Visa fullständig version : High Score Klant 2001
Fredszky
2001-12-10, 21:55
Med så mycket vikter omkring sig och sina medmänniskor klantar man sig för eller senare! :D ex. vända sig om med EZ:an o knocka nån fitnessbrud, eller välta nån maskin hehe :D :D
vad har ni lyckats med?? :p
En rejäl go'luktande brakare ender ett set med bencurl har jag lyckats med! (taskig frukost, huh?)
hum, jag e mästare på och klanta mig, men har faktiskt inte lyckats på gymmet..
Freestyle
2001-12-10, 22:08
Har itne gjort nåt kul sjävl men såg en gång en kille som kom till gymmet me kängor och grjer å skulel köra knäböj,,, han värmde lite för att sedan lasta på en 80 kilo. han glömde klämmorna så vikterna sitter fast....
han körde lite tills ena vikten ramla av då ramlade han åt handra hållet heheh.. :)
sen ahr man sett endel som ligger i bänken fast udner stångne :) rätt kul oxå..
Freestyle: Jag har inte varit med om det själv (stången på bröstet), men det är väl bara en tidsfråga... Hur fasen kan man köra riktigt hårt i bänk, utan passning? Jag tränar alltid själv.
-=RebeL=-
2001-12-10, 22:19
Har inte klatat mig rejält på träningen i år..men det kommer snart..Men däremot när jag skulle till träningen jagade jag bussen i 120 knyk på mina stabila ben .. och jo vad gör jag ..
JO slår den fetaste vurpan mitt i en gångtunnel och skrapar händerna blodiga.. Ingen ide att ens kliva in till bussen nu..
Varför ska det vara så halt i norr på vinter,,jaja det är ju ialla fal myggfritt nu.. :mad:
VillBliGrov
2001-12-10, 23:52
He,he,he :D För 3 år sedan lyckades jag göra bort mig rejält då jag skulle köra hantel-lyft åt sidan (för axlarna). Jag stod så att jag kunde se mig själv i profil i en stor vägg-spegel.Problemet var att jag stod lite för nära och "fuskade" upp vikterna och ett otrevligt ljud av krossad spegel hördes.
Kan garantera att jag var röd om kinderna då jag gick ut till receptionen och berättade för gymägaren vad som skett. :D
MVH Jocke
-=RebeL=-
2001-12-10, 23:58
hahah,, ja du .. känns nästan som att du är en vinnare i klatighetstävlingen..=)
+ 7år otur från spegelkrossen kanske gör så att vi får läsa om en till olycka snart.. :p
Kjellstroem
2001-12-11, 07:27
Har fastnat under stången i bänk en gång men lyckades lösa det smidigt (kallade försiktigt på en kompis).
Sen en gång vad där en polare som hade tränat med mittsar en bit bort. När han gick förbi mig kastade han en mitts mot mig och sa typ "Catch" eller något i den stilen. Jag hann inte riktigt reagera utan försökte vifta bort den när den kom flygande mot ansiktet.
Resulutat : Mittsjäveln flög rätt upp i en taklampa, 1,5 meter lång, 3dm bred, som trillade rätt ner i marken.
Där var INGEN som INTE glodde som fan, hehe.
En polare till mig gör dock lite småtabbar för jämnt. Han är fan helt enormt klumpig. Väldigt vältränad och smidig och sånt men han kan också gå och trilla utan anledning typ :)
Så det har hänt att han har trillat av bänken han ligger på mitt i en övning. Snubblat i knäböjen. Ramlat ur bardipsen på ett makalöst sätt, trillat baklängs vid latsdrag.... listan är lång :)
Hmm, även jag har lyckats fastna under stången i bänkpressen.. Det pinsamma var att det inte alls var mycket vikter på, jag hade kört ett helt bröst-armar-pass och tänkte avsluta med lite högreps-bänkpress på 50kg, en löjligt lätt vikt då man värmde upp inför övning1, men nu, ack så mycket tyngre..
Fick dessutom ligga och skämmas ett bra tag, bara dom som satt o fikade i cafeterian såg det, fick ropa "hjälp" ett antal gånger..
Sen lyckades jag gå baklänges rätt in i en benpress och följdaktligen ramla för någon vecka sen..
Och träna ett pass i ett par byxor som hade spruckit i röven, upptäckte det efter halva ungefär.
Fick även ett rejält aggressionsutbrott när jag åt väldigt lite kolhydrat, och i princip mordhotade en liten kille som stal mina viktskivor..
Och ja, också vidare.. född klant, alltid klant.. icke att förglömma när jag gick vilse unde en deffpromenad. Den blev 2,5h istället för en..
[ 11 December 2001: Inlägget har ändrats av: Heroinegirl ]
muskelbyggarn
2001-12-11, 10:55
>-=RebeL=-
LOL :D
>Heroingirl
Tänk på vad många boys du måste ha gjort glada med de byxorna :D :D :D
Annars är avdelningen klantighet en av mina små favoriter. Har skrivit om dem in någon annan tråd har jag för mig. Det fina är att fastna i bänkpressen när man är själv...
Fastnade för några veckor sedan på 140 och jag säger bara aj i magen.
En icke gymrelaterad grej var i gymnasiet på en idrottsdag vi hade. Volleyboll var på schemat och i motståndarlaget var en av skolans snyggaste tjejer...........
Eftersom jag saknar bollsinne helt :D så fick man skämmas, men så kom en hög och fin boll så jag drämde till med en riktigt fin smasch. En sådan där riktigt klockren träff så all kraft fick iväg bollen i andra riktningen -> rakt i ansiktet på den "föredetta" snyggaste tjejen :D
Nåja hon hälsade i varjefall på mig sedan :rolleyes:
Vänligen
Tobbe
Tobbe, du är ju en riktig gentleman! :D :D
*skrattar* ja vissa har gjort några goingar kan jag läsa.. Men den finaste jag har gjort..
Förutom fastna under bänkpressen med ingen som hjälpte mig! *suck*.. eller som idag när jag inte fick upp den sittande vadpressen & fick köra alla vikterna i golvet så det lät *suck*...
men den goaste é nog när jag körde hantelpressen & när jag precis börjat ta ca 30kg tror jag det var.. så låg jag där & pressade sen när jag var klar så bara BAMNG åkte en hanteln ner på sidan så då blev kraften så jäkla stor på andra så jag flög med den ner på golvet!! hahah.. ja det var "lite" pinsamt!
/MVH Martin
*borttaget skvaller om Molle*
[ 19 December 2001: Inlägget har ändrats av: Heroinegirl ]
muskelbyggarn
2001-12-11, 16:31
>Heroinegirl
Låter som ett bra kap :D
Tänk att så många som styrketränar är så... Ex. berättade min flickvän att hon träffade en kille en gång. Han snackade bara om träning, kost m.m. Sedan visade han henne planscher på Arnold, inget fel på arnold då han är grym :D (obs att det räckte för henne att träffa denne person en gång för att lägga ned det "projektet" :D )
- MEN HALLÅ ???
Vad har man innanför skallbenet ?
Har sett denne person vid ett flertal tillfällen. Kurar (som alla andra verkar göra nu för tiden...) och blåser upp sig i full mundering med gärna 2 jackor på sig. I somras var det "barpärla" och långbyxor... Råkade se vaderna en gång... :D
Vänligen
Tobbe
För största möjlig trivsel så tycker jag att vi skall undvika att "hänga ut" skribenter som man råkar träffa i verkliga livet. Det leder bara till bråk och större försiktighet här på forumet, och det är ju inte kul.
Jag har fastnat för övrigt fastnat i bänken ett par gångr på lättare vikter "skall bara köra slut det sista". Det har fungerat att rulla stången över magen och sätta sig upp. Annars använder jag alltid pass eftersom jag aldrig får upp sista repetitionen.
Forest: Ja, jag håller med, skvaller är verkligen inte fint, men den här personen var så extremt pinsam att det faktiskt är ett undantag.
Dessutom så har han slutat skriva på forumet(ändring gjord efter Freestyles inlägg).
Och sist men inte minst så har jag inte sagt något om honom som han själv inte redan sagt om sig här på forumet
:) , med undantag utav att han var klen i verkligheten :D , inget fel på det, men det är kul ifall man har en sån kaxig attityd..
