handdator

Visa fullständig version : Tävla i bodybuilding med tatuering?


keffat_liv
2005-10-18, 19:49
Är inte speciellt insatt i tävlande i bodybuilding hur det är osv, kan knappt nåt om det, om ens så mycket:) Men kan man tävla (och bli framgåingsrik) om man har en tatuering? Såg lite bilder från mr olympia och tycktes inte se någon med tatuering. Det borde väl bli svårare för dommarna att avgöra om man har en eller flera tatueringar?

Sen undrar jag om alla i eliten tar olagliga preparat? Eller det kan man inte, för det syns på testerna innan tävlingen? (som jag antar att dom har)

Piranha
2005-10-18, 19:52
Låt inte din gaddning stoppa dig ifrån att träna.

Domarna skall bortse helt ifrån sånt.




Fråga B har ställts 1000 ggr på forumet redan ... andvänd sökmotorn.

Pudzianovski
2005-10-18, 19:52
En del har tatuering. Väldigt vanligt inom fjollness.

Menar du eliten i Sverige? Eller proffs?

En fråga som disskuterats en antal gånger. Brukar bli mycket spännande trådar.

Spannmål
2005-10-18, 19:53
jag har också en fråga: varför skriver man alltid olagliga preparat? det heter ANABOLA STEROIDER!!!!one!1

Pudzianovski
2005-10-18, 19:57
jag har också en fråga: varför skriver man alltid olagliga preparat? det heter ANABOLA STEROIDER!!!!one!1

Finns väl fler prepp som inte går som AAS kanske....

Dissector
2005-10-18, 19:57
Jag har också undrat samma sak, men det beror nog på hur mycket. Men tanfärgen man målar sig med borde ändå täcka över lite, tror inte det är avgörande, men jag är inte säker. Jag vill både ha heltäckta underarma och tävla i bodybuilding. Hoppas på bästa ^_^

Ang. dopingen hos eliten, så kan du nog tyvärr känna dig ganska säker på att deltagarna i Mr Olympia inte är speciellt rena några av dom. Dom har inga tester under de största tävlingarna, som nämnda Mr Olympia. Har för mig att dom testade nångång, men publiken blev rejält missnöjd med de som sedan stod på pallen, massafixerade som dom (och jag) är :D Däremot vet jag inte hur det ligger till med mindre tävlingar. Å andra sidan har jag hört att b.l.a Jay Cutler någongång mist någon placering p.g.a vätskedrivande medel, men jag är inte 100, och vet än mindre vilken tävling det var.

Piranha
2005-10-18, 19:57
Men tänk om man tar effedrin eller majja , i viss mängd koffein etc ..

Listan är lång och långt ifrån allt är steroider.

Baan
2005-10-18, 19:58
jag har också en fråga: varför skriver man alltid olagliga preparat? det heter ANABOLA STEROIDER!!!!one!1

det finns andra grejer... typ 17 kg morötter

såg att mustafa hade en del gamla tatueringar (såg minst tre stycken på en arm om jag minns rätt), men visst dom är rätt små och djävligt gamla, inte direkt något han har brytt sig om att hålla i skick.

Piranha
2005-10-18, 19:59
Tror tom Fetteke klarar sig på scenen med sin gaddning ;)

keffat_liv
2005-10-18, 20:01
Lite tråkigt att det ska vara doping överallt... Nu tror jag nog aldrig jag kommer tävla, men man vet ju aldrig vart man hamnar i framtiden. Men som jag känner nu, så skulle jag då aldrig vilja dopa mig.

Baan
2005-10-18, 20:03
Lite tråkigt att det ska vara doping överallt... Nu tror jag nog aldrig jag kommer tävla, men man vet ju aldrig vart man hamnar i framtiden. Men som jag känner nu, så skulle jag då aldrig vilja dopa mig.

förändrar väl inte så fruktansvärt mycket egentligen. säg att alla var rena, då skulle det fortfarande krävas så mycket andra saker som nämn i dom här sammanhangen så att gemene man fortfarande inte hade haft någon chans att ställa upp. finns ju massvis med folk som dopar sig och kommer ingenstans för dom saknar någon av dom andra grejerna som behövs. hade väl varit samma sak utan doping.

Jorgen
2005-10-18, 20:04
Är inte speciellt insatt i tävlande i bodybuilding hur det är osv, kan knappt nåt om det, om ens så mycket:) Men kan man tävla (och bli framgåingsrik) om man har en tatuering? Såg lite bilder från mr olympia och tycktes inte se någon med tatuering. Det borde väl bli svårare för dommarna att avgöra om man har en eller flera tatueringar?
Ja, det kan man. Men visst kan tatueringen påverka bedömningen. Jag gillar inte alls alla tauteringarna som folk har nuförtiden, sitter dom på "fel" ställe så försvårar det bedömningen och det kan få till följd att den tävlande tappar en placering.

