handdator

Visa fullständig version : Williams fighterjournal [Styrketräning & Thaiboxning]


pocoloco
2005-10-19, 23:11
Hej på er!

Den förra journalen dog ut, och kändes ganska dåligt målinriktad. Jag har nu spenderat ett par dagar åt att planera min träning & kost för att få en vardaglig rutin och i bästa fall hålla mig borta från överträning.

Jag är 17 år gammal, väger 73 kilo och är 183 centimeter lång. Har försökt träna thaiboxning seriöst sedan, Juni förra året & styrketräning sedan lång tid tillbaka. Nu vågar jag säga att jag tränar väldigt seriöst, och vill därför skapa en ny journal utan förflutna trådar.

Jag har insett att min träning har gått dåligt senaste tiden, och att jag lyfter nästan sämre en vad jag gjorde i början av min karriär på grund av dålig planering som i sin tur leder till dålig återhämtning. Därför har jag planerat mitt schema så varje muskelgrupp sitter på rätt veckodag.

Mina nurvarande arbetsvikter vikter (har ej gjort planerade maxningar):
Knäböj 6*80kg
Marklyft 6*80kg
Frivändningar 8*50kg
Bänkpress 3-4*60

Mina mål:
Knäböj 6x120kg
Marklyft 6x130kg
Bänkpress 1x100kg
Ökad kondition (1 mil under timmen, 3km på 10-12 min)

Som ni ser är det väldigt höga mål, men det får ta sin tid. Hoppas däremot att jag kommit en bra bit på vägen Juni 2006, då jag åker till Thailand och tränar thaiboxning i en månad. Jag har inget emot att gå upp lite i vikt, men ribban kommer hamna nånstans vid 79 kilo då man tävlar i viktklasser i thaiboxning. Även om jag inte är ute efter att tävla för tillfället.

Mitt träningsschema
Måndag - Bröst, biceps & mage
Tisdag - thaiboxning
Onsdag - Rygg & axlar
Torsdag - thaiboxning
Fredag - vila
Lördag - thaiboxning & ben
Söndag - thaiboxning friträning (mycket lätt träning)

Bröst, biceps & mage

Bröst (6)
3 set Bänkpress
3 set Snehantelpress

Biceps (6)
3 set Curlstångscurl
3 set Kabelcurl

Mage (3)
3 set mage

Rygg, axlar

Rygg (9)
3 set Marklyft
1 set chins
2 set latsdrag
3 set sittande rodd

Axlar (3)
3 set sittande axelpress

Explosivitet (3)
3 set frivändningar

Triceps & ben

Triceps (6)
3 set smalbänk
3 set dips

Framsida lår (6)
3 set knäböj
3 set benpress

Baksida lår (3)
3 set lårcurl

Cyklar 13-15, 10-12, 8-10, 6-8, 4-6

Kommer gå över till mer organiserad träning för ökning av max/start/explosivsstyrka later on.

Hmm, det var väl allt?! Questions? Nån som vill se mig posea naken (nästan...)?

trym
2005-10-19, 23:40
79an... BAAAD ASSS...
Tror nog de är en utav de tuffare viktklasserna att sikta in sig på i allmänhet fkaitskt... Träningsprogrammet såg bra ut när vi snackade på msn iaf=) just nu är jag inne på 40onde timmen utan sömn så koncentrationsförågan är lite obefintlig men jag ska kika nogrannare på de imorn!
Ser fram emot kommande vecka du! kanske hinner dra ngt gympass också?!

pocoloco
2005-10-19, 23:43
79an... BAAAD ASSS...
Tror nog de är en utav de tuffare viktklasserna att sikta in sig på i allmänhet fkaitskt... Träningsprogrammet såg bra ut när vi snackade på msn iaf=) just nu är jag inne på 40onde timmen utan sömn så koncentrationsförågan är lite obefintlig men jag ska kika nogrannare på de imorn!
Ser fram emot kommande vecka du! kanske hinner dra ngt gympass också?!
Beror väl på om man vill vara bäst i mängden, eller om man vill spöa på lite turister i Thailand. Så du tror att det är lättare med tungvikt á 81+ kg?

Gå o lägg dig för fan innan jag skickar med dig en påse roscchar tillbaka till Kalmar när du kommer hit ;)

Och, ja nästa vecka kommer bli riktigt fet, gymma ska vi garanterat göra! Du ska visa hur man pressar skivstång.

trym
2005-10-19, 23:50
Beror väl på om man vill vara bäst i mängden, eller om man vill spöa på lite turister i Thailand. Så du tror att det är lättare med tungvikt á 81+ kg?

Gå o lägg dig för fan innan jag skickar med dig en påse roscchar tillbaka till Kalmar när du kommer hit ;)

Och, ja nästa vecka kommer bli riktigt fet, gymma ska vi garanterat göra! Du ska visa hur man pressar skivstång.

men fan da, om du ska ha mig till att pressa tungt blir de juuh till att jag måste till gymmet imorn igen juuh...suck...=)

heh utngvikt på 81+? ok nu har jag inte koll på tävlingsregler sverige menis verige måste de finns tyngre, är de i thailand du menar?

pocoloco
2005-10-20, 00:12
tungvikt är över 81 kilo och över
supertungvikt är 91 kilo och över
sist jag kollade =)

trym
2005-10-20, 12:53
tungvikt är över 81 kilo och över
supertungvikt är 91 kilo och över
sist jag kollade =)

I Sverige? damn isf gränasar jag mot supertungvikt snart juuh *flex*

pocoloco
2005-10-23, 17:05
Steg upp rätt sent idag, var ute ett tag igår - så de gick väl hand i hand!
Käkade ris, köttfärs och linser, och gav mig iväg till gymmet.

Triceps (6 set)

Smalbänk
20 X 25kg
20 X 27.5 kg
20 X 30kg

Dips
12 X BW
6 X BW
5 X BW

Framsida lår (6 set)

Knäböj
20 X 50kg
9 X 50kg
13 X 40kg

Benpress
20 X 50kg
16 X 50kg
20 X 50kg

Baksida lår (3 set)

Liggande lårcurl
20 X 25kg
10 X 25kg
11 X 25kg

Ja, så såg mitt första pass ut i denna journal. Väldigt tungt, väldigt tungt men god prestation från min sida. Har ätit lite taskigt idag, ris, köttfärs, linser & en gainer. Måste göra nån omelett eller så innan det blir middag.

Prestation: 5/5 :cool:

Scratch89
2005-10-23, 21:09
Ser bra ut det här! Jag gillar målmedvetet folk! :)
Det är bra att du inte har för många övningar, eftersom jag antar att det är thaiboxningen som går föra gymträningen. Ett par basövningar för varje muskelgrupp är perfekt, det tar kort tid på gymet och det sliter inte så förbannat på kroppen.

Kör hårt, jag vill se tunga pressar av olika slag SNARAST! :hbang:

pocoloco
2005-10-23, 21:51
Ser bra ut det här! Jag gillar målmedvetet folk! :)
Det är bra att du inte har för många övningar, eftersom jag antar att det är thaiboxningen som går föra gymträningen. Ett par basövningar för varje muskelgrupp är perfekt, det tar kort tid på gymet och det sliter inte så förbannat på kroppen.

Kör hårt, jag vill se tunga pressar av olika slag SNARAST! :hbang:
Precis, plus att det finns så många övningar som jag bara känner tar tid och energi. Jag vet vilka övningar som ger mig något nu, så kör med mitt eget upplägg nu, och det känns skönt. :) Kör ju en 100+ armhävningar i samband med varje thaipass, så blir jobbigt att köra 1000 triceps och bröst övningar i samband med varje styrkepass.

Jadu, tunga pressar hoppas jag att jag ska få äran att bjuda på! Dagens press vet jag inte riktigt om den var speciellt tung, men var ett jävla flås att få upp vikten 60 gånger :)

Hur går det med din träning? Inte spanat in journalen på ett tag.

Scratch89
2005-10-23, 21:53
Precis, plus att det finns så många övningar som jag bara känner tar tid och energi. Jag vet vilka övningar som ger mig något nu, så kör med mitt eget upplägg nu, och det känns skönt. :) Kör ju en 100+ armhävningar i samband med varje thaipass, så blir jobbigt att köra 1000 triceps och bröst övningar i samband med varje styrkepass.

Jadu, tunga pressar hoppas jag att jag ska få äran att bjuda på! Dagens press vet jag inte riktigt om den var speciellt tung, men var ett jävla flås att få upp vikten 60 gånger :)

Hur går det med din träning? Inte spanat in journalen på ett tag.
Träningen går bara bra, fast jag varit sjuk ett tag, samt varit o nördat mig (och doppat :D ) på LAN. Sist gjorde jag en 6a på 80 kg i bänk, sen en 3a på 85, sen markade jag 140 med. Soft. :thumbup:

beckman88
2005-10-23, 21:53
I Sverige? damn isf gränasar jag mot supertungvikt snart juuh *flex*

Rätta mig om jag har fel men är inte heavywheight 91kg+ och superheavywheight 110+?

kanske inte i sverige men i typ USA...

Haha Trym får deffa :D :D

pocoloco
2005-10-23, 23:02
Träningen går bara bra, fast jag varit sjuk ett tag, samt varit o nördat mig (och doppat :D ) på LAN. Sist gjorde jag en 6a på 80 kg i bänk, sen en 3a på 85, sen markade jag 140 med. Soft. :thumbup:
Ojsan, jag märker att träningen går framåt för dig, fortsätt att ligga i nu när det går som bäst! Vad menar du med att doppa?

pocoloco
2005-10-23, 23:04
Rätta mig om jag har fel men är inte heavywheight 91kg+ och superheavywheight 110+?

kanske inte i sverige men i typ USA...

Haha Trym får deffa :D :D
"I årets OS tävlar 286 boxare i följande elva viktklasser: lätt flugvikt (48 kg), flugvikt (51 kg), bantamvikt (54 kg), fjädervikt (57 kg), lättvikt (60 kg), lätt weltervikt (64 kg), weltervikt (69 kg), mellanvikt (75 kg), lätt tungvikt (81 kg), tungvikt (91 kg), och supertungvikt (+91 kg)."

Hade lite fel tydligen, likaså du :) Men om jag väger 79 så är jag alltså mellanvikt, eller måste jag väga precis 75 kilo? Och den där Trymen har ju gått ner 3 kilo den där rackaren. Ska visa han hur vi äter i Stockholm! Kanske inte jag borde säga till HONOM, hehe!

Scratch89
2005-10-24, 10:12
Doppa = Ha sex med flicka. :D

pocoloco
2005-10-24, 11:23
Scratch: Skriv ner dina sk. "dopp" i din journal då, med kcal förbränning, prestation samt ett betyg 1-5 om du är riktigt hardcore!

Fifan, nyss petat i mig 800 kcal lunch. Nyckelhålsmärkt Feel good lunchlåda kyckling, ris, mango & curry samt 1 liter minimjölk och 2 bananer! Känns rätt bra, känns rätt bra! Frukosten var rätt okej också, 1 polarkraft med en feeeet proteinskiva du vet kassler!

beckman88
2005-10-24, 12:50
Träningen går bara bra, fast jag varit sjuk ett tag, samt varit o nördat mig (och doppat :D ) på LAN. Sist gjorde jag en 6a på 80 kg i bänk, sen en 3a på 85, sen markade jag 140 med. Soft. :thumbup:

Shit, u got your girlfriend to have sex with you? what is your secret man?