[ 11 December 2001: Inlägget har ändrats av: Heroinegirl ]
Freestyle
2001-12-11, 19:03
hehe undrar va molle skriver om det... :)
själv har jag dock aldrig fastnat under bänkpressen ;) läs sloganen "bättre att trycka upp stången än att ligga under den å få ont hehe""
Supercharger
2001-12-11, 20:15
har inte tränat så länge så har inte hunnit tabba mig ännu, men det kommer väl.
jag får väl berätta om en kille som tränade bänkpress en jag tror att han hade ca 60kg på stången, problemet var att där man lägger av stången var för låga så han skulle lägga av stången kom lite för långt bak med armarna och så hör man ett litet hjälp, då bara släpper han stången i golvet och halva gymmet vänder sig om.
stiligt
"skryt om alla preparat han gick på...../klipp/..... hur många tjejer han fick när han gick på kur"
LOL! Men sånt brukar väl impa stort på tjejer?
Freestyle
2001-12-11, 21:39
Hm jag började som 16 åring me deca, susta, tillväxt. kickade igån kuren me ryssar och avslutade den me winnysar för å blev av me vattnet. har sedan dess konstan gåt på tillväxt och insulin :) har gymma muskler nu och gör en 5 reppare på 250 i bänken me mina 60 cm armar...
Dam va jag lär få brudar nu :)))
glöm inte amapolomet du har i mjölken för jämnan oxå frestyle!!
hehe ja tabbar...
när jag började på gymmet för längeee sedan så tänkte jag testa bänkpress jag värmde upp med stången o slängde på 2st 15kgs tänkte att det måste jag klara. o det gjorde jag :) ... 2reps hee... sen låg man där under o shippade efter andan :) sen var det ju bara att rulla ner den. :(
sen 1 gång satt jag i den sittande vad pressen på något sett flög den vaderade saken man pressar på upp i luften o iväg ett par meter sammtidigt som vikterna dunkade i golvet..
em kompis tappade 15kg på tån o bröt den kunde inte gå på 1 vecka...
senast så körde jag hakdrag med stång så började jag bli trött o fick inte upp stången hela vägen så en polare gick fram för att forcera men han kom från sidan och jag hade inga klämmer på så först for plattan er på ena sidan direct efter blir det att den slår över snabbt o vippar över till andra så där står jag med en stång i nävarna o vikter på golvet :D
just det sen har man ju försökt att höja skivstångs ställningen o när man står där på ena sidan o ska sätta in sprintern så här man "dunk dunk" på andra sidan...
Joachim B
2001-12-11, 23:39
Tabbar på gymmet... Få se nu...
Knäböj är en favorit hos mig. En gång för några år sedan fastnade jag och trillade baklänges med 120 kg, det lät fint det. Skrapade konstigt nog bara upp övre underarmen. Sedan har jag efter ett annat set knäböj spytt precis efter att jag rackat stången. Och då jag duktigt groggy tog mig snubblande därifrån med stjärnor framför ögonen för att hitta något att torka rent med slog jag upp smalbenet mot en ställning bredvid. Vilket resulterade i dekorativa blodstänk på golvet. Mycket torkande blev det den dagen. ;)
Axlarna är också en favorit. Vid tre tillfällen har någon av axlarna hoppat ur led när jag kört liggande hantelpress. Detta sker om jag för ihop hantlarna i toppläget, något som är jävligt dumt eftersom det tar spänningen från bröstet. Ändock har jag lyckats tre gånger. Riiitch! Och armen käns helt livlös och viker sig så hanteln smäller ned i bröstkorgen. Som tur är var det snart två år sedan sist och nu vet jag nog bättre... :)
När det gäller skivstänger har man väl lyckats med klassikern i sin utmattning att ta av för många viktskivor på en gång på ena sidan så stången har slagit runt med en ljudlig smäll.
Min första härliga ”styrketräningstabbe” inträffade dock när jag var omkring 8-9 år och testade en kungsfjäder som jag lyckades pressa ihop nära kroppen. Givetvis slant mitt svettiga grepp och fjädern (med trä ändar) slog tillbaka rakt på kinden och knockade mig till golvet. He he, första och enda gången jag blivit totalt knockad av ett slag (fastän jag tränat olika kampsporter i många långa år.)
Sedan har man väl både börjat blöda näsblod och släppt sig under tunga set med marklyft, knäböj och skivstångsrodd. Sådant som hör gymkulturen till. :)
min första tabbe var nog när vi, några häftiga killar i 7:an skulle maxa bänk.
på gymmet var alla 9 :or som man var livrädd för, men men, eftersom vi var kanske 5 st så vågade man väl gå in dit. ;)
nåväl utan uppvärmning så lastade man väl på det man trodde man kunde klara. jag klarade det inte och eftersom ingen kom till undsättning lyckades jag tippa stången så alla vikter for i golvet på enasidan och då for ju givetvis alla vikter på andra sidan ner också. jag gick aldrig tillbaka in i det gymmet :)
en annan sak ja lyckats med var att jag tog bort alla vikter på skivstången på ena sidan när jag tränade hemma i källaren. skivstången vippade iväg och slog upp ett stort hål i dörren. farsan blev inte glad...
:D
tjejen skulle hjälpa mig med pass engång när jag skulle maxa i bänken, också detta i källaren. jag orkade inte och det gjorde inte hon heller, min flickvän fick lite halft panik och började skrika på hjälp.
jag låg säkert och chippade i en minut innan min kära far tillslut kom till undsättning.
:)
vad mer... jo hörde en historia om en kille på mitt gymnasium som hade hört att man kunde ta mer i bänk om man lät skivstången studsa på bröst korgen.... måste jag tillägga att han bröt revbenen? :D
MVH micke
-=RebeL=-
2001-12-12, 14:59
Bryta revbenen..Han måste ha stutsat väldigt hårt i pressen.. :D
HAHAHAHAHA!
obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated
LOOOL, den var fan bra :D
Ja man ser ju vilka övningar som är störst risk att klanta sig i. Bänkpressen är väl den värsta. He he
Gillar din underskrift Loco2
"obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated "
Varför kan inte jag komma på något sådant häftigt.
Själv har jag än så länge klarat mig bra från att göra bort mig. Det enda jag kom på var första gången jag var på ett gym. 10-11 år var jag och skulle titta på när min pappa och farbror lyfte järn. jag gjorde lite benövningar samt magövningar. Det fanns en neråtlutande bänk där man skulle göra sit ups i uppförslut. Fötterna skulle hålla en fast. Efter några situps lossnade min ena sko och träffade mig rätt över näsa och mun. Det började blöda och eftersom jag tappat greppet trillade jag ner på golvet med en baklänges kullerbytta. Måste sett jävligt kul ut. Speciellt om jag gjort samma sak idag. Efter detta knyter jag alltid skorna :D
råkade göra en grej för några veckor sedan. hade kört klart benböj och skulle plocka av alla vikterna, sedan gick jag med en viktskiva och skulle ställa in den i ett rack men snubblade över en EZ stång som låg på golvet (var ju så jävla seg i benen),
förr raklång och hann precis slänga vikten åt sidan för att ta emot mig, olyckligtvis så landade den på en killes fot. han vrålade och jag låg på marken och ville dö.
efter 1000 förlåt och efter han undersökt sin fot sade han att det var ok.
värsta jag har varit med om
:eek:
-=RebeL=-
2001-12-12, 18:20
fy fan spud :)
LoL ...
Kom på att tänka på en kompis som missade några veckors träning pga en fest kväll förra vintern..
Det började med när han var på fest så hade någon slagit på värmen på en platta på spisen och han stod och rökte underfläkten och lutade sig på plattan..Men den reaktionen han haden när han var ful så ledde det till lättare bränskador med blåsor i hela handen..
Inte nog med det så när han gick hem på lite rangliga ben så kylde han handen i en påsen med is i fickan..tjofs så rammlade han och kunde inte ta emot säg med händerna eftersom att dom var i fickorna och slog ut en gammal lagning av plast på framtanden så den blev halv igen ....
kan bara säga till er i lule att han heter Calle :D
Ar det bara jag som sprackt shortsen i knaboj?
