handdator

Visa fullständig version : Styrketräning och hopprep


Brownboy
2005-10-20, 19:18
Tränar styrketräning 4-5ggr/v. Jag väger 62kg och är ca:1.68cm lång.
Jag är verkligen inte tjock som ni förstår, men jag har ändå börjat lägga till mig lite runt magen.. :naughty: .Det ska påpekas att jag just nu inte räknar några kalorier, så jag äter lite extra för att vara säker på att få i mig tillräckligt.

Nu funderar jag på att lägga in två dagar med hopprep, ca:1 timme per dag,
så att det blir så här:

Dag 1-3 Styrketräning
Dag 4-5 Hoppa hopprep

osv..

Jag tänkte ligga på pluskalorier 1-3 o minuskalorier 4-5. I och med att jag kanske ligger på för mycket kalorier dag 1-3 borde väl hopprepet kompensera lite, eller? Jag kommer vara extra noga att få i mig proteiner på hopprepsdagarna. Låter det bra? Jag är inte ute efter att deffa men jag ser inte något annat sätt än detta eller något liknande.

(hoppas det inte ligger i fel forum bara)

delta_mats
2005-10-20, 19:22
Tränar styrketräning 4-5ggr/v. Jag väger 62kg och är ca:1.68cm lång.
Jag är verkligen inte tjock som ni förstår, men jag har ändå börjat lägga till mig lite runt magen.. :naughty: .Det ska påpekas att jag just nu inte räknar några kalorier, så jag äter lite extra för att vara säker på att få i mig tillräckligt.

Nu funderar jag på att lägga in två dagar med hopprep, ca:1 timme per dag,
så att det blir så här:

Dag 1-3 Styrketräning
Dag 4-5 Hoppa hopprep

osv..

Jag tänkte ligga på pluskalorier 1-3 o minuskalorier 4-5. I och med att jag kanske ligger på för mycket kalorier dag 1-3 borde väl hopprepet kompensera lite, eller? Jag kommer vara extra noga att få i mig proteiner på hopprepsdagarna. Låter det bra? Jag är inte ute efter att deffa men jag ser inte något annat sätt än detta eller något liknande.

(hoppas det inte ligger i fel forum bara)

Du vill hålla en bra form helt enkelt?
Ja hopprep fungerar riktigt bra som konditionsträning om man kan hoppa. Det tar faktiskt ett tag att bli så bra att hoppa så man får upp flåset. Sen när man kan det så finns många variationer som gör hoppandet riktigt roligt.

Brownboy
2005-10-20, 19:43
Du vill hålla en bra form helt enkelt?
Ja hopprep fungerar riktigt bra som konditionsträning om man kan hoppa. Det tar faktiskt ett tag att bli så bra att hoppa så man får upp flåset. Sen när man kan det så finns många variationer som gör hoppandet riktigt roligt.
Nja... jag är ute efter att lägga på mig massa(muskler :) ) Men jag vill liksom inte lägga på mig onödigt fett. Vet att det kan vara svårt.

MilkmaN
2005-10-20, 20:28
Håller på och lär mig hoppa varannan fot nu samt dubbelhopp och "springa" och hoppa. Det är fan svårt :( Men får hoppas det ger igen sig i grymt fotarbete.

EDIT: Är inte en timme lite väl i överkant? Hopprep är ju dödligt jobbigt.

Brownboy
2005-10-20, 21:01
Håller på och lär mig hoppa varannan fot nu samt dubbelhopp och "springa" och hoppa. Det är fan svårt :( Men får hoppas det ger igen sig i grymt fotarbete.

EDIT: Är inte en timme lite väl i överkant? Hopprep är ju dödligt jobbigt.
hehe.. jo en timme e väl lite mycket kanske. Nåja.. ska testa upplägget o se vad som händer. :)

Ame
2005-10-20, 22:11
Hehe, jag började bli seg i benen efter 5min hoppande, hade iofs tränat innan och körde dubbelhopp och försökte på trippelhopp. Någon som klarat ett trippelhopp med hopprep?

delta_mats
2005-10-20, 23:47
Jo ett eller två hopp har jag klarat. Men det är ju inget som imponerar :em:
Man vill ju kunna röja lös några stycken. Däremot dubbelhopp börjar gå riktigt fint nu. Med rätt hopprep är det ingen större konst med dubbelhopp. Med fel så är det nästan en omöjlighet :)