:booty: :booty:

Scratch89
2005-10-24, 20:45
Shit, u got your girlfriend to have sex with you? what is your secret man?

:booty: :booty:
Hon var inte min flickvän då. ;)

William: Det var nog en hel del förbränning, och prestationen blir toppbetyg det med. :naughty:

pocoloco
2005-10-25, 22:56
Efter att ha vaknat upp 15.30 och tagit med Trym till lokalkebaben och smällt i oss 2 kebab med bröd så vart det lite thaiboxning.

Var och sparrades på Fighting Centre igårkväll, då vi fick låna deras lokaler en HEL timme! Tummen upp för tjejen i receptionen. Fick en hel del stryk men lika mycket inspiration.

5 ronder hopprep
3 ronder skuggboxning utan vila mellan ronderna
6 ronder padwork med valfria tekniker
Slagkombinationer på säck
Intervallträning på säck

Bra pass, lite för stor tshirt för att träna i så den åkte av snabbt. Satte riktigt bra dubbla roundhouse med 100%ig vridning.

Betyg: 4/5

pocoloco
2005-10-25, 23:09
Ja, vart ju en del fysik på thaipasset men eftersom jag kör höga repetionsintervaller så körde jag passet direkt efter för att lite
energi fortfarande fanns kvar, dock inte i magen så skippade den
muskelgruppen..

Bröst (6)

Bänkpress
20 X 30kg
20 X 30kg (FAILURE!)
20 X 30kg (FAILURE!)

Sne hantelpress
20 X 10kg
20 X 10kg
20 X 10kg (FAILURE!)

Biceps (6)

Bicepscurl med Z-stång
20 X 17.5kg
20 X 17.5kg
18 X 17.5kg (FAILURE!)

Bicepscurl i kabelhiss
20 X 15kg
20 X 15kg
20 X 10kg

Ja, helt okej pass, helt okej! Var bra längesen jag körde biceps mer än något set hammercurl. Ska bli kul att köra rygg & axlar imorgon ifall det blir någon tid över. Efter passet så petade jag i mig optimialiteter (tänk att jag använder det nörd belagda ordet trym-TM all rights reserved 2005!) som pizza & starköl! Ja, that's what we call westside weightlifting (observera att jag använder ordet)..

pocoloco
2005-10-26, 21:38
Käkat riktigt bra idag.. Frukost 2 ägg, vaniljyoghurt, all bran plus knäckebröd med ost.. lunch 1 liter minimjölk, feeling good låda nyckelhålsmärkt (420 kcal, endast 4-5g sockerarter per port), 1 äpple.. hemgång yoghurt all bran plus knäckebröd med ost, innan träning 2 kyckling fileer, potatis, bladspenat och tomater och 0.5 liter mjölk och sen en gainer efter träningen 23g protein och 60g kolisar, ska käka nåt nu innan jag somnar också.

Rygg (9)

Marklyft
20 X 40kg
20 X 40kg
20 X 40kg

Chins
5

Latsdrag
20 X 30kg
20 X 30kg

Sittande rodd
20 X 40kg
17 X 40kg
13 X 30kg

Axlar (3)

Axelpress i gymleco
20 X 20kg
20 X 20kg
20 X 20kg

Ja, tungt pass.. Kändes lite väl mycket i axlarna, vet inte om det är på gott eller ont. En vecka avklarad i alla fall och det var kul. Tycker ni det är värt att köra en till vecka med 20+ i reps för att se ev. ökningar + att vänja leder och ligament ytterligare innan jag hoppar ner till 15 reps?

Betyg: 3/5

Scratch89
2005-10-26, 21:54
Bra pass! Men jag tycker verkligen inte att du ska ligga på så höga reps. Sänk omedelbart. :thumbup:

pocoloco
2005-10-26, 21:55
Motivation?:)

Scratch89
2005-10-26, 22:08
Motivation?:)
Vad snackar du om? :D

Fatalist
2005-10-26, 22:41
Fy satan vilka höga reps du lirar på! Om inte annat måste det ge riktigt mycket pump :D

pocoloco
2005-10-31, 16:07
Ja, vaknade väl lite tidigare en vanligt men lite senare en vad man borde. Kl 12 stoppade jag i mig mat och drog till gymmet.. :)

Triceps (6)

Smalbänk
15 X 30kg
15 X 35kg (PB!)
12 X 35kg

Dips
BW X 10
BW X 8
BW X 7

Framsida lår (6)

Knäböj
15 X 60kg (PB!)
12 X 60kg
12 X 60kg FAILURE!! så det bara skrek om det, fick hjälp upp med stången

Benpress
15 X 80kg
15 X 80kg
12 X 80kg

Baksida lår (3)

Nordic Gym Sittande lårcurl
15 X 35kg
15 X 35kg
15 X 35kg

Betyg: 5/5

Ja, det var fan ett jävligt bra pass, PBs, god kontakt, mycket pump och prestation.

pocoloco
2005-10-31, 16:21
Vad snackar du om? :D
motivering syftade jag på :P

Scratch89
2005-10-31, 17:27
Skönt pass. :thumbup:
Jobbigt med failure i knäböjen, jag hatar verkligen den. Jag är livrädd att tappa vikten.

pocoloco
2005-11-02, 18:30
Jaha, haft benhinneinflammation men provade trots allt att hänga med på joggingen och det gick hur bra som helst. Fett skoj att springa en 15 minuter innan passet, vet dock inte hur lång rundan är..

15 min jogging
3 ronder skuggboxning
6 ronder padwork
Säck kombinationer
Lätt sparring
Fysik (smala & breda armhävningar, upphopp, knäböj)

MYCHE BRA PASS MYCKE BRA PASS

pocoloco
2005-11-02, 18:35
Efter en ganska optimal "frukost" (14.30) bestående av gainer och havregrynsgröt så stapplade jag iväg till gymmet.

Bröst (6)

Bänkpress
8 X 40kg
12 X 40kg
8 X 40kg

Snehantelpress
12 X 15kg
10 X 17.5kg
10 X 10kg

Biceps (6)

Curl med EZ stång
15 X 22.5kg
15 X 22.5kg
12 X 22.5kg

Nordicgym biceps curl i hiss
15 X 10kg
15 X 10kg
15 X 10kg

Mage (3)

Gymleco crunches
15 X 25kg
15 X 25kg
11 X 25kg

Betyg: 3/5
Lite trött i triceps för att pressa bra denna da.

Scratch89
2005-11-02, 20:53
Skönt pass! Jag ska också upp lite i repsantal på övningarna, kommer bli en brutal pump! :thumbup:

Johan_P
2005-11-03, 23:18
Mindre reps gör mer styrka (2-6). Medel antal reps ger volym (7-12). Högt antal reps ger mer uthålligare muskler (13-x)... i princip. Du ligger på rätt många reps, testa lite lägre med tyngre vikter ibland :)

pocoloco
2005-11-08, 00:50
Mindre reps gör mer styrka (2-6). Medel antal reps ger volym (7-12). Högt antal reps ger mer uthålligare muskler (13-x)... i princip. Du ligger på rätt många reps, testa lite lägre med tyngre vikter ibland :)

Det ska jag göra, jag ska köra ett repetitions intervall för att sedan jobba mig neråt. Nu körde jag en vecka 20 reps, nu är det 12-15 ett tag. Sen 18-12 för att jag sedan ska stanna på 4-6 på dom "vanliga" övningarna och 1-5 på vissa utav basövningarna, då kommer jag självklart lägga till fler set osv.

..

Har inte tränat på ett tag nu, inte vart och betalat månadsavgiften som dom inte lyckades dra från morsans kort så har inte vågat visa mig. Ska dit imorgon, betala och träna lite thaiboxning. Har stretchat en del hemma nu, måste öka i rörligheten ju! Kommer ett rygg & axel pass riktigt snart är det tänkt!

Idag har jag ätit..

2 portitioner gröt, 1 apelsin, 50 cl vatten, 2 ägg med OMEGA-3 fettsyror
Sallad med kyckling, keso, ananas, paprika och rödlök, 1 liter mjölk
2 portitioner lasagnette med majs och köttfärs light julmust
lite tårta, lite godis

ja mindre bra mindre bra, men jag försöker verkligen sköta mig. vill gärna hamna uppåt 3500 kcal på tränande dagar, och då måste jag göra nåt drastiskt. Slänga på lite nötter, byta ut lättmjölken mot röd mjölk, lägga till 30g vassle på morgonen? Ja vad tycker ni mer? Mitt matkort ger mig en ekonomi på 45 dineros på ICA varje dag. Något förslag på en vettigare lunch?

pocoloco
2005-11-08, 20:24
ÄNTLIGEN!! Ett pass med renodlad thai sparring, vissa ronder bara boxning vissa ronder bara sparkar, vissa boxning & clinch osv. Jävligt skoj, körde mot en fd. boxare som enligt mig visste vad han pysslade med.

Sparring, sparring, sparring och åter sparring. Ja det är nu man hittar funktionaliteten i teknikerna och tränaren fråga faktiskt om jag hade en pinne i arslet, för jag vart lite stel i sista ronden då jag fått ta en del stryk. Jag gjorde några saker som jag förtjänar all credit i världen för, men jag behöver utöva många fler sådana här pass för att komma nån vart. Sprang en liten runda som uppvärmning idag också istället för hopprep.

Betyg: 3/5

pocoloco
2005-11-10, 16:14
Jahopp, styrkepass på skolidrotten.. Få betyg för att lyfta lite weights, myche bra.

Rygg (9)

Marklyft
12 X 42kg
12 X 42kg
12 X 42kg LÄTT

Chins
5 STRIKTA

Latsdrag med efterbliven stång
12 X 45kg
12 X 45kg
12 X 45kg

Sittande rodd
12 X 40kg
12 X 50kg PB, kanske?
8 X 50kg FAILURE

Axlar (3)

Militärpress i smith med ryggstöd
vad väger stången, err?!

12 X 22kg STRIKT
12 X 22kg STRIKT
13 X 22kg STRIKT + FAILURE

Vader (6)

Vader i 45 graders benpress
15 X 100kg
15 X 100kg
15 X 100kg

Sittande vadpress
15 X 22kg
15 X 22kg
15 X 22kg

Betyg: 4/5 "lätt, men tungt!" sådant här pass man kan återhämta sig efter hehe... har thaiboxning om en timme hoppas jag orkar

Scratch89
2005-11-10, 17:05
Fyfan för att köra sådär många reps!
Men bra gjort, det blir nog bra det där ska du se. :thumbup:

pocoloco
2005-11-10, 23:11
Precis som förra passet, fast att vi böt sparrings partner lite oftare. En del vred verkligen in slagen och smackade på, så fick lite "hjärnskakning" då å då. Lite svullet på vänster sida i midjan, njurarna. Men så det ska vara! Sparrades med en 35-40 år gammal boxare som hade hållt på sedan han var 9 år. Han körde med en jävla respekt mot mig, och lät mig gå på lite. Fyfan, vilka serier han slog alltså, grym jävla lirare.

Imorrn! Blir det nog ätar+vilodag, om jag inte tar en springrunda. Måste förbättra min kondition, vi sprang väl en 2-3 kilometer innan passet började idag och jag stannade och vilade i 10-15 sek 3 gånger kanske. Tanken är ju att jag ska klara en mil på MINST 50 minuter utan paus till sommaren.

