handdator

Visa fullständig version : Problem med "försvunna muskler"


diffO
2005-10-18, 13:56
Hejsan alla!!
Jag har tränat till och från i flera år, men mest "från"!
Förra året började jag sattsa lite på min träning och det gav mkt bra resultat!!
Tränade ganska intensivt i ca 6-7mån, och la på mig som max ca 8kg!!!
Var hel nöjd!! Körde mest grundövningar!!..
Men pga av div. faktorer la jag av i juni i år! Och har inte kommit igång än, mkt beroende på att jag dragits med massa förkylningar etc...
Men jag har upptäkt ett stort problem!..jag har gått ner ca 5kg, och det verkar som vissa muskler har tagit i princip "hela smällen". Har upptäkt att jag är mycket starkare i alla muskler på vänster sida!! Sen har min (tror jag den heter)Teres major på höger sida i princip försvunnit!!!!! Hur kan detta komma sig??? Vad kan jag göra för att få upp volymen på just denna muskel igen!!?
armar ser ok ut, bröst släpar!! mage släpar(lite mkt underhudsfett där antar jag).Traps i princip borta, men där har jag även lite problem med höger sida, lite mindre än vänster!!.. Ben -små men fixar nog det ganska "lätt"!

Är nångon där ute som har några bra tips på, "vad göra"!?
Skulle även uppskatta tips ang. träningsprogram samt meal-planners!!
Tilläga är väll att jag inte, i nån större utsträckning, har problem med att jag lägger på mig onödigt fett! :devil:

Tacksam för svar.....

Cidersson
2005-10-18, 14:07
Vadå tips på "vad göra"? Börja träna helt enkelt, vad är problemet?
Du kan inte sluta träna och sen tro att du får behålla det lilla du byggt upp. Muskelmassa (precis som kondition) är en färskvara.

diffO
2005-10-18, 14:42
Vadå tips på "vad göra"? Börja träna helt enkelt, vad är problemet?
Du kan inte sluta träna och sen tro att du får behålla det lilla du byggt upp. Muskelmassa (precis som kondition) är en färskvara.

Vad göra, tänkte mer om nån hade några ideer på vad man skulle kunna göra med min försvinnande muskel!!! Nytt fenomen för mig...anledningen till att undrar är ju för att jag vill ha tips på hur man kan göra för att få tillbaka just den muskeln igen. Att man skall träna är ju ganska givet -men hur!! Det är en annan femma!!...
Vad är problemet? Har jag just beskrivigt, 2ggr...

jwzrd
2005-10-18, 14:44
Vad göra, tänkte mer om nån hade några ideer på vad man skulle kunna göra med min försvinnande muskel!!! Nytt fenomen för mig...anledningen till att undrar är ju för att jag vill ha tips på hur man kan göra för att få tillbaka just den muskeln igen. Att man skall träna är ju ganska givet -men hur!! Det är en annan femma!!...
Vad är problemet? Har jag just beskrivigt, 2ggr...

Problemet är att du verkligen inte förstår.

Först tränade du till en fysik du tyckte var ok. Sen slutade du träna och fysiken förföll. Nu verkar du inte förstå saker som: Men börja träna igen då Plucke. Hände något mer under tiden du inte tränade som du vill berätta om?

diffO
2005-10-18, 14:51
Tränade ungefär efter detta schema; kommentarer!!....

Rygg
Lastdrag 3x12
Kabelrodd, ”V” 3x12
T-bar row 3x10 alt marklyft
Ryggresning 3x12
Hantel/Skivstångsshrugs 3x12

Bröst
Bänkpress 3x12
Sned Bänkpress/Hantelpress snedbänk 3x12
Dips 3x12
Kryssdrag 3x12

Axlar
Hantelpress 3x12(Handfl.mot öra/Handfl. Framåt)
Stående hantellyft åt sidan 3x12
Omvänd flydeck 3x12
Hantellyft framåt 2x10
Liggande sidolyft med hantel 3x10

Mage
Crunches i maskin
Benlyft
Crunches med rep
Crunches

Underarmar
Omvända curls/skivstång
Handledscurls med skivstång
Omvända hanledscurls med skivstång
”Bakom ryggen curls”

Triceps
Liggande tricpes-press
Push-downs
Kickbacks
Smalbänkpress

Biceps
Skivstångscurl
Stående Hantelcurls
Hammercurls
Nått till....

