handdator

Visa fullständig version : Kan man påverka hur länge en bedövning sitter i?


Bjorne
2005-10-20, 16:34
Varit hos tandläkaren, kände mig som ett litet barn då man har lite skräck för sprutor och klarar inte av när de pillar på tänderna (fick slipa lite på en tand när jag var liten och de sitter i sedan dess). Fick bli två sprutor, dock räckte det ändå inte, utan gjorde fortfarande ont och en spruta till gick inte, så fick ny tid :D

Aja, hur som helst, nu är halva käften avdomnad, väldigt jobbigt när man dessutom börjar bli riktigt hungrig och det sas att bedövningen kan sitta i flera timmar, det vill jag ju inte, så vet någon ifall man kan göra något för att påverka hur länge bedövningen sitter i?

Jakelol
2005-10-20, 16:35
Nej

Jense
2005-10-20, 16:35
Varit hos tandläkaren, kände mig som ett litet barn då man har lite skräck för sprutor och klarar inte av när de pillar på tänderna (fick slipa lite på en tand när jag var liten och de sitter i sedan dess). Fick bli två sprutor, dock räckte det ändå inte, utan gjorde fortfarande ont och en spruta till gick inte, så fick ny tid :D

Aja, hur som helst, nu är halva käften avdomnad, väldigt jobbigt när man dessutom börjar bli riktigt hungrig och det sas att bedövningen kan sitta i flera timmar, det vill jag ju inte, så vet någon ifall man kan göra något för att påverka hur länge bedövningen sitter i?
snorta soppa!

stansa in köttbitar i hjärtat.. do what you have to do to get anabolic

Bjorne
2005-10-20, 16:39
Blir ett par stekar ändå, får hoppas man inte käkar upp ens egen tunga eller så :p

Även ifall snorta en portion "Varma koppen" hade varit en upplevelse.

Yankeee
2005-10-20, 16:40
Känner man smak när man är bedövad i munnen?

Bjorne
2005-10-20, 16:40
Känner man smak när man är bedövad i munnen?Kan återkomma med svar om det.

Yankeee
2005-10-20, 16:40
Kan återkomma med svar om det.

Gut :)

Jense
2005-10-20, 16:41
Känner man smak när man är bedövad i munnen?



nä men när bedövningen håller på att släppa är det kul att dricka ngt kolsyrat :D

Bjorne
2005-10-20, 16:47
Stekar kan jag glömma, känner lätt illamånde nu, ställa mig och steka nu funkar inte då :P

Gut :)Konstig känsla, tog några mackor med jordnötssmör, ingen fröjd att försöka tugga direkt, men smakar gör det, men känner bara smak från halva sidan :p


Sedan "isar" bara jag andas med munnen :devil:

Yankeee
2005-10-20, 16:48
Drick något med kolsyra i nu då :D

Bjorne
2005-10-20, 16:52
Drick något med kolsyra i nu då :DVad är det som ska kännas konstigt? Tyckte inte det var något speciellt, förutom att jag spillde ner min tröja för att läppen inte riktigt funkar som den ska :p

Jense
2005-10-20, 16:55
Vad är det som ska kännas konstigt? Tyckte inte det var något speciellt, förutom att jag spillde ner min tröja för att läppen inte riktigt funkar som den ska :p
EXAKT DET som är roligt :D

Bjorne
2005-10-20, 17:19
EXAKT DET som är roligt :D :devil:

Hur påverkar koffein en bedövning? Sugen på te eller kaffe nu, dock vill jag inte stimulera bedövningen på något sätt :p

Jense
2005-10-20, 17:22
:devil:

Hur påverkar koffein en bedövning? Sugen på te eller kaffe nu, dock vill jag inte stimulera bedövningen på något sätt :p


drick och ät vad du vill

nästan vad du vill, börja inte tuggga i dig flera ark valium

Bjorne
2005-10-20, 21:26
Sådär, var det helt borta. Kaffe påverka inte alls, var skönt att kaffet för en gångs skull inte var brännhet när man skulle dricka det. Äta var inte så kul, av någon anledning bet jag mig i tungan några gånger fast jag försökte hålla undan den :)

XroW
2005-10-20, 21:28
En kul grej när jag var bedövad å satte mig för att käka hamburgare på Frasses här i boden så Sög jag in läsk från den icke bedövade sidan å allt spruta ut på andra sidan ^^ snacka om att känna sig som ett pucko *screwy*

Tolkia
2005-10-20, 22:21
Äta var inte så kul, av någon anledning bet jag mig i tungan några gånger fast jag försökte hålla undan den :)
Inte så konstigt när nerverna som skall föra fram "håll dig undan"-signalerna till halva tungan är bedövade och borta. ;) Viss försiktighet är att rekommendera när man äter med halva käften utan känsel; minns med visst obehag ett par gånger då jag bar tuggat på utan att tänka mig för och plötsligt noterat att maten "krasar" på ett skumt sätt ... eftersom jag - tadaa! - tuggat på insidan av kinden samtidigt med köttfärsen. Mumsigt, särskilt när den upptuggade kinden inte är bedövad längre ... (aj, aj).