Stretchat en del och känner mig mycket mer rörligare, och det är bra myche bra för mina sparkar och en mer avslappnad kropp!

pocoloco
2005-11-10, 23:13
Fyfan för att köra sådär många reps!
Men bra gjort, det blir nog bra det där ska du se. :thumbup:
Jo, nu har jag gett det en chans. Är väl en tidsfråga innan jag går tillbaka till 4-8 repetitioner igen. Men det har varit ett ypperligt tillfälle för mig att perfektionisera tekniken i marklyft och knäböj.

Trivs skitbra med uppläget som jag kör nu, och jag kommer iväg och tränar mycket oftare, dock inte riktigt så mycket som det är tänkt.

pocoloco
2005-11-13, 13:48
JAAAY! Nästan bara jag som skriver här, men journalen är väl för min egen skull så!! Morgonvikt på 72.4, min kvällsvikt brukar vara ungefär 73 eller strax under för någon vecka sedan. Så jag skulle vilja påstå att jag gått upp ett kilo på en vecka! Får hoppas att det håller i sig, men jag tror mer att det har att göra med liten chock grej från kroppen då jag ökat matintaget drastiskt.

Ska iväg och köra lite thaifriträning som uppvärmning i en 15 minuter nu, sen blir det ett ben & triceps pass!

pocoloco
2005-11-13, 23:17
Idag var det dags att köra lite triceps och ben. Var ensam på gymmet så fick ta det lite lugnt med böjarna, men dom gav som satan kan jag tala om. Ska fortsätta med bensparkarna istället för benpressen ett tag vilken kontakt och aktivering jag får på framsidan av låren.

Triceps (6)

Smalbänk
10 X 40kg
4 X 50kg SLOG I STÅNGEN I SÄKERHETSSTÄLLNINGEN :(
8 X 47.5kg (PB!)

Dips
13 X BW
8 X BW
6 X BW

Framsida lår (6)

Knäböj
8 X 70kg
8 X 70kg
8 X 70kg

Benspark i dropset, start @ 6 X 50kg sen ner till 15kg ca. 5 set

Baksida lår (3)

Sittande lårcurl
6 X 55kg (PB!)
8 X 50kg
8 X 50kg

Betyg: 4/5

Scratch89
2005-11-14, 10:37
Starka böjar! Jag tycker det är skitjobbigt att köra högreps. :thumbup:

pocoloco
2005-11-14, 11:58
Starka böjar! Jag tycker det är skitjobbigt att köra högreps. :thumbup:
Böj blir alltid tung oavsett vad man gör den till!
Hehe, nu börjar jag närma mig de lite lägre i alla fall, jag tycker 6-8 är okej tills vidare! Har gått upp 1.4 kg på en vecka, tidigare morgonvikt ca. 71 nu 72.4 =)

pocoloco
2005-11-14, 23:39
Besparar mig bröst och biceps passet till Onsdagen eller Torsdagen då, jag har fått extremt lite återhämtning från gårdagens pass om jag smackar på med allt vad bröst innebär - PRESSAR!

Riktigt nöjd med dagens pass, förutom att jag kanske krummade ryggen lite på mina marklyft.

Rygg (9)

Marklyft (3)
8 X 70kg (PB! lätt)
8 X 70kg
8 X 70kg

Chins6 X BW (en mer en vanligt, PB!)

Latsdrag
8 X 50kg
8 X 55kg (PB!)
8 X 55kg

Sittande rodd
8 X 65kg (PB!)
6 X 65kg FAILURE
4 X 60kg FAILURE

Axlar (3)

Axelpress i Gymleco
8 X 40kg (20kg per hand)
9 X 50kg (25kg per hand) FAILURE (PB!)
2 X 50kg FAILURE

Vader (3)

Sittande vadpress MED GRÄSLIG KONTAKT
15 X 40kg
15 X 40kg
15 X 40kg (PB? det vet jag inte.)

Ja, detta pass var allt annat en bottenskrap, för bra för att vara sent helt enkelt. Dom senaste veckorna har jag verkligen sett fram emot att gå till gymet och köra slut mig. Vart lite sjuk osv, hoppas på fler sådana här pass i framtiden.

Betyg: 10/5 :thumbup: :thumbup: :thumbup:

pocoloco
2005-11-14, 23:42
Kan tillägga att jag körde Axelpress i GYMLECO på 30 kg för två veckor sedan, och att jag gjorde en stor fet måltid efter jag kom hem. Cous cous, 320gram med smör (på vegetabiliskt fett), 3 vitlöks klyftor samt 1.5dl gröna linser, sen mjölk!

pocoloco
2005-11-14, 23:48
jävla edit skit det ska stå gräsligt bra kontakt på vadövningen..

trym
2005-11-14, 23:48
Gutt nu är du på gång! har kanske hittat rätta konceptet fö rdig här nu, keep it upp buddy!

Scratch89
2005-11-15, 09:08
320 gram smör? Fyfan vad äckligt. *spy*

Men men, du kämpar på bra och ökar hela tiden! Du måste äta som en snel hest va?

Jag själv ökar på lite för dåligt, men jag äter inte lika mycket som jag borde heller tror jag...

pocoloco
2005-11-15, 14:06
320 gram smör? Fyfan vad äckligt. *spy*

Men men, du kämpar på bra och ökar hela tiden! Du måste äta som en snel hest va?

Jag själv ökar på lite för dåligt, men jag äter inte lika mycket som jag borde heller tror jag...
ståre 320gram smör?! det var 320g cous cous med en klick smör i!
jo, jag gör inte så mycket annat en o äter, sover o tränar just nu, hehe..
och det känns som att en stor anledning till att jag inte ligger där jag borde ligga har varit alldeles för mycke träning och alldeles för lite mat, men nu får vi hoppas att det blir ändring på det.

men, du ligger jävligt bra till du, öka lite kcal'z, ****** mindre och sov mer så trycker du 100 i bänk veriii soon.

Scratch89
2005-11-15, 18:24
ståre 320gram smör?! det var 320g cous cous med en klick smör i!
jo, jag gör inte så mycket annat en o äter, sover o tränar just nu, hehe..
och det känns som att en stor anledning till att jag inte ligger där jag borde ligga har varit alldeles för mycke träning och alldeles för lite mat, men nu får vi hoppas att det blir ändring på det.

men, du ligger jävligt bra till du, öka lite kcal'z, ****** mindre och sov mer så trycker du 100 i bänk veriii soon.

"Cous cous, 320gram med smör (på vegetabiliskt fett), " skrev du, jag missuppfattade som vanligt. :D

****** mindre? Vafan, det är väl huvudanledningen till att jag började träna. :naughty:

pocoloco
2005-11-16, 01:14
"Cous cous, 320gram med smör (på vegetabiliskt fett), " skrev du, jag missuppfattade som vanligt. :D

****** mindre? Vafan, det är väl huvudanledningen till att jag började träna. :naughty:
VAH?! Äre sant haha jag ser upp till dig! Därför bjuder jag på ett thaipass!
Stackare som int vet vad som döljer sig bakom dom där stjärnorna.

15 minuter jogging
Fifan, stannade nog en 3 gånger och körde lite mer intervall aktigt tempo då jag sprang bra jävla snabbt i 2 vändor, lite slött några vändor och sen hade jag några 5-15 sekunders pauser. Kanske går bättre med ett par jogging skor och en bra overall att springa i, det visar sig.

3 ronder skuggboxning
3 kombinationer boxning på säck X 20
Intervall på säck.. jab, cross 2 X 30 sekunder
Tekniksparring med olika motståndare
Det jag gjorde på säcken var jag ganska nöjd med, och hade jag kört på en annan säck hade ja vart ännu nöjdare. Tekniksparringen gick relativt, blockade fler sparkar, kontrade bättre på boxningen och dominerade mera i clinchen.

Kort och gott saker går snabbt framåt denna vecka.

Betyg: 4/5

pocoloco
2005-11-17, 11:14
Ja, lagom seg man vart innan passet då både fysiskt och psykiskt. Massa fucking jidder. Måste göra något drastiskt åt min bänkteknik, träffa någon lyftare
som kan förbättra min teknik.

Bröst (6)

Bänkpress
3 X 60kg (hade tänkt mig en 8a faktiskt, får värsta ont i axlarna)
3 X 55kg
3 X 50kg

Snebänk i smith (stången ej inräknad)
8 X 45kg
5 X 45kg
4 X 45kg

Biceps (6)

Curlstångscurl
8 X 27.5kg
8 X 32.5kg PB!
5 X 32.5kg

Hammercurl
8 X 11kg
8 X 11kg
8 X 11kg

Underarmar (3)

Omvända curlstångscurl
8 X 17.5kg
8 X 17.5kg
8 X 17.5kg

Mage (3)

Crunches i maskin
3 X 40kg
8 X 35kg
15 X 35kg

Betyg: 2/5

pocoloco
2005-11-17, 21:05
Riktigt nice teknikpass idag!

hopprep
skuggboxning 1 rond bara sparkar, 1 rond bara knän, 1 rond allt blandat
pushkicks på stor mits
clinch
fysik

Stretchade ordentligt därefter

Beyg: 4/5

Scratch89
2005-11-18, 15:07
Varför får du ont i axlarna?
Antingen så ber du någon erfaren titta över din teknik, eller så spelar du in och lägger upp här på kolozzeum.

Drar du tillbaka axlarna tillräckligt mycket? Är du stel? Framåtvridna axlar osv?

pocoloco
2005-11-22, 22:29
Förkyld som jag var följde jag med och körde ett mördarpass med farsan på ett nyöppnat WorldClass. Riktigt flashgym! Ska ta efter Fatalis och beckman's 2 dagarssplitt nu, så finns det lite utrymme för kondition också....

Sittande rodd 3X16X51kg
Hantelpress 16x10kg 16x12.5kg 12x17.5kg PB
Benpress i Nautilus 16x118kg 16x145kg 16x178kg
Latsdrag 16x47.5kg 15x40kg 10x40kg
Övre bröst i Nautilus 16x47.5kg 12x47.5kg 8x45kg
Lårcurl i nautilus (BÄSTA MASKINEN NÅNSIN!) 16x57.5kg 16x57.5kg 16x57.5kg PB!
Bicepscurl i hiss 8x50kg 16x30kg 22x15kg
Frenchpress i Nautilus kommer ej ihåg vikter men jävligt bra maskin den med

Betyg: 4/5! Hade jag varit på VBC och mosat basövningar, så hade jag lett gett det en 5a om det gått lika bra.

pocoloco
2005-11-23, 11:20
Glömde hantellyft åt sidan 3X16X8kg

Scratch89
2005-11-23, 15:03
Hardcore... :D

pocoloco
2005-11-24, 21:01
Jo, litegrann i alla fall! Men min halsfluss är lite mindre hardcore.

Scratch89
2005-11-24, 22:03
Jo, litegrann i alla fall! Men min halsfluss är lite mindre hardcore.
Fyfan vad jag hatar sjukdom! Hur länge har du haft det och hur länge tror du att det håller i sig?

Jag har bara fem veckor kvar av min periodisering nu!

pocoloco
2005-12-04, 19:13
Ja, fortfarande lite sjuk. Men träningsabbsen verkade bota mig. Körde dock lite lätt, hade kunnat pressa lite mer, och sen så körde jag programmet i lite fel ordning.

