handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på min mat.


Angel
2005-10-19, 20:35
Har skrivit ner vad jag ätit nu i 2dagar. Egentligen borde jag kanske skriva ner mera för att ni skall få ett bra sammahang. Men jag har precis ändrat i kosten lite, så jag tänkte höra vad ni tycker om det. Jag försöker gå ner i vikt. Försöker träna en del men det blir lite olika med det pga motivation,pengar och jobb. Alltså ingen fast schema.


Tisdag.

Frukost 11:00
2st russinfrallor med keso och ägg på.
1 skål (kan de va 3dl eller nått?) A-lättfil med musli.

Lunch 14:30 (pedagogisk måltid så fick ta det som fanns)
1 macka med korv
1 skål med någon fruktfil
1glas äpplejuice

Middag 19:00

100gr Alaska pollock. (kokt) Ärtor, 1 avokado.
En kall sås gjord på 1kokt ägg och kesella.

1 kopp the.


Onsdag

Frukost 10:00

2 russifrallor med keso och paprika
1 skål A-lättfil med musli
kopp the

Middag 17:30
Biffar gjorda på nötfärs och lök. Stekta i olja med champinjoner och kantarellfond. Åt ca 4st. Gurka och paprika.

Kvällis 21:00
1 kopp the
1 päron

hasse36
2005-10-19, 20:55
Vad blir det? 1000 kcal om dagen?

Fungerar alldeles utmärkt om du ligger i sängen hela dagarna.
Om inte så är det *screwy*

Angel
2005-10-19, 20:59
Vad blir det? 1000 kcal om dagen?

Fungerar alldeles utmärkt om du ligger i sängen hela dagarna.
Om inte så är det *screwy*


Va e det för lite? Jag e mätt iallafall. Jag vill gå ner i vikt.

hasse36
2005-10-19, 21:13
Du har väl läst King Grubs deffguide (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881) ?

Ett dagligt energiunderskott på 500 kcal ger en viktnedgång på 0,5 kg i veckan.

keffat_liv
2005-10-19, 21:20
Tror inte ens det är 1000kcal.... kan inte vara hälsosamt att äta så lite.

Angel
2005-10-19, 21:29
hur många kalorier tror ni det är?

Har ej tränat något spec dessa två dagar jag ätit detta så de kan ju hända att ja börjar bli hungrigare om ja tränar mer?

Jay-Z
2005-10-19, 21:33
Va e det för lite? Jag e mätt iallafall. Jag vill gå ner i vikt.

Vill du också ha en fungerande ämnesomsättning?

keffat_liv
2005-10-19, 21:33
hur många kalorier tror ni det är?

Har ej tränat något spec dessa två dagar jag ätit detta så de kan ju hända att ja börjar bli hungrigare om ja tränar mer?

Jo hungern brukar ju öka med träningen, men sen är det lätt att vänja magen att äta lite, så magsäcken krymper och man känner sig mätt. Det är bara till att tvinga i sig mat.

keffat_liv
2005-10-19, 21:42
Försök få med både en proteinkälla en kolhydratkälla och en fettkälla till varje mål.

"Biffar gjorda på nötfärs och lök. Stekta i olja med champinjoner och kantarellfond. Åt ca 4st. Gurka och paprika."

där fattas 150g ris t.ex.

Te antar jag är 0 kcal och näringsfattigt, alltså onödigt att dricka (men gott(fast missfärgar tänder))

Angel
2005-10-19, 22:09
Försök få med både en proteinkälla en kolhydratkälla och en fettkälla till varje mål.

"Biffar gjorda på nötfärs och lök. Stekta i olja med champinjoner och kantarellfond. Åt ca 4st. Gurka och paprika."

där fattas 150g ris t.ex.

Te antar jag är 0 kcal och näringsfattigt, alltså onödigt att dricka (men gott(fast missfärgar tänder))


Jag hatar ris o pasta passade ej så bra.

Vad skall jag dricka istället för the då? gillar ju det....

nemd
2005-10-19, 22:18
Jag hatar ris o pasta passade ej så bra.

Vad skall jag dricka istället för the då? gillar ju det....

Potatis, bönor, sallad, en bit bröd.

Du kan dricka ditt tea, men han menar nog att det inte är mycket till ett kvällsmål. Innehåller ju ingen direkt energi eller näring.

Hannes
2005-10-19, 23:35
hur många kalorier tror ni det är?

Har ej tränat något spec dessa två dagar jag ätit detta så de kan ju hända att ja börjar bli hungrigare om ja tränar mer?

Jo, självklart blir du hungrigare, men när du väll tränar förbränner du ju kalorier också så det borde ju inte vara något problem alls. Ät mer, du kan gå ner med mer hälsosamma kcal värden :thumbup:

Mr. Moose
2005-10-20, 07:24
Ät mer och oftare. Tre mål per dag är i minsta laget, försök att lägga in ett mellanmål då och då. En frukt, lite nötter etc, etc.

Går du för lågt kalori mässigt tror kroppen du svälter och bränner mer muskler än fett!! Fett är en livsnödvändighet o kroppen försöker bara överleva! Ät mer och träna mer, en lång morgonpromenad och kanske lite intervall träning på eftermiddagen, löpning, hoppa rep etc, etc kommer och sätta sprätt på fett förbränningen samt du behåller mer muskelmassa jämfört med din nuvarande "svält" diet.

Claes

userfriendly
2005-10-20, 17:42
om det är för lite beror ju på hur mkt du tränar o hur aktiv du är på dagen? två frallor = två frallor eller en fralla delad i två? hur mkt keso har du?
osv osv.. behöver inte vara för lite mat..

Angel
2005-10-20, 20:03
om det är för lite beror ju på hur mkt du tränar o hur aktiv du är på dagen? två frallor = två frallor eller en fralla delad i två? hur mkt keso har du?
osv osv.. behöver inte vara för lite mat..


2frallor delade så det blir ju 4 mackor. 1 sked keso på varje ungefär.


Idag har jag ätit:
frukost 10:00
samma som innan, 2frallor med keso och gurka, a-fil med musli.

lunch 13.30
1 färsbiff från igår, lite pommes och broccoli.

16:00
smågodis som råkade följa med när ja va i affären, aj aj

21:00
en skål fil med musli.