handdator

Visa fullständig version : Rörkrökare


Lasse Kongo
2005-10-22, 10:35
Finns det ngn tjomme på brädan som jobbar som rörkrökare (vvs-are)

Varför fråga ja, jo för att ja funderar på att skola om mig helt så tänkte höra om ngn jobbar som det så man kan snacka lite, har lite frågor och funderingar.

Snackare och däcksparkare undanbedes.

PoK :D

Piranha
2005-10-22, 10:48
Som röris får man både kröka å gänga på arbetstid.

XarsioN
2005-10-22, 10:57
Hm, jag jobbar inte som rörmokare men jag utbildar mej till rörmokare och har praktik 3 dagar i veckan iallfall.

Lasse Kongo
2005-10-22, 11:07
Som röris får man både kröka å gänga på arbetstid.

haha passe Lassie bra du ;)

Lasse Kongo
2005-10-22, 11:09
Hm, jag jobbar inte som rörmokare men jag utbildar mej till rörmokare och har praktik 3 dagar i veckan iallfall.

Ofan, får bli ett pm till dig sen när ja hinner.

XarsioN
2005-10-22, 14:01
Ofan, får bli ett pm till dig sen när ja hinner.
Görså. Jag är inte färdigutbildad men eftersom jag är ute på praktik 3 gånger i veckan och i skolan 2 (1 dag kärnämnen 1 dag i verkstan) så har jag lite erfarenhet iallfall.

Jorgen
2005-10-22, 14:28
Brist på rörisar är det iallafall. Nu vet jag iofs inte hur det ser ut i resten av landet, men här nere i sköna södern så finns det för få.

Lasse Kongo
2005-10-22, 14:35
Brist på rörisar är det iallafall. Nu vet jag iofs inte hur det ser ut i resten av landet, men här nere i sköna södern så finns det för få.

det är riktigt stor brist på dem i större delen av landet, så det är helt klart ett framtidsyrke, eller hantverkare över huvudtaget, svårt att ersätta med maskiner eller lägga till unlandet =)

Är inte du hantverkare Jörgen?

Jorgen
2005-10-22, 14:41
det är riktigt stor brist på dem i större delen av landet, så det är helt klart ett framtidsyrke, eller hantverkare över huvudtaget, svårt att ersätta med maskiner eller lägga till unlandet =)

Är inte du hantverkare Jörgen?