/adde
-=RebeL=-
2001-12-12, 19:23
Nä det är du nog inte ensam om..
Loco 1 har i all fall spräckt sina byxor,,, ;)
Supercharger
2001-12-12, 21:01
mina short är spruckna i skrevet- kanske måste köpa nya snart
QrakklfnaZ
2001-12-14, 15:34
Jag kanske ska bidra lite med nån tabbe jag oxå. Har oxå varit med om den klassiska "fastna i bänkpress" grejen. Men värst var ändå detta:
Jag hade lastat på vikterna jag brukar köra på i benpress, och hade placerat fötterna på plattan. Jag började vika bort ena spärren, var avslappnad i benen då eftersom jag trodde båda spärrarna var på. *vipps* så låg jag där ihop tryckt. :) Nån som varit där tidigare hade glömt vika tillbax båda handtagen. Jag var tvungen använda både armarna och benen för att få mig loss.
efter de så ser jag alltid till att båda spärrarna är på! :)
//Vargen.
heh =) ja jo lyckats med en lite snyggare grej.
hadde inte köpt nytt kort på gymmet utan gick på skolan till en minimal träningslokal. kanske 4 meter mellan väggarna och jag kör benböj i ett par shorts som är nått år gamla (hitta inte dom nya innan träningen). dom kändes lite tajta men uppvärminingen gick bra. en tjej är påväg hem varpå hon sätter sig rakt bakom mig ca 1-2 meter i från mig. tänker inte så mycket mer på de tar stången går ut tänker djup... går ner... och WRRRIIIITTTCHHH! shortsen spricker ca 2 dm i grenen =) tur jag inte körde så tungt annars hadde jag alldrig fått upp vikten utan fått kasta stången mot den stackars flickan ujuj...
Hejsan hejsan! Jag tänkte att jag skulle dra mitt strå till stacken och bidra med ett inlägg i denna ytterst intressanta tråd.
Själv så har jag egentligen inte varit med om så mycket pinsamt.
Jag minns speciellt en gång i våras då jag var och fjantade på med lite chins eller något sådant och jag sneglar på en rätt så fräch brud som ligger på golvet bredvid mig.
Hon utför någon typ utav discoövning där hon ligger på rygg och lyfter upp benen i luften och "saxar" fram och tillbaka med dem.
Det blev det sig så otrevligt att hennes shorts spricker i grenen (dom var inte stora!) och jag ser till min förvåning att hon inte har något under dem! Hon ser att jag ser att hon inte har något under och avbryter snabbt sin ytterst mystiska övning och halvrusar mot omklädningsrummet.
:)
Fredszky
2001-12-16, 15:22
jag själv har nog inte gjort några dramatiska uppvisningar på gymmet.. har dock råkat ut för en 40-årig-kris snubbe som verkade lite för självsäker, han hade sagt till mig att jag kör för "hårt" , och att jag inte klarade att göra det..(fattade inte vad han menade med det, men han var nån besserwizzer)
jag hade kört bänkpress ett tungt pass, och ville dra slut på det sista tryck man hade kvar på en bänkpressmaksin eftersom ingen kunde passa mig då. jag drog på 50 på maskinen och gjorde en 10 reps.. och med den maskinen är det sånt motstånd så det är nog lugnt 60 kg i vanliga bänkpressen. i alla fall så kom den där snubben och stirrade när jag körde, så efter setet frågade jag om han ville köra emellan.. och divan som han var; "hur mycket har du på? 50? äh, jag kan väl värma upp på det här då".. sen när han precis orkade pressa upp stången med ett rött ansikte på fjärde eller femte reppen sa han återigen för att försöka rädda sig ur situationen, "du kör för tungt, du klarar inte såhär mycket".. :D
ahhh patetiskt.. gillar inte "experter" som snackar mer än dom lyfter på gymmet :mad:
Scorn: Den där "saxövningen" brukar en kompis köra ibland. Tror den är avsedd för magen (eller höftböjar'n?).
Får också bidra men en då?
Det var jag och min kompis som körde benpress. Vi hade precis gjort klart uppvärmningen. Då var det hans tur på en vikt han skulle klara 6-8 reps på. På andra repset tar han i så jävligt så att han klämmer ut den mäktigaste fis jag någonsin hört. Jag börja gapskratta och han med. Vikten flygger då ner och pressar ihop han som fortfarande ligger och skrattar. Jag försöker hjälpa han men han sitter ju bara ihop tryckt och skrattar och det är inte lätt att dra upp benpressen. Alla på gymgymet står och kollar på oss och min kompis ligger bara och skrattar. Till slut efter lite gapande får han vett i sig och börjar hjälpa till. Sedan var det en dag på gymmet där man blev idiotförklarad=)
Abel Kadabel: Enda anledningen till att han låg kvar och skrattade högt, var så att han kunde fortsätta fisa utan att det skulle höras :)
Men stanken, den känns ända upp till Umeå!
:)hehe på tal om det behöver det nämnas att byxorna sprack :) Om det var av den enorma fisen eller av det extra stretchande benpressen gav är en annan 5:a
:rolleyes:
[ 16 December 2001: Inlägget har ändrats av: Abel2000 ]
[ 16 December 2001: Inlägget har ändrats av: Abel2000 ]
-=RebeL=-
2001-12-16, 18:06
Scorn varför kan aldrig jag få se nå sånt där.. Brudar som inte har nått under .. oj oj oj du måste ha starkt psyke om du klarade av att forsätta träna den dagen.. :D
Rebel: Haha! Jag vet, hon såg rätt så bra ut faktiskt! :p
Hehe, jädra vilka roliga minnen ni måste ha!
Jag har varit med om två rätt så pinsamma grejer jag också. Båda har med viktlåsen på skivstänger att göra.
När jag började träna i nian så fanns det ett litet gym där man fick va på gympan. Läraren låste upp och jag sprang in i gymmet, riktigt på G! Jag lyfte upp skivstången, för den låg på golvet. Skivstången var dessvärre laddad med 60 kg i småvikter. Det fanns inga lås. När jag kom halvvägs i mitt lyft fick jag obalans på stången och vikterna på ena sidan föll till golvet med ett KLINK KLINK KLINK KLINK. Givetvis fick jag i samma ögonlock obalans på andra sidan och alla vikter ramlar av även där. Efteråt hör jag bara läraren gå ut, mumlandes "smart".
Den andra gången var jag på ett gym där jag inte brukar vara så mycket. Jag skulle köra bänkpress och la på 90 kg. Har aldrig använt viktlås på bänkpress och tänkte att det behöver jag inte här heller, så jag kör mina reps och lägger sen upp stången på räcket, trodde jag. Platsen där man skulle lägga stången var sketliten och jag missade i all min iver med att bli av med den tunga vikten. Resultatet blev ungefär samma som det första. jag tappar först vikterna på ena sidan, och sen på andra. Cirka fem sekunder efter kommer en instruktör fram till mig, ger mig två viktlås och går sin väg. Det var pinsamt.
steefann
2002-04-05, 00:59
Jag gjorde en sak som inte har med träning att göra men det var rätt pinsamt kan man lugnt säga. För att ni inte ska tro att jag är helt jävl.. dum i huvudet så måste jag tillägga att jag och mina träningskompisar hade ganska grovt språk i varanndras närhet på den tiden ( 18-19 år då ) och när detta hände hade jag nyss tränat klart och var på väg in i omklädningsrummet medan min kompis hade gått in i duschen redan. Han ser ganska speciell ut, har snaggat sig och var på den tiden rätt grov och efterssom gymmet var ganska litet då brukade det inte vara så mycket folk där.
Jag klär av mig kläderna vandrar mot duschrummet som bestod av två små duschbås och jag skymtade min kompis i ett så jag ställde mig i det andra, visslade lite och vräkte ur mig på skämt..