Liggande hantelpress 10X20kg 4x5x22kg PB
45 graders Benpress 5x140+SLÄDE 4x5x90kg+SLÄDE
Marklyft 5x5x80kg

GYMLECO C40 Lutande bänk 5x50kg 6x45kg 5x45kg 3x40kg 3x40kg
Lårcurl SS Chins 5x45kg C: 3 3 3 1 1

Betyg: 3/5

pocoloco
2005-12-06, 22:49
Kom 7 minuter, för sent så vart 70 armhävningar straff. Klarade 42 i ett och samma set, strictliy shit alla armhävningar resten av passet vart som dom vart men bättre än inget :) Så det ska vara här i världen!

3 ronder skuggboxning

160 armhävningar i olika fattningar på 16 set

Padwork, sparkar vänster höger, boxning och dubbelsparkar i intervall med upphopp

Skuggboxning

En hel jävla del stretching, myche bra

Snipp snapp, slut

pocoloco
2005-12-06, 22:52
1130 Banan, in till stan
1200 4 hekto kyckling WOK på 7-11
1300 En pizzaslice hemma hos morsan
1600 Innan träning, 2 nävar russin 2 glas mjölk och en polar extrem
2000 Efter träning, 1 burk tonfisk, 100g keso, 150g fullkornspasta, en polarextrem
2100 En brytbit AXA musli bröd

Nu blir det 250g KESO och en Polar Extrem

Ja ni, inte den optimalaste dagen i mitt liv, men man försöker göra det man kan.
Ska koka ägg nu innan jag går o lägger mig så det finns när jag vaknar.

O-DOG

Alexlindgren
2005-12-06, 23:05
verkar soft wille, ajabaja för kosten idag bara ;)

verkade va skapligt jobbigt thaipass idag också. Lycka till o fortsätt pumpa*flex*

Scratch89
2005-12-07, 08:18
Brytbrödet är så jävla gott :)
Om det är det som det är russin i! :eating: :eating:

pocoloco
2005-12-07, 16:32
Brytbrödet är så jävla gott :)
Om det är det som det är russin i! :eating: :eating:
Jajamen, det går att dö för. Bra näringsvärden dessutom.
Nu sitter jag och äter lite grekisk yogurt med en skvätt citronsaft i!

pocoloco
2005-12-07, 22:15
Höga reps, 30 sek vila mellan setten ingen vila mellan övningarna. Mindre vikter men en bra påfrestning för kroppen. Var redan trött i triccarna, är ännu mer trött o 200 armhävningar på thaien imorrn kan inte vara bra. :)

Knäböj 14X60kg (PB?) 10X60kg 17X30kg
Bänkpress 12X40kg 10X40kg 16X30kg
Latsdrag handflata mot handflata 13X50kg 12X45kg 12X45kg

Lårcurl 12X55kg 13X50kg 16X45kg
Hantelpress 17X15kg 14X15kg 10X10kg
Rodd i maskin 17X30kg 17X30kg 17X30kg

Superset biceps och axlar B: 10X10kg 10X7kg 10X7kg A: 10X10kg 10X7kg 10X7kg

Ja mycket, tungt. Besparade mig triceps setten för att undvika överträning.
Drack en gainer och började röra mig hem, höll på o svimma på tunnelbanan, helt jävla slut.

Betyg: 3/5

pocoloco
2005-12-07, 22:18
0900 2 ägg, 330ml mjölk, 2 brytbitar axa musli bröd med massor av kalkon 1 banan
1200 Ris med kyckling i mango sås med zuccini o andra grönsaker
1630 Grekisk yoghurt med lite citronsaft, banan, 1 bit brytbröd
1830 Päron, 1 näve russin och ett knäckebröd
2000 Super gainer
2200 150g cous cous, 1 burk tonfisk, 330 ml lättmjölk

Kommade mål vid 2400 är 200g Keso, massa kalkon och 2 knäckebröd

Scratch89
2005-12-07, 22:58
Vafasen, går du inte i skolan?

pocoloco
2005-12-07, 23:04
Vafasen, går du inte i skolan?
Jo, varför skulle jag inte göra det? Den sena frukosten för att jag började 1015, och angående lunchen så har jag ju matkort 45SEK per dag så köpte en feeling good låda på ICA. Glömde tillägga att det var 330ml mjölk och 380ml brämhults apelsinjuice till den!

crux
2005-12-08, 17:03
hur kan du äta sådär lite grabben :P

pocoloco
2005-12-08, 22:11
hur kan du äta sådär lite grabben :P
Var väl inte den bästa av mina dagar. Kul med kritik, och framförallt att någon speciellt du skriver i min journal! Men mer utav den konstruktiva kriticken, tack! ;)

pocoloco
2005-12-08, 22:18
Hade skolidrott idag, en föreläsning om stretching väldigt bra faktiskt!
Efter det sprang jag 2.5 km på 15 minuter lågintensivt och lååångt ifrån failure på springbandet. Körde lite vader, tömde magasinet i samtliga vad maskiner..

Sen thaiboxning ett par timmar senare.

15 minuter hopprep
3 ronder skuggboxning
Säckkombinationer
Sparring i ringen
Fysik

Trodde att jag skulle vara betydligt tröttare av att köra armhävningar, men har väl återhämtat mig otroligt snabbt. Däremot lite tröttsamt att hoppa hopprep, slutade hoppa 4-5 gånger och vilade 5-6 sek då jag inte lyckades hålla flåset efter vadtränadet och löpandet tidigare på dagen.

Dom utsåg även ett par som ska få gå med i nya gruppen, Avancerad C idag. Jag var ej en utav dom utvada. Helt förståeligt då jag har varit dåligt på att träna regelbundet.

Men det är jag tacksam för då det var en riktig spark i röven att se till att det funkar. Finns väl en plats kvar till mig strax efter nyår får ja väl hoppas då, för då ska dom få se på annat! :devil:

pocoloco
2005-12-08, 22:22
1000 2 ägg, 500 ml mjölk, 2 portitioner gröt
1200 1 näve nötter 1 näve russin
1630 En fet kebabtallrik med pommesfrites
1700 Ett päron och ett stort glas vatten
1900 Super gainer
2100 200g alaska pollock, en längd brytbröd, 500 ml mjölk

Snart.. 250g keso och en banan

Scratch89
2005-12-08, 22:35
Du klagar på dagens mat?
Sådär bra äter jag nog aldrig. ;)

pocoloco
2005-12-08, 22:39
Du klagar på dagens mat?
Sådär bra äter jag nog aldrig. ;)
Säg de till cruxen! :P Hur ser din kost ut på ett ungefär?

Scratch89
2005-12-08, 22:50
Hur ser din kost ut på ett ungefär?
Dagens:

Frukost: Polarkraft extrem med skinka, mjölk, kreatin blandat i juice.

Lunch: Korv med bröd. :D

Middag: Risotto, med kyckling. *screwy*

Efter träning: 30 gram vassle, 60 gram dextro, kreatin.

Mellanmål: Polarkraft extrem, mjölk.

Kvällsmat: En halv burk kvarg.

pocoloco
2005-12-08, 23:42
Dagens:

Frukost: Polarkraft extrem med skinka, mjölk, kreatin blandat i juice.

Lunch: Korv med bröd. :D

Middag: Risotto, med kyckling. *screwy*

Efter träning: 30 gram vassle, 60 gram dextro, kreatin.

Mellanmål: Polarkraft extrem, mjölk.

Kvällsmat: En halv burk kvarg.

Ser väl helt okej ut, mer snabbt protein på morgonen sen vet jag inte riktigt hur mycket kolisar du får utav polarkraften. Middagen är väl okej, om det är mycket kyckling. Bättre lunch! =) Men som ja säger, bättre att äta en att inte äta alls.

crux
2005-12-09, 15:23
Var väl inte den bästa av mina dagar. Kul med kritik, och framförallt att någon speciellt du skriver i min journal! Men mer utav den konstruktiva kriticken, tack! ;)
hehe tack : ).
japp jag skriver av mig när det behövs.

matte>> korv med brö!! du som e så nyttig :D

Scratch89
2005-12-09, 22:34
hehe tack : ).
japp jag skriver av mig när det behövs.

matte>> korv med brö!! du som e så nyttig :D
Nyttig? Jag? :laugh:

Sen kan ju inte jag rå för att de serverar korv med bröd i skolan. *grr27*

crux
2005-12-10, 12:13
Nyttig? Jag? :laugh:

Sen kan ju inte jag rå för att de serverar korv med bröd i skolan. *grr27*
haha jag vet, jag får samma skit här me!!

pocoloco
2005-12-12, 23:30
:thumbup: Gick riktigt bra idag trots usel kost. Tänkte ta lite bilder på mig strax också!

Marklyft
5 X 60kg
5 X 80kg
4 X 90kg PB!!
10 X 60kg
10 X 60kg

Frontböj
5 X 20kg
5 X 40kg

Knäböj
5 X 70kg
5 X 85kg PB!!!

Hantelpress
5 X 11kg
3 X 27kg
7 X 20kg (med fötterna på bänken)
5 X 20kg
VILA
10 X 20kg

Chins / Latsdrag
4 chins
5 X 60kg PB!!!
3 X 65kg PB igen!!!
7 X 60kg FAILURE
8 X 50kg

Lårcurl kommer ej ihåg vikterna

Dips
8 X 5kg
6 X 7.5kg
5 X BW
5 X BW
5 X BW

Betyg: 5/5

pocoloco
2005-12-12, 23:33
0800 Havregrynsgröt, 2 ägg, 2 mackor och russin, mjölk
1130 Burger Kings pepper burgare med plusmeal och Cola Light
1600 Ris, jordnötssås, 2 fiskfileer, mjölk
1800 Gainer baserad på vatten
2100 Thaisoppa med kyckling som förrätt, 3 stekta ägg, 1 fiskfileet, 3 bröd, mjölk
2300 Te och pepparkakor

pocoloco
2005-12-12, 23:35
Dipsen är också PB! så därför var detta ett riktigt jävla kanonpass.

pocoloco
2005-12-13, 16:15
och hantelpressarna också *screwy*

crux
2005-12-13, 21:06
bra pass. starkt att köra både mark och böj samma dag :thumbup:

fonzie
2005-12-13, 21:18
NÄr Kommer Bilderna DÅ?!!!!

pocoloco
2005-12-13, 21:53
Hopprep, måste skaffa skor under mellandagarna pallade några minuter innan aja började skugga istället. jävla benhinnor alltså!
Skuggboxning 3 ronder
Pads, raka knän och roundhouse med olika shuffles
Fysik på säckarna, raka slag och kroppar i intervall

Betyg: 2/5 .. Hela dagen har varit dåligt både psykiskt, fysiskt och med mat. Men ja så de är ibland..

pocoloco
2005-12-13, 21:54
.... SKA VI INTE TALA OM IDAG ;) *grr27* *grr27* ;)

trym
2005-12-13, 22:18
sedär, bra träning och sunkig kost, börjar likna mig:D

pocoloco
2005-12-14, 11:03
sedär, bra träning och sunkig kost, börjar likna mig:D
Att likna dig med mig, den snällaste kommentar jag någonsin fått i min träningsjournal :bow: Ska gå och mäta lite fettprocent åså i veckan tänkte jag så jag kan räkna ut min bästa möjliga matchvikt, mest för skojs skull. Har du bilden när vi sitter hemma hos mig o dricker bärs efter ett träningspass? Där snackar vi om optimalitet.

