handdator

Visa fullständig version : Konsert i annat land


rQx
2005-10-19, 20:55
Hej.
Har aldrig varit på en konsert i ett annat land förut. Nu vill jag till Tyskland och se mitt favorit band, tyvärr ordnas det inte bussresor. Jag bor i Trelleborg så färjan över blir ju lätt, men hur fixxar jag mig vidare sedan? Och hem? Ska man ta nattbuss eller något sånt eller hotell och sedan hem? Vad tycker ni?

Allt detta beror ju också på att jag måste övertala mor och far att jag ska få åka för jag är ju bara 17 år. Men va fan om nu vill favorit band spelar och dessutom har med tre andra band jag lyssnar på på turnen så måste man ju dit!!

jakke
2005-10-19, 20:57
Kolla upp tåg kanske.

Jet
2005-10-19, 20:57
Hej.
Har aldrig varit på en konsert i ett annat land förut. Nu vill jag till Tyskland och se mitt favorit band, tyvärr ordnas det inte bussresor. Jag bor i Trelleborg så färjan över blir ju lätt, men hur fixxar jag mig vidare sedan? Och hem? Ska man ta nattbuss eller något sånt eller hotell och sedan hem? Vad tycker ni?

Allt detta beror ju också på att jag måste övertala mor och far att jag ska få åka för jag är ju bara 17 år. Men va fan om nu vill favorit band spelar och dessutom har med tre andra band jag lyssnar på på turnen så måste man ju dit!!

Beroende på vilken stad du pratar om, så är det inte omöjligt att du kan ta ett nattåg från Malmö till staden du ska till....
Möjligtvis får du göra något byte i Tyskland, men detta sätt var lätt det smidigaste för några år sedan iallafall

Jense
2005-10-19, 21:10
Hej.
Har aldrig varit på en konsert i ett annat land förut. Nu vill jag till Tyskland och se mitt favorit band, tyvärr ordnas det inte bussresor. Jag bor i Trelleborg så färjan över blir ju lätt, men hur fixxar jag mig vidare sedan? Och hem? Ska man ta nattbuss eller något sånt eller hotell och sedan hem? Vad tycker ni?

Allt detta beror ju också på att jag måste övertala mor och far att jag ska få åka för jag är ju bara 17 år. Men va fan om nu vill favorit band spelar och dessutom har med tre andra band jag lyssnar på på turnen så måste man ju dit!!


får man fråga vilka band du snackar om?

rQx
2005-10-19, 21:34
Taste of Chaos.

Story of the year, The Used, Funeral For a friend, Rise Against.

Där Story of the Year är favorit bandet, fick deras nya platta In Wake of Determination igår. Det släpptes den 11 okt. Dom kommer till Berlin 18/11.

Ska kolla upp tåg imorgon :D

jakke
2005-10-19, 21:41
Taste of Chaos.

Story of the year, The Used, Funeral For a friend, Rise Against.

Där Story of the Year är favorit bandet, fick deras nya platta In Wake of Determination igår. Det släpptes den 11 okt. Dom kommer till Berlin 18/11.

Ska kolla upp tåg imorgon :D
Minns att pappa fick bra priser på flyg när han skulle till Berlin, så kolla även upp flyg.

rQx
2005-10-20, 06:39
Will do!

rQx
2005-10-20, 06:40
Såg just att Berlin den 18/11 var en fredag. Så det får bli 19/11 eller 20/11 i München eller Cologne.

rQx
2005-10-20, 18:14
Eller London kanske fast det är 14 och 15 typ.
Vart kan jag hitta kartor typ eniro fast över England och Tyskland?

Pudzianovski
2005-10-20, 18:59
Eller London kanske fast det är 14 och 15 typ.
Vart kan jag hitta kartor typ eniro fast över England och Tyskland?

http://www.mapquest.com/maps/main.adp?country=GB