handdator

Visa fullständig version : Ont i nacken vid knäböj?


Philippp
2005-10-17, 22:08
vad bör man göra? det känns som fan i nacken min, har nyss börjat köra knäböj.

Pudzianovski
2005-10-17, 22:16
En handuk runt stången, en kudde, omplacera stången.

Läs oxå: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=11027

Philippp
2005-10-17, 22:18
tackar

Dissector
2005-10-18, 09:45
Jag får också rättså ont i nacken när jag kör knäböj, men jag provar med att bara stå ut med det, i hopp om att man vänjer sig, och de senaste gångerna har det inte gjort lika ont som tidigare, trots att jag använt tyngre vikt. Kudde tycker jag inte är något bra alternativ ifall man kör fri stång, då det blir ganska instabilt och stången lätt tenderar att rulla av. I smithen brukar det dock fungera rätt bra, men tycker ändå att det är ganska obekvämt. Testa ett tag, tror det kommer gå över åtminstone en del.

Bjorne
2005-10-18, 10:40
Testa att ha stången lite längre ner, har du den redan så långt ner attlängre ner skulle kännas obekvämt så bara kör på, går snabbt att vänja sig.

jwzrd
2005-10-18, 10:53
Var får ni ont och hur? Snackar vi om en skarp smärta som liknar låsningar i ryggen eller bara resultatet av ett hårt tryck mot "nacken"?

skillz
2005-10-18, 11:00
Vänj dig bara vid det, och sluta tramsa.
Härda ut för fan, det är inte direkt så dina kotor blir intryckta.

Johan O
2005-10-18, 13:38
Vänj dig bara vid det, och sluta tramsa.
Härda ut för fan, det är inte direkt så dina kotor blir intryckta.

Du behöver inte alls vänja dig vid det eftersom du gör FEL!
Fan, ni måste lära er att trycka ihop skulderbladen och göra musklerna där bak till en sorts kudde där stången ska ligga, tycker alldeles för många använder kuddar och har stången för högt upp.
Jag har aldrig fått ont i nacken av knäböj.
Varför? Jo för jag lägger inte stången på nacken. :thumbup:

Philippp
2005-10-18, 15:23
Var får ni ont och hur? Snackar vi om en skarp smärta som liknar låsningar i ryggen eller bara resultatet av ett hårt tryck mot "nacken"?
hårt tryck mot nacken

Philippp
2005-10-18, 15:24
Vänj dig bara vid det, och sluta tramsa.
Härda ut för fan, det är inte direkt så dina kotor blir intryckta.

Handlar inte om att tramsa handlar om att jag aldrig hör nån annan klaga på det vilket får mig att dra slutsatsen att jag gör på fel sätt.

Zerohero
2005-10-18, 17:33
Hade först grymt sjukt även på hemskt låga vikter. Men efter nån månad har man vänt sig ganska bra och kan köra tyngre.
Sen så känner man det när man lyfter stången på axlar/nacken men när man börjar böja får man annat att tänka på så det värkar inte så mycket mera.