Din flintskalliga jävel, gå in i bastun så kommer jag och sätter på dig så fort jag duschat klart... Han som alltid brukar vara rapp i käften svarade inte alls utan fortsatte duscha så jag skruvade på det kallaste vattnet som det gick att få fram och sprutade över på hans sida och då kutade han ut skrikandes och till min fasa fick jag se att det var någon helt annan, en kille som var flintskallig och inte rakad till på köpet!! Samtidigt hörde jag någon som bröt ut i en skrattorgie inifrån bastun.... min kompis! Pinsamt som faaaaan
Stickboy
2002-04-05, 11:25
Fan den va bra Steffo. att ligga med stången över bröstet är väl inte direkt pinsamt det visar ju bara på att man tagit ut sig till max. :)
på gymet där jag tränade för en massa år sedan hände det däremot en väldig pinsam insedent, på gymmet hade vi alltid en årlig julfest, när festen har varit igång ett tag och maten uppäten och dryckerna flödat får en kille plötslig ett riktigt släpp och börjar jaga runt tjejerna för att sedan försöka strypa dom (det är sant) och lugnar inte ner sig föräns gymägaren slänger ut honom och håller fast han i ca en kvart.därefter börjar han att storgråta och springer hem.
mnja, jag körde hantelpress med ett par 35-or och sista reppet blev så spaghetti att jag inte lyckads styra in högra hanteln mot magen för att avsluta övningen utan placerade den nätt och jämt i ansiktet, sakta men säkert, hade ingen styrförmåga alls, bara bromsfömåga. Där liggar jag, hållandes en hantel i fejjan, garvandes, medan polarn skyndar att ta bort den.
Hm jag tar nog priset för TYNGSTA tabbe. Tappade 250kg på fötterna under en 45-gradig vadpressövning (i en knäböjmaskin, magen neråt och framåtlutande) för några veckor sedan. Helt otroligt att jag inte krossade fötterna, och nu kan jag nästan gå normalt och stortånaglarna har börjat växa ut igen. Dröjjer nog innan jag kör den övningen för vaderna igen :D
Det är faktiskt allt som hänt under mina c:a 5 år på gymmet, tro't eller ej.
Stickboy
2002-04-05, 12:39
riktigt rolig tråd det här.
rullade ner 150 kg över ryggen för ett tag sen efter att ha fastnat i botten läget på böjen. ett skapligt blåmärke fick jag för dom bedrifterna. men va fan, kör man på ett skitgym utan powerrack får man skylla sig själv.
http://www.abcbodybuilding.com/ubb/graemlins/jump.gif
en av dom roligaste trådarn änsålänge
Efter avslutat set i benpressen börjar jag lyfta av vikterna, tänker inte på att man kanske borde lyfta av lite i taget på varje sida utan tar bort allt på ena sidan. Börjar gå till andra sidan. Kaboom ! Skrammel ! Tystnad...
Går till receptionen. "Ursäkta men jag råkade välta benpressen." Varvid de svarar "Inte en klant nu igen."
Mitt försvar är att det var sista seten och jag inte hade några kolisar till hjärnarn, mina kompisar säger bara "Vilken hjärna ?"
Skräckt shortsen har man väl gjort någon gång... bra djup ni vet. Det bästa jag har sett i gymet är dock detta:
På förra gymet fanns det ett stort gym med maskiner och ett litet med fria vikter. Jag värmde upp med lite lätta knäböj samtidigt som en kille modell kicker börjar köra sittande alternerade hantelcurl. Ni vet säkert hur det brukar se ut, en rejäl baksving, och sen upp med skiten så fort det går. Nu vill det sig inte bättre än att killen svingade lite väl mycket och lyckades plantera hanteln rakt i sitt ena ögonbryn! Ögonbrynet sprack, blodet rann och killen hade tränat klart för idag...
/Henke
Jag har dragit av vajern i den sittande rodden. 90 kilo på och bred stång. Efter att jag dragit stången över smalbenen (det gör _skitont_) så kullerbyttade jag baklänges och landade i en stol. :) Har även lyckats välta en smithmaskin. Körde knäböj och smithen var inte fäst i golvet så när jag skulle pressa upp så välte hela skiten och jag drattade i golvet. Hehe. En kompis "tappade" en 30 kilos hantel i ansiktet när han körde pullover. Blev ett snyggt jack i ansiktet.
Var glada att det bara kommit ut kolväten när era brallor spruckit...Nä, fan det här är för pinsamt...
allan
[ 06 April 2002: Inlägget har ändrats av: allan ]
GhostFace
2002-04-06, 18:50
Ursprungligen skickat av allan:
<STRONG>Var glada att det bara kommit ut kolväten när era brallor spruckit...Nä, fan det här är för pinsamt...</STRONG>
...bisarrt...
:D
Jag berättar gärna - det är klar äckelvarning på den storyn, men jag berättar för alla som kommer i sällskap med sina barnbarn...
allan
Pudzianovski
2002-04-07, 14:31
Jaha. man kanske skulle berätta något man gjort då.
Inga värre grejer iof, men iaf..
första lilla olyckan jag råkade ut för var när jag skulle köra bänkpress för flera år sen. jag tror det var 110 kg på stången, pressade som fan....när jag hade kört mina rep så skulle jag lägga tillbaka stången, naturligtvis var jag trött som fan o missade hakarna där man lägger stången på, fick hela skiten i huvudet. >tillägg> DET GJORDE ONT
det här med att spräcka shortsen är ju oxå ngt liknande jag råkat ut för. Körde knäböj. uppvärmning på 60 kg eller ngt. helty plötsligt lät det som jag spräckte rövhålet...vilket jag hade tur o inte gjorde...det va boxershortsen under som jag delade i >2< delar...
en till grej...körde marklyft körde tungt på ca 200 (det är ganska tungt för mig) jag reppade på 1....2....sen såg jag i spegeln framför mig att stången var jävliogt böjd...och att vikten var började röra sig utåt vänster på vänster sidan...fan, tänkte jag..jag stod där med lutandes 45 grader åt vänster...sen small det....
en 4 grej som var lite kul..jag körde rygg..drag bakom nacken....där man är tvungen att hålla knäna under ngt så jag sitter fast...men nu var det så att ngn jävel hade tagit ut en splint så stolen man sätter sig i lossnade och jag hängde med upp i en jävla fart. där hängde jag...sittandes i sen löjlig pose i luften o alla glodde
allt för mig....(som jag vågar berätta här iaf
:D :D
Största missen jag gjort var väl egentligen inte mitt fel :rolleyes: Jag körde intervallträning på löpbandet. Och när jag låg på vad jag klarade (ca 20km/h) så går det en propp på gymmet. Varvid löpbandet tvärstannar (nej, det saktade inte ner, utan det blev TOTALSTOPP), varvid jag lyckas ta ett steg till framåt. Maskinen välter och jag fortsätter över maskinen och landar ett par meter bort.. SMÄRTA! :mad:
Hehe Lave! Den var fin den. Men lyset gick väl så ingen såg dig?
Jag uppmuntrar verkligen ALLA att skriva sina roligaste/pinsammaste/Bizzarraste minnen från gymmets fyra hörn. Det ger i ala fall mig ett gott skratt. Hoho Hoho.
P.S
Skriv gärna om de där fånen som finns på varje gym, ni vet, de där som tror de vet allt men inte kan ett smack. Det är jävligt kul att läsa vad de har haft för sig.
steefann
2002-04-07, 23:12
fånen ja...
En kille med ett sådant där pannband ala katarekid brukar någon gång i halvåret stå och träna hoppsparkar i styrkerummet och en gång för ca 4-5 år sedan hände något jävligt kul.