Då är frågan.. Om man kan köra helkroppspasset med uthållighethet idag. Det är ju 48 timmars återhämtning exakt om jag går och tränar vid samma tid idag.

pocoloco
2005-12-14, 20:51
1 timmes pass

1 rond skuggboxning
Knän, slag o stoppsparkar på mitsar inga specilla tekniker då vi körde i mitt rum, blir att gå ner till förråden o träna nästa gång. Ville bara introducera han lite till det hela och han verkade nappa!

Betyg: 3/5 Körde lite, men fick till riktigt bra vridningar.

pocoloco
2005-12-14, 20:53
0800 - 2 ägg, havregrynsgröt, mjölk och mandarin samt en Berocca performance
1130 - Bulgur, kyckling
1300 - wienerbröd & kaffe
1600 - pasta med räkor och oliver
1900 - ris och kyckling satay
2100 - gainer
2200 - något kvällsmål blire strax!

pocoloco
2005-12-15, 23:49
Styrketräning 14 (förmiddag) på skolgymmet

Benpress 90graders 9 X 150kg, 6 X 150kg, 15 X 120kg
Hantelpress med fötterna på bänken 15 X 18kg 15 X 18kg 15 X 18kg
Sittande rodd 15 X 45kg 10 X 65kg 6 X 75kg PB?!!

Nautilus Lårcurl 3 set
Nautlis bröstpress 3 set
4 chins och 2 lätta set latsdragMilitärpress fan va trött ja va, gjorde en 1a på 42kg
Bicepscurl dropset

Betyg: 2/5 :cryout:

Thaiboxning 10
Spinningcykel 15 minuter
Skuggboxning med hantlar
Tekniksparring med bestämda kombinationer, blockar och kast av sparkar med roundhouse kontring
Cirkelträning fys, armhävningar, knäböj med stoppspark i översta läget, intervall på säck med mera!
Gruppstretching

Riktigt nice, pass skuggade riktigt bra. Och min träningskamrat tappade luften när jag kontrade han med en roundhose i ryggen! :)

Betyg: 4/5

Dagens kost
Orkar verkligen inte sitta o ångestskriva! Men jag ger det godkänt för idag, inge kaloriunderskott i alla fall!

The_arne
2005-12-17, 21:43
Riktigt nice, pass skuggade riktigt bra. Och min träningskamrat tappade luften när jag kontrade han med en roundhose i ryggen! :)




Den där sparken tog rakt på lungorna, en klockren träff alltså. Mysigt som fan mer sånt. ;)

pocoloco
2005-12-20, 00:03
Knäböj 2 set uppvärmning 5X5X90kg PB!!
Sittande rodd 8X60kg 5X65kg 5X65kg 10X50kg 10X50kg
Chest press 5X40kg 5X60kg 5X60kg 5X60kg 10X40kg

Lårcurl kom ej ihåg vikterna, tyngsta set 5X55kg
Chins med olika grepp 5 3 5 6 4 PB!!
PEC-DEC Flyes tyngsta set på 50kg lätt som fan

Betyg: 5/5 PBs ju!

Har inte böjt såhär bra sen förra året vid den här tiden!

pocoloco
2006-01-03, 21:23
Knäböj 10X70kg 10X70kg 10X70kg PB eller tangerat
Gick relativt lätt, gick en bit över parallelt. Tänkte öka lite i reps tills nästa vecka, eller nu ljög ja för ja tänkte prova ett nytt schema, en liten stund. Trots att detta har fungerat så otroligt, bra! Men det återkommer garanterat.

Bänkpress 16X40kg 7X50kg 7X50kg
Yeah, this was the moment faktiskt! Lite taskiga bänk, men det är inget oväntat när jag är i farten. Men det kom fram en snäll byggare till mig och sa att han ser att jag kopplar in handledern för att jag vrider på handen när jag bänkar. Det kanske kan vara min räddning, får vi hoppas. Sen sa han att jag vinklar mina händer på ett sätt så att axlarna inte kopplas in mer en nödvändigt, så det ska också åtgärdas.

Chins 7XWILLE 5XWILLE 3XWILLE
Går framåt med chinsen också, om jag är lite mer "stiff" i kroppen kanske det blir ännu bättre next time.

Liggande Lårcurl 16x25kg 16x25kg 16x25kg
Körde tre skojiga kontakt set, som var längre en än minut. Tog jävligt bra faktiskt!

Snebänk i ICARION smith 10X30kg+smith 10X30kg+smith 10X30kg+smith
Kändes riktigt bra de där med

Skivstångsrodd 10X40kg 10X40kg 10X40kg
Kändes inte som att det var något för mig att sätta mig in i just nu, har mycket att hämta i sittande rodden.

GYMLECO Axelpress 10X37.5kg 10X37.5kg 10X37.5kg
Ouuuf, där dog mina axlar i sista settet passerade failure och lite till.

Bicepscurl10X10kg 10X15kg 4X15kg
Fail

Helt ok pass.

Betyg: 3/5

pocoloco
2006-01-03, 21:24
Inspirerad av tråd på kampsport.se

Måndag –Squat dag-

4-5 arbets set Knäböj
2-3 set Frontböj/Boxsquats/OH-squats
2-3 set raka marklyft

Onsdag –push dag-

3-5 set Bänk eller hantelpress (rotera som du känner för, hantelpressen har fördelen med längre rörelse omfång och involverar mer stabiliserande muskler, bänken utvecklar din max styrka mer, variera mellan dom)
4-5 set militär press
2-3 set Dips

Fre –Mark dag-

3-5 set Marklyft
2-3 set stångrodd
2-3 set chins

WilliamShatner
2006-01-03, 23:25
Bra böjt igår El Poco loco även fast jag vet att du egentligen sneglar på högre vikter där.

Ska bli intressant att följa ditt nya schema och ser hur det går. :thumbup:

pocoloco
2006-01-10, 14:55
Snitthastighet: 9.4km/h
Distans: 6.25km
Uppvärmning: 5 minuter
Arbetstid: 40 minuter

Ja, målet är ju en mil. Men jag är faktiskt väldigt nöjd att jag orkade
hålla flåset det här första passet! :) Varierar med intervallträning och
distans. På thaiboxningscampen jag ska bo på i sommar är det 10-12km
på morgonen och 3km på eftermiddagen som gäller. Så det är väldigt
viktigt att jag tar tag i det här nu hehe.

Scratch89
2006-01-10, 16:11
Snitthastighet: 9.4km/h
Distans: 6.25km
Uppvärmning: 5 minuter
Arbetstid: 40 minuter

Ja, målet är ju en mil. Men jag är faktiskt väldigt nöjd att jag orkade
hålla flåset det här första passet! :) Varierar med intervallträning och
distans. På thaiboxningscampen jag ska bo på i sommar är det 10-12km
på morgonen och 3km på eftermiddagen som gäller. Så det är väldigt
viktigt att jag tar tag i det här nu hehe.
Fyfan vad jobbigt. Sjukskriv dig! ;)

pocoloco
2006-01-11, 00:04
15 minuter hopprep

Hoppade nonstop, stannade nån gång skakade på kroppen och fortsatte. Körde i ett mycket bra tempo! Bra bra!

3 ronder skuggboxning
Gick helt okej, kändes konstigt efter såhär länge..

Tekniksparring
Utomordentligt!

Roundhouse på mits, 120 stycken på kort tid!
Mycket bra, jag har mina ljusa stunder!

Fys.....

Betyg: 5/5!!!!!!

pocoloco
2006-01-11, 00:13
Knäböj
6 X 60kg
6 X 80kg
3+3 X 90kg

Chins
7,3,6 X WILLE

Dips
8,8,8 X WILLE

Körde ett set PBN i Smith och ett set hantelpress på 25kg á 3 reps. Inga vidare, hade inte med mig mitt nya schema och var för trött psykiskt för att lägga upp nåt som skulle funka för direkt efter ett sådant tungt thaipass. Jag postade ett program för inte sålängesen men jag tror att jag besparar mig det och provar push n pull så kan jag push:a / pull:a beroende på vart jag är tröttast.

Tänkte något såhär:

Push
Knäböj / Marklyft
Chins / Benpress
Kabelrodd / Baksida lår
Skivstångscurl
Vader

Pull
Bänkpress / Hantelpress
Militärpress / PBN
Snebänk / Snehantelpress
Dips / tricextension
Mage

Kanske vore något?

Scratch89
2006-01-11, 08:23
Push and pull fungerar riktigt bra för mig iaf... :)

Alexlindgren
2006-01-15, 16:47
Knäböj
6 X 60kg
6 X 80kg
3+3 X 90kg

Chins
7,3,6 X WILLE

Dips
8,8,8 X WILLE

Körde ett set PBN i Smith och ett set hantelpress på 25kg á 3 reps. Inga vidare, hade inte med mig mitt nya schema och var för trött psykiskt för att lägga upp nåt som skulle funka för direkt efter ett sådant tungt thaipass. Jag postade ett program för inte sålängesen men jag tror att jag besparar mig det och provar push n pull så kan jag push:a / pull:a beroende på vart jag är tröttast.

Tänkte något såhär:

Push
Knäböj / Marklyft
Chins / Benpress
Kabelrodd / Baksida lår
Skivstångscurl
Vader

Pull
Bänkpress / Hantelpress
Militärpress / PBN
Snebänk / Snehantelpress
Dips / tricextension
Mage

Kanske vore något?


Ser bra ut! Du var stark i dipsen, om man jämför med mig ;)

Fatalist
2006-01-15, 17:26
Schemat ser bra ut i mina ögon, jag skulle kunna tänka mig att köra så. Prova det och känn efter!

Bra böjar där, så fort jag kan träna ska jag börja lågreppa böjarna så jag kommer upp lite i vikt igen, då ska du fan känna dig jagad på 3x3 på 90kg. :devil:

Bra konditionsträning också, jag tror inte jag klarar 5km i nuläget ens!

Scratch89
2006-01-15, 18:40
Du vet att push betyder trycka och att pull betyder dra va? ;)
De står på fel ställe, annars vare fint.

pocoloco
2006-01-16, 11:50
Kul att det skrivs lite här. Körde ett styrkepass efter thaien i Torsdags.

Marklyft
3X90kg
3X100kg PB!

Militärpress
3X40kg
3X40kg

Sittande rodd
3X70kg (armbågarna bakom latsen) PB?!
3X80kg (för ryckigt)

Betyg: 4/5 Ska höja repsen lite på militärpress och rodd under nästa pass.

pocoloco
2006-01-16, 11:51
Hamnade i fel grupp på det här passet i Torsdags, mindre kul, mindre kul!
Gick inte så bra alls! Men det är så det kan vara ibland, gick ju alldeles för bra sist :)

pocoloco
2006-01-16, 11:53
Du vet att push betyder trycka och att pull betyder dra va? ;)
De står på fel ställe, annars vare fint.
Aha, där ser man! Jag skiter nog i de där push n pull tills vidare och kör helkropp 2-3 gånger i veckan med anpassad volym:

1: Knäböj, bänkpress, chins, mage
2: Marklyft, militärpress, stångrodd, mage

Har spekulerats ett bra tag hur jag ska göra nu, men det där blir jag nog nöjd med! Ser att det går bra med pressarna ju

pocoloco
2006-01-25, 16:32
Schemat ser bra ut i mina ögon, jag skulle kunna tänka mig att köra så. Prova det och känn efter!