prime^
2005-10-20, 23:20
va också hos tandläkaren och jag hatar verkligen dom.. fick 1 liten spruta först, osså börja hon borra och svinont som d gjorde börja jag röra på mig så lägger hon kommentaren "Det gör inte ont för att d låter.." - asså?
fick förklarat att d gjorde ont osså får jag 1 liten spruta till, osså ska hon borra.. ont som fan igen så jag hoppar till, får en 3e spruta som ska va stark och hon sprutar från flera olika sidor :S o inte denna heller hjälpte? (kanske inte gör d på visdomständer? ) o nu borrar hon ändå o säger "behöver bara borra i 5 sekunder.." - o nu börjar hon borra i mer än 5 sekunder o slutar så säger hon "ja nu e d bara 1 sekund kvar" - o inte denna gången heller hon sin tid.. *cry* hatar verkligen tandläkare, har haft en bra(dessutom snygg) men givetvis flyttade hon.. *grr27*

osså man där med bomull, nått som samlar upp allt saliv, plus deras verktyg och händer i munnen så frågar dom va man gjort idag.. haha hur vill dom man ska kunna svara?

Bjorne
2005-10-20, 23:25
va också hos tandläkaren och jag hatar verkligen dom.. fick 1 liten spruta först, osså börja hon borra och svinont som d gjorde börja jag röra på mig så lägger hon kommentaren "Det gör inte ont för att d låter.." - asså?
fick förklarat att d gjorde ont osså får jag 1 liten spruta till, osså ska hon borra.. ont som fan igen så jag hoppar till, får en 3e spruta som ska va stark och hon sprutar från flera olika sidor :S o inte denna heller hjälpte? (kanske inte gör d på visdomständer? ) o nu borrar hon ändå o säger "behöver bara borra i 5 sekunder.." - o nu börjar hon borra i mer än 5 sekunder o slutar så säger hon "ja nu e d bara 1 sekund kvar" - o inte denna gången heller hon sin tid.. *cry* hatar verkligen tandläkare, har haft en bra(dessutom snygg) men givetvis flyttade hon.. *grr27*

osså man där med bomull, nått som samlar upp allt saliv, plus deras verktyg och händer i munnen så frågar dom va man gjort idag.. haha hur vill dom man ska kunna svara?Hehe, låter som en riktig häxa :p

Min tandläkare sa att jag var duktig och syster instämde :D

Fast de tre sekunderna som hon räkna när hon borra var väldigt långasamma :cryout:

prime^
2005-10-20, 23:29
Hehe, låter som en riktig häxa :p

Min tandläkare sa att jag var duktig och syster instämde :D

Fast de tre sekunderna som hon räkna när hon borra var väldigt långasamma :cryout:
ja riktig häxa e vad hon e.. hon har fått mig o sluta dricka läsk osv nu, enbart pga detta.. o jag älskar läsk *grr27*

haha, ja samma här.. d va typ 1 mississippi, 2 mississippi, 3 mississippi osv :)

Tolkia
2005-10-21, 02:52
Det räcker ju inte med att spruta för att lyckas bedöva, man måste ju pricka nerven också ... har upplevt något liknande, men min tandläkare var självkritisk nog att erkänna att felet nog inte var mitt.

Nitrometan
2005-10-21, 08:10
Jag blev sydd av en klantig läkare en gång. Jag hade skurit mig i tumvecket med en kastyxa. Gjorde inte särskilt ont men behövde sys. Först fick jag vänta rätt länge, men det var ingen fara, jag satt och fikade lite...

Sen kom läkaren som skulle sy. Tittade hur det såg ut och hämtade grejerna plus en trevlig sköterska. Han satte bedövning på fyra olika ställen runt snittet men ingen av dem träffade som de skulle, de gick rätt igenom huden och bedövningsvätskan rann ut ur snittet. Jag såg ju att det inte blev bra men tänkte att det fick vara, det rörde sig ju bara om fyr eller fem stygn han skulle göra. Jag tittade på sköterskan och såg att hon också hade sett samma sak som jag. Jag sa till läkaren att han skulle sy så att det höll för att jag skulle dra tung mark om två dagar.

Därefter vände jag mig mot sköterskan och pratade med henne medan läkaren sydde.

Ett roligt minne iaf.

Jakelol
2005-10-21, 08:17
Jag blev sydd av en klantig läkare en gång. Jag hade skurit mig i tumvecket med en kastyxa. Gjorde inte särskilt ont men behövde sys. Först fick jag vänta rätt länge, men det var ingen fara, jag satt och fikade lite...

Sen kom läkaren som skulle sy. Tittade hur det såg ut och hämtade grejerna plus en trevlig sköterska. Han satte bedövning på fyra olika ställen runt snittet men ingen av dem träffade som de skulle, de gick rätt igenom huden och bedövningsvätskan rann ut ur snittet. Jag såg ju att det inte blev bra men tänkte att det fick vara, det rörde sig ju bara om fyr eller fem stygn han skulle göra. Jag tittade på sköterskan och såg att hon också hade sett samma sak som jag. Jag sa till läkaren att han skulle sy så att det höll för att jag skulle dra tung mark om två dagar.

Därefter vände jag mig mot sköterskan och pratade med henne medan läkaren sydde.

Ett roligt minne iaf.

Utanbedövning? AJJJJ *cry*