Ben
Knäböj
Benpress
Vadpress
Lårcurl
Benspark
Utfall

diffO
2005-10-18, 14:54
Problemet är att du verkligen inte förstår.

Först tränade du till en fysik du tyckte var ok. Sen slutade du träna och fysiken förföll. Nu verkar du inte förstå saker som: Men börja träna igen då Plucke. Hände något mer under tiden du inte tränade som du vill berätta om?

Att fysiken försvann när jag inte tränade? Way to go einstein!!..
Tack för givande svar: Plucke...

rememberence
2005-10-18, 14:57
varför så höga repsantal plucke?

Fatalist
2005-10-18, 14:58
Att fysiken försvann när jag inte tränade? Way to go einstein!!..
Tack för givande svar: Plucke...

:laugh: troll :laugh:

Iaf, vad jwzrd försöker få dig att förstå är att så länge du tränar och äter rätt så kommer dina muskler inte att "försvinna".

diffO
2005-10-18, 15:00
varför så höga repsantal plucke?
Om du refferar till plucke med ett träningschema så körde jag med många reps till en början för att minska risken för skador.. minskade dem senare, och körde tyngre...

rememberence
2005-10-18, 15:01
Om du refferar till plucke med ett träningschema så körde jag med många reps till en början för att minska risken för skador.. minskade dem senare, och körde tyngre...
då förstår jag precis!

diffO
2005-10-18, 15:02
:laugh: troll :laugh:

Iaf, vad jwzrd försöker få dig att förstå är att så länge du tränar och äter rätt så kommer dina muskler inte att "försvinna".
Så långt är allt rätt och riktigt, men hade råkat ut för fenomenet där en specifik muskel försvann!!... Och ville ha tips om man kunde bygga upp just den på ngt speciellt sätt!!!

Cidersson
2005-10-18, 15:03
Tråden är till stor del helt för oseriös för att man ska kunna göra en ordentlig bedömning av problemet.

diffO
2005-10-18, 15:03
då förstår jag precis!
Du verkar ju veta vad du snackar om!!
Hur tycker du schemat håller i sin helhet?

jwzrd
2005-10-18, 15:06
Tröttsamt. Trollsen blir fan bara lamare och lamare.

Timme
2005-10-18, 15:21
Så långt är allt rätt och riktigt, men hade råkat ut för fenomenet där en specifik muskel försvann!!... Och ville ha tips om man kunde bygga upp just den på ngt speciellt sätt!!!


Men börja träna igen då! Kör stångrodd så kommer dina muskler att jämna ut sig och teres major kommer att växa.

Gå hit och titta i övningsbanken

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31071

/Timme

rememberence
2005-10-18, 15:24
Du verkar ju veta vad du snackar om!!
Hur tycker du schemat håller i sin helhet?
tycker det ser rätt bra ut, fast det är nästan lite mycket övningar för varje muskelgrupp hur ofta kör/körde du i veckan?

diffO
2005-10-18, 16:02
tycker det ser rätt bra ut, fast det är nästan lite mycket övningar för varje muskelgrupp hur ofta kör/körde du i veckan?
Jag körde 3-4ggr/vecka!!!
Hur många övningar/muskelgrupp tycker du e att rekommendera!!

diffO
2005-10-18, 16:04
Jag körde 3-4ggr/vecka!!!
Hur många övningar/muskelgrupp tycker du e att rekommendera!!
Tänkte försöka köra 4ggr/vecka nu!! Konstant denna gång!!....

Shadow Warrior
2005-10-18, 18:32
Herregud!!!! Sluta med utropstecknen för fan!!!!!!

rememberence
2005-10-18, 19:13
Jag körde 3-4ggr/vecka!!!
Hur många övningar/muskelgrupp tycker du e att rekommendera!!

nja vet inte riktigt men det skulle nog räcka med 2-4 st beronde på hur du vill ha det

KRILLE!
2005-10-19, 07:30
Herregud!!!! Sluta med utropstecknen för fan!!!!!!

Varför skulle han göra det!?!??!?!1 Inte ett dugg irriterande!!!!!!

Tips: Börja träna igen!!!!!!!!

Jense
2005-10-19, 07:58
och vill du ha tillbaka EN specefik musikel så får du träna den med en specefik övning som ATTACKERAR OCH ISOLERAR