Dissector
2005-10-18, 20:06
Lite tråkigt att det ska vara doping överallt... Nu tror jag nog aldrig jag kommer tävla, men man vet ju aldrig vart man hamnar i framtiden. Men som jag känner nu, så skulle jag då aldrig vilja dopa mig.

Tänk inte så. Du kommer en bra bit, även på tävlingsfronten utan att preppa! Bara kör hårt och sikta högt. du kommer garanterat komma framåt =)

Action
2005-10-18, 20:07
Ja, det kan man. Men visst kan tatueringen påverka bedömningen. Jag gillar inte alls alla tauteringarna som folk har nuförtiden, sitter dom på "fel" ställe så försvårar det bedömningen och det kan få till följd att den tävlande tappar en placering.

Jag har säkert tappat några placeringar av vissa domare under åren pga min tatuering som tar bort lite av markeringar på höger axel. Men jag gjorde den långt innan jag hade funderinga på att tävla och trivs bra med den.

Men trots den tatueringen har jag lyckats vinna flera fysikronder, bland annat en med ettor från samtliga domare. Bara se till att man har annat som väger upp istället. *flex*

Piranha
2005-10-18, 20:09
Lite tråkigt att det ska vara doping överallt... Nu tror jag nog aldrig jag kommer tävla, men man vet ju aldrig vart man hamnar i framtiden. Men som jag känner nu, så skulle jag då aldrig vilja dopa mig.


Om du inte tränar för att du älskar träningen i sig självt och kör äckligt hårt så är tävla ändå inte ens att tänka på för dig.

Det låter på många som ett val om man skall tävla eller inte efter att ha tränat i ett år ungefär , det saknas kanske då bara minst 5-8 års träning till och en jävla diciplin om man skall stå på scenen, så varför ens utvärdera en sån sak så tidigt ?

Jorgen
2005-10-18, 20:12
Jag har säkert tappat några placeringar av vissa domare under åren pga min tatuering som tar bort lite av markeringar på höger axel. Men jag gjorde den långt innan jag hade funderinga på att tävla och trivs bra med den.

Men trots den tatueringen har jag lyckats vinna flera fysikronder, bland annat en med ettor från samtliga domare. Bara se till att man har annat som väger upp istället. *flex*
Jag tänkte faktiskt ta upp din tatuering som exempel.
Den är en av dom som jag verkligen ogillar. ;) Den täcker alla markeringar på axeln väldigt effektivt och det är såklart till din nackdel.

internethjälten
2005-10-18, 20:13
Jag har säkert tappat några placeringar av vissa domare under åren pga min tatuering som tar bort lite av markeringar på höger axel. Men jag gjorde den långt innan jag hade funderinga på att tävla och trivs bra med den.

Men trots den tatueringen har jag lyckats vinna flera fysikronder, bland annat en med ettor från samtliga domare. Bara se till att man har annat som väger upp istället. *flex*

Tänkte på din axel/arm när jag började läsa denna
tråden. Kul att du själv tror att du kan ha tappat
några placeringar eller liknande pga av det.

Sant det du skrev sist med !

//nicke

Stenberg
2005-10-18, 20:13
Mr. Lee Priest är då tatuerade, tror inte det spelar nån roll...

Mago
2005-10-18, 20:13
Lee Priest är ju ganska tatuerad iaf. :)

Nån kille nu när det var SM eller något sånt som vann sin klass som var tatuerad också.

mystic[-_-]
2005-10-18, 20:14
Lee Priest är ju ganska tatuerad iaf. :)

Nån kille nu när det var SM eller något sånt som vann sin klass som var tatuerad också.

Kari :thumbup:

Beast
2005-10-18, 20:15
Om du inte tränar för att du älskar träningen i sig självt och kör äckligt hårt så är tävla ändå inte ens att tänka på för dig.

Det låter på många som ett val om man skall tävla eller inte efter att ha tränat i ett år ungefär , det saknas kanske då bara minst 5-8 års träning till och en jävla diciplin om man skall stå på scenen, så varför ens utvärdera en sån sak så tidigt ?

Så rätt sagt. Alla tror att det bara är att köra nåt år eller två och sen tävla.

Mago
2005-10-18, 20:16
']Kari :thumbup:

Så hette han ja. Sjukt grym fysik!

keffat_liv
2005-10-18, 20:24
Om du inte tränar för att du älskar träningen i sig självt och kör äckligt hårt så är tävla ändå inte ens att tänka på för dig.

