev styrka, men helst MASSA) som kan "rubba mina cirklar" bättre än Marcus Ruhl, så visa mig!
Jag kan inte ta åt mig av din kunskap endast pga det faktum att du är gammal och har hållt på i femtioelva år. Jag vill höra orsaker till att du kritiserar. Hade du legat inne med ett par ben som var större än Ruhls hade jag lyssnat på dig. Sen spelar han kondition mindre roll.. Du har helt enkelt inte resultaten för att såga Marcus.. Det blir bara lamt. Dock är du bra på andra saker.

Det är som om jag som hoppar typ 1 meter i höjd skulle börjad dissa Stefan Holm för att han hade fula skor... "skulle du haft snygga skulle du hoppa högre.."

Nej vad det gäller benen har jag ju som bekant inte mycket att komma med tyvärr, ;) men om du läser mitt senaste inlägg här ovan så kan du förstår lite vad jag menar.

Krampus
2005-10-22, 21:49
Har själv ingen solklar förklaring till varför Ruhl kör med så lätta vikter i bröst och ben på XXXL videon, men resten av kroppen har jag för mig att han använder tunga vikter på även i den videon.
Sen i Made in Germany pressar han 950kg i benpressen med bättre utförande än Ronnie, och han säger själv att han tar mer under offseason.
Så det var nog bara tillfälligt.


Vad vet vi? Periodisering av träningen, lätt period? Var skadad? Hade rökt för många cigg, kaske är det en bluff?
Iaf så ser jag ingen anleding till att dissa honom som flera gör här innan när han ligger innen med de benen....

Jishuku
2005-10-22, 21:50
Vad vet vi? Periodisering av träningen, lätt period? Var skadad? Hade rökt för många cigg, kaske är det en bluff?
Iaf så ser jag ingen anleding till att dissa honom som flera gör här innan när han ligger innen med de benen....

Håller med. ;)

Krampus
2005-10-22, 21:52
Hade han obekymrat stått och matat på dom vikterna och det djuper så hade jag väl inte gnällt. Men detta så onekligen ut som seriösa böjar och vikter...

Du menar detta inlägget?
Ok, för det, men då säger jag igen: Vad vet vi?
Jag känner dock att jag har svårt att argumentera imot honom med de benen han faktiskt har..

Bjorne
2005-10-22, 21:57
Var ju inget imponerande direkt, tror dock precis som andra verkar tro, att det finns en anledning bakom hans utförande. Ex då som någon snackar om ryggskada, han kanske inte vill träna rumpan så mycket, vill inte ha större ben.

Fast kudden gör att man får tanken att han kanske helt enkelt bara är klen :p

Arne Persson
2005-10-22, 22:00
Du menar detta inlägget?
Ok, för det, men då säger jag igen: Vad vet vi?
Jag känner dock att jag har svårt att argumentera imot honom med de benen han faktiskt har..

HAn rör sig tex helt obehindrat för att det skall tyda på ryggskada.....

Krampus
2005-10-22, 22:01
Varför får man tycka Micke_Bs böjar är roliga men inte Markus böjar?

Hehe. :D
Han gjorde tvärt om.. Körde tungt som fan, men hade ingen massa..

Beast
2005-10-22, 22:02
Krampus for president!

Srednq
2005-10-22, 22:04
Hehe. :D
Han gjorde tvärt om.. Körde tungt som fan, men hade ingen massa..

men han visste hur man spände ut en dörrkarm :cool:

Krampus
2005-10-22, 22:07
Krampus for president!


Äh... :em:


Jag ber om ursäkt om jag var hård i orden mot Arne och andra i den här tråden.
Det känns dock som om han blir oberörbar med sina otroliga resultat, för det är ju kroppsbyggning han sysslar med.
Hade han faktiskt legat inne med taskig benmuskulatur hade det ju varit en annan sak...

I´m out.

Arne Persson
2005-10-22, 22:12
Äh... :em:


Jag ber om ursäkt om jag var hård i orden mot Arne och andra i den här tråden.
Det känns dock som om han blir oberörbar med sina otroliga resultat, för det är ju kroppsbyggning han sysslar med.
Hade han faktiskt legat inne med taskig benmuskulatur hade det ju varit en annan sak...

I´m out.


Mig behöver du inte be om ursäkt för! ;)

mr ruhl
2005-10-23, 08:07
längesen jag sett filmen men det kanske var nån dag innan nån tävling och han bara ville dra iväg några lätta rep? har man sett hans andra film så ser man att han är jävligt stark..hursomhelst så är XXXL en riktig skitfilm och made in germany bland dom bästa byggarfilmer jag sett.. :hbang:

Yankeee
2005-10-23, 08:14
Kan någon förklara för mig vad hans löjliga böjar har med hans massa att göra? Hur kommer det sig att vissa här alltid ska försvara vissa bbs urusla utförande med "JA MEN HUR STOR ÄR DU DÅ!!!!11!" och "HAN HAR JU LYCKATS MED DET HAN GÖR!!!1!". Argumenten är värdelösa och orelevanta.

internethjälten
2005-10-23, 08:28
Det framgår ju INTE om han kört någon annan benövning
precis innan filmteamet stormar stället och hookar upp ett
gäng cams.

Han kan ju redan ha kört djupa böjjar följt av pressar och
andra finslipövning etc - finns säkert en förklaring till varför
det är som det är och är man tillräckligt nyfiken så får man
väl söka lite efter han på webben och leta upp en mailadress
och dra iväg ett mail samt denna länken till filmklippet och där
fråga de saker man hade oklart.

It's simple as that !


nicke

bigtraps
2005-10-23, 08:31
Hur än ni vrider och vänder på det så är det fjollböjar punkt slut
Om han nu skulle haft så jävla ont i ryggen så finns det många andra ben
övningar som är säkrare

Shadow Warrior
2005-10-23, 08:35
Många BBs har kroniska smärtor pga alla skador och skit dom dragit på sej, kunde han lyfta mer så skulle han nog ha gjort det just för kameran.

Sen så är han ju grov pga gener och doping inte till följd utav ett visst träningsupplägg.

Bara för att man är elit så betyder det inte att man gör allt optimalt som vissa här verkar tro.

