handdator

Visa fullständig version : C7 rehab?


the_PL_man
2005-10-20, 23:09
Jag har nu besökt sjukgymnast.

Iaf så undersökte hon mig och konstaterade att skadan hade varit på C7 med motorisk påverkan. Fortfarande är tricepsreflexen mkt nedsatt, och styrkan i lillfinger likaså.

Rådet var att fortsätta träna som vanligt, men att undvika att köra så tungt att jag tappar stilen vid pressövningar (dock så skall jag ligga så nära den punkten som möjligt). Likaså konstaterade via lite armhävningar att jag måste koncentrera en hel del tid på att träna rhombedius(rehab/styrka) eftersom de ger upp på vänster sida efter ca 15 armhävningar.
Resultatet bli att skulderbladet åker utåt, armbågen åker utåt & jag hamnar i ett läge där jag inte orkar pressa något.
Likaså rekommenderas lätt stretching av bröstmuskeln, men att passa mig för att överdriva, då jag kunde irritera nerven.

En skada av denna typ gör man medecinskt inget åt enl henne, utan det är bara att träna på.
Ett år eller längre tar det att komma tillbaka, och det går framåt i perioder, för att sedan stå still eller gå bakåt under några veckor, för att sedan bli bättre igen.
Hon betonade det viktiga i kontinuerlig, målinriktad träning för att få så snabb rehab som möjligt.
Likaså tyckte hon att det var bra att jag aldrig vilat från träning, utan att en skada av den typ tjänar på att så snabbt som möjligt hamna i träning.

Några tips/råd/kommentarer ?

Mvh

the_PL_man

Nitrometan
2005-10-21, 12:15
Du hade väl mailat Tommy F?

Hade han några bra tips.

Nervskador är skit.

Har tyvärr inga bra tips.

Har du PM:at Stahlberg?

Ska jag hälsa Eskil från dig nästa helg?

the_PL_man
2005-10-21, 13:00
Vem är Tommy F?
Du kan maila mig på jobbet om du inte vill ta det över forumet.

Ja, hälsa kungen.
Skall du upp till Perstorp eller ?

/the_PL_man

Du hade väl mailat Tommy F?

Hade han några bra tips.

Nervskador är skit.

Har tyvärr inga bra tips.

Har du PM:at Stahlberg?

Ska jag hälsa Eskil från dig nästa helg?