Alla går givetvis och retar sig på att han måste komma till ett gym och träna hoppsparkar så alla kollade på honom snett och muttrade. "Karatekid" hade med sig en vattenflaska som han hade stående brevid sig på golvet och mitt vad det var fick han för sig att gå på toa men lämnade flaskan kvar för att efter toabesöket fortsätta sin kampsportsshow. En stor biffig kille som jag känner lite sådär tog upp
vatten flaskan och sprang iväg till en annan toa och fyllde den med vad jag senare fick höra var vatten blandat med något slags laxermedel han hade köpt till sin hund tidigare på dagen men inte hunnit plocka upp ur sin väska. Karatekid kom mycket riktigt tillbaka och det tog inte mer än 2 minuter innan han tog sin första klunk, han grimasherade lite grann men tog senare några klunkar till vilket fick bjässen och hans polare att ligga dubbelvikta av skratt i rummet bredvid, fattade att de gjort något men inte vad föränn saker började hända. Karatekid började efter 20 minuter se lite konstig ut, höll på med något som liknade joga blandat med några slags karateslag men han stannade till lite då och då som om något inte stod rätt till. Plötsligt började han springa mot toaletterna och innan han hunnit 5 meter så small det till, hans vita karatebrallor färgades beiga av det som kom ut när hans röv exploderade i de vidrigaste fyrverkerier stället världen skådat. Jag hörde senare att han sa till vaktmästaren att han skulle polisanmäla händelsen men det rann nog ut i sanden...
Sonny Black
2002-04-07, 23:51
Vi hade en arbetslös finne på gymmet för ca ett år sen. Han stank ofta sprit och körde jämt Bänkpress.
Det var en kille på förra gymmet jag tränade på. Han var kanske 40 år eller nåt, och körde alltid knäböj i smithen. Men han körde inga djupa eller så, nä, han gick ner ca 70º Med 90 kg och sen pressade han upp allt vad han orkade samtidigt som han skrek det grövsta. Alla vände sig om och tittade på honom varje rep han skrek upp. När han var klar vände han sig om och blegade tillbaka på alla andra.
Sen hade vi en annan gubbe, 60+, som hade så jävla mycket häng på träningsbyxorna. När han körde knäböj i smithen syntes nästan hela röven. :D
"karatekid" *hahaha* :D
Det enda pinsamma jag har vart med om var när var på ett skitgym i GBG med luftdrivna maskiner. Runt omkring fanns en massa spinningcyklar med vad jag tror va ett damlag av handbollspelare. Jag hade bendag och satte mig vid bencurlen som gick till max 120 kilo. jag lassade på allt, bara för att testa + impa lite på tjejerna. När jag satt mig tillrätta och prassade på allt vad jag hade hörde jag ett gurglande ljud i magen, jag la av varldens brakare. Alla spinningtjejerna stannade till och där satt jag med ett fånigt flin.
:eek: :eek: :eek: :D :o
Sen har man hört lite andra sjuka grejer, t. ex en av farsans jobbarkompisar lassade på 100 kg i bänk, orkade inte, fick stången i skallen och sprack skallbenet.
Aj!!! :(
Stickboy
2002-04-08, 11:57
För att hålla denna otroligt sköna tråd vid liv kan jag berätta om "fånen" det här fallet utspelade sig för ca 10 år sen, och fånen som var en riktig sprätt som gick runt och "rättade" allas träning och hade synpunkter på allt och alla ( antagligen den minst omtyckta person som satt sin fot i ett gym ). Han gör sig redo för att köra latsdrag och i sin iver att visa hur duktig och stark han var fäster han inte stången ordentligt. Med våldsam fart och kraft drar han ner stången i bakhuvudet, gymmet tystnar någon sekund innan dom flesta bryter ut i skratt. fånen vinglar i väg till en bänk där han får lägga sig ett tag innan han kunde gå därifrån.
Hackstait
2002-04-08, 12:00
Ursprungligen skickat av Sonny Black:
<STRONG>Vi hade en arbetslös finne på gymmet för ca ett år sen. Han stank ofta sprit och körde jämt Bänkpress.</STRONG>
Helt underbart! :)
Steffo: Om nån skulle lägga laxermedel i min vatenflaska skulle jag vara sjuk ett halvår...finns bättre sätt att tala om för folk att de kanske ska lugna ner sig.
På förra gymet lät vi alltid en av pensionärerna träna greppteknik på småbarnen, funkade mycket bättre :)
Många har svårt att fatta att 70-åringar kan närstrid utan vapen...
Jag vill också berätta nånting roligt... det hela började då vi var på en riktig brakfest på Vaxholm och vår hjälte är på väg genom skogen för att hämta ett flertal tjejer. Vägen genom skogen är väldigt mörk, ingen belysning alls och det var mitt på vintern (väldigt mörkt). han gick iallfall o drack en öl och snackade i nallen, och snubblade och ramlade rakt in i en släpvagn och slår upp världens jack i hakan (han tog emot sig med hakan eftersom hans händer var fulla av ölburkar och mobilen) :D hursomhelst så blev det en riktigt äcklig skorpa på hakan, och när vi var och tränade så körde han chins, och drog sig upp, lite för högt upp. Han slår upp såret och blodet forsar. Passet efter så har det vuxit upp en ny skorpa som han då lyckas slå av när han kör stångcurl, det blev en jättetrevlig blodfläck på stången som man fick akta sig för varje gång man lyfte stången :D haha...
tappa bänkstången på tänderna har han också gjort, dock med "bara" 60kg på stången.. huhu
MÅste väl även jag bidra med gymmets fåne. Han är mellan 50-60 år och allmänt konstig.
Kan börja med att han nu i vintras kom åkandes (det var mycket snö ute) på ett par rullskidor mitt på cykelvägen. Vägen var täckt av både snö och grus. Dessutom hade han en cykelhjälm, knäskydd, armbågsskydd och handledskydd på sig.
Han är inte ofta på gymmet, någon gång i månaden, men man kommer allt ihåg honom.
I mitten av gymmet finns det inga maskiner eller vikter. Där ställer sig karln efter sitt träningspass o börjar att hjula i en vid cirkel. Efter ett par varv blir han snurrig och ställer sig upp och håller sig för huvudet. NÄr han dock har blivit klarare fortsätter hen med sitt hjulande. Detta håller han på med i ca 5-10 minuter och man hade svärt att hålla sig för skratt :) .
Jag kan berätta en hel del om den här karln, men då blir det rätt långt.
steefann
2002-04-08, 16:13
wasn't me...
Hm, ja...det finns några orginal på alla gym :)
Kan berätta att jag cheatade i går när jag körde smala frontdrag så att vaden nästan gick av. Kanske inte så roligt, men det såg nog jäkligt skoj ut.
steefann
2002-04-08, 16:22
har en till som hände mig för bara 2 månader sedan. En gubbe kom in i bastun och jag satt helt ensam där inne, bastun ser ut som en helt vanlig bastu gör, två rader formade som en hörnsoffa. Jag sitter ca en halvmeter från ena väggen vid vattenslangen på översta raden och gubben ställer sig och stirrar på mig och plötsligt är han på väg att sätta sig mellan mig och väggen, jag flyttar givetvis ut en meter och då säger han : Inte behöver du flytta på dig, nog ryms vi!!
Nog är vi svenskar rädda för närhet men i en bastu så tycker jag det är rätt bekvämt att ha i alla fall en halvmeter mellan sig och nästa kille/gubbe och i synnerhet om hela bastun är tom.
haha, han ville nog bara se vad du hade under handduken :D
För du hade väl handduk???
Uhu, hög äckelfaktor på Steffos inlägg...
Där jag tränar finns även en populär simbassäng dit många tar med sig sina barn för att leka. Kommer man då som ensam mamma med en liten knodd på 2 år skickar man självklart inte in honom till herrarnas för att byta om. På senare tid har dock den här gränsen för när ungarna är tillräckligt gamla för att klara sig själva flyttats omkring ganska friskt. Småkillar med stora ögon är inte det roligaste att dela dusch med, och mitt tålamod börjar ta slut.
Det värsta som hänt hittills är när den blivande discoturken på ca tio år befann sig med sin kompis i duschen (varför ska de vara på damernas om de ändå klarar sig utan föräldrer?) När han duschat klart går han förbi mig, stirrar på mina bröst och fäller någon "exotiskt sexig" kommentar samtidigt som han drar in kinderna och tippar ena ögonbrynet.
Dags att ta med skivstången in i omklädningsrummet?
Nu när jag kom på det här med bassängen...
Förut simmade jag där väldigt flitigt, och registrerade några återkommande fenomen:
*Tjejkompisarna.
Simmar i bredd, jäääätelångsamt. Pratar hela tiden, mycket skvaller och "va duktiga vi är nu"
Favoritkommentar "Det går ju mycket bättre om man tränar tillsammans, då kan man peppa varandra". Sedan ser man dem aldrig mer.