King Grub
2005-10-23, 08:37
Kul att många så gääärna vill fortsätta tro att idolernas resultat kommer från deras stenhårda träning i stället för något annat. När det sedan visar sig att dom tränar värdelöst så finns det alltid någon annan anledning till det - dom är skadade, dom vill inte bli större utan underhåller bara, det är slutet av ett stenhårt pass och dom är totalt utpumpade osv, inte att dom inte behöver träna lika hårt eller korrekt som normalpersonen, men ändå växer tio gånger så fort, pga gener och dopning.

Kommentarer som "Och hur stor är du som klagar då?" är ännu roligare.

Shadow Warrior
2005-10-23, 08:39
Om Arne kurade lika mycket som Ruhl så skulle vi såklart lyssna på han mer
*rolleyes*

Herkulez
2005-10-23, 08:46
Kul att många så gääärna vill fortsätta tro att idolernas resultat kommer från deras stenhårda träning i stället för något annat. När det sedan visar sig att dom tränar värdelöst så finns det alltid någon annan anledning till det - dom är skadade, dom vill inte bli större utan underhåller bara, det är slutet av ett stenhårt pass och dom är totalt utpumpade osv, inte att dom inte behöver träna lika hårt eller korrekt som normalpersonen, men ändå växer tio gånger så fort, pga gener och dopning.

Kommentarer som "Och hur stor är du som klagar då?" är ännu roligare.
men grub, nog vet väl även du att man måste träna hårt fast man dopar sig för att nå den nivån.

Yankeee
2005-10-23, 08:49
Nog för att det grub skriver är klockrent. Så kan man ju anta att folk som konstant försvarar bb's är folk som preppar själva. Indirekt så försvarar de sig själva mot den indirekta attacken mot dem själva. Folk säger att folk som preppar inte behöver träna lika hårt som de som inte preppar. Det är inte osannolikt att en preppande medlem här tar det personligt, vilket inte alls är konstigt egentligen eftersom att det blir personligt, fast det inte är meningen.

Herkulez
2005-10-23, 08:52
Nog för att det grub skriver är klockrent. Så kan man ju anta att folk som konstant försvarar bb's är folk som preppar själva. Indirekt så försvarar de sig själva mot den indirekta attacken mot dem själva. Folk säger att folk som preppar inte behöver träna lika hårt som de som inte preppar. Det är inte osannolikt att en preppande medlem här tar det personligt, vilket inte alls är konstigt egentligen eftersom att det blir personligt, fast det inte är meningen.
ok det var nog det mest fördomsfulla kommentaren du någonsin sagt.


så du tror att det bara är att skjuta i sig lite prepp så ser man ut som coleman *rolleyes*

Yankeee
2005-10-23, 08:52
ok det var nog det mest fördomsfulla kommentaren du någonsin sagt

Har jag fel?

Dessutom så sa jag inte att det var så. Jag sa att man kan anta det. Sen att du reagerade direkt, ja.

Yankeee
2005-10-23, 08:54
så du tror att det bara är att skjuta i sig lite prepp så ser man ut som coleman *rolleyes*

Sa jag det?

Herkulez
2005-10-23, 08:54
Har jag fel?
ja, handlar väl inte om att försvara prepp utan att försvara ruhl i det här fallet. Blir less på folk som säger att vissa av proffsen enbart är där dom är pga alla preparat dom kör i sig.

Yankeee
2005-10-23, 08:55
ja, handlar väl inte om att försvara prepp utan att försvara ruhl i det här fallet. Blir less på folk som säger att vissa av proffsen enbart är där dom är pga alla preparat dom kör i sig.

De skulle aldrig ha varit där utan prepp, var vill du komma?

King Grub
2005-10-23, 08:55
Så kan man ju anta att folk som konstant försvarar bb's är folk som preppar själva.

Ett sådant antagande var i o f s inte min mening att lägga in. Jag hoppas att det beror mer på att man så gärna vill att det är träningen som är största orsaken till idolernas fysik. Man vill tro att det går att få en sådan fysik på någorlunda naturlig väg, så man nästan tar det som en personlig förolämpning när någon påstår, att proffsen är där dom är pga preparaten dom använder, inte pga träningen (givetvis är det en kombination + gener).

Herkulez
2005-10-23, 08:56
Dessutom så sa jag inte att det var så. Jag sa att man kan anta det. Sen att du reagerade direkt, ja.
var inne i tråden direkt efter du skrivit det, klart jag måste försvara mig själv.



Sa jag det?

nä men det lät på dig som att du antydde det när du anklagade alla som försvarar ruhl och säger att det inte är enbart för preparaten som han är där.

Yankeee
2005-10-23, 08:56
Ett sådant antagande var i o f s inte min mening att lägga in.

Det var inte meningen att det skulle framställas så.

Herkulez
2005-10-23, 08:56
De skulle aldrig ha varit där utan prepp, var vill du komma?
att det inte är enbart pga preppen förmodligen.

Det var inte meningen att det skulle framställas så.

men nu var det så, klart man tar åt sig när man försvarat han ett inlägg upp.

Yankeee
2005-10-23, 08:58
att det inte är enbart pga preppen förmodligen.

Du är ju inte ens säker själv, eller finns det någon annan anledning till att du skriver förmodligen? :)

Självklart är inte bara pga prepp, man måste ju träna.

Herkulez
2005-10-23, 08:59
Ett sådant antagande var i o f s inte min mening att lägga in. Jag hoppas att det beror mer på att man så gärna vill att det är träningen som är största orsaken till idolernas fysik.
närå nog vet jag va preparaten har för betydelse inom sporten, ruhl är långtifrån min "idol" inom sporten men man måste väl ändå kunna försvara han. Är ju många som påstår att Lance Armstrong dopat sig med men ingen jävel skulle gnälla om man försvarade hans sätt att träna.

Jay-Z
2005-10-23, 08:59
ja, handlar väl inte om att försvara prepp utan att försvara ruhl i det här fallet.

Vad är det vi försvarar? Det är väl böjarna det handlar om?

Hans böjar ser ut som skit. Det går inte att säga på något annat sätt. Oavsett vem som står under stången. Be it Coleman, Leffe 16 eller Micke_B som hade böjt de böjarna hade det ändå sett ut som skit. Prepp, stora ben eller ej, det är fortfarande rysligt usla böjar.

Det kan vi väl iaf konstatera?