Bra böjar där, så fort jag kan träna ska jag börja lågreppa böjarna så jag kommer upp lite i vikt igen, då ska du fan känna dig jagad på 3x3 på 90kg. :devil:

Bra konditionsträning också, jag tror inte jag klarar 5km i nuläget ens!
Jobbigt det där med hjärtproblemen. Och ja, det är bäst att jag kör hårt nu medans du blir bort. Annars blir det nog en hård kamp! :)

pocoloco
2006-01-31, 02:01
Har inte skrivit på ett tag men 2 thaipass, följt utav dagens styrkepass.

Körde lite knäböj.. 3X5X100kg PB som fan! Fett bra!
Sen bänk några set på 50kg, GRR måste öka.. MM2K kanske?
Chins 7 5 3 3 1 1
Mage ett par set i maskin, situps med vikter

Scratch89
2006-01-31, 08:07
Schyssta knäböj! Men gjorde du 3 set med 5 reps i varje, eller 5 set med 3 reps i varje?

pocoloco
2006-01-31, 13:17
Schyssta knäböj! Men gjorde du 3 set med 5 reps i varje, eller 5 set med 3 reps i varje?

Tack *popcorn* Det var 3 sets med 5 repetitioner! Ska försöka göra 3 set med 6 reps, strikt för att sedan våga mig på en upphöjning. :) Tycker fasen att böj är en av dom roligaste övningarna just nu.

Alexlindgren
2006-01-31, 15:30
Fan va bra böj wille!

testa me mm2k du i bänken!

Scratch89
2006-01-31, 17:41
Tack *popcorn* Det var 3 sets med 5 repetitioner! Ska försöka göra 3 set med 6 reps, strikt för att sedan våga mig på en upphöjning. :) Tycker fasen att böj är en av dom roligaste övningarna just nu.
Jag hatar böj just nu, mest för att jag tappat så pass mycket och för att jag aldrig ökar (vilket iofs kan bero på att jag nästan aldrig kör den seriöst, men ändå)

pocoloco
2006-02-01, 20:38
Jag hämtade lite godis på posten idag :)

1kg Sloow Protein jordgubb .. tänkte ha som kvällsmål? ätas med en frukt o lite nötter?

4kg Gainer Pro mintchoklad

500g kreatin .. påbörjas kur imorgonbitti *slap*

crux
2006-02-01, 20:46
fina böjs :thumbup:

pocoloco
2006-02-01, 20:47
Tackar ska se till att få lite ytterligare djup och nån rep till sen blir det riktiga tvångsökningar +5-10 kg :) Tänkte eventuellt basera morgondagenspass på mark.

pocoloco
2006-02-03, 13:00
Ja, igår var jag lite för trött för att skriva i journalen men jag fick i alla fall in ett thaipass på en och en halvtimme med riktigt schysst cirkelträning på slutet.

Vi tränade mestadels kombinationer mellan stoppsparkar och knän, tycker båda tekniker sitter riktigt bra för min del. Cirkelträningen bestod av upphopp på matta, armhävningar, situps, knän och raka slag/sparkar på säck sen lite annat smått.

Ska försöka hinna med ett styrkepass idag, och hålla mig i skinnet denna Fredag då det är thaiträning imorgon.

pocoloco
2006-02-06, 22:20
Körde lite styrka igår, gick inge vidare fick inte till starten i marken riktigt vart att jag lyfte på ryggen istället för att trycka till med benen så det small lite på 100kg så jag gick vidare till andra övningar..

Militärpress i smith

10xstång
7xstång+30kg
6xstång+30kg
6xstång+30kg

Rodd

några sett på 60kg

sämsta passet på riktigt länge :(

pocoloco
2006-02-08, 15:57
Ser idag att jag har ökat 20kg i arbetsvikter i böj sen starten av denna journalen, kan antagligen plocka bra mycket mera om jag maxar. Ska fortsätta prioritera böjen så klarar jag nog 120kg inom snar framtid :)

Marken finns det nog en hel del styrka i dom dagar jag lyckas klämma till mer lite bättre teknik. Styrkan finns nog redan.

Ska hårdköra, för det känns som att målen inte är helt omöjliga längre, ska försöka slå dessa två flugor i en smäll för att sedan underhållsträna och endast inrikta mig på bänk/militärpress.

Scratch89
2006-02-08, 18:34
ska försöka slå dessa två flugor i en smäll för att sedan underhållsträna och endast inrikta mig på bänk/militärpress.
Varför ta bort knäböj och marklyft?

pocoloco
2006-02-08, 22:14
Varför ta bort knäböj och marklyft?
Ser jag dum ut eller? *slap* Knäböj är en övning jag lever äter, lever och sover för.

Marklyft kommer det nog bli likadant med när jag sätter den. Men som det ser ut nu så är dom prioritet ett och pressarna är något jag kör lite halvtungt i början.

I framtiden när jag nått mina mål har jag tänkt lägga pressarna först i passen osv. Om du förstår vad jag menar?

puss

pocoloco
2006-02-09, 23:00
Körde lite thaiboxning idag, 1.5 timmar från 17.30-19.00. Gick KANON, har aldrig satt mina sparkar och kombinationer så bra och har aldrig fått så mycket beröm / lite kritik av den tränaren vi brukar ha. Ska ta det lugnt hela helgen och bara träna en jävla massa! :devil:

Hopprep 15 min
Skuggboxning 3 ronder
Kombinationer på mitsar (vänster / höger roundhouse, cross & knä, cross & vänsterkrok och högerspark m.m)
Kombinationer på säck
TUUUUNG fys!
Stretch

Nytt för idag är att jag börjat köra med "assisterad" stretch, dvs att en kompis hjälper till att trycka lite för att få lite skjuts på det hela!

pocoloco
2006-02-10, 20:08
Precis ätit en pizza, värsta byggarmålet efter ett tungt pass:

Benpress vikter exkl. släde
10x50kg
6x110kg
6x130kg
6x150kg PB? Med hänsyn till djupet, ja!

Lutande Hantelpress
6x20kg

Lutande bänk vikter exkl. stång
6x30kg
6x40kg

Chins
4,3,3 (trött i ryggen!)

Sittande vadpress
12,12,10,10,10 X 50kg

Alexlindgren
2006-02-10, 20:32
soft me PB i benböjen ;)

kör på ba , och som vanligt, du med din optimala kost :hbang:

pocoloco
2006-02-10, 20:42
thanx alexx.. kan även tillägga att jag vägde in 78kg på vägen imorse. :)

Alexlindgren
2006-02-10, 20:44
soft ;) hur lång är du?

Har du nån vikt från förut så man kan jämföra? :P

pocoloco
2006-02-10, 20:48
Gått upp 7 kilo på lite mer än en månad, dock gått på kreatin i två veckor. Vägde 72-73 i morgonvikt tidigare. Är sugen på att ta lite bilder och lägga
upp saker, bara för att folk ska påminna mig om vilket fetto jag är *flex*

Fan vad skönt det är att sitta hemma på en Fredag, jag ska ge lite stryk
till Trym när han kommer till Stockholm nästa gång. Han som sa till mig att
alkohol var anabolt på Fredagar.

Scratch89
2006-02-10, 21:36
7 kg? Vafan? Har du svalt en sten? ;)

crux
2006-02-10, 21:43
upp med bilder!

pocoloco
2006-02-10, 23:28
7 kg? Vafan? Har du svalt en sten? ;)
Eller nja, det beror ju på om jag jämför det lägsta - 72 med det högsta 78!

Det kommer bilder snart, cruxxx

beckman88
2006-02-11, 00:10
Har du några Bilder på dig? Du och jag tar ungefär samma vikter av det som står i din journal, förutom att du krossar mig i knäböj :thumbup:

pocoloco
2006-02-11, 02:00
Jo, jag brukar läsa din journal när den uppdateras! :)
Jag har för tillfället inga bilder på mig när jag poserar.
Men vem vet, kanske kommer ett gäng imorgon..
Eller nån gång under veckan i alla fall!

beckman88
2006-02-11, 16:40
Jo, jag brukar läsa din journal när den uppdateras! :)
Jag har för tillfället inga bilder på mig när jag poserar.
Men vem vet, kanske kommer ett gäng imorgon..
Eller nån gång under veckan i alla fall!

Håller tummarna :D

aliquis
2006-02-11, 17:18
Ser jag dum ut eller? *slap*ja *innocent*

pocoloco
2006-02-15, 17:25
Westside for those skinny niggaz..

Körde ett pass idag direkt efter plugget, gick helt ok! Lyckades inte ställa in hantelbänken ordentligt för arslet så att jag kunde få en bra "hållning". Samt att jag kände mig lite småseg med utförandet på framåtlutande hantellyften så funderar på att träna baksida axlar i cablecrossen i framtiden kanske. Thaiboxning som gäller imorgonpitti.

ME Överkropp

Bänkpress
1: 20 x 20kg
2: 4 x 60kg (2 hela plus två med pass)
3: 3 x 60kg (2 hela och ett forced rep)

Lutande hantelbänk
1: 12 x 18.5kg
2: 10 x 18.5kg
3: 6 x 18.5kg

Kabelrodd
1: 12 x 50kg
2: 12 x 60kg
3: 10 x 60kg

Framåtlutande hantellyft
12 x 10kg
12 x 10kg
12 x 10kg

4 set mage

crux
2006-02-15, 17:39
fint pass dära

pocoloco
2006-02-15, 17:44
fint pass dära
Jävligt intensivt också! :)

Alexlindgren
2006-02-15, 18:02
fint pass ;)

pocoloco
2006-02-19, 16:23
Var och kollade på thaiboxning igår, i Solnahallen. Riktigt bra SM matcher, verkligen kul att se b.la. Chris Foster och Jocke Karlsson. Men att se Buakow, mot Jomhod var oslagbort. Jävligt synd bara att inte få se en vinst / knock avgjord i sista ronden istället för den andra. :)

Körde lite styrketräning idag...

ME Underkropp

Värmde upp med nån halvtimme på säcken...

Knäböj
1: 5*20kg
2: 5*50kg
3: 5x70kg
4: 5x90kg
5: 5x100kg
6: 5x105kg

Vet inte riktigt ur fullgott djup jag hade i dom två sista, men ja 99% på att det var parallelt i dom tre första repsen.

Bänkresningar
1: 15*30kg
2: 15*40kg
3: 15*40kg
4: 15*40kg

Lårcurl
1: 10*55kg
2: 15*25kg
3: 15*25kg
4: 15*25kg

Lite kreppträning, sen stretching.... Jag får lite ont i ljumskarna nu när jag försöker gå ner i spagat/split eller vad det nu heter. Samt när jag försöker sparka roundhouse, har vart så sen jag sparkade en gång kall dan efter jag fått assisted stretch.. Är inte så farligt, men det känns verkilgen. Vad ska jag göra åt det? Lugn stretching och lite linnement på området för att få blod att strömma igenom?? Måste vara bra tills på Tisdag.

Scratch89
2006-02-19, 17:16
Du har ökat som helvete i böjen!

pocoloco
2006-02-19, 17:22
Du har ökat som helvete i böjen!
Jo, tänkte köra 105kg striktare vid nästa pass och se hur djupt
jag kan komma på 107.5/110 i böjen. Har fixat sådan där skyddsgrej
i powerracket, så att den tar emot ifall jag inte skulle orka mer i böj.
Westside träning är riktigt soft, ska köra dynamic effort överkropp imorgon!

pocoloco
2006-02-20, 21:10
*uppdate* *uppdate*
DE Överkropp

Dips
1: 12 PB1!!1!
2: 12
3: 9

Liggande Tricepspress
1: 10*27.5kg
2: 5*30kg PB?
3: 5*30kg
4: 6*27.5kg
lite dålig balans på set 2 och 3, därav lite "pass" av en kamrat.