Det låter på många som ett val om man skall tävla eller inte efter att ha tränat i ett år ungefär , det saknas kanske då bara minst 5-8 års träning till och en jävla diciplin om man skall stå på scenen, så varför ens utvärdera en sån sak så tidigt ?

som jag sa på det du quota så tror jag ju heller inte att jag kommer tävla någon gång, men man vet ju som sagt aldrig.... jag kanske blir fotbollsproffs fast jag aldrig rört en boll i mitt liv... vad jag menar är att lite svårt att se hur framtiden kommer bli.

Dock, så älskar jag att träna och får ångest på vilodagar:) Och varför skulle jag inte fråga om nåt som intresserar mig och som jag funderar på även om jag kommer tävla eller inte? *screwy*

Kebab-Arne
2005-10-18, 20:35
Är inte underarmen det ställe där man kan ha en tatuering med minst/utan problem tävlingsmässigt sätt?

Jorgen
2005-10-18, 20:35
Är inte underarmen det ställe där man kan ha en tatuering med minst/utan problem tävlingsmässigt sätt?
Nej. På foten är bäst. :D

Kebab-Arne
2005-10-18, 20:40
Nej. På foten är bäst. :D

:D

Om man vill att den ska synas förutom när man är barfota då? ;)

Dissector
2005-10-18, 20:41
Är inte underarmen det ställe där man kan ha en tatuering med minst/utan problem tävlingsmässigt sätt?

Borde ju vara, de bedöms väl mer storleksmässigt, och mindre detaljerat än övriga. Eller ja, som Jorgen nämnde, något annat mindre betydelsefullt ställe =)

Action
2005-10-19, 07:07
Jag tänkte faktiskt ta upp din tatuering som exempel.
Den är en av dom som jag verkligen ogillar. ;) Den täcker alla markeringar på axeln väldigt effektivt och det är såklart till din nackdel.

Ser man på lite håll så stör den inte lika mycket, men visst tar den bort en del, men inte allt.

Bifogar en bild på de 5 främsta i fysikronden på SM.

jwzrd
2005-10-19, 07:10
Tror tom Fetteke klarar sig på scenen med sin gaddning ;)

HAHA!

Jet
2005-10-19, 11:03
Kan vi inte diskutera doping-tjafset igen? Det är SÅÅÅÅÅÅ intressant..

Ang. gaddningar så är det klart att det påverkar om man har kört en fet tribal över halva kroppen, sen får domarna säga vad de vill.

Men Dorians underarmtatuering störde ju inte direkt.

Nitrometan
2005-10-19, 11:28
Men en japansk helkroppstatuering måste väl vara positivt i domarnas ögon?
Jorgen?

Jorgen
2005-10-19, 15:48
Men en japansk helkroppstatuering måste väl vara positivt i domarnas ögon?
Jorgen?
Lika positivt i våra ögon som Jormas "lilla" tatuering på ryggen. :D

Jorgen
2005-10-19, 15:48
Ser man på lite håll så stör den inte lika mycket, men visst tar den bort en del, men inte allt.

Bifogar en bild på de 5 främsta i fysikronden på SM.
Framifrån stör den inte så mycket. Men när sidan vänds till så stör den väldigt mycket.

Action
2005-10-19, 20:05
Framifrån stör den inte så mycket. Men när sidan vänds till så stör den väldigt mycket.

Jag vet.. vill helst inte visa den sidan.. hehe *screwy*

michael
2005-10-19, 20:51
jag har också en fråga: varför skriver man alltid olagliga preparat? det heter ANABOLA STEROIDER!!!!one!1

För alla olagliga preparat kanske inte är anabola? Finns katabola preparat som fettförbrännare och vätskedrivande medel som inte är tillåtna.

Nitrometan
2005-10-20, 14:47
Lika positivt i våra ögon som Jormas "lilla" tatuering på ryggen. :D
Fan, den hade jag glömt! Kommer ihåg när jag såg den första gången. Visste ju att han hängde med dem snubbarna - men blev ändå rejält överraskad...

Han hann väl bli veteran innan han skaffade den? *screwy*

z_bumbi
2005-10-20, 14:56
Fan, den hade jag glömt! Kommer ihåg när jag såg den första gången. Visste ju att han hängde med dem snubbarna - men blev ändå rejält överraskad...

Det var den första tatueringen jag kom att tänka på när jag började läsa tråden, den stör fysiken en hel del.

Jense
2005-10-20, 15:11
kim kold har en 7*9 meters tagg på överkroppen, t.ex