Herkulez
2005-10-23, 09:01
Du är ju inte ens säker själv, eller finns det någon annan anledning till att du skriver förmodligen? :) .
ja att det är förmodligen så jag menar *screwy*

Självklart är inte bara pga prepp, man måste ju träna.ja det är ju det jag säger.

Herkulez
2005-10-23, 09:01
Vad är det vi försvarar? Det är väl böjarna det handlar om?

Hans böjar ser ut som skit. Det går inte att säga på något annat sätt. Oavsett vem som står under stången. Be it Coleman, Leffe 16 eller Micke_B som hade böjt de böjarna hade det ändå sett ut som skit. Prepp, stora ben eller ej, det är fortfarande rysligt usla böjar.

Det kan vi väl iaf konstatera?
klart det ser ut som skit, men det låter på många här att han byggt upp sina ben enbart genom såna böjjar. Det jag menar är att det förmodligen finns en anledning att han kör sina böjjar så på den filmsnutten, han har ju ändå tränat i 17-20års tid.

Yankeee
2005-10-23, 09:05
Ett sådant antagande var i o f s inte min mening att lägga in. Jag hoppas att det beror mer på att man så gärna vill att det är träningen som är största orsaken till idolernas fysik. Man vill tro att det går att få en sådan fysik på någorlunda naturlig väg, så man nästan tar det som en personlig förolämpning när någon påstår, att proffsen är där dom är pga preparaten dom använder, inte pga träningen (givetvis är det en kombination + gener).

Tycker du inte att det låter lite väl långsökt? Jag menar, det är ju mer sannolikt att folk tar det personligt om det har något med dem att göra. De flesta som försvarar proffsen vet ju dessutom mycket väl att det inte går att bli sån på naturlig väg.

Men jag förstår självklart att du inte kan / vill uttrycka dig hur som helst ;)

Yankeee
2005-10-23, 09:07
ja att det är förmodligen så jag menar *screwy*


Vet du ens vad du pratar om nu?

"att det inte är enbart pga preppen förmodligen."

Svenskt uppslagsord
förmodligen adv.
antagligen, troligen

Herkulez
2005-10-23, 09:12
Vet du ens vad du pratar om nu?

"att det inte är enbart pga preppen förmodligen."

Svenskt uppslagsord
förmodligen adv.
antagligen, troligen
ja, att jag ANTAGLIGEN menar att det inte är pga preppen han blivit så stor.

menat: det är inte enbart pga preppen han blivit så stor.

King Grub
2005-10-23, 09:17
Jag menar, det är ju mer sannolikt att folk tar det personligt om det har något med dem att göra.

Ja, givetvis kan det vara så. Alla har ju inte samma anledning bakom sina reaktioner. Det är dock ett vanligt fenomen på diskussionforum när den här frågan dyker upp, och jag både tror och hoppas att alla tonåringar som sitter här och brusar upp när man säger att proffsen tokdopar sig och att det är en stor del av deras resultat själva dopar sig och tar kommentaren som någon slags indirekt påhopp.

Yankeee
2005-10-23, 09:19
ja, att jag ANTAGLIGEN menar att det inte är pga preppen han blivit så stor.

menat: det är inte enbart pga preppen han blivit så stor.

Hehe, jag låtsas inte om den meningen.

Nä, det har vi ju redan kommit fram till.


Nu ska jag träna och bli mindre :thumbup:

Yankeee
2005-10-23, 09:21
Ja, givetvis kan det vara så. Alla har ju inte samma anledning bakom sina reaktioner. Det är dock ett vanligt fenomen på diskussionforum när den här frågan dyker upp, och jag både tror och hoppas att alla tonåringar som sitter här och brusar upp när man säger att proffsen tokdopar sig och att det är en stor del av deras resultat själva dopar sig och tar kommentaren som någon slags indirekt påhopp.

När det gäller tonåringar håller jag med dig, det är en annan femma. Jag pratar mer om mer medvetna gruppen som snabbt som tusan hoppar in som försvarare av bb's :)

Herkulez
2005-10-23, 09:23
Hehe, jag låtsas inte om den meningen.

Nä, det har vi ju redan kommit fram till.


Nu ska jag träna och bli mindre :thumbup:
ok, man säger väl olika beroende vars man kommer ifrån.


http://www.markus-ruehl.de/typo3temp/e2f6ce1899.jpg

Mass-Tech
2005-10-23, 09:43
Herregud, han tränar benen 52 a´året. Om ett pass är "lite" fjolligt så tränar han till han spricker på de andra 51 gångerna. Har ni inte sett "Made in German" ska ni komma och gnälla på att han tränar dåligt på ett filmat pass.

Sheogorath
2005-10-23, 09:43
Och det betyder?

Godmorgon :). Anabola, Androgena Steroider.

hobbitar
2005-10-23, 09:47
När jag läst igenom denna tråden blev jag sugen på att köra knäböj.

King Grub
2005-10-23, 10:00
Om ett pass är "lite" fjolligt så tränar han till han spricker på de andra 51 gångerna.

Där kom det. :thumbup:

Mass-Tech
2005-10-23, 10:04
Där kom det. :thumbup:
Där kom vad?

Pudzianovski
2005-10-23, 10:10
Jag tror Ruhl tänkte så här:

Shit...jag måste spara mig till filminspelningen! Då jävlar ska jag visa vad brutala knäböj är! Då ska fan Coleman och gänget få se min brutala hardcore träning!

HenrY
2005-10-23, 10:18
Haha, detta blev en smaskig diskussion att läsa efter en trevlig morgon promenad följt av fil med musli! :thumbup:

fredz
2005-10-23, 10:43
Jag tror det är ett skämt från Mr Ruhls sida. :D

mr ruhl
2005-10-23, 10:45
man tror inte att det är sant vilka puckon det finns! jaja är det nån som kan fixa lite grejer till mig så att jag börjar växa 10 ggr så snabbt utan att behöva träna! hade varit bekvämt att ligga hemma och glo tv samtidigt som man lägger på sig massa! *flex* :hbang:

Arne Persson
2005-10-23, 10:51
man tror inte att det är sant vilka puckon det finns! jaja är det nån som kan fixa lite grejer till mig så att jag börjar växa 10 ggr så snabbt utan att behöva träna! hade varit bekvämt att ligga hemma och glo tv samtidigt som man lägger på sig massa! *flex* :hbang:


Är det inte mer adekvat att du byter nick till Herr Ruhl? Mr Ruhl går knappast hem i Das Vaterland. :)

Herkulez
2005-10-23, 10:54
Är det inte mer adekvat att du byter nick till Herr Ruhl? Mr Ruhl går knappast hem i Das Vaterland. :)
advekat? nu har du läst i gunnar sträng tråden engång för mkt :D

Arne Persson
2005-10-23, 10:57
advekat? nu har du läst i gunnar sträng tråden engång för mkt :D


Grattis! HAde faktiskt det i bakhuvudet? Ha ha! :D

mr ruhl
2005-10-23, 10:58
Är det inte mer adekvat att du byter nick till Herr Ruhl? Mr Ruhl går knappast hem i Das Vaterland. :)


hade jag vetat vad adve.. nånting betyder så hade jag kunnat svara på det :D men mr ruhl är så inkört nu att jag nog aldrig kommer att byta nick :thumbup:

Arne Persson
2005-10-23, 11:02
hade jag vetat vad adve.. nånting betyder så hade jag kunnat svara på det :D men mr ruhl är så inkört nu att jag nog aldrig kommer att byta nick :thumbup:

Lämplig, mer passande, är vad jag tolkar adekvat som.

mr ruhl
2005-10-23, 11:03
Lämplig, mer passande, är vad jag tolkar adekvat som.


aha då lärde man sig nåt nytt idag, kommer att använda det ofta så att man verkar smart! :thumbup: nåväl nåt byte känns inte aktuellt, man måste ju passa in hos jänkarna oxå!

Yankeee
2005-10-23, 12:08
man tror inte att det är sant vilka puckon det finns! jaja är det nån som kan fixa lite grejer till mig så att jag börjar växa 10 ggr så snabbt utan att behöva träna! hade varit bekvämt att ligga hemma och glo tv samtidigt som man lägger på sig massa! *flex* :hbang:

Att vissa ser allt svart eller vit gör inte saken bättre, eller vad säger du?

Krampus
2005-10-23, 12:14
Kul att många så gääärna vill fortsätta tro att idolernas resultat kommer från deras stenhårda träning i stället för något annat. När det sedan visar sig att dom tränar värdelöst så finns det alltid någon annan anledning till det - dom är skadade, dom vill inte bli större utan underhåller bara, det är slutet av ett stenhårt pass och dom är totalt utpumpade osv, inte att dom inte behöver träna lika hårt eller korrekt som normalpersonen, men ändå växer tio gånger så fort, pga gener och dopning.

Kommentarer som "Och hur stor är du som klagar då?" är ännu roligare.

Tränar värdelöst?
Utifrån en filmsekvens dömmer internet-experter som du själv ut honom och hans träning.
Jag tror inte mina ögon när jag läser vad du skriver här.
Och argumentet att "hur stor är du själv" är väll ytterst relevant.
Om det visade sig att Ruhl byggt sina ben enbart med "Turkböj" och med "Fjollkudde" skulle jag hellre lyssna på honom en ngn tunn internetkrigare som sitter med 200 studier, men inte lyckats applicera ngn metoderna på sig själv.. Eller Arne för den delen vars argument endast brukar baseras på att han har hållt på länge.
Vi vet inte ett skit om hur Ruhl tränar när kamerna inte är på, allt vi har sett är en filmsekvens där han gör riktigt dåliga böj. Självklart är han dopad. Så in i helvete troligen. Men visa mig det preparat som gör att man växer utan att träna. För vad är det annars du menar med "ngt annat än stenhård träning"?

internethjälten
2005-10-23, 12:28
Tränar värdelöst?
Utifrån en filmsekvens dömmer internet-experter som du själv ut honom och hans träning.
Jag tror inte mina ögon när jag läser vad du skriver här.
Och argumentet att "hur stor är du själv" är väll ytterst relevant.
Om det visade sig att Ruhl byggt sina ben enbart med "Turkböj" och med "Fjollkudde" skulle jag hellre lyssna på honom en ngn tunn internetkrigare som sitter med 200 studier, men inte lyckats applicera ngn metoderna på sig själv.. Eller Arne för den delen vars argument endast brukar baseras på att han har hållt på länge.
Vi vet inte ett skit om hur Ruhl tränar när kamerna inte är på, allt vi har sett är en filmsekvens där han gör riktigt dåliga böj. Självklart är han dopad. Så in i helvete troligen. Men visa mig det preparat som gör att man växer utan att träna. För vad är det annars du menar med "ngt annat än stenhård träning"?

Bra inlägg du fick till där, kan inte annat
än att hålla med i 99% av det du skriver
då Ruhl trots allt med sin kost, träning etc
kommit dit han är idag :thumbup:


nicke

King Grub
2005-10-23, 12:32
Jag tror inte mina ögon när jag läser vad du skriver här.

Okej.

Och argumentet att "hur stor är du själv" är väll ytterst relevant.

Nej, inte det minsta.

Om det visade sig att Ruhl byggt sina ben enbart med "Turkböj" och med "Fjollkudde" skulle jag hellre lyssna på honom en ngn tunn internetkrigare som sitter med 200 studier, men inte lyckats applicera ngn metoderna på sig själv..

Aha. Även om han fått benen trots dom metoderna, inte tack vare?

Men visa mig det preparat som gör att man växer utan att träna.

Visste jag inte att jag skrivit. Givetvis måste man träna.

För vad är det annars du menar med "ngt annat än stenhård träning"?

(givetvis är det en kombination + gener).

Krampus
2005-10-23, 12:35
Bra inlägg du fick till där, kan inte annat
än att hålla med i 99% av det du skriver
då Ruhl trots allt med sin kost, träning etc
kommit dit han är idag :thumbup:


nicke

Fan vad barnslig du är.
Var har jag skrivit så? Skärp dig...

mr ruhl
2005-10-23, 12:42
Att vissa ser allt svart eller vit gör inte saken bättre, eller vad säger du?


det får du nog fråga dig själv, är ju du och några andra som kan se att han är klen och tränar dåligt med hjälp av 1 filmsekvens..men men du får tycka vad du vill så tycker jag vad jag vill, är det bra så förortsligisten?

Krampus
2005-10-23, 12:45
Jag tror inte mina ögon när jag läser vad du skriver här.

Okej.