Latsdrag med gay-handtag bakom nacken
1: 12*50kg
2: 4*50kg (smällde lite i axeln)
3: 3*20kg (fortfarande äckligt, la av)

smällde i axeln, var väl att ta i.. men det kändes och jag är jäckligt mån om min axlar.. tränade på ett annat gym, med annat latsdrag.. föredrar att köra chins annars och kör jag latsdrag överhuvudtaget blir det stång med "handflata mot handflata" handtag.

Sidolyft
1: 10*10kg
2: 10*10kg
3: 10*10kg

Bicepscurl med ryggstöd
1: 8*15kg
2: 8*17kg
3: 8*17kg

ett par sett mage

Sen 2 minuter INTENSIV cardio, var något kortdistans race med ett jävla tempo. Ska försöka öka konditionsträningen litegrann och köra det i olika former efter varje pass! :)

I alla fall, helt okej pass. Nya PB's osv! MEN..... Borta bra men hemma bäst, tränade på skolgymmet idag och jag kände att det skulle gått mycket bättre om jag fick utföra det på VBC, och så blir det i framtiden... :)

Alexlindgren
2006-02-20, 21:52
Hahha, kan du precisera "gay-handtag" :D

ser bra ut annars, figh wille ;)

pocoloco
2006-02-20, 21:53
Den va typ näst intill rakt, fast lite snett böjd åt vänster / höger.
Aldrig sett något liknande förut!

crux
2006-02-20, 22:13
:thumbup: bra pass

pocoloco
2006-03-13, 22:09
Har varit förkyld och dan i snart 3 veckor, och har precis tagit upp träningen igen. Körde ganska lätt då jag har massa fler träningspass framför mig :)

ME Överkropp

Bänkpress
3x20kg
3x30kg
3x45kg
3x55kg
3x57.5kg
1x57.5kg

Lutande Hantelpress
6x20kg
3x20kg failure
8x17.5kg

Hantelrodd
8x20kg

Kabelrodd (30s vila)
15x40kg
15x40kg
15x40kg

3 set baksida axlar
4 set mage

Är helt nöjd, blir nog lite tyngre nästa pass. Tänkte köra lätt på ben dagen imorgon också satsa på djup, serie och teknik istället för enskilda tunga set.

fintelligens
2006-03-13, 22:11
Stark mage. :)

Bra att komma igång igen nu, var själv också sjuk.

Alexlindgren
2006-03-13, 22:17
ser bra ut ;) fighta på wille:d

pocoloco
2006-03-14, 21:34
Vart inget styrkepass imorse var så jävla trött, blir lite squatination imorgon istället då kanske. Idag har jag ätit:

Mål1: 1 port havregrynsgröt, kanel, 2 kokta ägg, apelsinjuice

Mål2: Kina buffét (Ris, massor av kyckling och div grönsaker), en loka och en kopp kaffe

Mål3: 1 port havregrynsgröt, kanel, knäckebröd med keso, mjölk

Mål4: Gainer

Mål5: Lasagne

Mål6: 30g sloow protein, jordnötter, 1 knäckebröd med keso

THAIBOXNING
15 min hopprep - USCH vad 3 veckors uppehåll kan göra med ens kondition
3 ronder kombo
3 ronder pushkicks och knän
3x30 situps med hanflatorna på skuldrorna
3x15 Smala armhävningar
3x15 Breda armhävningar
Stretching

Gick inte så långt ner på alla armhävningar för att lindra belastningen lite på axlarna. :)

Helt ok, helt ok.

Alexlindgren
2006-03-14, 21:57
Ser bra ut med kosten!

Thaiboxen är de bra att du börjat köra igen, varför hade du uppehåll?

pocoloco
2006-03-14, 21:59
Hade uppehåll med allt när jag gick under, varit sjuk osv.
Nu är det bara massa annat elände över, massa jobb i skolan med mera =)

Alexlindgren
2006-03-14, 22:26
okay.
Äh de e bara kämpa o ta igen det ;)

pocoloco
2006-03-15, 21:30
Ja inte så att man kan kalla detta MAX EFFORT precis, men jag tar de lite lugnt nu första veckan.

ME Ben

Knäböj
3x60kg
3x80kg atg
3x90kg så gott som atg
3x90kg

Enbensböj
10x25kg
10x25kg
10x20kg

fett skön övning

ett par set gm's
och lite grepp

Blir väl thai imorrn!

Alexlindgren
2006-03-15, 21:50
Ser gött ut ;) va har du för pb på benböjen?

körde du enböjen i smith?

Scratch89
2006-03-15, 22:02
Det bästa sättet att undvika axelskador är att köra basövningar och inte några knepiga varianter av latsdrag... :D

pocoloco
2006-03-15, 23:25
Det bästa sättet att undvika axelskador är att köra basövningar och inte några knepiga varianter av latsdrag... :D
Och det ska jag relatera till vad? Brukar köra latsdrag handflata mot handflata alt. rakstång. Men mest chins för min del ;)

pocoloco
2006-03-15, 23:27
Ser gött ut ;) va har du för pb på benböjen?

körde du enböjen i smith?
Sätter nog en 1a på 110 atg en riktigt bra dag, är väl djupet som är lite knepigt.
Annars 5x5 lite under/över parallel @ 105 pannor! Enbensböj med hantlar med ena foten på en bänk. Tar fett bra, mördar verkligen musklerna trots att man bara kör med 15-20 kilos hantlar i varje hand. Körde lite lätt för att prova på övningen men vart väldigt tungt. Ett bra sätt att kunna köra "riktiga" böjar riktigt tungt utan lika stor skaderisk.

pocoloco
2006-03-16, 16:05
Japp, så här såg dagens pass ut! Precis smällt i mig en kebabtallrik, ska dra och träna thaiboxning om en stund.

Speedbench
3x32.5kg
3x32.5kg
3x32.5kg
3x32.5kg
3x32.5kg
3x32.5kg
3x32.5kg
3x32.5kg

Tricepspress
10x20kg
8x25kg
8x25kg

Chins
8
4
5

Axelpress
10x15kg
4x15kg fail
8x12.5kg

Lite biceps....

Scratch89
2006-03-16, 17:09
Vad ska speedbenchen vara bra för?

pocoloco
2006-03-16, 20:00
Vad ska speedbenchen vara bra för?
Vad skulle den inte vara bra för? Det är en bra övning som jag valt
att köra på mina dynamic effort dagar för att köra lätt och med mycket
mer explosiv teknik. Hoppas att den ska hjälpa mig med bänken litekranna!

pocoloco
2006-03-22, 22:07
MAX EFFORT ÖVERKROPP
Ett nytt personligt bästa :whipped: Var och tränade på Frisko&Disco idag, jävla skitställe med skitfolk blir irriterad en del lirare borde ha en hantel i huvudet alltså. Men ja så kan det vara!

Dagens kost hittills!

0730 2 halvor Polar Extrem med skinka, 30g VP2 Protein
1100 Buffét på skolans kinaresturang, LOKA Kolsyrat vatten
1500 Varm nyponssoppa
1800 Cous cous med grönsaker, Mjölk
1930 Gainer
2000 Thaisoppa med kyckling, 2 halvor Polar Extrem med currykryddad keso
2200 Äpple

Blir väl 30g Sloow Protein och lite nutz later on! :)

ME Överkroppp

Dom hade ingen fri bänkpress med mer så vart lite alternativa övningar!

Hantelpress
8 x 10kg
6 x 20kg
6 x 20kg
6 x 20kg
3 x 26kg
3 x 26kg PB!!

Nordic Maskin Rodd (30s vila mellan set)
10 x 50kg
8 x 65kg
8 x 50kg

Bröstpress
10 x 40kg
8 x 55kg
10 x 40kg

3 set mage
3 set baksida axlar

Jävligt bra pass tycker jag! Trodde aldrig att jag skulle få upp dom där hantlarna, ska sikta på att tagga ner nåra procent i av RM:et av en femma nästa pass, och sen smacka på med lite speed bench så kanske jag grejar en 6a på 26kg nästa vecka! Vem vet? ;)

Scratch89
2006-03-22, 22:44
Friskis o Svettis är ju ett riktigt jädra skitgym! (Det var väl det du menade? Jag tog iaf namnet som ironi.)

Fan, vad väger du nu för tiden? Ökat eller minskat?

pocoloco
2006-03-22, 23:18
Japp, Friskis och Svettis jag syftade på :)

Vikten varierar så mycket, men mellan 73-75 typ! Lagt ner bulkplanerna, vore kul att plocka bort några kilo fett, men det blir inte aktuellt förens jag nått mina styrkemål!

Vad väger du?

Fatalist
2006-03-23, 00:12
Mmm.. kebab :eating:

Grattis till PB't!

Hur går speedbenching till, är det bara att lira väldigt snabb bänkpress eller what's the deal?

pocoloco
2006-03-23, 00:32
Citerar lite från en tråd om Speed Bench på ett annat forum, du verkar rätt bildad så ett par Engelska meningar grejar du nog:

"Anyone here play around with that? I use 47% of my 1RM and perform 8 sets of 3 with 45 sec between each set. My goal is to perform 3 reps under 3 seconds (still undercontrol). I hook a mini band on each side of the bar too. The idea behind it is to recruit fast twitch fiber, fatigue it, so we have to recruit more fast twitch. It also helps teach one to accelerate the bar off of your chest. "

"My bench jumped when I started doing it. I like to perform 3 sets of heavy close grip right after speed bench. It feels like the bar is just flying off of my chest"

"I do 10 sets, 3 reps/set, no more then 60% of 1RM with 30 sec rests. My 1RM went from 300 to 360 in what seems like no time at all. "

"I have the volleyball players I work with perform it. They love it. We use it during the in-season. They get competitive with it."

crux
2006-03-23, 08:33
bra pass poco..

Fatalist
2006-03-23, 13:40
Citerar lite från en tråd om Speed Bench på ett annat forum, du verkar rätt bildad så ett par Engelska meningar grejar du nog:

"Anyone here play around with that? I use 47% of my 1RM and perform 8 sets of 3 with 45 sec between each set. My goal is to perform 3 reps under 3 seconds (still undercontrol). I hook a mini band on each side of the bar too. The idea behind it is to recruit fast twitch fiber, fatigue it, so we have to recruit more fast twitch. It also helps teach one to accelerate the bar off of your chest. "

"My bench jumped when I started doing it. I like to perform 3 sets of heavy close grip right after speed bench. It feels like the bar is just flying off of my chest"

"I do 10 sets, 3 reps/set, no more then 60% of 1RM with 30 sec rests. My 1RM went from 300 to 360 in what seems like no time at all. "

"I have the volleyball players I work with perform it. They love it. We use it during the in-season. They get competitive with it."

Ska jag testa nästa pass! Låter mycket intressant :thumbup:

jocke-j
2006-03-23, 15:36
Hård och målmedveten träning. Ser riktigt bra ut. Bara kämpa på.
//Joakim

pocoloco
2006-03-23, 16:22
Tack så mycket allihop, det blir ett tungt thaipass ikväll!

pocoloco
2006-03-23, 23:09
Thaiboxning på schemat idag, märktes lite att man var trött i ryggen, vridningarna var inte riktigt dom snabbaste i alla sparkar men det som satt det satt jävligt bra för att vara mig!