*Superman
Ställer sig vid kanten av bassängen, blåser upp sig några gånger och gör ett high-impact svanhopp. Simmar fort som attan några längder, Stannar sedan på det grunda och försöker dölja sina flåsningar.
*Spännisen
Den här hade jag faktiskt glömt... En kille som dök upp några gånger under en period. Ägnade sig åt mycket intensiv och avslöjande stretching/gympa vid bassängkanten. Kan dock inte minnas att han någonsin tränade...
*Mustafa
De här var roligast... När man simmat ett tag lär man sig hur man ska vinkla händerna, hur långt man ska dra ut rörelsen och liknande. Jag kan alltså simma väldigt snabbt (för en motionär) med ett nästan minimum av ansträngning (pga att bassängen är så överbefolkad har jag nu en bättre teknik; simma långsamt med så mycket ansträngning som möjligt...). Ganska ofta stötte man på äldre utländska herrar som INTE tålde att man simmade om dem. De fick en jävla fart, och frustandes och spottandes skulle de visa vem som var kung. Eftersom jag är en elak jävel njöt jag fullt ut av att då koppla på "superdriften", se oberörd ut och varva dem, hehe...
hahaha... det där med killar som inte kan ta att man simmar fortare är ju ganska kul.
Jag har simmat och tävlat i nästan 12år och är ganska snabb.
Jag har svårt att simma med motionarer för det går så långsamt att man inte får ut mycket utav det hela. Hur som helst... var i simmhallen med min killes lillesyrra hon är 13år. Hon hade simmträning och jag simmade för mig själv i motionsspåret. Då hoppar det i en kille i min ålder och simmar så fort han kan fram och tillbaks...det slutade med att han fick kramp och jag fick simma och hämta honom.
Pinsamt för killen.
Jag har faktiskt en lite småäcklig incident att dela med mig av. Det var en "polare" från ett annat forum som berätta om sin styrkelyftarkarriär o han hade vart med om en hel del skoj :)
Som alla vet så är en knäböjsdräkt väldigt tight och det är inte direkt lätt att ta på sig en utan hjälp, hursomhelst så är det en kille som ska maxa i böj, och när han är längst ner och är på väg upp så skiter han ner sig (tar väl i fööör mycket!) och han springer fort till en toalett för att tömma ut "lasten" ur dräkten... och att själv ta av sig dräkten visade sig att det inte var så lätt, men han lyckas och när han står o lassar ner bajs i toaletten så kommer någon in genom dörren, han hade glömt att låsa!! :)
hahah.... nu kanske jag inte berätta det hela lika utförligt som jag hörde den men fyfan va roligt de måste vart! :)
ahhh nu hittade jag länken till den riktiga historien, den var visst mycket roligare när man läste hans :)
håll till godo :D
http://www.bahnhof.se/~bksport/cgi-bin/dcforum/dcboard.cgi?az=read_count&om=383&forum=DCForumID7
//Chris
Jag ser att vi nu har lämnat gymvärlden och då har jag massor av klantigheter att dela med mig av.
En var när jag för ett par årsedan var ute och cyklade. Jag låg väl runt 50 knyck och började närma mig hemmet. Då plötsligt framdäcket tar tvärstopp och jag flyger över styret. På väg över styret lyckas jag även träffa knoppen (skruven längs upp på styret) med munnen. Tänderna flyger all världens väg och jag blir liggande blodig på marken. Tyvärr lider jag forfarande av den här cykelturen och ska faktiskt till tandläkaren nu på torsdag och få titanskruvar fastsatta i käken :mad:. Pga denna händelse så får jag dagligen höra:
Pekka var ute och cyklade, vägen svängde men det gjorde inte Pekka.
En annan tur man gjort var på snowboarden. Har lyckats täffa ett träd(givetvis med munnen) så ytterligar tänder flög.
Har även lyckats med ett hopp där jag skrotade så totalt på ryggen att jag fick gå med krage i 6veckor. Är sedan den dagen mer eller mindre puckelryggad.
Dagens tips: Cykelhjälm och ryggskydd.
[ 08 April 2002: Inlägget har ändrats av: Pecca ]
men det var ju inte så kul (:
Okej, när vi som sagt lämnat gymvärlden:
Jag är hockeytränare. Och småpojkarna i laget har tjatat på mig hela säsongen att jag ska skjuta slagskott. Men, jag har haft en så taskig klubba som jag inte vågat klappa på för fullt med. Meeeen, sista träningen för året, jag ställer mi på röd och klappar på för kung och fosterland, och pucken åker rakt i skallen på den stackars tolvårige målvakten och spräcker maskjäkeln. (om man skjuter ganska precis mitt i "pannan" på masken så spricker de ofta)
Pojken får hjärnskakning, och jag får förklara mig inför alla föräldrar.
Uscha.
Tja, då behövde jag inte dra min story då....
allan
Stickboy
2002-04-09, 13:33
en lustig liten händelse som utspelade sig i omklädningsrummet för ett par månader sen.
en karl som tydligen varit på toa beger sig ut i gymmet för att brottas lite med vikterna. när han är klar och det dags att byta om, drar han av sig brallorna och där hänger det ett ca 3dm långt papper mellan skinkorna.
hur fan lyckas man att inte känna att man har hela röven full med papper. :confused:
TommyBoy
2002-04-09, 14:39
Hehe, jag känner igen det här med att man inte får simma om eller i mitt fall cykla om en annan man.
För ett antal år sedan cyklade jag mycket, en och en halv mil om dagen brukade det bli. Jag tycker inte om när det går långsamt och stark i benen är jag, således cyklade jag snabbt.
Ett par kilometer från hemmet cyklade jag om en annan snubbe som om han stod still, resten av vägen hem var det uppförsbacke. Efter några minuter hör jag ett väldigt flåsande och ser att snubben försöker köra ikapp mig. Jag lägger på ett kol, bara för att jävlas. Snubben kämpar så han håller på att dö så för att vara snäll så saktar jag in lite så han kan komma om nångång. Tilläggas skall att detta var på sommaren och jag cyklade i linne och shorts.
Snubben cyklar om mig och prejar mig så jag får stanna. Flåsande berättar han på bruten svenska att han minsann också varit atlet i sina dar, under en halvtimmes tid berättar han historien om sitt liv med ständiga försök att hävda sig. Raketingenjör i ryssland och liknande. Snäll som jag är lyssnar jag och håller med om att han är viktig o så...
Originally posted by Allan
allan
De är klart vi vill höra din story Allan.
Själv har jag inga jättespeciella.
Råkat dra skämt med gympartnern så folk runt om kring mig brustit ut i skratt och failat direkt.
Råkat torka fel maskin efter ett hårt benpass. Va lite pinsamt då det faktist var folk som tittade på när jag klev av maskinen och hämtade handduken för att torka av en helt annan.
Gympartnern skulle langa en mindre skivstång på kanske 10-15kg. Han kom inte så långt som jag hade räknat med och den träffade RAKT på foten. Ville inte skrika så jag stod bara där och stirrade på honom.
Edit: Nu gjorde jag bort mig igen. Såg inte att den sista posten va 2 år gammal!
-R
Originally posted by Vir
De är klart vi vill höra din story Allan.
Edit: Nu gjorde jag bort mig igen. Såg inte att den sista posten va 2 år gammal!
-R Ja, vi vill höra din story Allan!! :)
Jeje, det gör väl inget att du väcker upp en gammal fina tråd...?
Får man bidra med tillfället då jag fixade min egen svensexa (typ) i omklädningsrummet?
Låste, duschade - och hade naturligtvis låst in nycklarna.
Hade dessutom handduk i skåpet eftersom jag fick skåpet precis bredvid duscharna.
Så med ingenting på mig, eller att skyla mig med, sist kvar, ropade jag ut på tjejen i receptionen som återkom en halvtimma senare med knipsare till låset...
.
:em:
haha, vilken go jävla tråd du rotat upp!
Allan, det är du som är Chris kompis va? ;)
På gymmet jag är nu (nautilus) så är det ingen gym känsla.