Och argumentet att "hur stor är du själv" är väll ytterst relevant.

Nej, inte det minsta.

:laugh: Ok.. Lär mig bättre!

Om det visade sig att Ruhl byggt sina ben enbart med "Turkböj" och med "Fjollkudde" skulle jag hellre lyssna på honom en ngn tunn internetkrigare som sitter med 200 studier, men inte lyckats applicera ngn metoderna på sig själv..

Aha. Även om han fått benen trots dom metoderna, inte tack vare?

Du menar att du skulle kunna hjälpa honom att bli ännu bättre?

Men visa mig det preparat som gör att man växer utan att träna.

Visste jag inte att jag skrivit. Givetvis måste man träna.

Vad är då "Hemligheten" som vi oinvigda inte förstår, som du antyder?

För vad är det annars du menar med "ngt annat än stenhård träning"?




Ruhl håller fortfarande på med Bodybuilding, hans mål borde vara att bygga en så stor och symetrisk fysik som möjligt.
Att hacka ner på honom och förlöjliga honom blir bara lamt och töntigt när han är en av de bästa i världen i det som han håller på med. Speciellt om man själv är en 80-kilos räka. Ännu mer töntigt om man är anonym.
Ingen i Sverige nosar ens på hans fysik.

Yankeee
2005-10-23, 12:45
det får du nog fråga dig själv, är ju du och några andra som kan se att han är klen och tränar dåligt med hjälp av 1 filmsekvens..men men du får tycka vad du vill så tycker jag vad jag vill, är det bra så förortsligisten?

Det är du som tolkar en massa själv. Jag har då inte sagt något om hans övriga träning, har jag? Jag har bara påpekat denna filmen.

Dessutom har jag inte heller sagt att någon tycker fel. Det är också något ni har fått för er. Så länge folk gör det de blir glada av så :thumbup:

-AG-
2005-10-23, 12:47
Kul att många så gääärna vill fortsätta tro att idolernas resultat kommer från deras stenhårda träning i stället för något annat. När det sedan visar sig att dom tränar värdelöst så finns det alltid någon annan anledning till det - dom är skadade, dom vill inte bli större utan underhåller bara, det är slutet av ett stenhårt pass och dom är totalt utpumpade osv, inte att dom inte behöver träna lika hårt eller korrekt som normalpersonen, men ändå växer tio gånger så fort, pga gener och dopning.

Kommentarer som "Och hur stor är du som klagar då?" är ännu roligare.

Kunde inte ha sagt det bättre själv :bow:

Krampus
2005-10-23, 12:51
Kan någon förklara för mig vad hans löjliga böjar har med hans massa att göra? Hur kommer det sig att vissa här alltid ska försvara vissa bbs urusla utförande med "JA MEN HUR STOR ÄR DU DÅ!!!!11!" och "HAN HAR JU LYCKATS MED DET HAN GÖR!!!1!". Argumenten är värdelösa och orelevanta.

Nog för att det grub skriver är klockrent. Så kan man ju anta att folk som konstant försvarar bb's är folk som preppar själva.

Jag skulle svara på det första om du inte direkt hade anklagat alla som inte tycker som du för att preppa....

Men för mig har den här debatten aldrig handlat om hur han utför böjen. (den är verkligen kass!)
Jag opponerar mig mot dem som förlöjligar honom, kallar honom fjollig och liknade. Ha de i åtanke när ni läser mina inlägg.

King Grub
2005-10-23, 12:51
Ruhl håller fortfarande på med Bodybuilding, hans mål borde vara att bygga en så stor och symetrisk fysik som möjligt.
Att hacka ner på honom och förlöjliga honom blir bara lamt och töntigt när han är en av de bästa i världen i det som han håller på med. Speciellt om man själv är en 80-kilos räka. Ännu mer töntigt om man är anonym.
Ingen i Sverige nosar ens på hans fysik.

Det jag skrev var att det är "roligt" att folk vill fortsätta tro att proffsens stenhårda träning är största faktorn bakom deras resultat, inget av det du nu skriver in i mina ord. Uppenbarligen är det han gör perfekt för att nå målen du nämner - mål för det han håller på med -, men av det han gör, är det träningen som ligger bakom den största delen av den framgången? Jag har inte nämnt det mesta du svarar på mina quotes.

Yankeee
2005-10-23, 12:52
Jag skulle svara på det första om du inte direkt hade anklagat alla som inte tycker som du för att preppa....


Nu börjar jag lite lagom trött på folk som tydligen inte kan läsa. Var står det alla?

Krampus
2005-10-23, 12:54
Nu börjar jag lite lagom trött på folk som tydligen inte kan läsa. Var står det alla?

"Folk som konstant försvarar BB´s..."? Frågan delas väll in i två läger som jag ser det här. De som tycker som du och resten. Iaf pekade du ut mig. Jag tycker inte Ruhl är töntig.
Jag börjar bli trött på dig, för du är så hetsig... :(

Mass-Tech
2005-10-23, 12:55
Det jag skrev var att det är "roligt" att folk vill fortsätta tro att proffsens stenhårda träning är största faktorn bakom deras resultat, inget av det du nu skriver in i mina ord. Uppenbarligen är det han gör perfekt för att nå målen du nämner - mål för det han håller på med -, men av det han gör, är det träningen som ligger bakom den största delen av den framgången? Jag har inte nämnt det mesta du svarar på mina quotes.
Största ja, enda nej.
Han tränar ju extremt hårdare än 95% här ju.

Krampus
2005-10-23, 12:58
Det jag skrev var att det är "roligt" att folk vill fortsätta tro att proffsens stenhårda träning är största faktorn bakom deras resultat, inget av det du nu skriver in i mina ord. Uppenbarligen är det han gör perfekt för att nå målen du nämner - mål för det han håller på med -, men av det han gör, är det träningen som ligger bakom den största delen av den framgången? Jag har inte nämnt det mesta du svarar på mina quotes.
Kul att många så gääärna vill fortsätta tro att idolernas resultat kommer från deras stenhårda träning i stället för något annat. När det sedan visar sig att dom tränar värdelöst så finns det alltid någon annan anledning till det - dom är skadade, dom vill inte bli större utan underhåller bara, det är slutet av ett stenhårt pass och dom är totalt utpumpade osv, inte att dom inte behöver träna lika hårt eller korrekt som normalpersonen, men ändå växer tio gånger så fort, pga gener och dopning.