15 min hopprep Jag grejade det, men det kändes i benhinnorna kan man säga!

3 x 3 min skuggboxning Väldigt intensivt, tycker att jag fick upp rätt bra fart!

Upphopp i olika former upp emot femtio stycken! "Nu är ni i alla fall ordentligt uppvärmda!"

3 x 3 min hålla i mitsar Mina axlar var skittrött efter gårdagen så var inget vidare att stå och hålla i mitsar.

3 x 3 min mits kombinationer Roundhouse vänster/höger, vänster höger roundhouse, höger vänsterkrok roundhouse

Säck Sidoknän, Knäböj+roundhouse 2x30, Dubbelroundhouse 10 stycken, boxning

Fysik

Tungt pass, längtar verkligen efter att få sparras lite i helgen! Funderar på o köra ME Ben alt. lite kondition imorgon! Sen blir det väl lite lättare variant av festande (om något alls), ska orka med en Lördag och Söndag späckad utav träning! :cool:

Alexlindgren
2006-03-24, 07:15
Fan va kul ;) ser bra ut..blir lite sugen på o träna nu faktiskt :cool:

pocoloco
2006-04-04, 14:41
Lite disko förståss!

Speedbench 35kg 3,3,3,3,3,3,3,3,3,3
Fick rätt bra fart på en del, borde dock värmt upp axlarna lite innan.

Chins 5,3,3

Stående vadpress & armar ett par set

Köpte mig ett par löparskor under gårdagen, så tänkte skippa benträningen nu ett tag framöver till sommaren passa på att träna lite disko och komma igång med löpningen och se till att ta vara på alla kommande thaipass innan jag drar till Thailand!

Scratch89
2006-04-04, 14:58
Oooh, jag ska också snart ut o springa, det är ju knappt någon snö kvar. Det är jädrigt soft att springa, faktiskt.

jono
2006-04-04, 19:08
POCOLOCO vilken klubb kör du på ?

och vart är all löpning?

pocoloco
2006-04-04, 21:33
Körde lite thai idag, gick rätt bra förutom att jag inte lyckades vrida in mina roundhouse så bra det känns lite för mycket i nedre delen korsryggen. Ska stretcha mer och värma upp bättre!

Scratch89: nja, är inge vidare förtjust i att springa men det kanske utvecklar sig om man hittar nån schysst runda! har ju aldrig sprungit med riktiga skor osv!

jono: VBC, Södermalm

pocoloco
2006-04-06, 19:06
Thaiboxning idag, gick jävligt bra. Fan vilken skön träningsvecka det har varit, thaiboxningen går så mycket lättare när jag inte tränar tunga böj. Ska köra en period nu då jag bara kör tung benträning lite då å då, så blir bara ME och DE överkropp :P Har bestämt mig för att sluta tramsa med alla dessa scheman, då mycket faller på att jag har thai den å den dan, o vill löpa den dagen. Så nu anpassar jag volymen och övningarna dag för dag istället. Hoppas det går bättre!

Sprang även mitt första utomhuslöparpass mellan Danvikstull och Gullmarsplan på cirka. 20 minuter, stannade 2-3 gånger. Mina benhinnor mår inte så fruktansvärt bra, men det kommer och går. Kanske går över nu om jag inte övertränar helt i början och springer in löparskorna, mycket av problemet har nog legat i att jag hoppat så mycket rep utan bra skor. Ska ändå kolla om jag kan få voltareen utskrivet!

Kosten rullar på skitbra, gainern och sloow proteinet börjar sakta men säkert att ta slut, lägger nästan undan varenda öre förutom -400 i månaden till festligheter till min Thailands resa. Men ska försöka bli sponsrad eller fixa en marginal till att göra en beställning rätt snart. Gainern kommer jag greja i vilket fall som helst, men vore rätt nice att ha Sloow Protein, och kanske Vassle till morgonen också! Även om det kanske är det viktigaste i världen, så är det så mycket mer motiverande när jag vet att jag får i mig tillräckligt med energi.

pocoloco
2006-04-24, 20:12
Började dagens pass med löpning i jämnt tempo tog cirka 15min sprang Södra station-tanto vid vattnet-upp vid eriksdal o tillbaka till Södra station. Sen vart det lite styrketräning! :) Har vart lite seg på o uppdatera senaste tiden, men tar nya tag som vanligt... Tänkte baita fintie's fina sätt att skriva passen på!

Explosiv Bänkpress
1-6 SET 30kg x 2

Bänkpress
1-3 SET 50kg x 5
4 SET 50kg x 3
5 SET 40kg x 4

Hantelrodd
1-5 SET 28kg x 5 pb!

15 Chins på ca 4 set

Ett par set mage

Skönt pass, avslutat med lång stretching och ett bastubesök! :)

pocoloco
2006-04-24, 20:13
Körde thaiboxning tre timmar utomhus igår också, fifan vad skönt det är ute!
Blir antagligen thaiboxning imorgon!

pocoloco
2006-04-24, 20:15
Det var tre reps per set i den explosiva bänken usch va jag editerar :-)

pocoloco
2006-04-25, 20:39
Japp, idag var det thaiboxning.. Gick riktigt bra trots att jag hade träningsverk i precis hela kroppen, var dock lite motbjudande med 200 pushupz

Hopprep 15 min
Skuggboxning 3 min lite stel, men rätt ok!
Sparring en jävla massa ronder
Säckintervaller
Knäböjspushkickz
4 x 25 smala pushupz ojjj det här gick inte för fem öre,
4 x 25 pushupz
mage

Kul med lite sparring på schemat, har kört en hel del sparring nu vid sidan om, så tyckte att jag gjorde rätt bra ifrån mej, i början i alla fall! Gav även andra en chans att få agera lite! En del som skulle köra väldigt högt tempo med taekwondo fintar o visa att var skåpet skulle stå - att dom slår hårt åså! Men man ska inte överanalysera för mycket heller, behandla det med ignorans sålänge jag lär mej nya saker och inte går därifrån skadad så är jag en glad man!

:) Blir väl löpning imorgon, ett mark pass också kanshe får se hur träningsverken ser ut!

Alexlindgren
2006-04-25, 21:17
4 x 25 pushupz

Pushupz? är det sånna som man drar sig upp i en stång?

Ser bra ut, du lär ha bra kondis nu :). Är det inget gym nu?

Scratch89
2006-04-25, 21:25
Fan vad gangster du är som skriver push ups med z. :D

Alexlindgren
2006-04-25, 21:45
KÄFTEN. Fattar du inte vilken respekt han har nu *slap*

































*rolleyes* förlåt.

pocoloco
2006-04-25, 22:06
Pushups är armhävningar, pullups är chins!

Ja, Scratch jag är väldigt gangster, synd att jag inte kunde komma o våldgästa er i Järna :(

Jodå, alex jag tränar styrketräning fast bara 2-3 dagar i veckan. Om du tittar lite nogare så ser du att jag körde ett pass igår! Dock så ska det stå 3 reps på explosivbänkarna, inte 2! Nu är det bara styrka och explosivitet i kombination med kondition i form av löpning, thaiboxning och rodd osv som gäller. Har klankat ner så mycket på alla som går på diet osv, men börjar bli lite sugen på att gå ner i vikt själv, dock tänker jag inte inte ta tag i något så organiserat som deff utan få se vad jag kan lyckas göra på känsla och under lite längre sikt! Annars blir det efter jag har varit i Thailand! Väger väl 74-75 pannor på kvällen men tror att jag utan problem kan gå ner till 65-66 pannor, och 62-63 kilo ifall det nån gång skulle bli en match. Desto mindre viktklass, desto tidigare kan man börja känns de som, även fast det finns duktiga fighters i alla viktklasser inte allra minst dem mindre! Men jag tycker det är mer teknik på dom lägre klasserna..

pocoloco
2006-05-05, 14:12
Körde thaiboxning här om dagen, gick rätt bra men jag har tappat bort mina benskydd. Sen ska jag droppa ett dåligt träningspass..

Speedsquats med stopp
1-6 SET 50kg X 3 atg


Marklyft, JAG MÅSTE HA HJÄLP MED DEN HÄR ÖVNINGEN *grr27* *grr27* *grr27* 0 set

Hypers, lårcurl o grepp

pocoloco
2006-05-23, 17:08
tränat en hel del thai och kroppsövningar senaste tiden, närmare bestämt varje dag. körde 1.5 timme thai idag utan vila förutom rondvilan. körde lätt+hårt varvat på säck olika tekniker, var 5e rond en rond hopprep. och i min "vila" så skuggboxades jag lite lätt. därefter ett styrkepass som gick bra!

Dips parallela
BW*12
BW*10
BW*10
BW*10
BW*10 PB!!

Chins
BW*3
BW*3
BW*3

Latsdrag med roddhandtag
60*5
60*5

Hyperextension
5*bw+10kg
5*bw+10kg
5*bw+10kg
5*bw+10kg

Mage 6 SET

30min stretch, totalt 3 timmar träning nästan

Betyg: 6/6

fintelligens
2006-05-23, 17:21
Thai kan vara sjukt jobbigt ibland :)

Alexlindgren
2006-05-23, 17:37
gött wille! du e stark som ett djur :naughty:

pocoloco
2006-05-23, 17:52
gött wille! du e stark som ett djur :naughty:
:naughty: :naughty:

Thai kan vara sjukt jobbigt ibland :)
Japp! Men såååå jävla skoj så att det inte är sant! :)
Fan vad skönt det ska bli att dra till Thailand snart. Hur fungerar
det med att kombinera styrketräning + thaifys tycker du då?

Scratch89
2006-05-23, 20:10
My god, 5 set dips är fan jobbigt. :thumbup:

pocoloco
2006-05-23, 23:32
Nu har jag joggat ett par kilometer också, fett skönt.
Oritentering imorgon, får se om jag orkar gå på thaiboxningspasset.

fintelligens
2006-05-26, 16:35
:naughty: :naughty:


Japp! Men såååå jävla skoj så att det inte är sant! :)
Fan vad skönt det ska bli att dra till Thailand snart. Hur fungerar
det med att kombinera styrketräning + thaifys tycker du då?

Inte kört igång med båda samtidigt ännu, får se hur kroppen orkar :D

pocoloco
2006-05-26, 18:08
Dem ända jag har hört som klarar mer en tre pass i veckan med thai är OL lyftare typ. Fattar inte varför... Men jag ska ge styrketräning en sista chans annars blir det i samband med att jag får mer tid och kan bestämma mer över min träning, dvs. dra ner lite på fysträningen och köra styrketräning.

pocoloco
2006-06-15, 06:52
Iiiiih nu e ja i Pattaya.. Ska traenas om 5 timmar, foersta passet. Koer bara ett pass om dagen fram till Mondag taenkte jag. Fan det haer staellet aer skischysst och 100 procent uppbackning utav coacharna. Aegaren koerede runt mej och handlade SIM kort, bjoed po mat osv igar.

http://williamsandin.blogspot.com/

pocoloco
2006-06-16, 18:07
Idag har jag koert lite thai

pads
teknik sparring
focus pad boxing
MASSOR utav clinch

Armhaevningar 25,25,25,25
Situps 25,25,25,30
Reverse Chins 5,5,5,5