Aldrig någon som skriker till ordentligt sista reppen. Ingen
som låter vikterna i magasinet dåna ner när musklen tar slut.
alla är så fis förnäma och tysta i sina övningar och andas nästan genom näsan för att inte stöna för högt.
Detta är lite synd för man tänker sig redigt för att dunka ner
vikterna, man slutar hällre 1 eller 2 rep tidigare så man vet att
man orkar föra vikterna tillbaka tyst. Ond cirkel.
Men så blir man inte kvar det när kortet går ut...då blir det ett
gym där det låter och svettas och tränas ordentligt.
//Garnax
Hähä
Kommer ihåg när jag sabbade för en nisse som körde bänkpress.. skulle gå förbi så stötte jag in i stången så han ramlade av bänken :notme:
Å jävlar va förbannad han vart hehe!
I höstas lyckades jag spräcka byxorna när jag skulle köra utfall. Var väl lite "varm" efter benböjen så byxorna klibbade fast och ett ljudligt "ritch" så hade man en glipa på 15 cm mellan benen ;)
..det kunde ju åtminstone ha varit grymma vikter på, men det var uppmjukningssetet med bara skivstången.... :bpump:
allan
:laugh: :laugh:
Jag och Mart|n va och tränade vader och ngt annat, jag på friskis & svettis..
Han ställer sig i smithen och reppar lite.. då tar jag min handduk och slappar han på röven så det låter grymt mycket efter det hör jag "ÅÅÅÅÅH" från martin .. ett stön som är lika högt som snärten... vänder mig bort o kollar urunt i det ÖVERfulla gymmet och ser att alla kollar på oss.
ganska bögigt och lite lätt frustrerande
goodspeed
2004-02-13, 09:24
Originally posted by muskelbyggarn
så kom en hög och fin boll så jag drämde till med en riktigt fin smasch. En sådan där riktigt klockren träff så all kraft fick iväg bollen i andra riktningen -> rakt i ansiktet på den "föredetta" snyggaste tjejen :D
Vänligen
Tobbe
Hehe, jag gjorde precis samma sak på gymnasiet !
Klockren träff rätt i ansiktet, hon deckade av en sekund och föll ner å satte sig på stjärten. Hon va dock inte snyggast i klassen och det jobbiga var att hon började grina och jag inte kunde hålla mig för skratt. :em:
....det såg faktiskt roligt ut.
Originally posted by JAM
Ja, vi vill höra din story Allan!! :)Originally posted by Allan
Var glada att det bara kommit ut kolväten när era brallor spruckit...Nä, fan det här är för pinsamt...
allan
Hmm, efter att ha läst igenom hela tråden tror jag att jag har ändrat mig... Vet inte om jag vill höra hela historien... ;)
jag tappade en 22-kilos hantel i hantelpressen (axlar) på min träningskompis mobil... 2 GGR! :notme:
första gången viker sig min handled efter sista reppet, jag släpper hanteln i golvet för att inte axeln ska ta skada.. dock landar hanteln på mobilen som liggerpå golvet ;)
genom ett mirakel går bara skalet sönder! :) nästa vecka gör jag dock i princip samma sak med samma mobil:em: den gången höll inte displayen med.... 1200 spänn och mycket skam..:cryout:
Man har inte med sig mobilen inne på gymmet. Man är där för att träna, inte tjattra i telefon. Han får skylla sig själv.
//Jörgen
jepp, tar man in mobilen och lägger den på golvet(!) i gymmet så får man fan räkna med att den kan gå sönder...
mobiler på gymmet :nono:
Shadow Warrior
2004-02-22, 16:09
Originally posted by Fartman
jepp, tar man in mobilen och lägger den på golvet(!) i gymmet så får man fan räkna med att den kan gå sönder...
mobiler på gymmet :nono:
Precis.
För övrigt så¨gjorde jag en mindre tabbe i gymmet idag... jag skulle köra ett HIT set crunches i maskin, hade inte kört maskinen förut så jag provade på 70kg men kunde inte rubba skiten! Den var som fastsvetsad! Så jag sänkte till 35kg och skiten gick fortfarande inte att rubba!!
Så jag gick därifrån och låtsades som ingenting ;)
Nu efteråt så insåg jag givetvis att någon hade tryck in den där "över 100kg" spaken :D
Der fanns för övrigt inget att spänna fast sej med och inget att haka fötterna under så det var klart jag inte kunde rubba 170 respektive 130kg.
Originally posted by Bamse
Freestyle: Jag har inte varit med om det själv (stången på bröstet), men det är väl bara en tidsfråga... Hur fasen kan man köra riktigt hårt i bänk, utan passning? Jag tränar alltid själv.
Kör i smith-maskinen ;)
//////////Tobbe
Sparrisen
2004-02-22, 17:34
Det var ett tag sedan nu, men:
Jag och en kompis skulle köra varannat set latsdrag (med V-handtag). Eftersom han precis hade börjat träna så var viktskillnaden mellan våra set ganska markant (typ 30 vs 130). Dum som jag var satte jag mig ned och ryckte till utav bara den, helt ovetande om att det bara var 30 kilo som motstånd... Olyckligtvis flög jag bakåt och slog ryggen i benpressen som var placerad precis bakom! Därtill kunde den rejäla smällen när viktplattorna small ihop knappast undgå någon på gymmet... !
Originally posted by Jorgen
Man har inte med sig mobilen inne på gymmet. Man är där för att träna, inte tjattra i telefon. Han får skylla sig själv.
//Jörgen Precis. Mobiler på gymmet indikerar dessutom för det mesta d i s c o... :notme:
Originally posted by Shadow Warrior
För övrigt så¨gjorde jag en mindre tabbe i gymmet idag... jag skulle köra ett HIT set crunches i maskin, hade inte kört maskinen förut så jag provade på 70kg men kunde inte rubba skiten! Den var som fastsvetsad! Så jag sänkte till 35kg och skiten gick fortfarande inte att rubba!!
Så jag gick därifrån och låtsades som ingenting ;)
Nu efteråt så insåg jag givetvis att någon hade tryck in den där "över 100kg" spaken :D
Hehe, snyggt...
För ett par år sen var jag på ett nattöppet gym i Stockholm och körde ett par avslutningsset frenchpress i kabelmaskin. Man pustar ut och ska ta i för sista repen, och magget sitter som fastsvetsat. Jag får ju för mig att polaren roat sig med att flytta sprinten ner botten, bara för att vara rolig.
Varpå jag vrålar över axeln: Vad fan håller du på med din j**la f***a!!! Med kaserngårdsröst.
Problemet var bara att han gått iväg för att dricka. Istället stod där en helt oskyldig vettskrämd tjej. Och vajern hade rappat ur i övre hjulet....
Kan lova att det blev till att be om ursäkt på sina bara knän...
allan
Originally posted by jim
jag tappade en 22-kilos hantel i hantelpressen (axlar) på min träningskompis mobil... 2 GGR! :notme:
första gången viker sig min handled efter sista reppet, jag släpper hanteln i golvet för att inte axeln ska ta skada.. dock landar hanteln på mobilen som liggerpå golvet ;)
genom ett mirakel går bara skalet sönder! :) nästa vecka gör jag dock i princip samma sak med samma mobil:em: den gången höll inte displayen med.... 1200 spänn och mycket skam..:cryout:
Jag antar att det var hans skam och hans pengar!!
Att fortsätta att sprida mobiler runt sig på gym tom efter att man fått se vad som händer då är ju en av de mest korkade saker i denna tråd!
Nils
För ett par år sen var jag på ett nattöppet gym i Stockholm och körde ett par avslutningsset frenchpress i kabelmaskin. Man pustar ut och ska ta i för sista repen, och magget sitter som fastsvetsat. Jag får ju för mig att polaren roat sig med att flytta sprinten ner botten, bara för att vara rolig.
Varpå jag vrålar över axeln: Vad fan håller du på med din j**la f***a!!! Med kaserngårdsröst.