Kommentarer som "Och hur stor är du som klagar då?" är ännu roligare.

Överlägset och nedlåtande skrivit imot de som är imponerade av hans resultat.
Som om att du visste bättre själv. Som jag skrev innan: "Put the money where your mouth is..." Alla kan lära sig ngt i teorin. Ruhl har lyckats på ena eller andra sättet i praktiken iaf..

Yankeee
2005-10-23, 12:58
"Folk som konstant försvarar BB´s..."? Frågan delas väll in i två läger som jag ser det här. De som tycker som du och resten. Iaf pekade du ut mig. Jag tycker inte Ruhl är töntig.
Jag börjar bli trött på dig, för du är så hetsig... :(

Du har möjligtvis inte sett ordet "anta" som har lurat sig i den meningen?
Fundera ett tag på varför det står där, sen kan du återkomma.

Tycker som jag i vilken fråga?

Krampus
2005-10-23, 13:01
Du har möjligtvis inte sett ordet "anta" som har lurat sig i den meningen?
Fundera ett tag på varför det står där, sen kan du återkomma.

Tycker som jag i vilken fråga?

Ändå Glocalnet..
Jag antar att folk som är hetsiga på debattforum preppar...
OBS ANTAR!!!! Muäääähhhh!

Du har väll inte missat vad vi debbaterar här? Funderar på det och återkom..

King Grub
2005-10-23, 13:02
Överlägset och nedlåtande skrivit imot de som är imponerade av hans resultat.

Beror på om man är imponerad av hur stor han är eller hur han blivit det. Imponerande stor är han hur han än blivit det. Om sättet han blivit stor på vore ett rent sätt så vore det en fruktansvärt imponerande prestation. Nu kanske det mest imponerande är just det faktum att man kan bli så stor, oavsett medel.

Med "han" menar jag här proffs i allmänhet, inte Ruhl i synnerhet.

Yankeee
2005-10-23, 13:02
Ändå Glocalnet..
Jag antar att folk som är hetsiga på debattforum preppar...
OBS ANTAR!!!! Muäääähhhh!

Du har väll inte missat vad vi debbaterar här? Funderar på det och återkom..

Men du förstår väl ändå att det är skillnad på att skriva "jag vet att" och "man kan anta"?

Eftersom det enda jag har yttrat min åsikt om i denna tråden är hans böjar så är jag lite lätt nyfiken.

Mass-Tech
2005-10-23, 13:07
Beror på om man är imponerad av hur stor han är eller hur han blivit det. Imponerande stor är han hur han än blivit det. Om sättet han blivit stor på vore ett rent sätt så vore det en fruktansvärt imponerande prestation. Nu kanske det mest imponerande är just det faktum att man kan bli så stor, oavsett medel.

Med "han" menar jag här proffs i allmänhet, inte Ruhl i synnerhet.
Det finns många som tar juice men inte så många som är topproffs. Hur kan det hänga ihop.

- ante
2005-10-23, 13:11
Han tränar ju extremt hårdare än 95% här ju.

Och det beror ju självklart på att Ruhl är en riktig hårding, och inte på att sterioderna tillåter honom att träna mer och hårdare än vad en ren person skulle klara av.

:thumbup:

Jorgen
2005-10-23, 13:13
Det finns många som tar juice men inte så många som är topproffs. Hur kan det hänga ihop.
Jag dricker juice varje morgon och inte är jag något proffs. :D


Man måste tåla preppen också. OBS, detta är ett antagande från min sida! Dom som blir proffs i dag måste inte nödvändligtvis ha dom bästa generna för att bygga muskler men dom måste tåla preppen utan att gå sönder/bli sjuka.

Herkulez
2005-10-23, 13:23
Jag dricker juice varje morgon och inte är jag något proffs. :D


.
:laugh:

LBacker
2005-10-23, 13:26
Jag vill berömma Krampus och Herkulez i tråden för bra inlägg. :thumbup:

Som vanligt är det lättare att förkasta allt man inte förstår, men oftast finns det bra och grundade styrande variabler som kullkastar hela "huggis"-förståelsemodellen (eller vad det nu må vara).

Efter att ha granskat olika benutveckling, skillnader mellan BB-, SL- samt OL-specifik träning (och deras benutveckling) så bör det gå att se vissa gemensamma nämnare som de flesta här verkar blunda för. Koncentrationsövningar är, och bör vara, förknippade med bodybuilding, och ett visst sätt att utföra dessa medföljer då. Det är precis vad jag ser när Herr Markus Rühl kör sina böj i den här filmen, och därför går böjen att beskriva närmast såsom en koncentrationsböj, med både peak contraction, konstant anspänning och BB-specifikt tempo i de olika faserna, och därmed "allt" vad kroppskulpteringen på högsta nivå kräver. Vilket helt enkelt inte går att göra genom ett "fullt" ROM i basic-compound-open-chain-övningar. Att dessutom göra det på 180 kg kräver sin PRO-BYGGARE, shut up or put up.

Det går inte att jämföra med varken OL-böj eller SL-böj, som antingen går ut på att "växla" eller "bomba" explosivt genom att utnyttja koncentrisk eccentrisk coupling och liknande muskulära uttag.

Som så ofta förr verkar bitterheten gå efter; If it's beyond your logic: Knock it, laugh at it and start heckling!

-AG-
2005-10-23, 13:33
Jag dricker juice varje morgon och inte är jag något proffs. :D


Man måste tåla preppen också. OBS, detta är ett antagande från min sida! Dom som blir proffs i dag måste inte nödvändligtvis ha dom bästa generna för att bygga muskler men dom måste tåla preppen utan att gå sönder/bli sjuka.

Träning med prepp är ett lotteri där den som har turen att ha anlagen att svara bra och tåla preparaten bäst blir bäst - under förutsättning att man har en snygg grundfysik. Givetvis måste även viss galenskap med i bilden, man måste våga chansa och offra hälsan för resultaten. Och om det vore så enkelt att den som tränade hårdast skulle bli störst skulle det finnas att massa stora människor ute på gymmen.

