handdator

Visa fullständig version : smalare lår


o.z.z
2005-10-17, 21:38
Har ganska feta lår, vilket är lite störigt eftersom låren typ skrapar ihop varandra när man går. Jag tränar ben 1ggn/veckan, brukar köra benpress, benspark och liggande/stående lågcurl, går även i raskt tempo 1 timme ca 2-3ggn /veckan.

Saken är den att jag inte vill att benen ska bli biffiga/större, bara smalare och vältränade. Hur ska jag träna? Har tränat i ca 2 månader, drar i mig 3 proteindrinkar/dag. Jag har inte mätt låren men jag tror de blivit något större iaf *grr*

Philippp
2005-10-17, 21:42
ut och spring med dig långdistans så smalnar dem, vad har du för vikt och längd annars?

o.z.z
2005-10-17, 21:54
ut och spring med dig långdistans så smalnar dem, vad har du för vikt och längd annars?
nej springa långdistans är inget för mig, testade att springa typ 40 minuters pass för ett tag sen men jag fick ont i knäna då, så att gå passar bättre för mig. Spelar det någon roll om man tex kör med tunga vikter o få repetioner eller tvärtom? Är ca 183 och väger ca 93kg

Philippp
2005-10-17, 22:07
nej springa långdistans är inget för mig, testade att springa typ 40 minuters pass för ett tag sen men jag fick ont i knäna då, så att gå passar bättre för mig. Spelar det någon roll om man tex kör med tunga vikter o få repetioner eller tvärtom? Är ca 183 och väger ca 93kg

Jo dina muskler växer inte lika mycket om du kör lätta vikter, annars kan du ju skita i att prega i dig mycket protein upp till 48 timmar efter att du tränat benen så växer dem inte heller mycket.

Kör powerwalking på morgonen cirka 40 mins på tom mage, all löpträning förutom 100 meter lär förminska dina lår, jag tror att 100 meters intervall och liknande bygger rätt mycket på dem, benen blir uppkäkade efter 40 mins pass :P men bli inte förvånad om du förlorar lite styrka i dem när dem krymper.
När du överbelastar muskeln tvingar du den till att växa helt enkelt.

nemd
2005-10-17, 22:13
Hehe det som gäller här är först o bestämma dig. Vill jag ha tjocka lår och bygga muskler och styrka eller vill jag få smalare lår och även en i övrigt smalare kropp och tappa den styrka och massa du byggt på dig.

Väljer du det sistnämnda så räcker det inte bara med att ut och gå och springa och allt vad motion heter. Du måste även tänka på maten och rent ut sagt, gå ner i vikt.

Fartman
2005-10-17, 22:46
Låter som att du kanske behöver deffa lite.. jag antar att det inte bara är ren muskelmassa som sitter på låren?

Jense
2005-10-17, 22:50
ja deffa, eller vänj dig vid att låren skrapar.. köp barnpuder och pudra på

Johan O
2005-10-18, 04:01
Du har tränat i två månader, inte så mycket muskler då va? Mest fläsk?

Fläska ner dig (deffa), eller skaffa cykelbyxor/löparttajjts när du springer eller går. Bara å välja, båda funkar bra och doktorn ordinerar båda alternativen. :thumbup:

Popeye
2005-10-18, 07:35
Har själv alltid haft detta "problem" och kan bara instämma med ovanstående. Vill du ha mellanrum mellan benen så är det bara att banta.
Efter ett par månaders träning har du förmodligen inte dragit på dig någon enorm muskelmassa...
Cykelbyxor funkar förträffligt.

Mozart
2005-10-18, 08:45
För mig har det blivit mycket bättre sen jag började gå en och en halv mil före frukost varje morgon! :) Utöver detta tränar jag benen som vanligt i gymmet!!

Bjorne
2005-10-18, 10:17
Som de andra säger så är det banta du ska göra, att få så stora lårmuskler så de skaver emot vartandra är inget man får på två månader...

o.z.z
2005-10-18, 16:39
Jo dina muskler växer inte lika mycket om du kör lätta vikter, annars kan du ju skita i att prega i dig mycket protein upp till 48 timmar efter att du tränat benen så växer dem inte heller mycket.

Kör powerwalking på morgonen cirka 40 mins på tom mage, all löpträning förutom 100 meter lär förminska dina lår, jag tror att 100 meters intervall och liknande bygger rätt mycket på dem, benen blir uppkäkade efter 40 mins pass :P men bli inte förvånad om du förlorar lite styrka i dem när dem krymper.
När du överbelastar muskeln tvingar du den till att växa helt enkelt.

ska testa att köra med lätta vikter o fler reps o fortsätta powerwalka, får se om det ger bra resultat.