Problemet var bara att han gått iväg för att dricka. Istället stod där en helt oskyldig vettskrämd tjej. Och vajern hade rappat ur i övre hjulet....
allan
hahahahah :laugh:
Limstift
2004-02-22, 19:09
det skämmigaste jag har gjort är väl att inte orka stången i tricepspress och nästa fått båda armarna ur led :naughty:
Allan: :laugh: :laugh: Den var skön den. :D
//Jörgen
Kom att tänka på en gubbe som jämt sprang på löpbandet med ryggsäck på sig :confused:
Sparrisen
2004-02-22, 22:26
Originally posted by Viveqa
Kom att tänka på en gubbe som jämt sprang på löpbandet med ryggsäck på sig :confused:
Han kanske skulle rycka in...
(btw: you've got my vote... ;) )
Hände en rätt rolig incident på gymmet i lumpen, när jag o en liten kille gymmade ihop. Måste först ge lite background så det blir lite roligare:
Han har aldrig tränat på gym förut, och är inte speciellt stor, men han ska ändå träna på samma vikter som jag, och vägrar låta en passa honom., "nej fan ja klarar en reps till!!!! vrålar han, sen klarar han den inte, och piper hjääälp" hehe.. sen gillar han att skrika på gymmet också, ju högre skrik destu mer vikt kan man lyfta verkar va hans motto :D
Det som hände var iaf att vi höll på köra biceps hårt som fan, och som sista set så körde jag extra många reps på en lite tyngre vikt, han skulle såklart inte va sämre, så han höjde lite han med, och börjar skrika till sig själv, "KOMM IGEEEEEN; NU JÄVLAR;; AAARRRHH!!!!" så tog han tag i curlstången, svingar upp fort som fan, och knockar sig själv, hahahahahhaha, fan va ja garvade.. han fick stången rakt på näsan, tappade den i golvet o ba "aaaahjj, fan va de där gjorde ont!!"
:thumbup: :thumbup:
allan Haha, fan vad skönt! Bra första intryck på henne också... :laugh: :D
Haha jag kan inte se allan framför mig skrikandes sådär, han som är så snäll :love:
Låter jävligt roligt dock!! :D
Hmm, vet inte om jag missat det på 8 sidor text, men skulle allan inte berätta om sin "incident" i knäböjen? Den incidenten med värre saker än gas som kom ut i bottenläget eller nåt :D
Kom igen!!
Tricklev
2004-02-23, 07:07
Originally posted by Chris
Hände en rätt rolig incident på gymmet i lumpen, när jag o en liten kille gymmade ihop. Måste först ge lite background så det blir lite roligare:
Han har aldrig tränat på gym förut, och är inte speciellt stor, men han ska ändå träna på samma vikter som jag, och vägrar låta en passa honom., "nej fan ja klarar en reps till!!!! vrålar han, sen klarar han den inte, och piper hjääälp" hehe.. sen gillar han att skrika på gymmet också, ju högre skrik destu mer vikt kan man lyfta verkar va hans motto :D
Det som hände var iaf att vi höll på köra biceps hårt som fan, och som sista set så körde jag extra många reps på en lite tyngre vikt, han skulle såklart inte va sämre, så han höjde lite han med, och börjar skrika till sig själv, "KOMM IGEEEEEN; NU JÄVLAR;; AAARRRHH!!!!" så tog han tag i curlstången, svingar upp fort som fan, och knockar sig själv, hahahahahhaha, fan va ja garvade.. han fick stången rakt på näsan, tappade den i golvet o ba "aaaahjj, fan va de där gjorde ont!!"
:thumbup: :thumbup:
HAha kan verkligen se det framför mig =D=D=D
Originally posted by AnabolicProtein
Hmm, vet inte om jag missat det på 8 sidor text, men skulle allan inte berätta om sin "incident" i knäböjen? Den incidenten med värre saker än gas som kom ut i bottenläget eller nåt :D
Kom igen!!
jag fick för mig att Chris berättade åt honom.. men jag kan ju ha fel :D
Originally posted by SwedeForce
Han kanske skulle rycka in...
(btw: you've got my vote... ;) )
nja, han var i 60-70årsåldern
Kanske ville uppleva gamla lumparminnen eller nåt.
tackar för rösten :bow:
Originally posted by Nils
Jag antar att det var hans skam och hans pengar!!
Att fortsätta att sprida mobiler runt sig på gym tom efter att man fått se vad som händer då är ju en av de mest korkade saker i denna tråd!
Nils
haha jo det är kanske inte så genomtänkt.. men jag borde ändå kunna hålla i mina hantlar tycker jag.. :D
på det gymmet fanns inga skåp så själv tog jag inte med mobilen dit alls... alla som ansåg sig behöva bli nådda tvingades dock ha med den in på gymmet...
bubbleman
2004-02-23, 20:38
Det var en gång en morsa som var på mitt gym med sin dotter och skulle "testa" att träna en gång...
Hon satte sig i bensparksmaskinen och visste ju inte riktigt hur mycket hon skulle klara så hon testade med endast en platta (5 kg). Hon såg ut att ta i allt hon hade och sparkade till med en jäkla fart så att stången man fäster vikterna i (den man sätter sprinten i) flög upp och blev ståendes över de andra vikterna.
Hon blev nu konfunderad då linan nu var slak men fattade inte så mycket så hon fortsatte att sparka 3-4 gånger, och fotstödet typ studsade upp och ned ända tills en snubbe hjälpte henne... Det var rätt kul:=)
bmwjohan
2004-02-24, 12:55
en tjej jag känner litegrann skulle köra hacklift på gymmet. hon la sig med ryggen på fotstödet och försökte klura ut var hon skulle sätta fötterna. hon låg där i minst en minut innan nån hjälpte henne. så jävla pinsamt men hon är sjukt dum i huvet också.
appropå det där med gymfånar så tränade jag på ett gym i västerås för många år sedan. där tränade det en gubbe som var rätt smal men hade en väldigt stor ölmage. han såg ut som om han var gravid ungefär. han tränade i svarta tajts och en rosa topp!!! alltså en rosa topp som slutade precis under bröstmusklerna. hela magen stack alltså ut. han gick bara runt och glassade på gymmet och såg toknöjd ut. jag förstår inte hur människor kan gå runt på det sättet. alla i hela sverige utom han själv tyckte ju att han såg ut som en idiot
en tjej jag känner litegrann skulle köra hacklift på gymmet. hon la sig med ryggen på fotstödet och försökte klura ut var hon skulle sätta fötterna. hon låg där i minst en minut innan nån hjälpte henne. så jävla pinsamt men hon är sjukt dum i huvet också.
:laugh: :laugh: :laugh:
Hade en bänk när jag bodde hemma hos morsan o farsan. Hade en riktig fyllefest och skulle impa på några brudar. Jag pressade upp vikten men var för packad så stången tippade och klippte 3st glasskivor i min bokhylla som stod alldeles bredvid. Tur att jag var för full för att tycka att det var pinsamt. :D
Väcker denna urgamla tråd, för den är ta mej fan riktigt rolig och många av oss nya förmågor har nog inte sett den förut :D
Fåne: Härom veckan missförstod en ny kille liggande lårcurlen och trodde det var en benspark, såg sjukt kul ut :laugh: Jag fattar inte hur han tänkte att han skulle kunna sträcka benen mer än översträckta, men han försökte i alla fall jucka med kuddarna ett par gånger innan han märkte att det inte gick och vandrade till bensparken istället, då gick det bättre :thumbup: Han hade tur att bara jag såg honom.
Höll på att få en hantel på foten idag av en nisse som avslutar hantelpressen med att stöna så högt han kan och sedan slänga iväg 14-kilos hantlarna så långt han kan åt sidan innan han sätter sig upp. Hanteln landade precis bredvid foten och rullade på smalbenet. Jag skrek, han blev kritvit, och så fick han en lektion i hur man faktiskt kan ta ner hantlarna på bröstet istället.
Själv har jag en gång försökt bänka mer än jag klarar och rullat av stången. Det var min första gång på gymmet. Samma pass råkade jag också sparka omkull den strongmantävlandes vattenflaska. Kände mig mindre nöjd efter det passet. Jag har också lagt av en rökare i marklyftet, men innan man gör det har man ju inte dragit mark på riktigt :D
Heder till Allan, som måste vara most comitted på det här forumet (synd att tråden som länkades till verkar vara försvunen) :bow:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.