Herkulez
2005-10-23, 13:34
Träning med prepp är ett lotteri där den som har turen att ha anlagen att svara bra och tåla preparaten bäst blir bäst - under förutsättning att man har en snygg grundfysik. Givetvis måste även viss galenskap med i bilden, man måste våga chansa och offra hälsan för resultaten. Och om det vore så enkelt att den som tränade hårdast skulle bli störst skulle det finnas att massa stora människor ute på gymmen.
:thumbup:

Jorgen
2005-10-23, 13:37
Träning med prepp är ett lotteri där den som har turen att ha anlagen att svara bra och tåla preparaten bäst blir bäst - under förutsättning att man har en snygg grundfysik. Givetvis måste även viss galenskap med i bilden, man måste våga chansa och offra hälsan för resultaten. Och om det vore så enkelt att den som tränade hårdast skulle bli störst skulle det finnas att massa stora människor ute på gymmen.
Det var ju det jag skrev. Fast kortare. :D

Johan_P
2005-10-23, 13:43
Träning med prepp är ett lotteri där den som har turen att ha anlagen att svara bra och tåla preparaten bäst blir bäst - under förutsättning att man har en snygg grundfysik. Givetvis måste även viss galenskap med i bilden, man måste våga chansa och offra hälsan för resultaten. Och om det vore så enkelt att den som tränade hårdast skulle bli störst skulle det finnas att massa stora människor ute på gymmen.

Vilken sport är bodybuildning egentligen? Handlar sporten om vem som tål prepp bäst (och kan ta mest?), och kan kombinera träning och kost sidan om - och därmed växa bäst? Helt allvarligt... *screwy*

Mass-Tech
2005-10-23, 13:45
Träning med prepp är ett lotteri där den som har turen att ha anlagen att svara bra och tåla preparaten bäst blir bäst - under förutsättning att man har en snygg grundfysik. Givetvis måste även viss galenskap med i bilden, man måste våga chansa och offra hälsan för resultaten. Och om det vore så enkelt att den som tränade hårdast skulle bli störst skulle det finnas att massa stora människor ute på gymmen.
Yates tränade hårdast och han var bäst.
Coleman tränar hårdast och han är bäst.

Ryska_raketen
2005-10-23, 13:46
Yates tränade hårdast och han var bäst.
Coleman tränar hårdast och han är bäst.


för att du säger det ?

-AG-
2005-10-23, 13:47
Det var ju det jag skrev. Fast kortare. :D

Precis, var därför jag quotade dig :)

Jorgen
2005-10-23, 13:47
Yates tränade hårdast och han var bäst.
Coleman tränar hårdast och han är bäst.
Hur vet du det?

HenrY
2005-10-23, 13:48
Hur vet du det?

Filmer såklart!! *screwy*

Mass-Tech
2005-10-23, 13:49
Hur vet du det?
Jag vet inte
Men det är en allmän uppfattning i resten av BB världen.

Sheogorath
2005-10-23, 13:49
Vilken sport är bodybuildning egentligen? Handlar sporten om vem som tål prepp bäst (och kan ta mest?), och kan kombinera träning och kost sidan om - och därmed växa bäst? Helt allvarligt... *screwy*

En otroligt stor del handlar ju om den genetiska basen också sett till muskelfästen, hur musklerna utvecklas i förhållande till varandra, lemmarnas längd etc. Och vilken "image" man kan skapa sig, såklart. Det är ju en bedömningssport.

Jorgen
2005-10-23, 13:50
Filmer såklart!! *screwy*
http://www.exhalemag.com/forum/html/emoticons/doh.gif Att jag inte tänkte på det.

King Grub
2005-10-23, 13:50
Det finns många som tar juice men inte så många som är topproffs. Hur kan det hänga ihop.

Där kommer generna in. Ruhl och hans medtävlare har naturligtvis makalösa gener för muskeltillväxt också, bland toppromillen av befolkningen.

(givetvis är det en kombination + gener).

Och gener kan utgöra 50% av resultaten.

Det finns säkert massor av amatörkroppsbyggare, som tränar lika hårt och äter lika bra och dopar sig lika mycket... som är hälften så stora.

Jorgen
2005-10-23, 13:51
Jag vet inte
Men det är en allmän uppfattning i resten av BB världen.
Men då så.

Åfan. Jag är inte så insatt i byggarvärlden. ;)

HenrY
2005-10-23, 13:52
En otroligt stor del handlar ju om den genetiska basen också sett till muskelfästen, hur musklerna utvecklas i förhållande till varandra, lemmarnas längd etc. Och vilken "image" man kan skapa sig, såklart. Det är ju en bedömningssport.

Lemmarnas längd.... hehe

Sheogorath
2005-10-23, 13:53
Lemmarnas längd.... hehe

:D

Mass-Tech
2005-10-23, 13:53
Där kommer generna in. Ruhl och hans medtävlare har naturligtvis makalösa gener för muskeltillväxt också, bland toppromillen av befolkningen.



Och gener kan utgöra 50% av resultaten.

Det finns säkert massor av amatörkroppsbyggare, som tränar lika hårt och äter lika bra och dopar sig lika mycket... som är hälften så stora.
Finns många som har riktigt bra gener i NPC men som aldrig lyckas.

Yankeee
2005-10-23, 13:54
Finns många som har riktigt bra gener i NPC men som aldrig lyckas.

Hur vet du att de har bra gener?

King Grub
2005-10-23, 13:55
Finns många som har riktigt bra gener i NPC men som aldrig lyckas.

...och?

Jishuku
2005-10-23, 13:56
Kände mig manad att göra det här videoklippet:
http://rapidshare.de/files/6650076/ruhl.avi.html

Yankeee
2005-10-23, 14:02
Kände mig manad att göra det här videoklippet:
http://rapidshare.de/files/6650076/ruhl.avi.html

Var det "rövlyftsnebänkismithmedpolaresomlyfteråten" eller "halvabenpressmedlindorochhjälpmedhänder" du ville visa?

jwzrd
2005-10-23, 14:08
Jag tar mig för pannan. Ni har alltså sett ett par set ur ett träningspass innan en tävling och vet sen allt om honom? Fan så jävla dumma ni är, en smäll i nacken har ni fan förtjänat. Titta på nästa video han gjort om ni nu ska ta allt han gör i videon som sanningen om hans karaktär, medicinbruk och gener. Där benpressar han 1500kg eller nånting sånt. Kamma er nu.

Yankeee
2005-10-23, 14:09
Jag tar mig för pannan. Ni har alltså sett ett par set ur ett träningspass innan en tävling och vet sen allt om honom? Fan så jävla dumma ni är, en smäll i nacken har ni fan förtjänat. Titta på nästa video han gjort om ni nu ska ta allt han gör i videon som sanningen om hans karaktär, medicinbruk och gener. Där benpressar han 1500kg eller nånting sånt. Kamma er nu.

Vilka vet allt om honom?

Jishuku
2005-10-23, 14:12
Jag tar mig för pannan. Ni har alltså sett ett par set ur ett träningspass innan en tävling och vet sen allt om honom? Fan så jävla dumma ni är, en smäll i nacken har ni fan förtjänat. Titta på nästa video han gjort om ni nu ska ta allt han gör i videon som sanningen om hans karaktär, medicinbruk och gener. Där benpressar han 1500kg eller nånting sånt. Kamma er nu.

Jag postade just ett videoklipp där de benpressar du tänker på är med.. men Yankeee's mode är inställd på "whine".

Krampus
2005-10-23, 14:15
Men du förstår väl ändå att det är skillnad på att skriva "jag vet att" och "man kan anta"?

Eftersom det enda jag har yttrat min åsikt om i denna tråden är hans böjar så är jag lite lätt nyfiken.


Helt ok. Köper det när du skriver det så här, men jag tyckte ändå att det var ovillkommande för dissuksionen och ett sätt att smutskasat oss andra, när jag först läste det..

Eftersom det enda jag har yttrat min åsikt om i denna tråden är hans böjar så är jag lite lätt nyfiken.

Njaa.. Du skrev ju så här:

Haha alltid lika kul med samma löjliga argument i dessa diskussioner

Kan någon förklara för mig vad hans löjliga böjar har med hans massa att göra? Hur kommer det sig att vissa här alltid ska försvara vissa bbs urusla utförande med "JA MEN HUR STOR ÄR DU DÅ!!!!11!" och "HAN HAR JU LYCKATS MED DET HAN GÖR!!!1!". Argumenten är värdelösa och orelevanta.

Jag skulle faktiskt säga att det är det ENDA argumentet, då det uteslutande är det som är målet med träningen för BB´s..


Sen vill jag tacka LBacker, för att han kommer in och reder ut begreppen. :)

jwzrd
2005-10-23, 14:17
Jag postade just ett videoklipp där de benpressar du tänker på är med.. men Yankeee's mode är inställd på "whine".

Jag förstår inte vad problemet är. Alla ser att han är stor som ett mongo, alla kan räkna nu med arslet att han sannolikt äter mycket stora doser AAS, att hans träning uppenbarligen fungerar osv. So what gives?

Ruhl: du är fan dum i huvudet eftersom du är bland dom bästa i sporten där alla gör precis samma saker som du gör.

Är det kolozzeums kollektiva meddelande?

Krampus
2005-10-23, 14:18
Fan vad barnslig du är.
Var har jag skrivit så? Skärp dig...


STORT FÖRLÅT IMPEGAS!! :em:
Jag trodde han var ironisk, men det visade sig via PM att han faktiskt höll med mig.. Sorry, sorry, sorry.. :em: :em: Här var det visst jag som var lite för hetsig..

Yankeee
2005-10-23, 14:20
Helt ok. Köper det när du skriver det så här, men jag tyckte ändå att det var ovillkommande för dissuksionen och ett sätt att smutskasat oss andra, när jag först läste det..

Eftersom det enda jag har yttrat min åsikt om i denna tråden är hans böjar så är jag lite lätt nyfiken.

Njaa.. Du skrev ju så här:





Jag skulle faktiskt säga att det är det ENDA argumentet, då det uteslutande är det som är målet med träningen för BB´s..


Hehe, du vet inte vad min uppgift på kolo är va? :)



Det jag menade var att böjarna enligt vissa var helt ok pga hans massa. Lite konstigt ja.

Ryska_raketen
2005-10-23, 14:21
Kände mig manad att göra det här videoklippet:
http://rapidshare.de/files/6650076/ruhl.avi.html


fanskap ge fan i att ladda ner, ja kan inte kolla på den nu! ;)
Finns det någon spärr för hur många som får ladda ner eller vad ?

Jishuku
2005-10-23, 14:26
fanskap ge fan i att ladda ner, ja kan inte kolla på den nu! ;)
Finns det någon spärr för hur många som får ladda ner eller vad ?

Har du tryckt på "free" längst ner på sidan och sen väntat i typ 30 sekunder? Då ska det dyka upp en download länk.

Ryska_raketen
2005-10-23, 14:27
Har du tryckt på "free" längst ner på sidan och sen väntat i typ 30 sekunder? Då ska det dyka upp en download länk.


ja mannen. Men det står något att den har redan laddats ner 18 ggr, alla andra jävlar här inne fiskar la ner den med :D
Undrar om det finns någon gräns typ 15 per timme eller liknande :)

Jishuku
2005-10-23, 14:29
ja mannen. Men det står något att den har redan laddats ner 18 ggr, alla andra jävlar här inne fiskar la ner den med :D
Undrar om det finns någon gräns typ 15 per timme eller liknande :)

Aah.. stod såhär såg jag nu. :D
"Too many users downloading right now. Please try again later or get a PREMIUM-Account"

Arne Persson
2005-10-23, 17:22
Tränar värdelöst?
Utifrån en filmsekvens dömmer internet-experter som du själv ut honom och hans träning.
Jag tror inte mina ögon när jag läser vad du skriver här.
Och argumentet att "hur stor är du själv" är väll ytterst relevant.
Om det visade sig att Ruhl byggt sina ben enbart med "Turkböj" och med "Fjollkudde" skulle jag hellre lyssna på honom en ngn tunn internetkrigare som sitter med 200 studier, men inte lyckats applicera ngn metoderna på sig själv.. Eller Arne för den delen vars argument endast brukar baseras på att han har hållt på länge.
Vi vet inte ett skit om hur Ruhl tränar när kamerna inte är på, allt vi har sett är en filmsekvens där han gör riktigt dåliga böj. Självklart är han dopad. Så in i helvete troligen. Men visa mig det preparat som gör att man växer utan att träna. För vad är det annars du menar med "ngt annat än stenhård träning"?


Mina argument brukar tyvärr ha lite mer än bara det bakom.